Banská Bystrice - nová destinace?
Banská Bystrice - nová destinace?
V slovenskej tlaci sa hovori o otvoreni linky
CSA z Prahy do Banskej Bystrice (Sliac) od marca 2003 s dotaciami na vykrytie straty (podobne ako v Brne)
Neviete o tom nieco?
CSA z Prahy do Banskej Bystrice (Sliac) od marca 2003 s dotaciami na vykrytie straty (podobne ako v Brne)
Neviete o tom nieco?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1468
- Registrován: 14. 01. 2003, 18:38
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Banská Bystrice - nová destinace?
Nic o tom nevím ale asi to bude lež.Sám Dan Plovajko mi potvrdil pouze linky do Corku,Tallinu a do Edinburghu.
Banská Bystrice - nová destinace?
Ani na stránkách ČSA nic nepíšou.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 72
- Registrován: 13. 01. 2003, 21:15
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Banská Bystrice - nová destinace?
Do slovenské tlači nejspíš někdo vyslal kachnu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Banská Bystrice - nová destinace?
Tak sem chvíli hledal ve slovenskej tlači a našel následující článek o obnovení spojení Sliač - Praha: http://cestovanie.sme.sk/clanok.asp?cl=741829
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 951
- Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
- Bydliště: BTS
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Banská Bystrice - nová destinace?
Ano je to pravda pisali uz o tom aj v rezortnom casopise ministerstva dopravy,post a telek. SR TRANSPORT.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1468
- Registrován: 14. 01. 2003, 18:38
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Banská Bystrice - nová destinace?
No,může bejt ale min. od října 2oo3
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Banská Bystrice - nová destinace?
Myslím si, že pokud bude slovenská strana linku z Prahy do Sliače dotovat částkou, která zajistí ČSA přiměřený zisk, tak jim nic nebrání, aby tam začali s ATR-42 podobně jako do Brna létat.
Banská Bystrice - nová destinace?
"Přiměřený zisk"? Zisk nebude dotovat nikdo. Maximálně jim slovenská vláda z peněz daňových poplatníků zajistí, aby linka nebyla ztrátová. Zisk se nedotuje....
Ale upřímně doufám, že už konečně tenhle příšerný manýr dotování linek skončí. Za socialismu se speciální linky dotovaly, protože peníze daňových poplatníků byly každýmu šumafuk. Dneska se regionální politici ohánějí důvodem, že se ti investoři do regiónů nějak dostat musejí a musí být zachována základní dopravní obslužnost. To je ta největší demagogie. Vlády ve světě dotují lety do těžko přístupných oblastí (hory, pouště, polární oblasti, odlehlé oblasti apod.), kam se jinak než letecky dostat nelze, nebo by to bylo časově a technicky náročné. Ale že by někdo dotoval regionální let do krajského města v republice, která celá má dohromady 5 milónů obyvatel, to je vážně funny. To samé s Brnem. Má cenu ze státních peněz připlácet na letenku těm patnácti, dvaceti cestujícím, kteří v ATR42 z Tuřan sedí? Nebylo by lepší ty peníze investovat do rozvoje a propagace letiště a přilákat tam třeba cargo dopravce? Nedodalo by to třeba odvahu soukromým leteckým společnostem, které letají bez dotací a musí si ziskovost linky pečlivě hlídat?
Ale upřímně doufám, že už konečně tenhle příšerný manýr dotování linek skončí. Za socialismu se speciální linky dotovaly, protože peníze daňových poplatníků byly každýmu šumafuk. Dneska se regionální politici ohánějí důvodem, že se ti investoři do regiónů nějak dostat musejí a musí být zachována základní dopravní obslužnost. To je ta největší demagogie. Vlády ve světě dotují lety do těžko přístupných oblastí (hory, pouště, polární oblasti, odlehlé oblasti apod.), kam se jinak než letecky dostat nelze, nebo by to bylo časově a technicky náročné. Ale že by někdo dotoval regionální let do krajského města v republice, která celá má dohromady 5 milónů obyvatel, to je vážně funny. To samé s Brnem. Má cenu ze státních peněz připlácet na letenku těm patnácti, dvaceti cestujícím, kteří v ATR42 z Tuřan sedí? Nebylo by lepší ty peníze investovat do rozvoje a propagace letiště a přilákat tam třeba cargo dopravce? Nedodalo by to třeba odvahu soukromým leteckým společnostem, které letají bez dotací a musí si ziskovost linky pečlivě hlídat?
Banská Bystrice - nová destinace?
Dotace nikdy nesmí přijít přímo od vlády. To je pravidlo číslo jedna! Tohle Evropská unie nesnáší. Peníze vždy jdou přes dané město, které je použike pro již zmíněný rozvoj regionu třeba právě formou dodtovaných letů. To je totiž v očích unie naprosto něco jiného.
To jestli je to smysluplná věc, už je trochu něco jiného. BA001 jsi velmi kritický, ale i těch 15 lidí, co přiletí z BRQ, může finančně městu tu dotaci několikrát vynahradit.
To jestli je to smysluplná věc, už je trochu něco jiného. BA001 jsi velmi kritický, ale i těch 15 lidí, co přiletí z BRQ, může finančně městu tu dotaci několikrát vynahradit.
Banská Bystrice - nová destinace?
To je taková zidealizovaná představa, že do BRQ přiletí pravidelnou linkou nějaký nadržený investor..... Člověk, který bude investovat miliardy, přiletí vlastním letadlem. Bratislava, Vídeň, Praha, všechno je to kousek a investoři nemusí trpělivě čekat na pondělí, středu nebo pátek odpoledne až je ČSA vezmou do Brna. S tou Banskou Bystricí je to stejné.
A jestli aerolinie, které většinově vlastní, podporuje stát přímo nebo nepřímo, prostřednictvím regionů...... zaplatí to snad někdo jiný než daňový poplatník?
Vážně si myslím, že ty peníze by se daly využít smysluplněji, a klidně by přitom mohly zůstat v letecké dopravě...
Změněno uživatelem - BA001 na 30/01/2003 00:59:18
A jestli aerolinie, které většinově vlastní, podporuje stát přímo nebo nepřímo, prostřednictvím regionů...... zaplatí to snad někdo jiný než daňový poplatník?
Vážně si myslím, že ty peníze by se daly využít smysluplněji, a klidně by přitom mohly zůstat v letecké dopravě...
Změněno uživatelem - BA001 na 30/01/2003 00:59:18
Banská Bystrice - nová destinace?
Samozřejmě, že to zaplatí daňový poplatník. jen jsem se pokusil nastínit celou tu kličku, kterou se peníze k ČSA dostávají. Pravda je, že ty peníze již nepatří státu ale městu a pokud město je chce nalít do té linky, tak je tam prostě dají.
Já si ale stejně nemyslím, že by ty města podporovala ČSA jen z touhy po prestiži. Do Brna nejezdí investovat jen miliardy ale také třeba desítky nebo jednotky milióny a i tito investoři jsou přínosem.
Já si ale stejně nemyslím, že by ty města podporovala ČSA jen z touhy po prestiži. Do Brna nejezdí investovat jen miliardy ale také třeba desítky nebo jednotky milióny a i tito investoři jsou přínosem.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 72
- Registrován: 13. 01. 2003, 21:15
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Banská Bystrice - nová destinace?
BA001: k tomu jak si psal o tom, že by se mělo brněský letiště přilákat např. cargo dopravce. Od léta kdy má letiště v Brně firma Airport Brno se v Brně začali pravidelně objevovat nákládní dopravci z bývalého Sovětského svazu. Přes Brno jezdím poměrně často a téměř vždy je na letišti nějákej IL76 nebo AN12 a nezřídka i dvě letadla najednou. Nejčastěji jsou tam k vidění Air Kazakstan, Volare aviation a Turkmenistan airlines. Tak si myslím že co se propagace brněnskýho letiště týče tak je po odchodu ČSL vše na nejlepší cestě.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1468
- Registrován: 14. 01. 2003, 18:38
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Banská Bystrice - nová destinace?
ČSA PRG-Banská Bytřice.......už nejsme v Československu a mít 3 destinace v 5 milionovym státě kde se to turisty nehemží?To yb taky jsme mohli lítat z PRG do Krákowa nebo Gdansku a pak kromě Vilniusu i do Kaunasu...
Banská Bystrice - nová destinace?
No a Nebo Minsk viď Richie.....trochu si odporuješ.
Jak je na tom Brno, co se týče vybavenosti. Myslím délka dráhy, ICAO Categorie atd...nevíte?
Jak je na tom Brno, co se týče vybavenosti. Myslím délka dráhy, ICAO Categorie atd...nevíte?