Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Nejvhodnější letoun pro dálkové linky ČSA:

Airbus A330-200
161
45%
Airbus A350
39
11%
Boeing 787 "Dreamliner"
98
28%
Boeing 767-400
33
9%
Zachovat A310-300
9
3%
Jiný
15
4%
 
Celkem hlasů: 355

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od OR »

jonapet píše:ta 2-4-2 "business" class konfigurace mi hlavou vrtala natolik, že jsem zkusil vygooglovat, jestli to u nějakého dopravce skutečně existuje. Našel jsem jenom nízkonákladový Scoot.

http://www.ausbt.com.au/scoot-seats-reviewed-and-the-best-seats-revealed




C class u BA je bude taky v usporadani 2-4-2 a verim, ze nebude spatna : : - )

http://www.businesstraveller.com/news/ba-b787-and-a380-layout-confirmed
Ale to letadlo bude mit asi CSA trochu jiny, pokud nejaky bude a bude mit aspon dve ulicky.


MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od MS743 »

bigtomas píše:Super diskuze. Tou mučírnou ČSA myslím ty mechanické sedačky v business class, kde pro zvednutí novou je potřeba zavolat letušku nebo sbalit stoleček a nahnout se dolů. Zvedací pružina už dávno dopružila. Dále když spím jedině na boku, tak sedačka tvaru /\/ působí modřiny. Když pak přesedáte na Etihad, to je úleva, ty jejich postele ještě z masáží, ne? Lety do Prahy s příletem v 6:00 skoro beze spánku jsou taky mučírna. Tak to beru z pohledu člověka, který dá za business 3x tolik, a čeká službu. Emirates mají do Prahy taky skoro postele. Ale Etihad zatím fakt vede.
V Abú jsme z business class vlastní autobus neměli, ale autobusy stejně nemám rád. Naopak boarding přímo ze salonku do A380 v Dubaji láká.
Ale zase ČSA z tím jejich šefkuchařem mají dobrá jídla. Jednou tam byla nějaká šedá hmota, která super voněla. Chutnala jako rybí paštika, ale voněla fakt super.
ČSA, pokud získá nějaké dobré letadlo, to snad hned pošle i do Abú. A kolegové v práci se mě ptají, čím letět na výlet do Prahy, tak bych rád odpověděl národovecky.
Mimochodem, Boeing před pár lety nabídnul ČSA dreamliner za 1 miliardu Kč. Za kolik to asi kupují poláci atd?
[/quote]

S tim docela souhlasim. I ja jsem mel pocit ze moje IQ nestaci pro ovladani C class sedacky (hlavne pro nohy ale i pro zada - proste "upright position" nebylo mozne) ale na 6 hodin to bylo OK - jsem mensiho vzrustu.

Neletam vzdy C class... S busem velice rad... nejak mi to pripomina detstvi a lety OK co jsem mel rocne z CAI do PRG, ranni hodiny, poust... proste memories.

A ohledne 2-4-2, stale jsem si jist ze je to proste chyba. I po tech letech, nemyslim si ze by lide v OK byly tak hloupe. Ono to ani nejde v pripade ze sedadcky budou trosku sirsi.. Sirka trupu letounu to ani nedovoli.

otazka: Mame jistotu ze letoun bude of KE? Nekde jsem nepostrehl ze by to potvrdili. V tomto pripade mam trosku obavy (tak dobra, paniku) aby leasing nebyl normalne od "leasingovky" a tudiz interier bude mnohem chudsi nez u KE.

aby "dalkovka" CSA nemela toto:

Obrázek

a

Obrázek


Misto

Obrázek

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od whiskey »

Len tak na okraj, tie OZ sedacky nie su nic moc, rovnaky lyziarsky svah ako ma napr. LH, a naviac s mensim rozostupom.

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

tygrlive píše:Co polaci, spis by me zajimalo za kolik a zda ho bude mit Travel... Kdyz ztratil ted konKurenci, tak na zakazniky muzou dal dlabat formou mezipristani na ruznych ostrovech...


Ale on na ně nedlabe... Travel by si "widebody" dálkovku pořídil (ostatně, 2 sezony tu honil 767mu). Nemělo to úspěch - cestovky chtěly zpátky 737mu ...

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od vitezslav »

Ale všichni přece tak nějak tušíme, že pokud bude mít TVS 787, na lety z PRG ho bude využívat minimálně. Pronájmy jim vždycky šly.


MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od MEA »

vitezslav píše:Ale všichni přece tak nějak tušíme, že pokud bude mít TVS 787, na lety z PRG ho bude využívat minimálně. Pronájmy jim vždycky šly.

to budu ale najprv musiet sudruhovia v japonsku vymyslet americanom nejake lepsie baterky. ach, skoda, ze baterie slaný nie je v hre :)

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od Smurfx »

Nepřejmenujeme zase zpátky téma na Budoucnost dálkové flotily? :D

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od prodejce »

Flotila se skládá ze dvou a více něčeho. 1 kus něčeho netvoří flotilu. Takže ne.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od kuba.biker »

Co třeba budoucnost dálkového solitéru? 8)

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od dejavu »

Dneska na CT24 rikali, ze do dvou let CSA koupi dva dalkove Airbusy. V prostrihu pak mluvil Dvorak o tom soucasnem A333...

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od 737 »

dejavu píše:Dneska na CT24 rikali, ze do dvou let CSA koupi dva dalkove Airbusy. V prostrihu pak mluvil Dvorak o tom soucasnem A333...


Dvořák byl dnes v OVM. Tady je odkaz: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 030510407/ stopáž: cca 49:30. Rovněž zmínil, že ČSA s největší pravděpodobností objednají několik letadel Airbus A330.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od Airbus380 »

737 píše:
dejavu píše:Dneska na CT24 rikali, ze do dvou let CSA koupi dva dalkove Airbusy. V prostrihu pak mluvil Dvorak o tom soucasnem A333...


Dvořák byl dnes v OVM. Tady je odkaz: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 030510407/ stopáž: cca 49:30. Rovněž zmínil, že ČSA s největší pravděpodobností objednají několik letadel Airbus A330.


To jsem zvědavej teda... To jsem opravdu zvědavej.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od 737 »

Airbus380 píše:
737 píše:
dejavu píše:Dneska na CT24 rikali, ze do dvou let CSA koupi dva dalkove Airbusy. V prostrihu pak mluvil Dvorak o tom soucasnem A333...


Dvořák byl dnes v OVM. Tady je odkaz: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 030510407/ stopáž: cca 49:30. Rovněž zmínil, že ČSA s největší pravděpodobností objednají několik letadel Airbus A330.


To jsem zvědavej teda... To jsem opravdu zvědavej.


Já rovněž. Dvořák v OVM naznačil, že těch Airbusů by mělo být minimálně 2. Docela by mě zajímalo, kam ta letadla budou létat. Pouze Soul + současné destinace v Rusku? Nebo přibude nějaká nová destinace? No, uvidíme. Ale upřímně, rád bych se dožil dálkové flotily ČSA (se dvěma nebo více dálkovými letadly).

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od romul »

737 píše:Já rovněž. Dvořák v OVM naznačil, že těch Airbusů by mělo být minimálně 2. Docela by mě zajímalo, kam ta letadla budou létat. Pouze Soul + současné destinace v Rusku? Nebo přibude nějaká nová destinace? No, uvidíme. Ale upřímně, rád bych se dožil dálkové flotily ČSA (se dvěma nebo více dálkovými letadly).


Ten Dvořák už toho nakecal, bral bych to dost s rezervou. V roce 2011 tvrdil, že strategií ČSA je neorientovat se na lety s přestupem ale výhradně na point to point. No a dneska? Rusko-Praha-Evropa, Praha-Abu Dhabi-Asie, Soul-Praha-Evropa. To jakým způsobem se bude vyvíjet ČSA další roky nebude určovat nějaký pan Dvořák, ale strategický partner, tedy Korean. Jestli budou chtít udělat z ČSA jen dopravce, který bude rozvážet po Evropě cestující z jejich linky SEL-PRG tak to udělají, jestli budou chtít rozvíjet dálkovou dopravu na východ (ačkoliv mi to kromě té linky do Soulu moc logiku nedává) tak to udělají. Nicméně dost to souvisí s ekonomickou situací ČSA. A taková drobnost, jako jsou aktuální hospodářské výsledky společnosti, mi v tom rozhovoru dost chyběla...

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od 737 »

romul píše:
737 píše:Já rovněž. Dvořák v OVM naznačil, že těch Airbusů by mělo být minimálně 2. Docela by mě zajímalo, kam ta letadla budou létat. Pouze Soul + současné destinace v Rusku? Nebo přibude nějaká nová destinace? No, uvidíme. Ale upřímně, rád bych se dožil dálkové flotily ČSA (se dvěma nebo více dálkovými letadly).


Ten Dvořák už toho nakecal, bral bych to dost s rezervou. V roce 2011 tvrdil, že strategií ČSA je neorientovat se na lety s přestupem ale výhradně na point to point. No a dneska? Rusko-Praha-Evropa, Praha-Abu Dhabi-Asie, Soul-Praha-Evropa. To jakým způsobem se bude vyvíjet ČSA další roky nebude určovat nějaký pan Dvořák, ale strategický partner, tedy Korean. Jestli budou chtít udělat z ČSA jen dopravce, který bude rozvážet po Evropě cestující z jejich linky SEL-PRG tak to udělají, jestli budou chtít rozvíjet dálkovou dopravu na východ (ačkoliv mi to kromě té linky do Soulu moc logiku nedává) tak to udělají. Nicméně dost to souvisí s ekonomickou situací ČSA. A taková drobnost, jako jsou aktuální hospodářské výsledky společnosti, mi v tom rozhovoru dost chyběla...


Je pravda, že se může ještě leccos změnit, takže jakékoliv oslavy jsou předčasné. Ale pokud vím, tak model point to point pro ČSA stále platí. Vzpomínám si, jak Dvořák v OVM někdy v listopadu 2012 říkal,že považuje za úspěch pokles počtu tranzitních cestujících (ti už prý tvoří asi jenom 40 %). Navíc v tomto rozhovoru: http://www.ttg.cz/vstup-korean-air-do-c ... za-uspech/ který už někdo zmínil v jiném vlákně, Jiří Marek potvrzuje, že point to point stále platí:
(...)To znamená, že se budeme i nadále zaměřovat zejména na lokální trh, tj. point to point cestující, a na přirozené propojení destinací z východu, zejména z Ruska a okolních zemí, na západ. (...)

Pravdou je, že toto tvrzení je trochu protichůdné. Bude se tedy ČSA zaměřovat na point to point nebo tranzitní cestující? Tohle je podle mě nutné, aby si v ČSA vyjasnili.


Odpovědět