Nová strategie ČSA

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

A co zmiňovaná možnost prodeje charterů ČSA (myšleno smluv) TVS? To je myslím novinka, dřív ani nezmiňovaná. Osobně si myslím, že to není moc rozumné..nakonec TVS v síle jaké je teď byl vždycky produkt neschopnosti ČSA ohlídat si tuzemský trh. Ale pokud Lašákova čísla platí (při 38% podílu na trhu jen 9% výnosů ČSA) pak stejně i teď charter ČSA lítá na hranici rentability. Pak by se charterové lety zařadily do Lašákovy kategorie aktivit "ne nezbytných", jako třeba prodej DFR.


FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

Michas procenta. 39 je podil na trhu charteru. Na podil objemu prepravy je to okolo 10% nebo tak nejak, kazdopadne skutecne podil vynosu z CHT je nepatrne mensi, nez podil CHT na provozu firmy jako takove. Jestli je to uplne spatne, nebo jakz-takz dobre neumim posoudit. Mozna by se ukazalo, ze je to dokonce uplne dobre, pokud podil cht na nakladech je naopak mensi nez 9%. Ale ani to nemusi znamenat ze prodat neni spravne reseni z polhedu cele firmy. :?: Tady bych ale jako komplikaci videl existenci 321 ktere tvori jadro CHT, protoze zde vsnichni provozuji 737 a napr posadky nelze vyclenit, ponevadz letaji mainline 320. Takze komu prodat, aby bylo co? Monarch?


FD.

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od BB »

A321 jsou na leasing, pokud by šlo o prodej charteru, tak by šlo pravděpodobně o prodej smluv, možna oddělení chartery, ale letadel by se to netýkalo.

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Pokud jste nečetli Euro nebo nemáte registraci pro webový přístup, tak přikládám článek o Lašakově strategii z 19.6.2006:

"Představení nového krizového tříletého byznysplánu Českých aerolinií, jehož cíle je možné stručně označit za nápravu do očí bijících strategických chyb předchozího šéfa Jaroslava Tvrdíka, bylo odbornou veřejností přijato příznivě. Nový prezident aerolinií Radomír Lašák předvedl projekci, která slibuje, že firma dosáhne do tří let čtvrtmiliardového zisku."

Zbytek článku smazán administrátorem z důvodu ochrany autorských práv.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

zdravim Jafa a dik za clanek....

Hmmm... dobry a bilancovany clanek ktery mozna zmirni nebo uzemni prilisny enthusiasmus...

Jak jsem drive rekl... nechame se prekvapit... Nic horsiho nez pana tvrdika snad uz nemuze byt.

Prekvapuje me ale informace ohledne mozne privatizace spolecnosti a ne dostatek nebo primo nezajem aerolinek... jeto pravda? Ja bych myslel ze se AF rada koupi CSA nebo fuzovat... myslim si ze CSA je i ted v lepsi situaci nez Alitalia kde se jiz suska ohledne fuzi nebo zajem o fuzi (i kdyz myslim ze ze strany AZ!)

Sok by byl v pripade ze by CSA koupil neclen aliance ST a CSA by se ocitla treba v SA nebo OW!

Evropa: opravdu nema zajem AF-KLM? nikdo jiny tu neni... LH uz hodne koupila jako Swiss a LOT

BA? vydelavaji ale jak bylo receno..Malev je jejich dite v OW a budou s nimi pracovat... proto JAL bude letat do BUD

V evrope nevidim zadnou jinou silou spolecnosti ktera by mohla mit zajem.

USA: to snad ne? nejsou skvarky!

At to koupi Emirates a z toho udela Hub v Evrope :o))))))))))))))) pak zdemolovat cele Kladno aby se postavil trochu vetsi Terminal pro transit cestujici a apron pro tech 45 A380 :lol:


BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od BB »

Co Alitalia? Je také členem SkyTeamu, také je státní a také je na pokraji krachu, tak bychom si mohli rozumět. :D

elvis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 117
Registrován: 20. 09. 2004, 14:33
Stav: Offline

Příspěvek od elvis »

jenomze v alitalii sou italove..., v tom je ten hlavni problem.

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

BB píše:A321 jsou na leasing, pokud by šlo o prodej charteru, tak by šlo pravděpodobně o prodej smluv, možna oddělení chartery, ale letadel by se to netýkalo.


No, to prave si myslim ze neni jednoduse proveditelne. Smlouvy jsou (asi) na kapacitu a cenu, TVS kapacitu nemaji a kdyby i sehnali nova era tak to s posadkama nebude za mesic a na 737 proste stejne kapacitu 212 nedotlaci.

Letadla by pak zustala nevytizena CSA, coz je problem. Lze je vratit, ale s penale a pritom to dnes vydelava. Samozrejme pokud by se to delalo po sezone, tak by posadky pokryly nove 320 a 321 by mohly jit pryc, ale stejne by turisty nemel kdo v dalsi sezone odvezt.

Air-Spotter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 86
Registrován: 17. 09. 2005, 15:01
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Air-Spotter »

elvis píše:jenomze v alitalii sou italove..., v tom je ten hlavni problem.

to sem trochu nepochopil... v ČSA sou snad zase Češi ne?

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Robert »


ppl
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 640
Registrován: 25. 11. 2005, 17:59
Stav: Offline

Příspěvek od ppl »

Nemáte někdo šajn, kdy by mohla vylézt nová výroční zpráva? Docela jsem zvědavý.

stw14
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 125
Registrován: 15. 11. 2006, 19:10
Bydliště: praha
Stav: Offline

Příspěvek od stw14 »

FlightDetent píše:
BB píše:A321 jsou na leasing, pokud by šlo o prodej charteru, tak by šlo pravděpodobně o prodej smluv, možna oddělení chartery, ale letadel by se to netýkalo.


No, to prave si myslim ze neni jednoduse proveditelne. Smlouvy jsou (asi) na kapacitu a cenu, TVS kapacitu nemaji a kdyby i sehnali nova era tak to s posadkama nebude za mesic a na 737 proste stejne kapacitu 212 nedotlaci.

Letadla by pak zustala nevytizena CSA, coz je problem. Lze je vratit, ale s penale a pritom to dnes vydelava. Samozrejme pokud by se to delalo po sezone, tak by posadky pokryly nove 320 a 321 by mohly jit pryc, ale stejne by turisty nemel kdo v dalsi sezone odvezt.

Ja jsem teda slysela ze cestovky radsi velky boeingy, protoze je snaz naplni a hodne charteru se taky vratilo zpatky na boeing.Taky kvuli tomu ze naklady jsou mensi nez u 320/1

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

l
Naposledy upravil(a) dider dne 23. 06. 2007, 12:03, celkem upraveno 1 x.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

No hlavne at si CSA chartery necha. Vetsi podil TVS na trhu a s panem bohem :? koupaci se za chvili budou veset.

Jestli nejsou ty 321 nasmlovne nejak extra spatne tak to tady proste musi vydelavat. Je to skvele letadlo na chartery. Problem CSA muze byt, ze je malo vyuziva. Nevite nekdo prumernou denni vyuzitelnost A321 u CSA?

stw14 píše:a jsem teda slysela ze cestovky radsi velky boeingy, protoze je snaz naplni a hodne charteru se taky vratilo zpatky na boeing.Taky kvuli tomu ze naklady jsou mensi nez u 320/1


to muze byt paradoxne dalsi problem. Ale to se mi nejak nechce verit. TVS chce taky 739, aby odvezl vic lidi

BB píše:A321 jsou na leasing, pokud by šlo o prodej charteru, tak by šlo pravděpodobně o prodej smluv, možna oddělení chartery, ale letadel by se to netýkalo.


Přesně tak...

MS743: klidně se může stát, že CSA nebude chtít koupit nikdo. Aby na tom zachvíli nebyly CSA tak jako AZ, jediné co bude mít cenu bude značka. Nějaký rapidní zájem bych nečekal. Možná tak AF/KL...značka by zůstala, akorát by CSA patřily pod Groupe Air France.

Cele odvetvi konsoliduje, sanci maji velke firmy...jednou tady bude velka BA(IB?,MA?), velka LH(Germanwings,Dolomity,Eurowings a dalsi), velky FR, velka AF(KL,OK?), na vychode velky SU a jeste mozna AirBerlin a EasyJet. :) trochu prehanim, ale tak nejak to vsechno smeruje
[/quote]


Odpovědět