Rotace letadel

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Rotace letadel

Příspěvek od Ian »

Zajímalo by mě, kolik linek za den létají letadla ČSA. Jak často se provádí údržba a na jak dloho je kvůli ní letadlo neschopné létat? A kolik času letadlům "zabírá" výcvik pilotů? A podle čeho se vybírá, jaké letadlo (ne typ, konrétní registrace) linku/cvičný let poletí?


BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Rotace letadel

Příspěvek od BB »

Osiris píše:Zajímalo by mě, kolik linek za den létají letadla ČSA. Jak často se provádí údržba a na jak dloho je kvůli ní letadlo neschopné létat? A kolik času letadlům "zabírá" výcvik pilotů? A podle čeho se vybírá, jaké letadlo (ne typ, konrétní registrace) linku/cvičný let poletí?


A310 v poledne odletí, druhý den ráno je zpět. Ostatní typy zvládnou 2-3 rotace, typicky první odlet v cca 7 ráno s návratem během dopoledne, poté odlet okolo poledne s návratem odpoledne až večer, pak odlet s návratem v noci nebo nocování na zahraničním letišti. Letadla, co se vrátí poté odletí na na noční let s návratem brzo ráno, v případě ATR nocují v okolních státech (Slovensko, Německo).
Před každým letem je předletová prohlídka, jednou denně větší prohlídka na stojánce během průletu - daily check, tak na 30-60 min u B737. Potom jsou týdenní prohlídky trvající několik hodin, A a B check zhruba v měsíčních intervalech, letadlo odstavené v ideálním případě max. na den. ČSA může, myslím, na B737 dělat max. C check - roční prohlídku, letadlo mimo provoz v řádu dní, nevím, jak je to s ostatními typy. D check, kdy je letadlo zbaveno laku a téměř celé rozebráno, se u nás nedělá, ten je v cca 5letém intervalu. Prosím více fundované lidi, aby to kdyžtak upřesnili.
Letadla pro cvičné lety se vybírají podle toho, které je zrovna volné. Každý pilot po výcviku na simulátoru má tak hodinový let do Vodochod, pak už jde lítat s lidmi.

petrp
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 27
Registrován: 23. 11. 2004, 15:28
Stav: Offline

D-checky

Příspěvek od petrp »

Milý příteli, jsem rád, že rozvíjíte myšlenku, Full maintenance znamená vše, včetně D-checku, ostatní v odkazu
http://www.csa.cz/en/udrzba/udr_technic ... _heavy.htm

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: D-checky

Příspěvek od Pavel »

petrp píše:Milý příteli, jsem rád, že rozvíjíte myšlenku, Full maintenance znamená vše, včetně D-checku, ostatní v odkazu
http://www.csa.cz/en/udrzba/udr_technic ... _heavy.htm

jenom pro doplnění:
http://www.planes.cz/foto1.asp?mode=det ... D&jazyk=cz

Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

Re: D-checky

Příspěvek od Lucky »

Pavel píše:
petrp píše:Milý příteli, jsem rád, že rozvíjíte myšlenku, Full maintenance znamená vše, včetně D-checku, ostatní v odkazu
http://www.csa.cz/en/udrzba/udr_technic ... _heavy.htm

jenom pro doplnění:
http://www.planes.cz/foto1.asp?mode=det ... D&jazyk=cz


Tak tohle uz tady dlouho nebylo.


Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Re: Rotace letadel

Příspěvek od Ian »

BB píše:Před každým letem je předletová prohlídka, jednou denně větší prohlídka na stojánce během průletu - daily check, tak na 30-60 min u B737.


Díky moc, kdo dělá tu větší prohlídku?

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Rotace letadel

Příspěvek od Pavel »

Osiris píše:
BB píše:Před každým letem je předletová prohlídka, jednou denně větší prohlídka na stojánce během průletu - daily check, tak na 30-60 min u B737.


Díky moc, kdo dělá tu větší prohlídku?


ti samí, co dělají tu menší prohlídku..... :P

Ian
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 08. 07. 2006, 19:19
Stav: Offline

Rotace posádek

Příspěvek od Ian »

OK. Jak se mixují posádky během dne? Létá ten den pořád cpt se stejným f/o? A střídá cpt (případně i s f/o) během dne letadlo, nebo létá pořád na stejném?

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Rotace posádek

Příspěvek od BB »

Osiris píše:OK. Jak se mixují posádky během dne? Létá ten den pořád cpt se stejným f/o? A střídá cpt (případně i s f/o) během dne letadlo, nebo létá pořád na stejném?


Většinou je celý den posádka spolu, někdy hlavně na ATR i dva až tři dny. Ale samozřejmě z provozních důvodů se občas vymění kompletně stévardi nebo piloti, výjimečně se odtrhne i pouze jeden člen posádky, ať už FC nebo CC a je nahrazen jiným, třeba při zpoždění linky, aby mohl následující den odletět podle plánu.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Příspěvek od Zdenek »

Pracuje se na tom, aby rotace rozdelila letadla na shengen a nonshengen?

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od BB »

Zdenek píše:Pracuje se na tom, aby rotace rozdelila letadla na shengen a nonshengen?


V současné době je údajně okolo 10-15 průletů denně, které musí vystoupit chobotem do busu nebo po přistavených schodech, i když je letadlo u terminálu. Oproti začátkům, kdy to byl v skoro každý druhý průlet, je to rozhodně pokrok. Dost se vylepšilo lepším plánováním letadel, sem tam se něco podaří přetáhnout ze stojánky na stojánku, bohužel také se to řeší umístěním letadla na remote stand. Bez zvýšení průletového času nebo počtu letadel to už asi moc omezit nepůjde.

American
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 795
Registrován: 08. 07. 2003, 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od American »

BB píše:
Zdenek píše:Pracuje se na tom, aby rotace rozdelila letadla na shengen a nonshengen?


V současné době je údajně okolo 10-15 průletů denně, které musí vystoupit chobotem do busu nebo po přistavených schodech, i když je letadlo u terminálu. Oproti začátkům, kdy to byl v skoro každý druhý průlet, je to rozhodně pokrok. Dost se vylepšilo lepším plánováním letadel, sem tam se něco podaří přetáhnout ze stojánky na stojánku, bohužel také se to řeší umístěním letadla na remote stand. Bez zvýšení průletového času nebo počtu letadel to už asi moc omezit nepůjde.


Já si ale nemyslím, že to je zas tak velký problém. Dřív mi to tak přišlo, ale vyzkoušel sem to a je to vlastně jako vystoupit schůdky se stříškou. Ale chápu, že když někomu stojí vedle něj letadlo na které má přestoupit, tak to naštve. :)

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od BB »

American píše:Já si ale nemyslím, že to je zas tak velký problém. Dřív mi to tak přišlo, ale vyzkoušel sem to a je to vlastně jako vystoupit schůdky se stříškou. Ale chápu, že když někomu stojí vedle něj letadlo na které má přestoupit, tak to naštve. :)


Pro většinu cestujících to problém není, ale s kočárkem, těžkým kufrem (který by si cestující neměl brát na palubu) apod. to je otrava. V zimě na schody sněží, prší... Samozřejmě stejným problémům je cestující vystaven, když stojí letadlo mimo chobot, ale to ho tak nenaštve, jako když ten chobot je jen 3m od letadla nebo do něj vstoupí a musí zas ven. A pak není nad to, když ho autobus odveze na druhý konec letiště a on musí klusat zpět. 8)

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Příspěvek od pivko »

BB píše:
American píše:Já si ale nemyslím, že to je zas tak velký problém. Dřív mi to tak přišlo, ale vyzkoušel sem to a je to vlastně jako vystoupit schůdky se stříškou. Ale chápu, že když někomu stojí vedle něj letadlo na které má přestoupit, tak to naštve. :)


Pro většinu cestujících to problém není, ale s kočárkem, těžkým kufrem (který by si cestující neměl brát na palubu) apod. to je otrava. V zimě na schody sněží, prší... Samozřejmě stejným problémům je cestující vystaven, když stojí letadlo mimo chobot, ale to ho tak nenaštve, jako když ten chobot je jen 3m od letadla nebo do něj vstoupí a musí zas ven. A pak není nad to, když ho autobus odveze na druhý konec letiště a on musí klusat zpět. 8)



tak jsem si to dneska také zažil, při příletu z FRA (OK 537) jsme zastavili u východu A1 (nebo možná A2, už přesně nevím) terminálu 1, a pak bus ride přes celé letiště.

to mě naštvalo už jenom proto, že za celou cestu ALC-FRA-PRG jsem neměl ani jeden výstup ani vstup chobotem (ve FRA u terminálu E byla polovina chobotů volná, ale ČSA zastavilo někde v poli - píchnutí do vosího hnízda: nešetří takto náhodou ČSA na handlingu :D ? ani by mě to nepřekvapilo, vedly stály pakistánské a řecké aerolinky, ty mají jistě také hluboko do kapsy...).

na ruzyni jsem schválně poslouchal cestující v busu, byla tam banda korejců, kteří koukali jak zjara a pak pár evidentně již zkušených českých cestujících, kteří reagovali na tento pražský kolorit se shovívavým úsměvem. leč já se s tímto koloritem smířit nehodlám, je to prostě do nebe volající bordel, a je mi úplně jedno, jestli za to může schengen, nebo blbost odpovědných v ČSL, ČKA, či kdekoli jinde. postavil se tu nový terminál, který přišel na stovky milionů z kapes daňových poplatníků a tento výsledek obyčejné lidské pitomosti přitom jinak příjemný zážitek z cestování přes ruzyň značně devalvuje a poškozuje tak pověst pražského letiště a ČSA v očích zejména neznalých zahraničních cestujících.

když holt nepomohlo o věci mluvit, nezbývá, než začít jednat. jelikož ČSA za dobu co je terminál v provozu nevyvinuly dostatečnou snahu, aby byla tato pitomost odstraněna (kdyby vyvinuly, odstraněna by už dávno byla), dnešním dnem přestaly ČSA být mým preferovaným dopravcem na cestách po evropě, OK plus karta letí do koše, a věřím tomu, že na svých četných evropských cestách mohu služby ČSA velmi dobře nahradit službami konkurenčních přepravců. společnosti star alliance lítají všude a míle se sbírat také dají, a to už ani nemluvím o tom, že třeba lufthanse či austrianu se na jejich domovských letištích podobné věci nepochybně nestávají.

mimochodem, žádný vysvětlující announcement po příletu od posádky ČSA ani od ground staffu se samozřejmě nekonal...

když se tu toto téma diskutovalo minule, slíbil jsem, že za každou bus ride, kterou budu muset zažít, odejde stížnost ČSA a ČSL. a jak jsem slíbil tak činím:

od: [jméno_není_pro_účely_publikace_na_diskusním_fóru_důležité]
pro: info@csa.cz;radomir.lasak@csa.cz;petr.jusko@csa.cz
info@prg.aero;hana.cernochova@prg.aero,

Vážení,

na letu OK 537 z Frankfurtu do Prahy dne 24. 9. 2006 jsem byl svědkem situace, kdy letadlo po příletu na ruzyňské letiště zastavilo u nástupního mostu v prstu A terminálu 1, cestující vystoupili nástupním mostem, avšak vzápětí byli nuceni sejít po schodech do autobusu a byli převáženi přes celé letiště do příletové haly terminálu 2, to vše bez toho, aby tuto situaci cestujícím kdokoli z leteckého nebo pozemního personálu ČSA, či Letiště Praha s.p. předem oznámil nebo jakkoli vysvětlil.

Podle mých informací jde o vcelku běžnou praxi na ruzyňském letišti v případech, kdy letadlo přiletí ze země schengenského systému avšak pokračuje dále do země ležící mimo schengenský systém. Podle mně dostupných údajů k této situaci dochází i několikrát denně. Na základě zkušeností z mých vcelku četných zahraničních cest mi nezbývá než konstatovat, že jde o jev na jiných evropských letištích (a to i v zemích, které členy schengenského systému již dávno jsou) naprosto nevídaný. I zahraniční cestující, které jsem měl možnost pozorovat při výstupu z letadla na výše uvedeném letu a následné okružní autobusové jízdě kolem celého letiště, sledovali tuto situaci s úžasem.

Česká republika není a podle posledních zpráv v dohledné době ani nebude členem schengenského systému. Domnívám se proto, že pokračovat ve výše uvedené praxi s odvoláním na schengenský systém je hrubě nepatřičné. Zatímco Česká republika se členem schengenského systému stane možná za několik let, do té doby budou v důsledku výše uvedené praxe na ruzyňském letišti denně zcela zbytečně obtěžovány stovky cestujících. Jistě není třeba dodávat, že ruzyňské letiště ani ČSA tím na reputaci nikterak nezískají.

Lze jen težko uvěřit tomu, že při navrhování a budování nového terminálu výše uvedený problém nebyl znám. Vyzývám vás proto, aby byly neprodleně podniknuty kroky k odstranění výše uvedené praxe a pokud její odstranění není možné, aby byly volány k odpovědnosti osoby, které zavinily, že byl za vynaložení nemalých prostředků ze státního rozpočtu vybudován nový terminál, který nesplňuje ani takový základní požadavek, jakým je běžná využitelnost nástupních mostů.

S pozdravem

[jméno_není_pro_účely_publikace_na_diskusním_fóru_důležité]

dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od dracoola »

pivko píše:
BB píše:
American píše:Já si ale nemyslím, že to je zas tak velký problém. Dřív mi to tak přišlo, ale vyzkoušel sem to a je to vlastně jako vystoupit schůdky se stříškou. Ale chápu, že když někomu stojí vedle něj letadlo na které má přestoupit, tak to naštve. :)


Pro většinu cestujících to problém není, ale s kočárkem, těžkým kufrem (který by si cestující neměl brát na palubu) apod. to je otrava. V zimě na schody sněží, prší... Samozřejmě stejným problémům je cestující vystaven, když stojí letadlo mimo chobot, ale to ho tak nenaštve, jako když ten chobot je jen 3m od letadla nebo do něj vstoupí a musí zas ven. A pak není nad to, když ho autobus odveze na druhý konec letiště a on musí klusat zpět. 8)



tak jsem si to dneska také zažil, při příletu z FRA (OK 537) jsme zastavili u východu A1 (nebo možná A2, už přesně nevím) terminálu 1, a pak bus ride přes celé letiště.

to mě naštvalo už jenom proto, že za celou cestu ALC-FRA-PRG jsem neměl ani jeden výstup ani vstup chobotem (ve FRA u terminálu E byla polovina chobotů volná, ale ČSA zastavilo někde v poli - píchnutí do vosího hnízda: nešetří takto náhodou ČSA na handlingu :D ? ani by mě to nepřekvapilo, vedly stály pakistánské a řecké aerolinky, ty mají jistě také hluboko do kapsy...).

na ruzyni jsem schválně poslouchal cestující v busu, byla tam banda korejců, kteří koukali jak zjara a pak pár evidentně již zkušených českých cestujících, kteří reagovali na tento pražský kolorit se shovívavým úsměvem. leč já se s tímto koloritem smířit nehodlám, je to prostě do nebe volající bordel, a je mi úplně jedno, jestli za to může schengen, nebo blbost odpovědných v ČSL, ČKA, či kdekoli jinde. postavil se tu nový terminál, který přišel na stovky milionů z kapes daňových poplatníků a tento výsledek obyčejné lidské pitomosti přitom jinak příjemný zážitek z cestování přes ruzyň značně devalvuje a poškozuje tak pověst pražského letiště a ČSA v očích zejména neznalých zahraničních cestujících.

když holt nepomohlo o věci mluvit, nezbývá, než začít jednat. jelikož ČSA za dobu co je terminál v provozu nevyvinuly dostatečnou snahu, aby byla tato pitomost odstraněna (kdyby vyvinuly, odstraněna by už dávno byla), dnešním dnem přestaly ČSA být mým preferovaným dopravcem na cestách po evropě, OK plus karta letí do koše, a věřím tomu, že na svých četných evropských cestách mohu služby ČSA velmi dobře nahradit službami konkurenčních přepravců. společnosti star alliance lítají všude a míle se sbírat také dají, a to už ani nemluvím o tom, že třeba lufthanse či austrianu se na jejich domovských letištích podobné věci nepochybně nestávají.

mimochodem, žádný vysvětlující announcement po příletu od posádky ČSA ani od ground staffu se samozřejmě nekonal...

když se tu toto téma diskutovalo minule, slíbil jsem, že za každou bus ride, kterou budu muset zažít, odejde stížnost ČSA a ČSL. a jak jsem slíbil tak činím:

od: [jméno_není_pro_účely_publikace_na_diskusním_fóru_důležité]
pro: info@csa.cz;radomir.lasak@csa.cz;petr.jusko@csa.cz
info@prg.aero;hana.cernochova@prg.aero,

Vážení,

na letu OK 537 z Frankfurtu do Prahy dne 24. 9. 2006 jsem byl svědkem situace, kdy letadlo po příletu na ruzyňské letiště zastavilo u nástupního mostu v prstu A terminálu 1, cestující vystoupili nástupním mostem, avšak vzápětí byli nuceni sejít po schodech do autobusu a byli převáženi přes celé letiště do příletové haly terminálu 2, to vše bez toho, aby tuto situaci cestujícím kdokoli z leteckého nebo pozemního personálu ČSA, či Letiště Praha s.p. předem oznámil nebo jakkoli vysvětlil.

Podle mých informací jde o vcelku běžnou praxi na ruzyňském letišti v případech, kdy letadlo přiletí ze země schengenského systému avšak pokračuje dále do země ležící mimo schengenský systém. Podle mně dostupných údajů k této situaci dochází i několikrát denně. Na základě zkušeností z mých vcelku četných zahraničních cest mi nezbývá než konstatovat, že jde o jev na jiných evropských letištích (a to i v zemích, které členy schengenského systému již dávno jsou) naprosto nevídaný. I zahraniční cestující, které jsem měl možnost pozorovat při výstupu z letadla na výše uvedeném letu a následné okružní autobusové jízdě kolem celého letiště, sledovali tuto situaci s úžasem.

Česká republika není a podle posledních zpráv v dohledné době ani nebude členem schengenského systému. Domnívám se proto, že pokračovat ve výše uvedené praxi s odvoláním na schengenský systém je hrubě nepatřičné. Zatímco Česká republika se členem schengenského systému stane možná za několik let, do té doby budou v důsledku výše uvedené praxe na ruzyňském letišti denně zcela zbytečně obtěžovány stovky cestujících. Jistě není třeba dodávat, že ruzyňské letiště ani ČSA tím na reputaci nikterak nezískají.

Lze jen težko uvěřit tomu, že při navrhování a budování nového terminálu výše uvedený problém nebyl znám. Vyzývám vás proto, aby byly neprodleně podniknuty kroky k odstranění výše uvedené praxe a pokud její odstranění není možné, aby byly volány k odpovědnosti osoby, které zavinily, že byl za vynaložení nemalých prostředků ze státního rozpočtu vybudován nový terminál, který nesplňuje ani takový základní požadavek, jakým je běžná využitelnost nástupních mostů.

S pozdravem

[jméno_není_pro_účely_publikace_na_diskusním_fóru_důležité]


Naprosto souhlasim a je treba jen vice takovych stiznosti protoze jinak se nic nestane!!!!Sice za to muze fakt Letiste Praha nicmene je treba aby tenhle pruser nekdo odnesl,taky nechapu ze to pri schvalovani konstrukce letiste nikdo nedoresil... :!: :!: :!:


Odpovědět