Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Nejvhodnější letoun pro dálkové linky ČSA:

Airbus A330-200
161
45%
Airbus A350
39
11%
Boeing 787 "Dreamliner"
98
28%
Boeing 767-400
33
9%
Zachovat A310-300
9
3%
Jiný
15
4%
 
Celkem hlasů: 355

American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

[/quote]

No to se tedy mylite na cele care!!! Ja jsem si kdysi myslel, ze to tak je, ale po dukladnem prostudovani Vox Pupuli na tomto Foru jsem zjistil, ze kazdeho "normalniho" cestujiciho zajima:

- co bude jist, jaky prumer ma bageta, jak bude vystupovat z letadla - jestli do gate nebo po schodech a hlavne aby se jim to hlasilo 3 minuty predem, aby to nebyla ceska firma s odborovou ucasti, jestli za jeho gulas nekdo z firmy nebrouzda na internetu, zda 4 stewardi ze 7 nejsou nahodou "dementi", jestli se standartni steward neurazi kdyz mu nekdo rika "pingl" ...

... a dalsi "dulezite" udaje.

Tak, a ted jsem si zase nabeh´
--------
Malem bych zapomnel, hlavne KOLIK kdo bere, zejmena piloti! Neco mi navic rika, ze se o tom bude brzo diskutovat[/quote]

Myslíte, že ´průměrný´cesťák navštěvuje a přispívá do tohoto fóra? :shock: Pro většinu lidí je letadlo prostě lepší autobus. :D


dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

No prave....

V CR je obycejny cestak ten co leti jednou v roce na dovolenou treba do BKK. Tomu je fakt jedno jestli leti do BKK 8kilem.Vidi v cestovce BKK za 24.900 a je vyhrano.

Ale nekdo kdo leti 3-4 krat do mesice pracovne a v letadle travi kus zivota a ma prehled,je neco uplne jineho. Ten si uz casem vybira podle interieru, sluzeb, salonku, cateringu, prestupu, jestli pujde mostem nebo ne, atd...
Nemusim dodavat ze tohle je cestak ktery prinasi spolecnosti nejvic penez a pro kuli kterym musi spolecnost delat vsechno proto aby si ho udrzela. Protoze ten co leti jednou za pet let za babickou do statu, poleti tak ci onak, fakt si nebude vybirat proto ze nikdy nemel moznost porovnat. A tihle "vikendovy cestaci" budou litat casem jen lowcostama protoze vybiraji podle jedineho kriteria a tim je cena.A pro ne je skutecne letadlo jen lepsi autobus.

VeeOne
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 20. 09. 2004, 10:17
Stav: Offline

Příspěvek od VeeOne »

Axe píše:Malem bych zapomnel, hlavne KOLIK kdo bere, zejmena piloti! Neco mi navic rika, ze se o tom bude brzo diskutovat


Axe, ty jsi fakt komik. Už jednou jsi tu zkoušel vyprovokat debatu na téma efektivita práce létajícího personálu, ale všichni na to (na tebe) kašlali. Tak teď zase trapný pokus s tisíckrát už diskutovanými platy pilotů? Vždyť bys k tomu stejně ani něměl co říct. :roll: 8)

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Axe »

VeeOne píše:
Axe píše:Malem bych zapomnel, hlavne KOLIK kdo bere, zejmena piloti! Neco mi navic rika, ze se o tom bude brzo diskutovat


Axe, ty jsi fakt komik. Už jednou jsi tu zkoušel vyprovokat debatu na téma efektivita práce létajícího personálu, ale všichni na to (na tebe) kašlali. Tak teď zase trapný pokus s tisíckrát už diskutovanými platy pilotů? Vždyť bys k tomu stejně ani něměl co říct. :roll: 8)


Malinko se mylite, ten kdo to vyprovokovaval byl pepa007 (neb neustale nechapal co to je a jak se to meri), pak jiz mate pravdu: "... vyprovokat debatu na téma efektivita práce létajícího personálu, ale všichni na to ... kašlali."

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

Axe píše:
VeeOne píše:
Axe píše:Malem bych zapomnel, hlavne KOLIK kdo bere, zejmena piloti! Neco mi navic rika, ze se o tom bude brzo diskutovat


Axe, ty jsi fakt komik. Už jednou jsi tu zkoušel vyprovokat debatu na téma efektivita práce létajícího personálu, ale všichni na to (na tebe) kašlali. Tak teď zase trapný pokus s tisíckrát už diskutovanými platy pilotů? Vždyť bys k tomu stejně ani něměl co říct. :roll: 8)


Malinko se mylite, ten kdo to vyprovokovaval byl pepa007 (neb neustale nechapal co to je a jak se to meri), pak jiz mate pravdu: "... vyprovokat debatu na téma efektivita práce létajícího personálu, ale všichni na to ... kašlali."


Axe má pravdu :wink: Jen bych dodal že stále nechápu, protože se neobjevil ani náznak smysluplné odpovědi. :?


Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Axe »

dider píše:No prave....

V CR je obycejny cestak ten co leti jednou v roce na dovolenou treba do BKK. Tomu je fakt jedno jestli leti do BKK 8kilem.Vidi v cestovce BKK za 24.900 a je vyhrano.

Ale nekdo kdo leti 3-4 krat do mesice pracovne a v letadle travi kus zivota a ma prehled,je neco uplne jineho. Ten si uz casem vybira podle interieru, sluzeb, salonku, cateringu, prestupu, jestli pujde mostem nebo ne, atd...
Nemusim dodavat ze tohle je cestak ktery prinasi spolecnosti nejvic penez a pro kuli kterym musi spolecnost delat vsechno proto aby si ho udrzela. Protoze ten co leti jednou za pet let za babickou do statu, poleti tak ci onak, fakt si nebude vybirat proto ze nikdy nemel moznost porovnat. A tihle "vikendovy cestaci" budou litat casem jen lowcostama protoze vybiraji podle jedineho kriteria a tim je cena.A pro ne je skutecne letadlo jen lepsi autobus.


Kdyz to napisu ja, tak jsem za blba, ale vidim, ze nejsem osamoceny s takovym nazorem.

Treba realny nazor na vec z pohledu (profesionalniho) cestaka muze mit takovy OR, ten toho naleta habakuuk!

infiniti
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 15. 03. 2006, 21:10
Stav: Offline

Příspěvek od infiniti »

Bohužel velmi se doplácí na neschopnost státních úředníku z ministerstva zahraničních věcí kteří ač dobře placeni nejsou schopni zajistit českým občanům bezvízový styk s USA a Kanadou.Výmluv na to proč to nejde posloucháme několik let dost a dost.To bylo keců jak se po pádu železné opony bude svobodně cestovat ovšem skutečnost je jiná a určitě má vliv i na podnikání v letecké dopravě.

azafata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 21. 03. 2006, 12:39
Stav: Offline

Příspěvek od azafata »

infiniti píše:Bohužel velmi se doplácí na neschopnost státních úředníku z ministerstva zahraničních věcí kteří ač dobře placeni nejsou schopni zajistit českým občanům bezvízový styk s USA a Kanadou.Výmluv na to proč to nejde posloucháme několik let dost a dost.To bylo keců jak se po pádu železné opony bude svobodně cestovat ovšem skutečnost je jiná a určitě má vliv i na podnikání v letecké dopravě.


Slysela jsem, ze pro moznost bezvizoveho styku s USA je nutno miti mene, nez 2% neudelenych viz. A ze obcane CR toto cislo znacne prevysuji a proto to zatim neni mozne. Kdyz jsem byla naposledy na ambasade na pohovoru a videla nektere zadatele, nedivila jsem se, ze jim vizum nebylo udeleno. Nejspis se Amici boji prave takovych.......

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

azafata píše:
infiniti píše:Bohužel velmi se doplácí na neschopnost státních úředníku z ministerstva zahraničních věcí kteří ač dobře placeni nejsou schopni zajistit českým občanům bezvízový styk s USA a Kanadou.Výmluv na to proč to nejde posloucháme několik let dost a dost.To bylo keců jak se po pádu železné opony bude svobodně cestovat ovšem skutečnost je jiná a určitě má vliv i na podnikání v letecké dopravě.


Slysela jsem, ze pro moznost bezvizoveho styku s USA je nutno miti mene, nez 2% neudelenych viz. A ze obcane CR toto cislo znacne prevysuji a proto to zatim neni mozne. Kdyz jsem byla naposledy na ambasade na pohovoru a videla nektere zadatele, nedivila jsem se, ze jim vizum nebylo udeleno. Nejspis se Amici boji prave takovych.......


Požadavek Amíků jsou 3%. Realita je údajně 10%.

IL62
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 24. 09. 2004, 22:04
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od IL62 »

Když ti Amíci nebudou chtít zrušit víza, tak si počet neudělených víz budou držet na těch procentech, která pořebují (3,5,10,20...) Jejich rozhodnutí jsou nepřezkoumatelná a neodvolatelná.( USA vzor demokracie!!!!) Jestli se ti nelíbí naše rozhodnutí, podej novou žádost a hlavně ji zaplat!!!!
Mě by se nejvíc líbilo, zavést Američanům podobný systém, jako má např. Turecko nebo Egypt vůči nám: Na letišti zaplat určitý obnos ( 100 USD :lol:)a dostaneš "známku" do pasu pro vstup!

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

USA zjevne nechce bezvizovy styk a nikdo ji asi nemuze prinutit. CR diplomate na to nemaji a neni to ani priorita. Fer by bylo zavest to same USA... ani ne vizum ale jako navrh IL62... kup si vizum na letiste...

P.S: Mimochodem CR obcan do Egypta si koupi vizum (znamku) jen opravdu za 15 dolaru a american kolem 100 dolaru.

Asi bych nezavedl vizum americanum ale museji si koupit Visa on Arrival za tech cca 100EUR a souhlasim s tim ze by byly kontroly o ucelu priletu, zda clovek ma dostatek finance a hlavne at jim davaji razitka do pasu... 3 z 5 americanu kteri zde znam v CR pracuji na cerno a hodne na hodne vysokych postu... razitka vecne nejsou v pase a timto nikdo nema info zda je tu 4 ci 90 dni v kuse.

Problem zde bude az bude CR v Schengenu... tento system nemuze prezit jelikoz nemuze tento postup fungovat kdyz Praha bude oficialne v Schengenu... Uvidime zda EU zatlaci USA aby akceptovala ze nove staty EU plus Recko by meli mit stejny rezim jako jine... bylo by to jeste vetsi plus pro cesky pas.

Problem to je a nelibi se mi.. Alespon australie byla trochu galantni a zavedla internet visa ktera se plati online bez problemu.... zatim me vadi USA a Canada..

Otazka: Kdzy zadame bezvizovy styk se temi staty na zaklade toho ze oni mohou do Phy bez visa... nikdy jsem neslysel informace ohledne tech statu (a je jich dostatek) kde cesky obcan muze bey visa ale opacne to nefunguje a musim rici ze hodne krat jsem slysel ze udeleni ceskeho visa je casto stejne drahe a nekdy mnohonasobne komplikovane nez jakykoliv jiny stat EU nebo i USA....

Kdyz chceme "fer" tak at se to praktikuje na ALL CASES

kormidylko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 20. 07. 2005, 04:49
Stav: Offline

Příspěvek od kormidylko »

infiniti píše:Bohužel velmi se doplácí na neschopnost státních úředníku z ministerstva zahraničních věcí kteří ač dobře placeni nejsou schopni zajistit českým občanům bezvízový styk s USA a Kanadou.Výmluv na to proč to nejde posloucháme několik let dost a dost.To bylo keců jak se po pádu železné opony bude svobodně cestovat ovšem skutečnost je jiná a určitě má vliv i na podnikání v letecké dopravě.


Tenhle problem je trochu slozitejsi. V tomhle pripade si nejsem jistej jestli se jedna o neschopnost ministerstva zahradnici. CR usiluje o bezvizovej styk s USA vlastne od nastupu krale Vaclava na hrad. USA pred par lety prislibilo moznou zmenu k lepsimu. Misto toho si vsak vymyslelo nejaky stupidni procenta, ktery se daji velice jednoduse " prekrocit ". Znam pripad rodicu ve veku 60 let, kterym byla zamitnuta zadost o vizum prestoze dolozili ze jiz petkrat uspesne navstivili svoji legalni dceru ve statech a jiste to neni jedinej pripad. Na druhou stranu: V USA porad zustava spousta lidi pres cas, presto ze je uz moznost pracovat legalne v Evrope a dalsi staty brzy otevrou svuj pracovni trh. Bohuzel senat, kterej ma v kompetenci zruseni vizove povinnosti, ma zrovna na praci neco jinyho[momentalne udeleni obcanstvi nebo vyhosteni 12 milionu ilegalu], nez se zajimat o nejakou Ceskou republiku. A statu ktery by chtely bezvizovej styk by bylo! Proto se v ceskem tisku TEPRVE nedavno objevila zprava o zmene pristupu k turistum z USA, Kanady, Australie, jejich peclive kontrole a udajne orazitkovani pasu :shock:. Znamena to ze tito turisti doposud nedostavali do pasu razitko? Clovek se muze pousmat. Ale je spousta lidi, kteri v Cechach byli a tak se jim tam libilo, ze chteji prijet zase nehlede na to ze zrovna amiku je v Praze nejakech peknejch tisic nacerno coz ma ministerstvo zahranici docela dobre zmapovany. A ted si predstavte ten jejich udiv, kdyby si je nejakej urednik na letisti vzal na vyslech bokem za kym jedou, na jak dlouho, kde budou bydlet, prolezl jim kufry skrz na skrz,, vyhodil vsechny prasky s dodatkem ze drogy teda tady neee, overil ucet platebnich karet no a par luuzruum svihnout preventivne do pasu nezadouci na dobu deseti let. Jinak mam pocit ze pro studenty neni problem viza dostat, je problem dostat turisticky. Proto si myslim ze bezvizovej styk by zas tak moc to litani do US nevytrhl. Ale napadla me jina vec. Myslite si ze by se neuzivila linka na zapad USA at uz SEA, SFO, LAX nebo je treba tocit pokud by bylo v budoucnu letadlo? Pokud vim konkurenti Malev ani LOT na zapad nelitaji, rusaci nevim a ze lidi z vychodni evropy je tam mraky a stale "jsou dodavani" jelikoz Polsko a Rusko jsou casto vyrazovany z loterie o zelenou kartu jelikoz dodali za posledni tri roky vic nez 50k pristehovalcu. Tedy tito by to meli pouze s jednim prestupem v PRG. Ale to zase souvisi s rozvojem site na vychod....

IL62
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 24. 09. 2004, 22:04
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od IL62 »

Jak to bude s dálkovou flotilou ČSA nevím, ale spíš bych si položil otázku, jak to bude dál s dálkovými linkami z PRG. Všichni tu hovoříte o obrovském potenciálu cestujícich z a do východní Asie, ale proč už toho dávno nevyužily aerolinky z těchto zemí? Proč už(kromě Korean) dávno nelétají thajci, čínané, vietnamci, japonci..... do Prahy? Jsou to opravdu tak rentabilní destinace?
Nedovedu si představit, že by z každého hlavního města Evropy bylo spojení do každého jiného místa na planetě,(to přeháním) aniž by člověk musel přestupovat. Ale podle některých z Vás by Praha měla být tím "pupkem" střední Evropy. Bohužel je to Mnichov a Vienna.
Z USA také nelétá z každého státu přímý spoj do Evropy!
Nezlobte se, je to trochu nesouvislé, ale zkuste se nad tím zamyslet. Proč by ČSA nemohly být - jak vy posměšně říkáte - regionálními aeroliniemi na špičkové úrovni? Proč by měly za každou cenu mít dálkovou flotilu, když do PRG nikdo jiný stejně dálkové linky provozovat nechce? Třeba se to časem změní, ale ted mi to příjde docela zbytečné.
Docela jsem zvědav na reakci na tento "kacířský" příspěvek!

IL62
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 24. 09. 2004, 22:04
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od IL62 »

To Kormydylko: Ohledně letů na západ USA si myslím, že je to otázka "neviditelné ruky trhu" ve spojení s aliancemi jako SkyTeam. Proč by měly pouštět na trh ještě někoho dalšího, když nenaplní vlastí letadla. Už se ti někdy stalo, že si nedostal letenku na libovolné datum z PRG do SFO,LAX přes CDG či AMS? Kapacita je tam dostačující!

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

IL62 píše:Jak to bude s dálkovou flotilou ČSA nevím, ale spíš bych si položil otázku, jak to bude dál s dálkovými linkami z PRG. Všichni tu hovoříte o obrovském potenciálu cestujícich z a do východní Asie, ale proč už toho dávno nevyužily aerolinky z těchto zemí? Proč už(kromě Korean) dávno nelétají thajci, čínané, vietnamci, japonci..... do Prahy? Jsou to opravdu tak rentabilní destinace?
Nedovedu si představit, že by z každého hlavního města Evropy bylo spojení do každého jiného místa na planetě,(to přeháním) aniž by člověk musel přestupovat. Ale podle některých z Vás by Praha měla být tím "pupkem" střední Evropy. Bohužel je to Mnichov a Vienna.
Z USA také nelétá z každého státu přímý spoj do Evropy!
Nezlobte se, je to trochu nesouvislé, ale zkuste se nad tím zamyslet. Proč by ČSA nemohly být - jak vy posměšně říkáte - regionálními aeroliniemi na špičkové úrovni? Proč by měly za každou cenu mít dálkovou flotilu, když do PRG nikdo jiný stejně dálkové linky provozovat nechce? Třeba se to časem změní, ale ted mi to příjde docela zbytečné.
Docela jsem zvědav na reakci na tento "kacířský" příspěvek!


IL62 je tady jeden z mála, kterej je schopen racionální ekonomické úvahy. Názorů typu "ČSA by měly začít lítat Tokio, protože Japonců je strašně moc a rádi cestujou a bla bla bla" tady už bylo dost...

Na druhou stranu bych dálkovky hned neházel přes palubu, chce to hlavně mít nějakou koncepci.


Odpovědět