Budoucí koncepce ČSA a jejich rozvoj

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Budoucí koncepce ČSA a jejich rozvoj

Příspěvek od MS743 »

Existuje tu hodne debat ohledne ruznych aspektu servisu ci reality ČSA ale jsou dosti fragmentovane. Ted kdyz jiz nejsem v PZE tak me hodne zajima kam speje ČSA.... jaka je realita teto spolecnosti a hlavne kam sami chteji. ČSA a jeji pozice se mi zda momentalne dost nejasna a velice bych byl nerad v pripade ze by pozice teto firmy upadla (v v regionu stredni evropa)

ČSA spolecnost

- Privatizace je bliz nez jsem si myslel... jakou stretegii chce ČSA mit? jsou nejake preference? jako jsou news? ma nekdo ci dal nekdo najevo zajem ze by o ČSA meli zajem?

co potom? co kdyz ČSA koupi ne aliancni partner? muze nastat tento scenar?

ČSA LËTOUNY

- Regionalni doprava a stredni trate: Joz se vi ze ČSA se bude orientovat na A319 a 320 coz se mi libi (nemam rad Boeing Vs Airbus debaty) ale z poheledu cestujiciho je vzdy dobre mit letadla v dobrem stavu. nedavni jsem letel CSA (jmenem Bechyne) a opravdu jsem byl sokovan jak stary je tento letoun.

- Nove ATR jsou bezva ale co se stalo s regionlani Jet letouny. Po krachu Dornier, proc neobjednala ČSA treba Embraery ci neco podobneho¨? Maji jeste zajem?

-Dalkova preprava je asi zde hodne dulezite tema ale vic a vic lidi nemaji jistotu ohledne co se stane. Vsichny vime ze ČSA chce A330 ale bohuzel neni to k sehnani.... V pripade ze spolecnost se rozhodne o jiny typ? 350? to by muesely cekat. Obdobi kde by mohly pouzit treba 767 ci leasing 330 do doby kdy by koupili velkokapacitni stroje.

-ČSA chec mit kolem 50 az 70 letadel ale objednala jen 12 airbusu ..kdy bude mozne celeou flotilu upgradovat? neni strach ze kdyz pocka ČSA na objednavku novych letounu tak ze bude opet cekat dlouho??? a co vraceni B737s? kolik ji vlastni vubec ČSA? ma spolecnost zajem koupit A321?????????????

-Jaka je koncepce servisu ČSA v budoucnu. vidim ze na kratsich linek zacinaji pokulhavat treba inflight service... i ta houska kterou davaji vypada dost ukrutne... Chce ČSA downgradovat jejich naklady tim ze servis prestane nebo se zmensi na urcitych linkach?

ČSA SERVIS

-Pred dobou byly hlasky ohledne "office in the skies" pro ČSA tim minim Internet na palube a jine vymozenosti... co s tim je? jen fantazie?

-Byla rec ze kdyz se otevre T2 tak ČSA bude mit jiz self check in kiosky ale zatim nic a vidim ze jeste zacinajij jen nedavno zarizovat internet tckts


Kam smeruje ČSA? pred nejakou dobou ČSA se chlubila ziskem, novymi letouny a dobrou pozici na trhu. Momentalne je velika konkurence a to jsem rad ale ČSA neni zas tak velika spolecnost a muze prezit jen kdyz nabidne neco vic. Dnes tomu neni tak.... proc letet ČSA treba po evrope kdyz Low Cost maji novejsi stroje, letenka je zlomek cesty? delays? I ČSA ma hodne zpozdeni jelikoz nemaji dostatek letadel....

Je rozvoj ČSA svazan se Skyteamem? muze ČSA zavest volne lety kam chce nez aby zasahoval Skyteam ??????


Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Podle mě je většina odpovědí na výše uvedené ukryta ve výsledcích červnových voleb v ČR - do té doby se nehne z místa nic a pak to bude politické rozhodování... :?

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

No dalkovky uz snad tady nebudeme rozebirat, o tom se uz popsali kvanta...Uz sem to psal jednou, kdyz je nahodou zrusi tak to bude pomala zmena na lowcost spolecnost. Lety po Evrope jako full service muzou fungovat jen jako feeding dalkovek. To ostatni si rozdeli low costi,kteri se uz tlaci i na vychod. A linky do SVO CSA neuzivi.

Co se tyce self checkin kiosku tak by meli byt v cervnu nebo v cervenci.Budou v TS1, TS2 a ve vybranych hotelech. Objednavatelem je myslim Letiste Praha a dodavatele budou dva.IBM a SITA.

Vsechno bude zaviset od toho jak se CSA vyporada se svoji nakladovou strukturou. Tam se musi zredukovat. Zatim na nejaky bourlivy rozvoj muzeme zapomenout. Prvne musi dosahnout zisk a pak muze investovat. Horsi je ted CSA nema moc co investovat a tak musi skrtat. No a statni podnik predse nemuze propoustet....S CSA se stala politicka zalezitost a muzem se tohle vlade pekne podekovat. Me je to fakt lito. Ceske drahy dve.

Co se tyce letadel, tak ja osobne nechapu proc zacali prvne s obnovou ATR, pak 737 a nakonec nechali dalkovky? :idea:

Me prijde ze CSA nema koncepci,teda mozna ma ale stejne si ji kazdy nejak zmeni a upravi podle politickych nalad. Oni CSA nefunguji nejak extra spatne, maji supr sit linek po Evrope,podchycen charterovy trh, dobre jmeno, kvalitni personal, jedno z nejnovejsich domovskych letist atd., jenomze tohle bsechno je na h...o kdyz provozni naklady srazi spolecnost k zemi. CSA musi litat levneji. A me mrzi ze temer jakykoliv novy zahranicni dopravce muze ted zacit nalitavat Prahu, nabidnout nizsi cenu a CSA vyradi ze hry. To je realita poslednich dvou let a nic se nemeni. Nakupuji se Audiny, plati se audity...CSA ma managment jak poradenska spolecnost atd.

Jinak Je velky rozdil mezi privatiazaci CSA a Letiste Praha s.p.

Letiste Praha nema konkurenci a ani mit nebude. Potrebuje dobre hospodarit a dal rozvijet letiste a lakat nove dopravce.

CSA funguje v tvrdem konkurencnim prostredi, mozna v tom nejtvrdsim. A proto je nutne CSA rozumne privatizovat. Ale to bude v tomhle zkorumpovanem state problem a proto se vsichni bojite. At se zbavi jeste dalkovek a CSA bude jeste levnejsi.A pak to prodaji za par susnu treba Lauderovi :D Ten se pak neshodne se Spravou letist a bude dalsi arbitraz za Mareni Investice statem. Kocourkovo.

Varel Frystensky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 08. 12. 2004, 03:23
Stav: Offline

Příspěvek od Varel Frystensky »

dider píše:No dalkovky uz snad tady nebudeme rozebirat, o tom se uz popsali kvanta...Uz sem to psal jednou, kdyz je nahodou zrusi tak to bude pomala zmena na lowcost spolecnost. Lety po Evrope jako full service muzou fungovat jen jako feeding dalkovek. To ostatni si rozdeli low costi,kteri se uz tlaci i na vychod. A linky do SVO CSA neuzivi.

Co se tyce self checkin kiosku tak by meli byt v cervnu nebo v cervenci.Budou v TS1, TS2 a ve vybranych hotelech. Objednavatelem je myslim Letiste Praha a dodavatele budou dva.IBM a SITA.

Vsechno bude zaviset od toho jak se CSA vyporada se svoji nakladovou strukturou. Tam se musi zredukovat. Zatim na nejaky bourlivy rozvoj muzeme zapomenout. Prvne musi dosahnout zisk a pak muze investovat. Horsi je ted CSA nema moc co investovat a tak musi skrtat. No a statni podnik predse nemuze propoustet....S CSA se stala politicka zalezitost a muzem se tohle vlade pekne podekovat. Me je to fakt lito. Ceske drahy dve.

Co se tyce letadel, tak ja osobne nechapu proc zacali prvne s obnovou ATR, pak 737 a nakonec nechali dalkovky? :idea:

Me prijde ze CSA nema koncepci,teda mozna ma ale stejne si ji kazdy nejak zmeni a upravi podle politickych nalad. Oni CSA nefunguji nejak extra spatne, maji supr sit linek po Evrope,podchycen charterovy trh, dobre jmeno, kvalitni personal, jedno z nejnovejsich domovskych letist atd., jenomze tohle bsechno je na h...o kdyz provozni naklady srazi spolecnost k zemi. CSA musi litat levneji. A me mrzi ze temer jakykoliv novy zahranicni dopravce muze ted zacit nalitavat Prahu, nabidnout nizsi cenu a CSA vyradi ze hry. To je realita poslednich dvou let a nic se nemeni. Nakupuji se Audiny, plati se audity...CSA ma managment jak poradenska spolecnost atd.

Jinak Je velky rozdil mezi privatiazaci CSA a Letiste Praha s.p.

Letiste Praha nema konkurenci a ani mit nebude. Potrebuje dobre hospodarit a dal rozvijet letiste a lakat nove dopravce.

CSA funguje v tvrdem konkurencnim prostredi, mozna v tom nejtvrdsim. A proto je nutne CSA rozumne privatizovat. Ale to bude v tomhle zkorumpovanem state problem a proto se vsichni bojite. At se zbavi jeste dalkovek a CSA bude jeste levnejsi.A pak to prodaji za par susnu treba Lauderovi :D Ten se pak neshodne se Spravou letist a bude dalsi arbitraz za Mareni Investice statem. Kocourkovo.
Kde se to podepisuje

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

Otazka a mozna tak trochu z ruky..ale proc je treba privatozovat CSA ted? kdyz je to perspektivni firma a muze vydelavat, proc ji nenechat v rukou statu a financovat jeji rozvoj (nakup novych letounu...atd...) a pak se uvidi ze investice se muze vratit?????

no ale myslim si ze asi vlada ma trochu vice starosti hazet stovky duchodcum aby byly happy.

Dalkovky: mluvilo se o tom dlouho a vseude. Nebudu se ptat jaky typ nebo kam se bude naletavat ale jak bylo receno... Kde je koncepce ze by se koupili nove ATR (kdyz starsi byly celkem fine), nove A320s kdezto 737s jeste mohly nejakou dobu slouzit...proc se nevyresila situace nejakutnejsi a to dalkove lety?

pevne versim ze dalkovky se nezastavi ale 310 nemohou vecne letat kdyz vsude kolem budou 350 a 787s apod...

v pripade ze se CSA dovede k zisku .. bude privatizace prospesna????? a kdyz budou cuts pro snizeni nakladu..neznamena to VELIKE snizeni standard servisu?

jinak dekuji za info ohledne Chck in kiosky... jak to ze o tom neni zadna zminka? budou na T1 a T ale kde jeste (rekl jste vybrana mista)... bude to predpokladam i pro cestujici se zavazadlama (nejen hand bags)... budou pro all routes (E ticket samozrejme)


Csa musi letat levneji? kde je sance snizit naklady? personal? servis? nabidka? kde se da usetrit?


dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Uvidime jak s tou privatizaci, urcite to neni nutne. Ale kdyz vidim jak to jde s CSA za posledni dva roky tak nevim jak moc rozumne je aby CSA vedl stat.Mno uvidime po volbach.

Kiosky budou jeste v nejakych hotelech.Bude to jen pro pax bez zavazadel, resp. ti co budou mit zavazadla budou pak muset jeste na check in. A bude to pro vic spolecnosti asi, ne jen pro CSA.

No a myslim ze CSA bude muset ubrat personalu. Musi snizit ten pomer pocet cestujich na zamestnance. Toho dosahne restruktualizaci, ja CSA neznam vnitrne ale pracuje tam nejak moc lidi. A mam podezreni, ze na CSA klidne parazituje nekolik dalsich firem. Jak to je v CR bezne u statnich podniku. Asi bych projel vsechny smlovy s dodavateli atd. Tam vsude musi byt pekne velke mezery...

Jak sem psal, CSA nema duvod byt ve ztrate.Ma hezky podchyceny trh, rustovy potencial...ale ono to je zhnile nekde jinde. Ta operacni a provozni stranka firmy si myslim je OK, problem bude podle me v tom baraku za parkovistem :) a Lasak nubude moct udelat nejake zasadni zmeny, pac mu to nedovoli politicka situace a vubec.No a prave proto mi vadi ze je CSA statni podnik. A vedou to jak zeleznice. A pan Tvrdik p***** co mohl. V tehke vlade byl jediny ekonom, a ten ted dela pro Skodovku. Mne nevadi socialni vlada, me vadi totalne zkorumpovana vlada.

Xatem
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 09. 07. 2005, 15:27
Stav: Offline

Příspěvek od Xatem »

No nevim,nevim. Proč házet vše na vládu. Chyby lze najít přímo uvnitř CSA.
1. ČSA má neskutečný počet zbytečných zaměstnanců, které ale nikdo nemůže vyhodit,protože za nimi stojí odbory. A to by byl první krok ke snižování nákladů.
2. Létající personál chce rok od roku víc a víc peněz a jiných vymožeností za míň práce (když lítají nad šedesát hodin tak jsou z toho úplně vyřízení - PP)
3. Nejsou schopni svýma cenama konkurovat stále se rozvíjejícímu a expandujícímu LC trhu a to nejen cenama ale zastaralým letadlovým parkem. Jediné konkurence schopné linky jsou možná tak linky na východ a OSR,ale i to jim brzy skončí. CCA se chystají lítat na lince OSR-PRG, a taky se snaží převzít linku do Braunschweigu.
4. Servis na palubě rok od roku horší.
A jsou tu i další věci. Zpoždění, Exim pomalu ale jistě utíká pryč (FOR lítá opět s TVS a nejenom FOR).
Proslýchá se, že jestli se okamžitě nezmění CSA svou politiku může do konce roku vyhlásit bankrot. To mi jako super fungující společnost nepřipadá.
A za sebe můžu říct, že už mě nebaví CSA sponzorovat ze svých daní!!!

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

Pozor na šíření poplašné zprávy, na to jsou paragrafy :wink:

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

ad1, souhlas
ad2, coze? tam je ale asi taky kus pravdy
ad3, linka OSR - PRG mela uz davno litat 7-8 krat denne s polovicnimi cenami letenek.
ad4, tam si myslim ze bude asi skromnejsi, ale jestli je horsi?

Jo ten Exim sleduji, jinak vsechny cestovky by chteli litat dalkovky, ono ale jaksi neni cim. Na CSA asi neni moc spoleh s jejich A310 a TVS zase nabizi variantu 738 coz povazuji za letecky masochizmus.

Xatem
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 111
Registrován: 09. 07. 2005, 15:27
Stav: Offline

Příspěvek od Xatem »

PavelD píše:Pozor na šíření poplašné zprávy, na to jsou paragrafy :wink:


Jen cituji pražské drby. Z moji hlavy to není. :wink:

IL62
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 24. 09. 2004, 22:04
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od IL62 »

Co se týče Eximu a dálkovek, myslím si, že se vše změní vstupem TUI do této CK. Pak si bude moci ČSA své dvě 310 naložit do lihu.

VictorK
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od VictorK »

To Xatem:
Zdroje typu prazske drby maji nasledujici nepresnosti :
1. „nevyhoditelnost” spousty lidi neni dusledkem nepremozitelnosti odboru, ale zakoniku prace, ktery k „vyhazovani” neni prilis nakloneny (ten novy uz VUBEC ne).
2. Letajici personal chce rok od roku vic penez protoze rok od roku mu pribyvala prace. Pro informaci - 60 letovych hodin po Evrope za mesic v souhrnu reprezentuje standardni pracovni dobu, kterou v zamestnani stravi kazdy zamestnanec ( v sezone 2004 a 2005 byl bezny nalet na urovni 80-90 hod a napr. PP se rusily radne dovolene, proc teda netrvat na vyssich platech?).
Tady vsak musim priznat, ze „letajici” odbory byly uspesnejsi nez „pozemni”, i kdyz tam taky makali jak divi.
3. V hrubych rysech se skoro da souhlasit
4. Servis neni horsi, jen se meni skladba jidel od tepleho obeda spis ke svacine. Ale temer o cokoli staci pozadat a pekna (zpravidla) letuska s usmevem (zpravidla) prinese. Je to taky otazka formy - ac se to nemusi zdat, cestujicich pribyva a jiste by se nikomu nelibilo, kdyby mu brali od pusy prave nacatou porci testovin a jeste neochutnane kafe stim, ze se pristava.
K dalsimu bodu snad jen tolik, ze zpozdeni maji uplne vsichni, kteri do PRG litaji, protoze drahovy system, stojanky a technika odbaveni v praze jednoduse nejsou schopne pojmout provoz, ktery sem navic lita narazove (staci porovnat odlety/prilety kolem 07hod ci poledne a kolem 10 a 14hod).
A na zaver - CSA je soukromy subjekt (i kdyz akcie vlastni stat) stejne jako Budvar nebo CEZ a pochybuju, ze tyto firmy kdokoli sponzoruje ze svych dani, pokud nepocitam DPH pri odberu jejich zbozi. :wink: :lol:

azafata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 21. 03. 2006, 12:39
Stav: Offline

Příspěvek od azafata »

IL62 píše:Co se týče Eximu a dálkovek, myslím si, že se vše změní vstupem TUI do této CK. Pak si bude moci ČSA své dvě 310 naložit do lihu.


Vsak uz tam davno mely byt.......

azafata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 21. 03. 2006, 12:39
Stav: Offline

Příspěvek od azafata »

VictorK píše:To Xatem:
Zdroje typu prazske drby maji nasledujici nepresnosti :
1. „nevyhoditelnost” spousty lidi neni dusledkem nepremozitelnosti odboru, ale zakoniku prace, ktery k „vyhazovani” neni prilis nakloneny (ten novy uz VUBEC ne).
2. Letajici personal chce rok od roku vic penez protoze rok od roku mu pribyvala prace. Pro informaci - 60 letovych hodin po Evrope za mesic v souhrnu reprezentuje standardni pracovni dobu, kterou v zamestnani stravi kazdy zamestnanec ( v sezone 2004 a 2005 byl bezny nalet na urovni 80-90 hod a napr. PP se rusily radne dovolene, proc teda netrvat na vyssich platech?).
Tady vsak musim priznat, ze „letajici” odbory byly uspesnejsi nez „pozemni”, i kdyz tam taky makali jak divi.
3. V hrubych rysech se skoro da souhlasit
4. Servis neni horsi, jen se meni skladba jidel od tepleho obeda spis ke svacine. Ale temer o cokoli staci pozadat a pekna (zpravidla) letuska s usmevem (zpravidla) prinese. Je to taky otazka formy - ac se to nemusi zdat, cestujicich pribyva a jiste by se nikomu nelibilo, kdyby mu brali od pusy prave nacatou porci testovin a jeste neochutnane kafe stim, ze se pristava.
K dalsimu bodu snad jen tolik, ze zpozdeni maji uplne vsichni, kteri do PRG litaji, protoze drahovy system, stojanky a technika odbaveni v praze jednoduse nejsou schopne pojmout provoz, ktery sem navic lita narazove (staci porovnat odlety/prilety kolem 07hod ci poledne a kolem 10 a 14hod).
A na zaver - CSA je soukromy subjekt (i kdyz akcie vlastni stat) stejne jako Budvar nebo CEZ a pochybuju, ze tyto firmy kdokoli sponzoruje ze svych dani, pokud nepocitam DPH pri odberu jejich zbozi. :wink: :lol:


Souhlasim........... super nazor.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Příspěvek od Zdenek »

"CCA se chystají lítat na lince OSR-PRG, a taky se snaží převzít linku do Braunschweigu"

s tim jednim saabem co jej 4x otoci do Vidne a zpet? To uz tu bylo a jmenovalo se to Air Ostrava, nebo se pletu? Tez by mohli nabizet pro Vitkovice tour prepravu koupaku do Chorvatska aby to bylo stylovy.

Sorry za off topic, ale nektere vety mne nadzvedavaji ze zidle.


Odpovědět