Stránka 104 z 123

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 18. 01. 2011, 19:06
od PDan
Smurfx píše:Spekuluji, ale tato linka by mohla být i cílovkou pro ty, co létají v Y nebo C kvůli nízkým cenám s AeroSvit. Je přeci už jedno, zda strávím 2 hodiny na přestupu nebo hodinu při čerpání paliva - pokud budou ceny rozumné, proč ne...

No a v tom bych videl ten problem, jestli ma cenu jit do takovehoto "boje" v druhe tride na poli dalkovek, kdyz na to nemam letadlo, tradici a jmeno na trhu dalkovek a aby to oslovilo musim letat na hranici nakladu (nebo podnaklady?), to nevim jestli je uplne to na co by se CSA melo zamerovat :?:

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 18. 01. 2011, 19:48
od františek dobrota
Ale tady přece všichni víme ,že ta cena nebude rozumná.. :)

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 18. 01. 2011, 20:39
od vitezslav
andrei: Velmi se omlouvám, že už tě podruhé chytám za slovo, ale jak souvisí stáří letadla s doletem?

Jinak B767-300ER má dolet při MTOW 11.065 km a do Bangkoku je to necelých devět.

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 18. 01. 2011, 21:31
od charlie2025
FlightDetent píše:
meir13 píše:No nevim. SU lital s 767 SVO-HKG a to je podobna trasa. S doletem problem urcite nebyl.
No, a kdyz nevis tak ja ti to pomuzu zjistit, s pomoci G.C.M. HKG-SVO 4441 NM a BKK-PRG 5347 NM. Rozdil pouhych 907 km.

FD.


907 NM , takze nejakych 1680 km ;)

vitezslav píše:andrei: Velmi se omlouvám, že už tě podruhé chytám za slovo, ale jak souvisí stáří letadla s doletem?

Jinak B767-300ER má dolet při MTOW 11.065 km a do Bangkoku je to necelých devět.


Moc jsem to nesledoval, ale určitě byly ty mezipřistáni kvůli tomu, že by to nedoletěl ? Nebylo to kvůli nějakým tech. problémům ?

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 19. 01. 2011, 09:07
od FlightDetent
charlie: Diky, to jsem si urizl ostudu. Je to 906 NM 1678 km.

vitezslav: Podle GCM 5347 NM tedy 9900 km. Nekdo tomu rika "necelych devet", jiny zase "lehce pres 10.000", ale je to 9900, po ortodrome. :wink: To cislo, ktere uvadis, je MTOW = MAX PAYLOAD + FUEL nebo MTOW = MAX FUEL + PAYLOAD?

romul: Jedna pani povidala, ze v TAS je skutecne problem s "cash-flow" a to doslovne, problem s konvertibilitou mistni meny a jejim vyvozem do CR. S post-sovetskym dluhem to nema nic do cineni, o ten se predsi postaral Falkon Capital. :shh:

FD.

http://lmgtfy.com/?q=Falkon+Capital

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 19. 01. 2011, 11:27
od pavelpmi
Já vidím na gcmap 5347 mi, 8605 km, 4646 nm.

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 19. 01. 2011, 16:02
od FlightDetent
No, mas pravdu, dovolil jsem si napsat volovinu (jine PC bez cookies). Původní příspěvky ponechávám v originálním znění, pro výstrahu ostatním jak (ne)být za blba.

FD.

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 19. 01. 2011, 19:23
od MK
jen pro zajimavost, vyzkousel jsem naplanovat let PRG-BKK B767-300ER:

trasa:
LKPR SID VOZ UT45 SOPAV UL984 NM UM991 OLGIN B494 MKL B491 BISNA UM23 MARAL B450 BIBIM N644 ABDAN B371 LEMOD N644 DI A466 JHANG M875 LAPAN B209 JJS P646 PTN N895 POXEM P646 BETNO G463 BKK DCT VTBS
CELKEM 4749.4 nm, FL350, fouka docela silny vitr po smeru letu, takze usetrim palivo

Loadsheet pro prazdne letadlo by vypadal takto, maximalky jsou brany s ohledem na aktualni pocasi a stav rwy, proto jsou snizene, v tomto pripade vse limituje RWY24 na LKPR:
WEIGHT DISTRIBUTION
LOAD IN COMPARTMENTS 0 BAG/0 CARGO/0 MAIL/0 OTHER/0
PASSENGER/CABIN BAG 0 AD/0 C/0 I/0 TOTAL/0+0

TOTAL PAYLOAD 0
DRY OPERATING WEIGHT 89904
ZERO FUEL WEIGHT ACTUAL 89904 MAX 130600
TAKE OFF FUEL 54950
TAKE OFF WEIGHT ACTUAL 144854 MAX 180240 L
TRIP FUEL 45300
LANDING WEIGHT ACTUAL 99554 MAX 145150
TAXI OUT FUEL 500

UNDERLOAD BEFORE LMC 35386 LIMITED BY TOW

To znamena, ze do letadla muzu narvat jeste 35386kg nakladu, coz muze byt (pocitam li pax+bagaz=100 kilo) pres 350 pax, coz o hooodne predci sedackovou kapacitu B767...takze pri konfiguraci rekneme 34C/210Y do letadla nacpu 244pax (20740kg), jejich bagaz - 244x15kg (3660kg) a jeste mi zbyde misto na 10986kg carga nebo paliva, cili problem s doletem by byt nemel.... :)

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 19. 01. 2011, 21:45
od andrei
vitezslav píše:andrei: Velmi se omlouvám, že už tě podruhé chytám za slovo, ale jak souvisí stáří letadla s doletem?

Jinak B767-300ER má dolet při MTOW 11.065 km a do Bangkoku je to necelých devět.


No ja to myslel tak, jestli se treba behem tech 20 ti let nezmenil typ motoru, za uspornejsi, neco jako u 737 kdy ve verzi NG jsou modernejsi pristroje, uspornejsi motory. Jen se ptam, nehledal jsem informace na netu.

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 20. 01. 2011, 10:23
od gr09
MK píše:jen pro zajimavost, vyzkousel jsem naplanovat let PRG-BKK B767-300ER:


A co BKK-PRG? Pri zminovanem smeru a sile vetru by to mohlo byt zajimave. O cargo by byl asi spis zajem pro BKK-PRG, nebo se pletu?

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 20. 01. 2011, 10:59
od MK
Na usek BKK-PRG potrebuji o temer 17 tun paliva navic (palivo planuji ne na prazdne letadlo, ale prave na letadlo plne pax)... :

LOAD IN COMPARTMENTS 0 BAG/0 CARGO/0 MAIL/0 OTHER/0
PASSENGER/CABIN BAG 0 AD/0 C/0 I/0 TOTAL/0+0

TOTAL PAYLOAD 0
DRY OPERATING WEIGHT 89904
ZERO FUEL WEIGHT ACTUAL 89904 MAX 130600
TAKE OFF FUEL 72720
TAKE OFF WEIGHT ACTUAL 162624 MAX 181147 L
TRIP FUEL 62200
LANDING WEIGHT ACTUAL 100424 MAX 145150
TAXI OUT FUEL 500

UNDERLOAD BEFORE LMC 18523 LIMITED BY TOW

takze problem bude asi zde - zpatecni cestu naplnim maximalne 185pax. Nebudu-li brat ohled na poocasi a delku rwy, tak se mi zvysi MTOW jeste o cca 4 000kg, coz je dalsich 40pax, ale to je stale mene nez plna kapacita letadla...

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 20. 01. 2011, 15:52
od FlightDetent
Dobry pristup. Palivo pocitas jen TRIP nebo i contingency, alternate a final reserve?

FD.

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 21. 01. 2011, 06:05
od MS743
Me ale neni upplne jasne zda OK - kdyz ted "dela research" ze by letala nejake dalkovky - bude provozovat mensi 319ty ci je ve hre nejake widebodies coz asi vsichni prepokladame ze neni jina moznost nez A332...

Ja bych velice rad letal do Prahy primo z Asie ci "skoro" primo kdyz Vietnam neni ode mne tak daleko... ale uvidime...

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 21. 01. 2011, 13:42
od okJET
MK píše:Na usek BKK-PRG potrebuji o temer 17 tun paliva navic (palivo planuji ne na prazdne letadlo, ale prave na letadlo plne pax)... :

LOAD IN COMPARTMENTS 0 BAG/0 CARGO/0 MAIL/0 OTHER/0
PASSENGER/CABIN BAG 0 AD/0 C/0 I/0 TOTAL/0+0

TOTAL PAYLOAD 0
DRY OPERATING WEIGHT 89904
ZERO FUEL WEIGHT ACTUAL 89904 MAX 130600
TAKE OFF FUEL 72720
TAKE OFF WEIGHT ACTUAL 162624 MAX 181147 L
TRIP FUEL 62200
LANDING WEIGHT ACTUAL 100424 MAX 145150
TAXI OUT FUEL 500

UNDERLOAD BEFORE LMC 18523 LIMITED BY TOW

takze problem bude asi zde - zpatecni cestu naplnim maximalne 185pax. Nebudu-li brat ohled na poocasi a delku rwy, tak se mi zvysi MTOW jeste o cca 4 000kg, coz je dalsich 40pax, ale to je stale mene nez plna kapacita letadla...


Rozdil 17t to je teda slusny. Pouzil jsi k tomu aktualni data o pocasi nebo pouze nejaky prumer? Ptam se proto, ze by me zajimalo jestli je jetstream takhle silny celorocne nebo je to pouze zalezitost par dnu v roce.

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Napsal: 21. 01. 2011, 21:02
od tygrlive
Dneska jsem cetl na palube Ukraine International, ze zacali litat se 738 NG linku KBP-CMB ... ale nejak mi nesedi pocty, ze by to dali na jeden zatah. Nevite nekdo kde maji mezipristani?