Dobrý den,
chci se zeptat, jak postupovat dál s vymáháním peněz za zrušený let ČSA.
Přihlásili jsme pohledávky do insolvence a poslední informace je, že soud schválil reorganizaci.
Co to ale znamená pro postižené cestující?
Skončilo tedy moratorium, kdy nešly pohledávky vymáhat a můžeme dát pohledávku k soudu a poté předat k exekuci? Jde o to, že se pomalu blíží promlčecí doba (zrušený let byl z jara 2020, promlčecí doba je asi 3 roky, doufám, že ne méně).
Jiný let, co ČSA nabízí, třeba i prostřednictvím mateřeské společnosti, nepřipadá v úvahu - dokud bude hrozit, že nás jen tak náhodně nepustí do letadla, protože někdo rozhodne, že i očkovaní musí mít testy, nebo bude hrozit karanténa, v žádném případě nikam nepoletíme.
Jak tedy dál postupovat? Je mezi čtenáři diskuzního fóra nějaký právník, nebo někdo zkušený s vymáháním pohledávek?
Je nějaká možnost vymáhat peníze po státu, protože let byl prokazatelně zrušen na základě dočasného zákazu vycestovat, nikoliv z rozhodnutí ČSA?
Jak budete postupovat vy?
Díky všem za rady.
Reorganizace ČSA - co to znamená pro vymáhání peněz za zrušené lety?
Re: Reorganizace ČSA - co to znamená pro vymáhání peněz za zrušené lety?
Platil jsem ČSA letenky kartou. U vydávající banky jsem úspěšně uplatnil chargeback.
Pokud jde o současnou situaci ČSA, nejsa odporník na reorganizace se domnívám, že přihlášením pohledávky jste vystřílel všechnu munici a musíte čekat. IMHO marně.
Pokud jde o současnou situaci ČSA, nejsa odporník na reorganizace se domnívám, že přihlášením pohledávky jste vystřílel všechnu munici a musíte čekat. IMHO marně.