Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Nejvhodnější letoun pro dálkové linky ČSA:

Airbus A330-200
161
45%
Airbus A350
39
11%
Boeing 787 "Dreamliner"
98
28%
Boeing 767-400
33
9%
Zachovat A310-300
9
3%
Jiný
15
4%
 
Celkem hlasů: 355

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1990
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod j.ree » 12. 10. 2010, 08:01

Ale A332 (333) u CSA, to by bylo zradlo ... :!:


PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod PDan » 12. 10. 2010, 13:56

Atlas píše:Mam par znamych Vietnamcu podnikatelu. Jsou velice pragmaticti. Jakmile CSA zavede Prg-Hanoj nebo Saigon, ihned preprahnou od kohokoliv. Jakekoliv ulehceni (cas, mensi unava, prestup, cena ...) rozhodne oceni.
Ale pozoruju, ze nikoho nenapadlo resit jeste jednu niche market: a tou je C A R G O, C A R G O a jeste jednou C A R G O !!! S nim (diky specifikum CR-VDR i CLR a okoli) nemohou mit CSA nikdy nevyprodano! Bud poleti vsichni PAX nebo o neco plnejsi kontejnery obema smery! Vidim to brzy na slusny wide body a uz se tesim:-) Psal jsem uz pred lety do vsech anket, ktere po mne loudilo CSA, ze mi chybi linky z PRG na Vychod - blizsi i vzdalenejsi. Bohuzel, tehdy se klanelo vse na jednu stranu:-( Nezbyva, nezli panu Dvorakovi pogratulovat a drzet palce = Go EAST!

No prave, ze jsou pragmaticti... tak asi tezko poleti s predrazenym, mene pohodlnym CSA, pri stejnem poctu mezipristani (1) do Prahy jako klasicka dalkovka pres Pariz. A cargo ? Uz takhle je to na hrane doletu nez aby se to mohlo otevrit pro prodej nejake extra kapacity. Koupe dalkovych letadel ;-) ? Utopie...

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod PDan » 12. 10. 2010, 14:02

BlueSky píše:Rovnez si myslim, ze to neni PR hra. Pokud to letove vyjde, tak tuto linku zavedou, i kdyby ji meli po roce zavrit.
Nicmene hlavnim duvodem je podle mne vylepseni image po roce negativnich zprav, protoze ekonomicky ta linka nedava prilis smysl...

Ale ono CSA vubec nema/nemelo zajem zverejnovat, ze se ve firme uvazuje o Vietnamu. No ale kdyz uz tu neverejnou informaci nekdo JS "nabonzoval", tak co jim zbyvalo ;-) Tedy to plus v oblasti PR urcite neni, navic kdyz je to zatim ve stadiu priprav a uvah , a to s jazyckem vah na strane nezavadet. Dalkovky se nezavadi z mesice na mesic, to je dost slozity a dlouhy proces.

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 812
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod tygrlive » 12. 10. 2010, 14:38

j.ree píše:Ale A332 (333) u CSA, to by bylo zradlo ... :!:


:-) pro velke fanousky dalkove flotily :) jak prave pise planes.cz italsky Livingstone vratil leasingovce 2 A332 - http://www.airframes.org/reg/ilivm a http://www.airframes.org/reg/ilivn

skočit po nich a je vymalovano :)

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod Smurfx » 12. 10. 2010, 17:39

tygrlive píše:
j.ree píše:Ale A332 (333) u CSA, to by bylo zradlo ... :!:


:-) pro velke fanousky dalkove flotily :) jak prave pise planes.cz italsky Livingstone vratil leasingovce 2 A332 - http://www.airframes.org/reg/ilivm a http://www.airframes.org/reg/ilivn

skočit po nich a je vymalovano :)


Já myslím, že zrovna po A330 je teď opravdu sháňka a leasingovka už má určitě několik jiných zájemců...

Další cestou by bylo leasovat B767, kterých je na trhu k dispozic výrazně více a myslím že i levněji.


dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod dider » 12. 10. 2010, 17:49

PDan píše:
Atlas píše:Mam par znamych Vietnamcu podnikatelu. Jsou velice pragmaticti. Jakmile CSA zavede Prg-Hanoj nebo Saigon, ihned preprahnou od kohokoliv. Jakekoliv ulehceni (cas, mensi unava, prestup, cena ...) rozhodne oceni.
Ale pozoruju, ze nikoho nenapadlo resit jeste jednu niche market: a tou je C A R G O, C A R G O a jeste jednou C A R G O !!! S nim (diky specifikum CR-VDR i CLR a okoli) nemohou mit CSA nikdy nevyprodano! Bud poleti vsichni PAX nebo o neco plnejsi kontejnery obema smery! Vidim to brzy na slusny wide body a uz se tesim:-) Psal jsem uz pred lety do vsech anket, ktere po mne loudilo CSA, ze mi chybi linky z PRG na Vychod - blizsi i vzdalenejsi. Bohuzel, tehdy se klanelo vse na jednu stranu:-( Nezbyva, nezli panu Dvorakovi pogratulovat a drzet palce = Go EAST!

No prave, ze jsou pragmaticti... tak asi tezko poleti s predrazenym, mene pohodlnym CSA, pri stejnem poctu mezipristani (1) do Prahy jako klasicka dalkovka pres Pariz. A cargo ? Uz takhle je to na hrane doletu nez aby se to mohlo otevrit pro prodej nejake extra kapacity. Koupe dalkovych letadel ;-) ? Utopie...


Přesně tak...celé je to nesmysl. Vietnam všeobecně nabízí dopravcům hodně nízky yield. Cargo je vzhledem k tomu že to poletí 319 taky mimo hru. Navíc teď agresivně snížil ceny LOT, který chce z CZ trhu pár těch Vietnamců určitě získat...docela mě překvapuje, co za blbosti teď CSA dělá.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod cocik » 12. 10. 2010, 19:43

Co takhle vzit od Thai ty vyrazeny 340-500 a litat Hanoj s tradicnim technickym mezipristanim v Ganderu nebo na Azorech, aby byla zachovana kontinuita a tradice? :D

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2458
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod vitezslav » 12. 10. 2010, 23:31

atlas: U nás tedy jezdí vietnamci furt sežranými feliciemi a audi 80 r.v. 1990... :lol: A spí v krámu.
Na druhou stranu vynikají vlastnostmi, které Čechům (o hnědočeších ani nemluvě) nejsou vlastní: Skromností, nenáročností, pracovitostí a obrovskou fexibilitou a pílí. Holt čumět ve večerce od nevidím do nevidím a sem tam risknout nějakou tu mariánku je pořád lepší, než dřít bídu doma.

J.ree, tygrlive a další idealisté: ČSA nemá ani slanou vodu, natož na A330. To jsou úvahy z kategorie snů. Letadel je dost (není rok 2006), ale chybí dukáty.

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod PDan » 13. 10. 2010, 11:11

Ony to byly jen takové úvahy... samozřejmě, proč neprozkoumat možnosti a lepší pro ČSA uvažovat nad Vietnamem než Kyrgyzstánem či Sudánem O:-) Jinak co jsem zaslechl, LOT do českého trhu opravdu dost šlape a rád by tu potenciální cestující oslovil. Cenu na to rozumnou má a je připraven i upgradovat přípojný kočár na Prahu na Boeingy 737, pokud se to setká s pozitivním ohlasem.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1643
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod Airbus380 » 13. 10. 2010, 19:50

To jo, zdá se, že LOT do toho fakt "praštil". Otázkou je, jestli to nedopadne tak jako už několikrát...

A čím dýl o tom přemýšlím, tím víc se mi zdá, že se z té zprávy "ČSA long-haul 319" dělá víc než to je. Snad to opravdu byla jen nesprávně vypuštěná úvaha. Kdyby ne, pak by to spíš značilo poslední křeč před smrtí...než zotavujíccí se společnost.

airbus320
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 04. 08. 2006, 15:04
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod airbus320 » 13. 10. 2010, 20:34

MS743 píše:Hanoi by byla uzasna linka s OK A330 kde by low yield cestujici balancovalo s Cargem ktery na 100% by byl vynosny.


No HAN neni z hlediska carga taky nejaka echt high yield destinace, spis slabsi prumer

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod Tragedie_v_JZD » 13. 10. 2010, 22:03

Airbus380 píše:To jo, zdá se, že LOT do toho fakt "praštil". Otázkou je, jestli to nedopadne tak jako už několikrát...

A čím dýl o tom přemýšlím, tím víc se mi zdá, že se z té zprávy "ČSA long-haul 319" dělá víc než to je. Snad to opravdu byla jen nesprávně vypuštěná úvaha. Kdyby ne, pak by to spíš značilo poslední křeč před smrtí...než zotavujíccí se společnost.


Hele, pred tremi, ctyrmi mesici jsi tu vymýšlel mnohem větší šílenosti :) a ted, kdyz te nekdo vyslysel, tak sejckujes, co je to za cvoky? :)

johnczech
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 09. 04. 2010, 11:28
Oblíbené typy letadel: L 410 a vetsi
Pohlaví: muž
Bydliště: Malajsie - LGK
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod johnczech » 14. 10. 2010, 07:12

Nevite nekdo, kdy uz konecne zacne CSA letat i k nam na LGK? :D

Fanda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 173
Registrován: 19. 03. 2007, 23:33
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod Fanda » 15. 10. 2010, 00:25

vitezslav píše: Na druhou stranu vynikají vlastnostmi, které Čechům (o hnědočeších ani nemluvě) nejsou vlastní: Skromností, nenáročností, pracovitostí a obrovskou fexibilitou a pílí.

Na tohle snášení lejna do vlastního hnízda jsem alergický. To není otázka národnosti, ale výchozí životní situace - bída nebo alespoň chudoba na straně jedné a relativní blahobyt na straně druhé.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1232
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod Orus-x » 15. 10. 2010, 08:00

Milý Fando, já tedy vlastní hnízdo s 10 mil. spoluobčanů, jen proto, že mluví stejným jazykem, nesdílím :) Mě zase irituje přístup: máme tu v tom chlívku pěknej smrad, ale to nevadí, vždyť jsme Češi, hlavně, že držíme spolu, kdo neskáče není Čech :D



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů