Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Nejvhodnější letoun pro dálkové linky ČSA:

Airbus A330-200
161
45%
Airbus A350
39
11%
Boeing 787 "Dreamliner"
98
28%
Boeing 767-400
33
9%
Zachovat A310-300
9
3%
Jiný
15
4%
 
Celkem hlasů: 355

IL62
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 24. 09. 2004, 22:04
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od IL62 »

tygrlive píše:Dneska jsem cetl na palube Ukraine International, ze zacali litat se 738 NG linku KBP-CMB ... ale nejak mi nesedi pocty, ze by to dali na jeden zatah. Nevite nekdo kde maji mezipristani?

AUH


MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od MK »

FlightDetent píše:Dobry pristup. Palivo pocitas jen TRIP nebo i contingency, alternate a final reserve?

FD.


Ja to pocitam pres Boeing 767-300ER fuel planner, vyplnuju tam Route Distance, Alternate, Cost Index(50), APU Time(20 min), Taxi time(30 min), Holding Time(45 min), Extra Fuel(nechavam 0), Wind Adjustment a Payload...

okJET píše:Rozdil 17t to je teda slusny. Pouzil jsi k tomu aktualni data o pocasi nebo pouze nejaky prumer? Ptam se proto, ze by me zajimalo jestli je jetstream takhle silny celorocne nebo je to pouze zalezitost par dnu v roce.


pouzil jsem aktualni data od Activesky, vypocita prumernou silu vetru pro urcitou vysku na cele trase :)

OKTVC
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 434
Registrován: 03. 11. 2007, 15:44
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od OKTVC »

romul píše:Tamtamy říkají, že v rámci kompenzace "sovětského" státního dluhu (resp. české pohledávky) budou čerpat služby v Taškentu zdarma, proto zvolili tohle řešení.

Možná Alma Ata ? http://www.planes.cz/cs/novinky/letovy- ... ydne-6266/

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od HonzaLB »

vyjádření ČSA k Hanoji :D
Hanoj je jen jednou z destinací z dlouhého seznamu možných obchodních případů, na které se díváme. Součástí testování některých linek je i takzvaně slepé navedení do elektronického systému (nelze objednávat). To ale v případě, kdy o lince není s konečnou platností rozhodnuto, může být dočasné = samo o sobě to neznamená, že ten který obchodní případ bude skutečně realizován.
Jinými slovy, zaměstnanci ČSA jsou asi tak vytíženi, že slepě zavádí do rezervačních systémů nové linky:-)

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od Smurfx »

Takže Hanoj s A319 potvrzena, bude se létat 3x týdně a východním směrem bude letadlo na cestě 12,5 hodiny, západním o 30 minut déle.

To je poměrně slušné a za stejnou dobu se tam člověk dostane s přestupem. Teď už jen bude problém ten produkt, který bude muset být uzpůsoben dlouhému letu. Už máte někdo detaily o nových business sedačkách?


vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od vita »

Smurfx píše:Takže Hanoj s A319 potvrzena, bude se létat 3x týdně a východním směrem bude letadlo na cestě 12,5 hodiny, západním o 30 minut déle.

To je poměrně slušné a za stejnou dobu se tam člověk dostane s přestupem. Teď už jen bude problém ten produkt, který bude muset být uzpůsoben dlouhému letu. Už máte někdo detaily o nových business sedačkách?


Hanoj s A319 ČSA je "poměrně slušná", ale Bangkok s B738 TVS je "dobytčák"? :-/
Nemyslím teď tebe osobně, ale fascinuje mě, že lidé jsou schopní na jednu stranu nadávat na TVS a cestovky, že vozí turisty 737čkou, ale dálková linka s A319 se jim líbí :-/

beedat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 142
Registrován: 10. 08. 2009, 23:26
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od beedat »

Létat do Vietnamu s A319 je zločin proti lidskosti, když nemají pořádné letadlo, tak ať radši nikam nelétají.
Chystám se do Vietnamu na dovolenou, ale s ČSA to rozhodně nebude.
A předpokládám, že naši vietnamští spoluobčané na cesty domů také budou i nadále volit jiné dopravce.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od Marty-t »

beedat píše:Létat do Vietnamu s A319 je zločin proti lidskosti, když nemají pořádné letadlo, tak ať radši nikam nelétají.
Chystám se do Vietnamu na dovolenou, ale s ČSA to rozhodně nebude.
A předpokládám, že naši vietnamští spoluobčané na cesty domů také budou i nadále volit jiné dopravce.


Nebyl bych tak kategorický. Je to jen a jen otázka ceny. Pokud to ČSA mají dobře spočítané a dokážou s A319 i s mezipřistáním létat za lacino a budou nejlevnější na trase Vietnam-ČR a přitom bude linka v plusu, pak si myslím, že to je OK. Podle mne Vietnamská komunita u nás především slyší na cenu a nějakých 12-13 hodin v A319 klidně rádi přečkají. Přitom, kde je psáno, že pokud linka bude slušně fungovat nemůže si ČSA za 1-2 roky leasnout něco adekvátnějšího a většího a zkusit ještě jednu dálkovku někam do Číny ?

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od Marty-t »

Marty-t píše:Je to jen a jen otázka ceny. Pokud to ČSA mají dobře spočítané ...


Čekal bych, že spoj naplní z 95% Vietnamci chtějící letět co nejlevněji. Zkoušel jsem podívat se na ceny s přestupem u jiných dopravců. Dejme tomu objednávám teď na konec dubna zpáteční: Hanoj-Praha - nejlevnější Aeroflot za 10.600 CZK... Hmm tak pokud by ČSA chtěla být nejlevnější, nebo podobně levná z podobných peněz asi nebude v plusu... (kdyžtak mne opravte :lol: )

BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od BlueSky »

Je to spise PR CSA.
Vzdycky kdyz se na verejnost dostane nejaka negativni zprava (propousteni 17% pilotu, nemoznost najit praci pro sve zamestnance), tak CSA vypusti nejakou pozitivni zpravu - "dalkovka" A319 do HAN, Cargo B747 do HKG/HAN.
Obdobne to bylo v listopadu - sotva se objevila zprava, ze provozni vysledek za rok 2010 bude silne minusovy - cca 1,39 mld Kc, hned se objevila prvni info o obnoveni dalkovek do HAN.
Cili spise pockejme, co se bude realizovat a s jakym hospodarskym vysledkem.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od MS743 »

Smurfx píše:Takže Hanoj s A319 potvrzena, bude se létat 3x týdně a východním směrem bude letadlo na cestě 12,5 hodiny, západním o 30 minut déle.

To je poměrně slušné a za stejnou dobu se tam člověk dostane s přestupem. Teď už jen bude problém ten produkt, který bude muset být uzpůsoben dlouhému letu. Už máte někdo detaily o nových business sedačkách?


Tez souhlasim... nemame dostatek informaci... VSE zalezi na tom:

- Jake sedacky budou jak v C tak v Y! musi to byt neco a la Qatar v jejich dalkovkach A319/20
- 3x tydne bych povazoval za MINIMUM co je akceptovatelne.. 2x a 1x tydne je blbost!
- 12,5 hodin je bezva.. cekal jsem ze takova cesta bude tak min 14-15hodin
- Naklady nevim nevim... nebude zadna cargo kapacita, bude mezipristani a ten catering... vyplati se to vubec?
- Asi u konce bude cena, cena a cena ktera ukaze zda je to vubec zajimave. Kdyby to bylo zajimave tak budu prvni kdo s nimi leta (i kdyz budu potrebovat skok BKK-HAN - treba Vietnam bude rozvazet lide DAL po JV Asii a CSA by mohla tedy neprimo zavest linky jako BKK atd..) a s touto vizi by asi by bylo nejlepsi nejake widebody.

Takze kdyz bude cena 18-20.000KC tak to nestoji vubec za rec.... musi to byt rekneme kolem 13-14 tis max aby prilakala lidi....

KOnkurence dnes na Vietnam je sibenicni.... Aeroflot, ted Turkish a dalsi se tam hrnou...nabizeji MNOHEM lepsi produkt.. nevim jak s tim muze OK vubec konkurovat. Nechci byt pesimistou ale nevidim co by me jako cestujici primelo neco takoveho vzit i kdyz budu STRASNE rad ze OK bude letat relativne blizko a mohu pak letet primo do PRG

ach jo.. nechci opet cist ve skytraxu jak lide nadavaji na "dalkovy" produkt OK....

Nejsem znalec "planovani" linek ale ze CSA dava "slepe" rezervace do systemu a zkousi to? je to normalni?????

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od HonzaLB »

BlueSky píše:Je to spise PR CSA.
Vzdycky kdyz se na verejnost dostane nejaka negativni zprava (propousteni 17% pilotu, nemoznost najit praci pro sve zamestnance), tak CSA vypusti nejakou pozitivni zpravu - "dalkovka" A319 do HAN, Cargo B747 do HKG/HAN.
Obdobne to bylo v listopadu - sotva se objevila zprava, ze provozni vysledek za rok 2010 bude silne minusovy - cca 1,39 mld Kc, hned se objevila prvni info o obnoveni dalkovek do HAN.
Cili spise pockejme, co se bude realizovat a s jakym hospodarskym vysledkem.

PR ČSA to fakt není, ani nemám pocit, že by nějaké PR v ČSA existovalo. Vietnam cargo i pax je dobře utajované a rozhodně první informace o tom nepřišla z vedení firmy či PR oddělení.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od Airbus380 »

Stejně si myslím, že někdy v květnu přijde zpráva o tom, že ČSA nakonec do toho Vietnamu teda lítat nebudou...Ono to je opravdu hodně nekonkurenceschopné. Už jen ten jeden let týdně od podzimu mi přijde dost nonsense.

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od Alca »

Spíš mi to přijde jako doprodej turistického letu, docela věřím tomu, že to rozlétají, ale uskuteční období červen-září, kdy je vrcholná sezona cestovek, ale u nás je v tu dobu vrcholná sezona, ve Vietnamu je období dešťů :D ...nicméně, nápak přepravy nákladů je super, už vidím tu 742F, co zažila deset let někde v Luissianě se zapečetěnými otvory a tiše si tam rezla :D

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 622
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvek od loupeznik »

Si měli pronajmout 744C a mohli vozit jak náklad tak pax bez přískoků.


Odpovědět