Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Nejvhodnější letoun pro dálkové linky ČSA:

Airbus A330-200
161
45%
Airbus A350
39
11%
Boeing 787 "Dreamliner"
98
28%
Boeing 767-400
33
9%
Zachovat A310-300
9
3%
Jiný
15
4%
 
Celkem hlasů: 355

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod cimarosa » 08. 04. 2013, 14:44

737 píše:Pravdou je, že toto tvrzení je trochu protichůdné. Bude se tedy ČSA zaměřovat na point to point nebo tranzitní cestující? Tohle je podle mě nutné, aby si v ČSA vyjasnili.

Trošku odvážný požadavek :lol: , myslím, že se budou rozhodovat podle toho, která varianta jim bude zrovna lépe fungovat.... Třeba ale jde o úmyslnou a geniální taktiku matení "nepřítele" - konkurence. Protichůdná vyhlášení každého půl roku musejí vytvářet v hlavách konkurentů takový zmatek, že se nemohou připravit na odpovídající reakci a tím zabránit zářným zítřkům, které si v APC naplánovali....


737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 453
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod 737 » 08. 04. 2013, 15:00

cimarosa píše:
737 píše:Pravdou je, že toto tvrzení je trochu protichůdné. Bude se tedy ČSA zaměřovat na point to point nebo tranzitní cestující? Tohle je podle mě nutné, aby si v ČSA vyjasnili.

Trošku odvážný požadavek :lol: , myslím, že se budou rozhodovat podle toho, která varianta jim bude zrovna lépe fungovat.... Třeba ale jde o úmyslnou a geniální taktiku matení "nepřítele" - konkurence. Protichůdná vyhlášení každého půl roku musejí vytvářet v hlavách konkurentů takový zmatek, že se nemohou připravit na odpovídající reakci a tím zabránit zářným zítřkům, které si v APC naplánovali....


No, hlavně aby tím jednou nezmátli sami sebe, že...

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod romul » 08. 04. 2013, 15:06

737 píše:No, hlavně aby tím jednou nezmátli sami sebe, že...


Tak to je dost reálné, páč tam obchodní model vytváří stále Kassimir Tanev. A jak známo proslavený je "bulharský" komunikační problém, tedy: Když Bulhaři kývají hlavou, což my chápeme jako "ano", myslí tím "ne". A naopak, pokud vrtí hlavou znamená to "ano". Diskuse na téma point to point nebo transfery může být hodně rozmanitá...

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod cimarosa » 09. 04. 2013, 07:56

romul píše:
737 píše:No, hlavně aby tím jednou nezmátli sami sebe, že...


Tak to je dost reálné, páč tam obchodní model vytváří stále Kassimir Tanev. A jak známo proslavený je "bulharský" komunikační problém, tedy: Když Bulhaři kývají hlavou, což my chápeme jako "ano", myslí tím "ne". A naopak, pokud vrtí hlavou znamená to "ano". Diskuse na téma point to point nebo transfery může být hodně rozmanitá...

Trefne a bohuzel pravdive. Kdyz se k tomu prida jeste chaba uroven odbornosti KT, tak je vcelku zadelano na problem (nedavno jsem se doslechl, jak KT chtel marketingove propagovat linku, na ktere dlohodobe neni volna kapacita....)

Kuboš
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 204
Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod Kuboš » 19. 02. 2014, 22:18

Nenělo by se to znovu přejmenovat na budoucnost dálkové flotily? :lol: :idea:


737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 453
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod 737 » 20. 02. 2014, 01:51

Kuboš píše:Nenělo by se to znovu přejmenovat na budoucnost dálkové flotily? :lol: :idea:


No, nezdá se, že by se nějaká budoucnost plánovala. Vloni říkal Dvořák, že se uvažuje o pořízení nových Airbusů A330, ale zatím tomu nic nenasvědčuje. Nebo se snad něco objednalo? Plánuje se využít objednávky Korean? Řekl bych, že ani jedno. A pokud ano, kam by letadla směřovala? O lince do Japonska se na podzim spekulovalo, ale po personálních změnách je ticho po pěšině.

Na druhou stranu, pokud se nemýlím, leasing na OK-YBA vyprší příští rok (do té doby se právě podle Dvořáka měly pořídit nové A330ky). Je tedy otázka, co bude následovat, ale tipuji, že se smlouva jednoduše prodlouží.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod MS743 » 20. 02. 2014, 06:18

737 píše:
Kuboš píše:Nenělo by se to znovu přejmenovat na budoucnost dálkové flotily? :lol: :idea:


No, nezdá se, že by se nějaká budoucnost plánovala. Vloni říkal Dvořák, že se uvažuje o pořízení nových Airbusů A330, ale zatím tomu nic nenasvědčuje. Nebo se snad něco objednalo? Plánuje se využít objednávky Korean? Řekl bych, že ani jedno. A pokud ano, kam by letadla směřovala? O lince do Japonska se na podzim spekulovalo, ale po personálních změnách je ticho po pěšině.

Na druhou stranu, pokud se nemýlím, leasing na OK-YBA vyprší příští rok (do té doby se právě podle Dvořáka měly pořídit nové A330ky). Je tedy otázka, co bude následovat, ale tipuji, že se smlouva jednoduše prodlouží.


Pokladam to za spravne stabilizovat CSA, produkt a servis a vybudovani konzistentni process pro normalni cestujici a tez business cestujici a pak "rozsirovat" sluzby. Nemuze hned pridavat letouny a at letime vsude.

OK musi konecne ukoncit reputaci aerolinky ktera leta pak neleta, zavadi linky pak rusi. Solidni pristup pritahne zpet i Business cetujici.

Jsem si jist ze se veci pomalu smeruji k lepsimu i kdyz mnoho je zavisle na KE a jejich potreby...

Kdyz budou A330ky tak je nekolik zajimavych destinaci kam mohou letet...

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 453
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod 737 » 20. 02. 2014, 12:53

Já mám obavy, že ČSA zůstane malou regionální aerolinkou s několika málo linkami do Ruska a rozvoj dálkové flotily se konat nebude. Vloni jsem rovněž podlehl euforii a věřil jsem, že se ČSA vrátí na dálkové linky, ale teď už je mi jasné, že tenhle sen se nesplní (ICN nepočítám, tam šlo dle méhou soudu o to, obejít omezení v podobě čtyř letů týdně ze strany KAL - nebýt toho, létal by sem Korean sám). Navíc mám vážné obavy, že Korean není dostatečně zainteresován na řízení a rozvoji ČSA. Dle mého názoru vyvíjí v této oblasti mnohem větší aktivitu TVS.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5315
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod flyingblue » 20. 02. 2014, 16:31

737 píše:Já mám obavy, že ČSA zůstane malou regionální aerolinkou s několika málo linkami do Ruska a rozvoj dálkové flotily se konat nebude. Vloni jsem rovněž podlehl euforii a věřil jsem, že se ČSA vrátí na dálkové linky, ale teď už je mi jasné, že tenhle sen se nesplní (ICN nepočítám, tam šlo dle méhou soudu o to, obejít omezení v podobě čtyř letů týdně ze strany KAL - nebýt toho, létal by sem Korean sám). Navíc mám vážné obavy, že Korean není dostatečně zainteresován na řízení a rozvoji ČSA. Dle mého názoru vyvíjí v této oblasti mnohem větší aktivitu TVS.


TVS vyviji aktivitu predevsim proto, by bylo dobre rizeno a rozvojovano TVS. A tak je to spravne.

CSA se vrati na dalkove linky az bude v patricne kondici a/nebo pokud z toho budou nejake synergicke efekty pro jeho vlastniky.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 148
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod fricoolinek2 » 25. 07. 2014, 16:34

https://www.youtube.com/watch?v=Tv-ibKMmxWw

Video o tom, jak zlí soudruzi zatrhli nákup Super VC-10, o nichž se uvažovalo v době kolem Pražského jara. Nicméně - byly by ty Vickersy takové terno ve srovnání s nakoupenými IL-62? Jak se tak koukám, tak bůhví jak to nebylo úspěšné éro. A pokud se podívám dále do normalizačních 70. let, tak jediné dva stroje pro dlouhé lety, jenž by překonaly IL-62 a nebyly by příliš "oversize", by zřejmě bylo TriStar a DC-10, které si pořídili v SFRJ. No, představa by nebyla špatná, ale asi skutečně utopická. Až tedy 1/2 rok před plyšákem kývli soudruzi na A310-300. A stejně škoda, že se to nestihlo dříve. Ta představa západního stroje v dobách socialismu by prostě byla velmi zajímavá. Soudruzi z NDR to stihli.
Naposledy upravil(a) fricoolinek2 dne 25. 07. 2014, 16:52, celkem upraveno 1 x.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod romul » 25. 07. 2014, 16:49

fricoolinek2 píše:Až tedy 1/2 rok před plyšákem kývli soudruzi na A330-300. A stejně škoda, že se to nestihlo dříve. Ta představa západního stroje v dobách socialismu by prostě byla velmi zajímavá. Soudruzi z NDR to stihli.


A310, nikoliv A330...

Po soudruzích z NDR (resp. z Interflugu) dnes ani štěk nepesne...

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 148
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod fricoolinek2 » 25. 07. 2014, 16:55

romul píše:
fricoolinek2 píše:Až tedy 1/2 rok před plyšákem kývli soudruzi na A330-300. A stejně škoda, že se to nestihlo dříve. Ta představa západního stroje v dobách socialismu by prostě byla velmi zajímavá. Soudruzi z NDR to stihli.


A310, nikoliv A330...

Po soudruzích z NDR (resp. z Interflugu) dnes ani štěk nepesne...


No jasně, přepsal jsem se. :oops:

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod Pan Am » 25. 07. 2014, 23:55

romul píše:
fricoolinek2 píše:Až tedy 1/2 rok před plyšákem kývli soudruzi na A330-300. A stejně škoda, že se to nestihlo dříve. Ta představa západního stroje v dobách socialismu by prostě byla velmi zajímavá. Soudruzi z NDR to stihli.


A310, nikoliv A330...

Po soudruzích z NDR (resp. z Interflugu) dnes ani štěk nepesne...


Tak soudruzi z NDR se zajímali i Boeing 737-300/400/500

Obrázek

Obrázek

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové floti

Příspěvekod HighFlyer » 27. 07. 2014, 11:52

romul píše:Po soudruzích z NDR (resp. z Interflugu) dnes ani štěk nepesne...

Aspon znacka zustala :)
http://interflug.de/

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 213
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Minulost dálkové flotily (dříve Budoucnost dálkové flotily)

Příspěvekod krakra » 27. 05. 2018, 10:39

Koukám, že se tady dálkovky ČSA vůbec neřešej, poslední příspěvek je z roku 2014.

Celkově toto fórum upadá.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů