Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Nejvhodnější letoun pro dálkové linky ČSA:

Airbus A330-200
161
45%
Airbus A350
39
11%
Boeing 787 "Dreamliner"
98
28%
Boeing 767-400
33
9%
Zachovat A310-300
9
3%
Jiný
15
4%
 
Celkem hlasů: 355

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod jane » 14. 01. 2011, 13:37

františek dobrota píše:
Moc blizsi ne, snad jen ze by mela byt garantovana urcita obsazenost letadel pres cestovky. Ale jak casto to bude litat a v jake dny, to nevim.


Jeden tejden to letí tam a druhej zase zpátky... :)


Takze odlety z PRG dvakrat mesicne :)


BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod BlueSky » 14. 01. 2011, 17:40

No proste typicka pravidelka ... :)

andrei
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 17. 06. 2008, 12:25
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod andrei » 15. 01. 2011, 16:05

No taky jde o to co budou porizovat ci pronajimat za dalkove letadlo. Pri soucasnem stavu bych to videl na A330-200. Pokud k tomu vubec nekdy dojde.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod františek dobrota » 15. 01. 2011, 17:46

A kdo řekl že je na to potřeba dálkové letadlo? :) To bude prostě adventura s 319. Pro případné zájemce: vlastní kyslík s sebou! :wink:

andrei
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 17. 06. 2008, 12:25
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod andrei » 15. 01. 2011, 18:30

ja nevim, ale s A319 letet dalkovu neni asi zrovna moc ekonomicky usporne. Nevim kolik by musela stat letenka aby to nebyl prodelecny podnik.


Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod Tragedie_v_JZD » 17. 01. 2011, 00:35

Kdyz muze byt dalkovka levnejsi v B738 nez v 767, je klidne mozny, ze bude i vietnam levnejsi vA319, nez v A330 :)

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod gr09 » 17. 01. 2011, 03:37

Tragedie_v_JZD píše:Kdyz muze byt dalkovka levnejsi v B738 nez v 767, je klidne mozny, ze bude i vietnam levnejsi vA319, nez v A330 :)


Levnejsi snad jen proto, ze tu 767 nedokazou naplnit

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1002
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod FlightDetent » 17. 01. 2011, 16:29

Tragedie_v_JZD píše:Kdyz muze byt dalkovka levnejsi v B738 nez v 767, je klidne mozny, ze bude i vietnam levnejsi vA319, nez v A330 :)


Smajilk je na miste, stejne jako podotek ohledne zaplneni kapacity.

Presto si myslim, ze ta paralela neni uplne spravna. Udajne (prosim proverit), prislusna tehdy provozovana 767 nedokazala proti zimnim vetrum utahnout BKK-PRG obsazena naraz. Pokud tomu tak bylo, tak se ztraci dulezita uspora mezipristani. V tu chvili zda to cele otocit na 3 nebo na 4, pri omezenem poctu cestujicih s vyhodami unifikace flotily vc. vlastnich posadek muze bezpecne vyjit v prospech 737. Pro A319 vs. A330 nic z toho ale pouzit nelze. V plnem obsazeni to na objem cargo bude mezi A319 a 737-800 asi stejne spatne, uz treba na zidle je to 135Y (CSA standard) / max 150 Y vs 189.

FD.

meir13
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 240
Registrován: 27. 12. 2008, 16:38
Bydliště: On the way from Sharjah to Bacoor or other way around.
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod meir13 » 17. 01. 2011, 23:20

FlightDetent píše:
Tragedie_v_JZD píše:Kdyz muze byt dalkovka levnejsi v B738 nez v 767, je klidne mozny, ze bude i vietnam levnejsi vA319, nez v A330 :)


Smajilk je na miste, stejne jako podotek ohledne zaplneni kapacity.

Presto si myslim, ze ta paralela neni uplne spravna. Udajne (prosim proverit), prislusna tehdy provozovana 767 nedokazala proti zimnim vetrum utahnout BKK-PRG obsazena naraz. Pokud tomu tak bylo, tak se ztraci dulezita uspora mezipristani. V tu chvili zda to cele otocit na 3 nebo na 4, pri omezenem poctu cestujicih s vyhodami unifikace flotily vc. vlastnich posadek muze bezpecne vyjit v prospech 737. Pro A319 vs. A330 nic z toho ale pouzit nelze. V plnem obsazeni to na objem cargo bude mezi A319 a 737-800 asi stejne spatne, uz treba na zidle je to 135Y (CSA standard) / max 150 Y vs 189.

FD.


No nevim. SU lital s 767 SVO-HKG a to je podobna trasa. S doletem problem urcite nebyl.

andrei
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 17. 06. 2008, 12:25
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod andrei » 17. 01. 2011, 23:33

meir13 píše:
FlightDetent píše:
Tragedie_v_JZD píše:Kdyz muze byt dalkovka levnejsi v B738 nez v 767, je klidne mozny, ze bude i vietnam levnejsi vA319, nez v A330 :)


Smajilk je na miste, stejne jako podotek ohledne zaplneni kapacity.

Presto si myslim, ze ta paralela neni uplne spravna. Udajne (prosim proverit), prislusna tehdy provozovana 767 nedokazala proti zimnim vetrum utahnout BKK-PRG obsazena naraz. Pokud tomu tak bylo, tak se ztraci dulezita uspora mezipristani. V tu chvili zda to cele otocit na 3 nebo na 4, pri omezenem poctu cestujicih s vyhodami unifikace flotily vc. vlastnich posadek muze bezpecne vyjit v prospech 737. Pro A319 vs. A330 nic z toho ale pouzit nelze. V plnem obsazeni to na objem cargo bude mezi A319 a 737-800 asi stejne spatne, uz treba na zidle je to 135Y (CSA standard) / max 150 Y vs 189.

FD.


No nevim. SU lital s 767 SVO-HKG a to je podobna trasa. S doletem problem urcite nebyl.

No tak možná šlo o verzi letadla, typ motoru, možná také nemuseli v tomto směru být tolik nepříznivé větrné podmínky. Ona ta 767 TVS také nebyla nejnovější a něco už měla za sebou.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod MS743 » 18. 01. 2011, 05:05

Sice CSA stale -asi- planuje ale maji tyto dalkovky sanci dostat opravdovy widebody nebo bude to narrowbody?

Porad se clovek mysli ze 4-5 kusu se uzivi aby byly par daily linky ale nekteri oponuji ze mit tak maly pocet letounu je ekonomickym nesmyslem...

nechme se prekvapit...

p.s. Co ten novy C class na A3xx u OK? opet nejak ticho nebo jsou nejake presnejsi plany?

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod romul » 18. 01. 2011, 09:44

Tragedie_v_JZD píše:Kdyz muze byt dalkovka levnejsi v B738 nez v 767, je klidne mozny, ze bude i vietnam levnejsi vA319, nez v A330 :)


Bude to taková polo-dálkovka. Sice budou mít v té 319 nové polohovatelné C sedačky, ale tím se ještě trochu sníží kapacita a nemožnost carga to dost degraduje. Etnické klientele je ale jedno jestli poletí se stopem nebo přímo, obchodní cestující z toho asi moc odvázaný nebude, konkurence v palubním servisu v C je velká. Stejně to nakonec bude o ceně. Velkou část kapacity na sezonu mají už prodanou etnikem. Tamtamy říkají, že v rámci kompenzace "sovětského" státního dluhu (resp. české pohledávky) budou čerpat služby v Taškentu zdarma, proto zvolili tohle řešení. Přejme si ať se té lince daří a ať je to motivuje líznout si nějakou 330...

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod františek dobrota » 18. 01. 2011, 14:54

Nevím co tomu přát,ale je celkem jasné že to je ještě větší nesmysl než dálkovky s A310 , ale u ČSA už je to taková tradice..Mitchell taky doletí nad Tokio žejo?.. :wink: Je tu někdo, kdo si myslí,že to může vydělat peníze :?:

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1002
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod FlightDetent » 18. 01. 2011, 17:14

meir13 píše:No nevim. SU lital s 767 SVO-HKG a to je podobna trasa. S doletem problem urcite nebyl.
No, a kdyz nevis tak ja ti to pomuzu zjistit, s pomoci G.C.M. HKG-SVO 4441 NM a BKK-PRG 5347 NM. Rozdil pouhych 907 km.

FD.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod Smurfx » 18. 01. 2011, 17:43

romul píše:
Tragedie_v_JZD píše:Kdyz muze byt dalkovka levnejsi v B738 nez v 767, je klidne mozny, ze bude i vietnam levnejsi vA319, nez v A330 :)


Bude to taková polo-dálkovka. Sice budou mít v té 319 nové polohovatelné C sedačky, ale tím se ještě trochu sníží kapacita a nemožnost carga to dost degraduje. Etnické klientele je ale jedno jestli poletí se stopem nebo přímo, obchodní cestující z toho asi moc odvázaný nebude, konkurence v palubním servisu v C je velká. Stejně to nakonec bude o ceně. Velkou část kapacity na sezonu mají už prodanou etnikem. Tamtamy říkají, že v rámci kompenzace "sovětského" státního dluhu (resp. české pohledávky) budou čerpat služby v Taškentu zdarma, proto zvolili tohle řešení. Přejme si ať se té lince daří a ať je to motivuje líznout si nějakou 330...


Spekuluji, ale tato linka by mohla být i cílovkou pro ty, co létají v Y nebo C kvůli nízkým cenám s AeroSvit. Je přeci už jedno, zda strávím 2 hodiny na přestupu nebo hodinu při čerpání paliva - pokud budou ceny rozumné, proč ne...



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů