Nová strategie ČSA
A co zmiňovaná možnost prodeje charterů ČSA (myšleno smluv) TVS? To je myslím novinka, dřív ani nezmiňovaná. Osobně si myslím, že to není moc rozumné..nakonec TVS v síle jaké je teď byl vždycky produkt neschopnosti ČSA ohlídat si tuzemský trh. Ale pokud Lašákova čísla platí (při 38% podílu na trhu jen 9% výnosů ČSA) pak stejně i teď charter ČSA lítá na hranici rentability. Pak by se charterové lety zařadily do Lašákovy kategorie aktivit "ne nezbytných", jako třeba prodej DFR.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Michas procenta. 39 je podil na trhu charteru. Na podil objemu prepravy je to okolo 10% nebo tak nejak, kazdopadne skutecne podil vynosu z CHT je nepatrne mensi, nez podil CHT na provozu firmy jako takove. Jestli je to uplne spatne, nebo jakz-takz dobre neumim posoudit. Mozna by se ukazalo, ze je to dokonce uplne dobre, pokud podil cht na nakladech je naopak mensi nez 9%. Ale ani to nemusi znamenat ze prodat neni spravne reseni z polhedu cele firmy. Tady bych ale jako komplikaci videl existenci 321 ktere tvori jadro CHT, protoze zde vsnichni provozuji 737 a napr posadky nelze vyclenit, ponevadz letaji mainline 320. Takze komu prodat, aby bylo co? Monarch?
FD.
FD.
Pokud jste nečetli Euro nebo nemáte registraci pro webový přístup, tak přikládám článek o Lašakově strategii z 19.6.2006:
"Představení nového krizového tříletého byznysplánu Českých aerolinií, jehož cíle je možné stručně označit za nápravu do očí bijících strategických chyb předchozího šéfa Jaroslava Tvrdíka, bylo odbornou veřejností přijato příznivě. Nový prezident aerolinií Radomír Lašák předvedl projekci, která slibuje, že firma dosáhne do tří let čtvrtmiliardového zisku."
Zbytek článku smazán administrátorem z důvodu ochrany autorských práv.
"Představení nového krizového tříletého byznysplánu Českých aerolinií, jehož cíle je možné stručně označit za nápravu do očí bijících strategických chyb předchozího šéfa Jaroslava Tvrdíka, bylo odbornou veřejností přijato příznivě. Nový prezident aerolinií Radomír Lašák předvedl projekci, která slibuje, že firma dosáhne do tří let čtvrtmiliardového zisku."
Zbytek článku smazán administrátorem z důvodu ochrany autorských práv.
zdravim Jafa a dik za clanek....
Hmmm... dobry a bilancovany clanek ktery mozna zmirni nebo uzemni prilisny enthusiasmus...
Jak jsem drive rekl... nechame se prekvapit... Nic horsiho nez pana tvrdika snad uz nemuze byt.
Prekvapuje me ale informace ohledne mozne privatizace spolecnosti a ne dostatek nebo primo nezajem aerolinek... jeto pravda? Ja bych myslel ze se AF rada koupi CSA nebo fuzovat... myslim si ze CSA je i ted v lepsi situaci nez Alitalia kde se jiz suska ohledne fuzi nebo zajem o fuzi (i kdyz myslim ze ze strany AZ!)
Sok by byl v pripade ze by CSA koupil neclen aliance ST a CSA by se ocitla treba v SA nebo OW!
Evropa: opravdu nema zajem AF-KLM? nikdo jiny tu neni... LH uz hodne koupila jako Swiss a LOT
BA? vydelavaji ale jak bylo receno..Malev je jejich dite v OW a budou s nimi pracovat... proto JAL bude letat do BUD
V evrope nevidim zadnou jinou silou spolecnosti ktera by mohla mit zajem.
USA: to snad ne? nejsou skvarky!
At to koupi Emirates a z toho udela Hub v Evrope ))))))))))))))) pak zdemolovat cele Kladno aby se postavil trochu vetsi Terminal pro transit cestujici a apron pro tech 45 A380
Hmmm... dobry a bilancovany clanek ktery mozna zmirni nebo uzemni prilisny enthusiasmus...
Jak jsem drive rekl... nechame se prekvapit... Nic horsiho nez pana tvrdika snad uz nemuze byt.
Prekvapuje me ale informace ohledne mozne privatizace spolecnosti a ne dostatek nebo primo nezajem aerolinek... jeto pravda? Ja bych myslel ze se AF rada koupi CSA nebo fuzovat... myslim si ze CSA je i ted v lepsi situaci nez Alitalia kde se jiz suska ohledne fuzi nebo zajem o fuzi (i kdyz myslim ze ze strany AZ!)
Sok by byl v pripade ze by CSA koupil neclen aliance ST a CSA by se ocitla treba v SA nebo OW!
Evropa: opravdu nema zajem AF-KLM? nikdo jiny tu neni... LH uz hodne koupila jako Swiss a LOT
BA? vydelavaji ale jak bylo receno..Malev je jejich dite v OW a budou s nimi pracovat... proto JAL bude letat do BUD
V evrope nevidim zadnou jinou silou spolecnosti ktera by mohla mit zajem.
USA: to snad ne? nejsou skvarky!
At to koupi Emirates a z toho udela Hub v Evrope ))))))))))))))) pak zdemolovat cele Kladno aby se postavil trochu vetsi Terminal pro transit cestujici a apron pro tech 45 A380
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
BB píše:A321 jsou na leasing, pokud by šlo o prodej charteru, tak by šlo pravděpodobně o prodej smluv, možna oddělení chartery, ale letadel by se to netýkalo.
No, to prave si myslim ze neni jednoduse proveditelne. Smlouvy jsou (asi) na kapacitu a cenu, TVS kapacitu nemaji a kdyby i sehnali nova era tak to s posadkama nebude za mesic a na 737 proste stejne kapacitu 212 nedotlaci.
Letadla by pak zustala nevytizena CSA, coz je problem. Lze je vratit, ale s penale a pritom to dnes vydelava. Samozrejme pokud by se to delalo po sezone, tak by posadky pokryly nove 320 a 321 by mohly jit pryc, ale stejne by turisty nemel kdo v dalsi sezone odvezt.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 86
- Registrován: 17. 09. 2005, 15:01
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 125
- Registrován: 15. 11. 2006, 19:10
- Bydliště: praha
- Stav: Offline
FlightDetent píše:BB píše:A321 jsou na leasing, pokud by šlo o prodej charteru, tak by šlo pravděpodobně o prodej smluv, možna oddělení chartery, ale letadel by se to netýkalo.
No, to prave si myslim ze neni jednoduse proveditelne. Smlouvy jsou (asi) na kapacitu a cenu, TVS kapacitu nemaji a kdyby i sehnali nova era tak to s posadkama nebude za mesic a na 737 proste stejne kapacitu 212 nedotlaci.
Letadla by pak zustala nevytizena CSA, coz je problem. Lze je vratit, ale s penale a pritom to dnes vydelava. Samozrejme pokud by se to delalo po sezone, tak by posadky pokryly nove 320 a 321 by mohly jit pryc, ale stejne by turisty nemel kdo v dalsi sezone odvezt.
Ja jsem teda slysela ze cestovky radsi velky boeingy, protoze je snaz naplni a hodne charteru se taky vratilo zpatky na boeing.Taky kvuli tomu ze naklady jsou mensi nez u 320/1
No hlavne at si CSA chartery necha. Vetsi podil TVS na trhu a s panem bohem koupaci se za chvili budou veset.
Jestli nejsou ty 321 nasmlovne nejak extra spatne tak to tady proste musi vydelavat. Je to skvele letadlo na chartery. Problem CSA muze byt, ze je malo vyuziva. Nevite nekdo prumernou denni vyuzitelnost A321 u CSA?
to muze byt paradoxne dalsi problem. Ale to se mi nejak nechce verit. TVS chce taky 739, aby odvezl vic lidi
Přesně tak...
MS743: klidně se může stát, že CSA nebude chtít koupit nikdo. Aby na tom zachvíli nebyly CSA tak jako AZ, jediné co bude mít cenu bude značka. Nějaký rapidní zájem bych nečekal. Možná tak AF/KL...značka by zůstala, akorát by CSA patřily pod Groupe Air France.
Cele odvetvi konsoliduje, sanci maji velke firmy...jednou tady bude velka BA(IB?,MA?), velka LH(Germanwings,Dolomity,Eurowings a dalsi), velky FR, velka AF(KL,OK?), na vychode velky SU a jeste mozna AirBerlin a EasyJet. trochu prehanim, ale tak nejak to vsechno smeruje
[/quote]
Jestli nejsou ty 321 nasmlovne nejak extra spatne tak to tady proste musi vydelavat. Je to skvele letadlo na chartery. Problem CSA muze byt, ze je malo vyuziva. Nevite nekdo prumernou denni vyuzitelnost A321 u CSA?
stw14 píše:a jsem teda slysela ze cestovky radsi velky boeingy, protoze je snaz naplni a hodne charteru se taky vratilo zpatky na boeing.Taky kvuli tomu ze naklady jsou mensi nez u 320/1
to muze byt paradoxne dalsi problem. Ale to se mi nejak nechce verit. TVS chce taky 739, aby odvezl vic lidi
BB píše:A321 jsou na leasing, pokud by šlo o prodej charteru, tak by šlo pravděpodobně o prodej smluv, možna oddělení chartery, ale letadel by se to netýkalo.
Přesně tak...
MS743: klidně se může stát, že CSA nebude chtít koupit nikdo. Aby na tom zachvíli nebyly CSA tak jako AZ, jediné co bude mít cenu bude značka. Nějaký rapidní zájem bych nečekal. Možná tak AF/KL...značka by zůstala, akorát by CSA patřily pod Groupe Air France.
Cele odvetvi konsoliduje, sanci maji velke firmy...jednou tady bude velka BA(IB?,MA?), velka LH(Germanwings,Dolomity,Eurowings a dalsi), velky FR, velka AF(KL,OK?), na vychode velky SU a jeste mozna AirBerlin a EasyJet. trochu prehanim, ale tak nejak to vsechno smeruje
[/quote]