Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Nejvhodnější letoun pro dálkové linky ČSA:

Airbus A330-200
161
45%
Airbus A350
39
11%
Boeing 787 "Dreamliner"
98
28%
Boeing 767-400
33
9%
Zachovat A310-300
9
3%
Jiný
15
4%
 
Celkem hlasů: 355

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Robert »

martasek píše:podle jisteho zdroje z airliners.net, CSA zvazuje A340...

http://www.airliners.net/discussions/ge ... #ID2680738


Pokud se nepletu, tak tenhle člověk taky psalv diskusi na Airliners.net, že letos začnou lítat do Prahy Emirates. Uvidíme. Každopádně oboje by byla dobrá zpráva.


azafata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 21. 03. 2006, 12:39
Stav: Offline

Příspěvek od azafata »

Robert píše:
martasek píše:podle jisteho zdroje z airliners.net, CSA zvazuje A340...

http://www.airliners.net/discussions/ge ... #ID2680738


Pokud se nepletu, tak tenhle člověk taky psalv diskusi na Airliners.net, že letos začnou lítat do Prahy Emirates. Uvidíme. Každopádně oboje by byla dobrá zpráva.


Dobra zprava by to byla, ale myslim, ze v CSA se o A340 nejedna a to z duvodu obrovskych cen, letadlo ma 4 motory a jak vsichni vime, ci tusime, motor je nejdrazsi soucast letadla. Jde take o to, zda by nakonec naplnili kapacitu, aby byly linky vynosne.

Ale uvidime. Emirates zatim do Prahy nelita a pochybuji, ze bude litat.

azafata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 21. 03. 2006, 12:39
Stav: Offline

Příspěvek od azafata »

Podle me jde hlavne o to nejdriv vybrat destinace, vsechno propocitat a teprve podle toho vybirat typ letadla. CSA bohuzel toho nedela, shani letadla pro stavajici destinace, ktere nejsou vynosne. USA podle me z duvodu nevhodneho stroje, A310 nema dostatecnou kapacitu a drahy provoz. Do Asie - Hanoi atd......... se neleta, coz je podle me chyba.

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Axe »

azafata píše:
martasek píše:podle jisteho zdroje z airliners.net, CSA zvazuje A340...

http://www.airliners.net/discussions/ge ... #ID2680738


No.........bylo by to super, ale neverim tomu, kde by na to vzali??


Myslim, ze otazka nestoji: kde by na to vzali? ale: aby to ufinancovali?

Penize jsou ve financnich domech. Malo kdo si kupuje dopravni letadla z vlastnich penez.

Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

azafata píše:
Thisway píše:to Jano: Berete na vědomí i určitý růstový potenciál? Myslím, že 250 sedadel by pro ČSA bylo ideální teď, ale jednalo-li by se o dlouhodobější řešení, nemělo by být počítáto s větší rezervou?


Ja souhlasim, 250 sedadel je malo.......


Nuz, odpoved na otazku kolko sedadiel by novy typ mal mat poznaju len v CSA. Osobne vsak myslim, ze pri priblizne rovnakom CASM je lepsie mat menej sedadiel ako viac. To koli tomu, ze radsej nepredat zopar lacnych leteniek ako sa trapit s predajom lacnych leteniek pocas zimy, ked ludia menej cestuju.

Na opis toho ako robili NWA vyber noveho typu a by sme tu len tak nespekulovali a aj nazreli do zakulisia uvadzam len pointer na
http://www.airliners.net/discussions/ge ... /510560/4/ .

Cely clanok XFSUgimpLB41X prepisal z

Perspective on NW's Recent Selection of the A330 of 777
By Tim Campbell, Managing Director- Performance Analysis

From On Course, Northwest Fligiht Operations Magazine May/June 2001

The January February issue of On Course contained an article by Capt. Jeff Carlson that outlined the details of Northwest's multibillion-dollar ivestment in new aircraft. A large component of this order includes 24 PW4168A-powered A330-300s. Numerous questions have arisen since the announcement of this order, specifically why the A330 was selected instead of the 777.

This article will address these questions by summarizing our assessment of the performance characteristics of the A330 relative to the 777 and how this onformation was used in the final evaluation of these two aircraft.

The competition between the 777 and A330 was for a new aircraft taht would replace our DC-10-30s on dedicated transatlantic missions.

Perhaps the most important performance-related aspect of this aircraft evaluation was finding the best match between aircraft payload-range capability and forcasted payload demand. We were seeking an aircraft that efficiently meets our projected requirements. As shown in the graphs, the A330 most optimally meets our payload requirements in the Atlantic. This payload capability, when coupleted with operating costs and projected market requirements (demand) for both passenger and cargo traffic, offers the highest earnings potential.

The match between capability and market requirements is important because it is inefficient to operate aicraft with excess capbality. Our evaluation clearly shows that the 777-200ER aircraft has significantly more payload-range capability than the A330-300.

The additional range capability could be helpful if the same aircraft were also flown across the Pacific. However this possible dual mission capability was determined to be impractical because Pacific aircraft require a much greater share of World Business Class seats than Atlantic aircraft. Furthermore, the Pratt powered 777-200ER could not fly many critical Pacific missions with full passenger load, and most missions required weight limits on cargo.

This is not necessarily apparent if one looks from the generic marketing material from Boeing because the range of the 777-200, evaluated with Northwest rules and interiors, is approximately 1,100 miles less than advertised.

The 777 can carry more seats than the A330 although the A330 already carries 29 more seats than our current DC-10-30s. The optimal 777-200 configuration we modeled had 27 more seats tahn the A330-300 (329-302) and 56 seats more than the DC-10-30 (329-273). However, these additional seats were economy seats taht typically would be filled with lower yielding passengers.

The 777 has the same empty weight for all available MTOW's (580,000-656,000 lbs). Northwest requires only the lowest weight for nearly all markets, roughly comparable to the A330. The net result to Northwest is that the 777 is more than 41,000 pounds heavier than the A330 yet provides minimal additional revenue capacity.

The heavier weight of the 777 translates directly into a fuel burn penalty. On a typical 3,500 nm mission, the A330 burns approximately 28% less fuel tahn a DC-10-30; accounting for its higher seating capacity, it burns 35% less on a per seat basis. The much heavier 777 burns approximately 16% more fuel than the A330 on a per trip basis, and 6% more on a per seat basis.

Questions have arisen about the cruise speed of the A330, largely due to issues surrounding the cruise speed of the A340. NW intends to operate the A330 at a cruise speed of Mach 0.82. This speed corresponds to the aircraft's LRC (long range cruise) Mach number for most gross weight/altitude combinations. While the published cruise speed of the A340 is Mach 0.82, our analysis substantiates the experience of line pilots taht certain operators fly slower to avoid excessive fuel burn. Airbus has implicitly recognized the cruise speed issue with the "first generation" A340's by redesigning the wing on the A340-500 and -600.

757/767 DC10-30 A330 777/747-200
Cruise speed .80 .82 .82 .84


As shown in the table, the A33's cruise speed is slower than the 777, but it is consisten with our DC-10-30 and faster than other aircraft operating accross the Atlantic. The cruise speed differences between the 777 and A330 equiates to a trip length difference of approximately 10 minutes on a typical Atlantic mission. It may be interesting to note that Northwest negotiated stringent, comprehensive contractual commitments from Airbus to ensure the A330 will meet our performance expectations both at the time of deliever and for several years thereafter. This is a requirement we make of airframe/engine manufacturers, including Boeing. The performance level of the new 757-300's has a similar level of protection. Our agreementwith Airbus also provides us with mission flexibility we could not achieve with Boeing. The Airbus agreement is structured to allow us to take delivery of other members of the A330 family if our requirements change over time. A shorter memeber of the A330 family, the A330-200, has 257 seats in the Northwest configuration. It has approximately 900 nm more range than the A330-300. This added flexibility to tailor capacity to market requirements not offered by the 777 since Boeing was unwilling to formally offer a smaller, lower priced version of the 777.

In summary, the excess capacity of the 777 leads to operating economics inferior to the A330. This situations is further degraded when the notably higher puchase price of the 777 is factored into the analysis. The marginal improvement in revenue the 777's size offers simply cannot overcome its increased operating and ownership costs. Our atlantic replacement decision does not mean that the 777 will be excluded from future aircraft competitions. The longer range version of hte 777-200 and 777-300 will be evaluated against the A340-500 and A340-600 when we begin the 747-200 replacement analysis.



Chart:


Atlantic Range requirements for NW

- The range capability of the A330 family is a better match for NW requirements than the 777-200ER
-Markets with capability to carry 302 pax, plus at least 20,000 lbs. cargo in both directions:

BOS-AMS, DTW-AMS, DTW-CDG, DTW-LGW, DTW-LHR, EWR-AWM, IAD-AMS, JFK-AMS, MSP-LGW, MSP-LHR


---------------

Ja len uvediem ako dodatok, ze nakoniec NW bude vsade v TATL lietat s A333 s vynimkou SEA-AMS, kde bude A332 doli doletu, a MEM-AMS, kde bude tiez A332 kolit tomu, ze tam vacsiu kapacitu jednoducho netreba.


American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

jakubv píše:a kam by s těmi A340 chtěli lítat? když to srovnám do tabulky, tak mi vychází, že většina smysluplnách destinací je dosažitelná pomocí A332, případně A333, a všechny A340 doletěj o mnoho dál.
A332 6750nm (12500km)
A333 5650nm (10500km)
A342 8000nm (14800km)
A343 7200nm (13350km)
A345 8670nm (16100km)
A346 7500nm (13900km)
A380 8000nm (15000km)
A358 8800nm (16300km)
A359 7500nm (13900km)

tou A332 by bylo z PRG dosažitelné i LAX nebo SFO, případně LAS, ale nemyslím si, že by tolik čechů lítalo tímto směrem (i když je v LAS nějaká výstava, tak tam co vím nikdy více jak 40-50 čechů neletí). Jedině snad s A340 otevření nonstop linky z PRG do Sydney nebo Welingtonu či na Hawai, ale přiznám se, že o naplněnosti takovýchto letů bych měl asi vážné obavy...


Na takovéhle lety podle mého názoru můžeme zapomenout. CSA má potenciál v Asii, v Severní Americe je podle mě již plno. Určitě více než v Asii, nehledě na to, že hodně asijců cestuje do ČR.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Robert píše:
martasek píše:podle jisteho zdroje z airliners.net, CSA zvazuje A340...

http://www.airliners.net/discussions/ge ... #ID2680738


Pokud se nepletu, tak tenhle člověk taky psalv diskusi na Airliners.net, že letos začnou lítat do Prahy Emirates. Uvidíme. Každopádně oboje by byla dobrá zpráva.

Pokud vím, Praha se před časem dostala do užšího výběru Emirates pro nalétávání nové destinace v Evropě a nevím o tom, že už by rozhodování dospělo k nějakému konkrétnímu závěru, nicméně jsou to jen mé nepříliš výrazné vzpomínky.

Jinak myslím, že ČSA neuvažují na principu " S čím tam budeme létat?" ale "S čím bychom výdělečně dolétli do místa X, Y a případně do Z?".
Myslím, že nejvhodnější řešení by byl stroj A350, který by zajistil, že ČSA bude mít otázku dálkové flotily vyřešenou zase na mnoho let dopředu .
Pokud by bylo rozhodnuto pro A332, mělo by se jednat o (v rámci možností) co nejnovější letouny, neboť současné A310-300 pocházejí z roku 1991 a nejstarší A330 z let 1993-94, takže bychom se nikam daleko neposunuli. Kabina cestujících by v těchto letounech v době, kdy LOT začne přebírat nablýskané "Dreamlinery", měla nést co nejmenší znaky opotřebování.
Naposledy upravil(a) Thisway dne 28. 03. 2006, 15:10, celkem upraveno 1 x.

Snehulak
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 106
Registrován: 14. 07. 2005, 13:56
Stav: Offline

A340

Příspěvek od Snehulak »

Na druhou stranu relativni vyhoda tech 340 muze byt porizovaci cena a fakt ze se daji docela snadno a rychle sehnat dnes na leasing (narozdil prave of A332). Takze na preklenovaci obdobi peti let to nemusi byt uplne nejhorsi.

Sice nevidim do planu CSA, ale davalo by mi smysl spis nez ty 310 uplne vyhodit, tak si naleasovat 2-3 A340, ktery by mohly litat delsi destinace a otevrit nejake linky v Asii - urcite by fungovalo NRT (pokdu by byl available slot), Hanoi muze byt perspektivni, BKK, pripadne dalsi. Linka to New Yorku by se mohla sloucit a mohlo by se litat jen treba JFK. Urcite by slo otevrit treba Chicago, pripadne LA (u SFO si nedelam moc iluzi, ackoli by se mi to osobne hodne libilo :-)).

Dalsi linky by pak mohly byt charterove a CSA by si to mohly dofunet nekam do jizni ameriky (Sao Paulo), pripadne Seychelly (aspon by mel Krejcir dobry spojeni domu :-), Mauricius a tak ...

No a s tema A310 - bud si je nechat vsechny a pouzivat je hlavne na chartery, pripadne na nejake vytizenejsi linky po evrope (LHR?, MAD?). A nebo si nechat jen ty sve vlastni a ty leasovane vratit.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

Nevim zda je tomu nejaka pravda... me se to zda jako fama... nejjednodussi vysvetleni ze ten kontakt mu rekl ze csa chce A330 a on jen to prehledl a slysel A340...

A330 je to co chce CSA ale porad cekaji a az je objednaji tak budou jiz stare generace potom co bude A350 na svete... Opravdu doufam ze CSA nezrusi dalkovou flotilu a naopak rozsirit destinace... nemyslim si ze jsem blahovy...

-USA KANADA funguji bezva... neni duvod letat do EWR a jeste JFK... staci to stlacit do jednoho letadla (i taA340)

-Co dlasi destinace v USA... hodne Cechu v USA ale co kdyz CSA zacne bravat transit... co ta Atlanta?

-CSA muze pomoci Skyteam treba s dalkovyma destinace ktere sami neobsluhuji... Jihovychodni Asie je zoufala a leta tam jen AF a KL a to jeste ne vsude... co tak otevrit neco co by mohlo byt zajimave a C/S s AF. KL, AZ apod....?

-Pro CSA Cina, Indie jsou lukrativni.. konec koncu buduje tak Skoda i fabriku....

-POrad byla rec ohedne realnost primeho letu do Tokya ci Osaky....

Co jeste? Zadny ST nema linky to Australie ... co tam vytvorit UTOPIA let a zacit letat non stop to Sydney a brat cestujici ST z Evropy to Australie :o)

Je vubec realne ze CSA najednou premysleji o A340? me se to zda divne.

Otazka: Jaky je rozdil kapacity A330 a A340? za tak moc se mi to nezda.

PS: snazil jsem se ..ale nebylo by to hezke konecne videt opravdovy wide body v barvach CSA? http://www.cardatabase.net/modifiedairl ... d=00006940

sobik
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 323
Registrován: 19. 01. 2005, 01:41
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od sobik »

MS743 píše:Nevim zda je tomu nejaka pravda... me se to zda jako fama... nejjednodussi vysvetleni ze ten kontakt mu rekl ze csa chce A330 a on jen to prehledl a slysel A340...


Jo, to mi pripada jako nejrealnejsi vysvetleni situace :)

Vzhledem k stari toho prispevku muzu rict, ze mam stejne stare informace primo od lidi z CSA , zadny blizky zdroj, ale lidi primo z Fka. Dostal jsem informace, ze v podstate nic jineho nez A330 nepripada v uvahu. Kdyz uz jsem u toho, tak jsem se nekdy jindy ptal i na B767, o tom se skutecne uvazovalo, dokonce 2x s casovym odstupem, ale taky to nepripada v uvahu.

Mel bych dotaz na ty, kterym 250 mist pripada malo. To bude CSA vozit 10 let vzduch nez zaplni rekneme 280 mist?

Nekdo tu taky psal o tom, ze 4 motory jsou nevyhoda, protoze motor je nejdrazsi cast letadla. Verim, ze je drazsi treba motor nez drzak na kafe. Ale je to treba brat relativne, jestli koupit 4 motory po 100 mega nebo 2 motory za 200 mega, aby bylo letadlo vybaveno potrebnym zdrojem tahu. Navic motory lze v pohode pujcovat od leasingovek nebo od jinych leteckych spolecnosti. Nevyhodu 4 motoraku bych videl v tom, ze to je pracnejsi na udrzbu, posadka s tim ma asi taky trochu vic prace, aerodynamicky odpor je vetsi. Ovsem na druhe strane tu je nesporna vyhoda, ze pro ne neplati ETOPS a mohou litat primejsi, tudiz kratsi trate.

sobik
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 323
Registrován: 19. 01. 2005, 01:41
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od sobik »

Thisway píše:Pokud by bylo rozhodnuto pro A332, mělo by se jednat o (v rámci možností) co nejnovější letouny, neboť současné A310-300 pocházejí z roku 1991 a nejstarší A330 z let 1993-94, takže bychom se nikam daleko neposunuli. Kabina cestujících by v těchto letounech v době, kdy LOT začne přebírat nablýskané "Dreamlinery", měla nést co nejmenší znaky opotřebování.


A kam se chces posunovat? Nejdulezitejsi pro cestaka je novy interier a on-board entertainment, to muzes mit nove v A310 i A330. Z hlediska vyvoje jsou 4 roky velky posun, ale pro provozovatele to ma minimalni dopad, nehlede na to, ze A310 je z 80. let. Na druhou stranu po nejakym IL-checku je jako nova, zvlast po zapracovani nejakych buletinu.

Kupovat si napriklad A350 jen kvuli 1% snizeni aerodynamickeho odporu (to jen tak strilim od oka) to se rozhodne nevyplati. Jediny plus s A350 bych videl v tom, ze ze vsech cestaku bude alespon 1, ktery leti s CSA prave kvuli dobremu pocitu, ze leti s A350, ostatni se koukaji na cenu letenky, vybaveni letadla, catering, ...

Navic rozdil z hlediska provozovatele mezi A310 a A330 neni dany jejich dobou vyvoje ci jejich starim, to je podle me skoro az na poslednim miste. Ono se totiz muze podelat i uplne novy letadlo nebo relativne novy, viz problem s OK-CEC.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

sobik píše:
Thisway píše:Pokud by bylo rozhodnuto pro A332, mělo by se jednat o (v rámci možností) co nejnovější letouny, neboť současné A310-300 pocházejí z roku 1991 a nejstarší A330 z let 1993-94, takže bychom se nikam daleko neposunuli. Kabina cestujících by v těchto letounech v době, kdy LOT začne přebírat nablýskané "Dreamlinery", měla nést co nejmenší znaky opotřebování.


A kam se chces posunovat? Nejdulezitejsi pro cestaka je novy interier a on-board entertainment, to muzes mit nove v A310 i A330. Z hlediska vyvoje jsou 4 roky velky posun, ale pro provozovatele to ma minimalni dopad, nehlede na to, ze A310 je z 80. let. Na druhou stranu po nejakym IL-checku je jako nova, zvlast po zapracovani nejakych buletinu.

Kupovat si napriklad A350 jen kvuli 1% snizeni aerodynamickeho odporu (to jen tak strilim od oka) to se rozhodne nevyplati. Jediny plus s A350 bych videl v tom, ze ze vsech cestaku bude alespon 1, ktery leti s CSA prave kvuli dobremu pocitu, ze leti s A350, ostatni se koukaji na cenu letenky, vybaveni letadla, catering, ...

Navic rozdil z hlediska provozovatele mezi A310 a A330 neni dany jejich dobou vyvoje ci jejich starim, to je podle me skoro az na poslednim miste. Ono se totiz muze podelat i uplne novy letadlo nebo relativne novy, viz problem s OK-CEC.

Já nevím, jak bude přesně vypadat kabina cestujících v B787 LOTu, ale stačí se podívat na webové stránky firmy Boeing, kde je pár obrázků. Jestli se podaří udělat něco takového v A330, nebo dokonce v A310, pak tedy klobouk dolů....... 8)
Řekněme, že za 10 let nebude A330 13 let starý typ, nýbrž 23 let - krásná reprezentace v době, kdy některá dálková letadla budou snad vybavena kavárnami a posilovnami a kdy přes Atlanitk bude možná ve velkém létat low-cost.
Nejedná se tedy jen o technickou stránku, tam je 20 let doba "jak pro koho", ale vizuální stránka, tedy vzhled kabiny cestujících a vůbec celého letadla, to by už cestující s průměrně sloužícím zrakem poznat měl.
Ten, komu půjde jen o cenu, patrně nepoletí s full service airlines.

Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

Thisway píše:Řekněme, že za 10 let nebude A330 13 let starý typ, nýbrž 23 let - krásná reprezentace v době, kdy některá dálková letadla budou snad vybavena kavárnami a posilovnami a kdy přes Atlanitk bude možná ve velkém létat low-cost.



nuz ohladne tych kaviarni a posilovni, tie mozno v prvej triede skutocne budu, ale taka letenka dor F na TATL stoji cez $10k, realisticky aj $14k, takze to je tak pre sejkov a pre nejakych velkych "money makeov" ;)

low-cost na TATL casom pride, ale seat pitch bude 30''

v dohladnej dobe full service airlines budu ludi vozit v turistickej triede, bude tam audio-video on demand, casom internet, seatch pitch bude tak 31''-35''

Varel Frystensky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 08. 12. 2004, 03:23
Stav: Offline

Příspěvek od Varel Frystensky »

To je preci uplne jedno ktere letadlo se vybere. Letadla se prece nevybiraji aby cestak ocenoval vnitrek. Letadlo se musi vybrat tak aby naklady na sedadlo /km byly co nejnizsi a letadlo letalo plne obsazene pri cenach ktere zaplati letadlo a vytvori zisk. Cim nizsi naklady na sedacku/km tim je vetsi sance na vytvoreni zisku v boji s konkurenci, a tam se pak dostava otazka vybavenosti interieru. Nutno dodat ze v pripade CSA tyto naklady na sedacku/km dale zatezuji naklady na THP pracovniky jehz je jako maku, coz v soucastne sytuaci nedovoli CSA dohnat jeji konkurenci i kdyby koupily Dreamliners. Lasak jako ucetni pouze srazi naklady, ale problem CSA se zda byt v podkapitalisovani vyrobnich prostredku. Z A310 se A330 ci dokonce A350 konkurovat neda i kdyby tam servirovaly “topeless” letusky. Bohuzel ma predpoved je ze CSA bude zprivatizovana a jako znaka zanikne, coz nebude az na takovou skodu, neb ta znacka nema ve svete vubec zadnou vahu. Je treba se podivat pravde do oci.

American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

Varel Frystensky píše:To je preci uplne jedno ktere letadlo se vybere. Letadla se prece nevybiraji aby cestak ocenoval vnitrek.


Myslím si, že nejsem jediný, kdo s tím nesouhlasí. To je asi jako říct si u KFC, to je jedno jak ty kuřata budou vypadat, hlavne ať jsou co nejlevnější. Cesťák má spoustu možností, spoustu společností na výběr a podle mě jeho právě nejvíc zajímá interiér a entertainment system a vůbec se nepozastavuje nad náklady spol. i když se mu to samozřejmě promítne do ceny letenky.


Odpovědět