CSA 70 let Praha-Moskva

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Swansong
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 969
Registrován: 26. 02. 2005, 17:37
Bydliště: Moskva, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Swansong »

VictorK píše:A abych se taky venoval tematu - vzhledem k veku CSA a poctu destinaci je tech kulatych vyroci ted spousta. Stejne jako opominuli Moskvu, opominuli dat na web stejne vyroci spojeni s AMS a tam byla nejaka slava i na letisti v salonku. Zato WAW, BEG a LON tam je (ve starych tiskovych zpravach). Je fakt, ze aspon do mistni jazykove verze to mohli dat.



Kulate vyroci je kulate vyroci, muj nazor ze musi tam byt kazde.


FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

S ATC se na vychod od Moskvy komunikuje uplne stejne jako na mnoha jinych mistech v Evrope a okoli, ve Spanelsku, Recku, Egypte, Francii. Mozna by stalo za to, snizit rating svych zdroju z "duveryhodny" na nejaky BB+.

:wink:

FD.

Swansong
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 969
Registrován: 26. 02. 2005, 17:37
Bydliště: Moskva, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Swansong »

FlightDetent píše:S ATC se na vychod od Moskvy komunikuje uplne stejne jako na mnoha jinych mistech v Evrope a okoli, ve Spanelsku, Recku, Egypte, Francii. Mozna by stalo za to, snizit rating svych zdroju z "duveryhodny" na nejaky BB+.

:wink:

FD.


Dekuji. Ja vim ze tam samozrejme existujou problemy ale neni to uplne trapeni pro zapadni piloti jak tady pisou nekteri...

jirkapilot
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 354
Registrován: 28. 01. 2003, 10:16
Stav: Offline

Příspěvek od jirkapilot »

Swansong píše:Dekuji. Ja vim ze tam samozrejme existujou problemy ale neni to uplne trapeni pro zapadni piloti jak tady pisou nekteri...


...ted uz jen aby take presli od metrickych ke standartnim anglosaskym jednotkam, ktere letecke odvetvi po celem svete pouziva bez problemu, ze? :D

Swansong
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 969
Registrován: 26. 02. 2005, 17:37
Bydliště: Moskva, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Swansong »

jirkapilot píše:...ted uz jen aby take presli od metrickych ke standartnim anglosaskym jednotkam, ktere letecke odvetvi po celem svete pouziva bez problemu, ze? :D


China taky to ma


jirkapilot
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 354
Registrován: 28. 01. 2003, 10:16
Stav: Offline

Příspěvek od jirkapilot »

...a i Mongolsko... 8)

Swansong
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 969
Registrován: 26. 02. 2005, 17:37
Bydliště: Moskva, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Swansong »

jirkapilot píše:...ted uz jen aby take presli od metrickych ke standartnim anglosaskym jednotkam, ktere letecke odvetvi po celem svete pouziva bez problemu, ze? :D


Jste anglosaks? :lol: Ja bezne pouzivam metricku sistemu...

FL330
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 19. 07. 2003, 14:39
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Příspěvek od FL330 »

Swansong píše:Jste anglosaks? :lol: Ja bezne pouzivam metricku sistemu...

Ja napriklad tiez, ale v letectve su akosi standardom stopy, mile, uzly...

Btw, pokial sa pamatam, tak armadne letectvo este nie tak davno pouzivalo metricke jednotky - vie niekto, ci je to este stale tak?

Swansong
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 969
Registrován: 26. 02. 2005, 17:37
Bydliště: Moskva, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Swansong »

FL330 píše:Ja napriklad tiez, ale v letectve su akosi standardom stopy, mile, uzly...

Btw, pokial sa pamatam, tak armadne letectvo este nie tak davno pouzivalo metricke jednotky - vie niekto, ci je to este stale tak?


Ja vim

Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 343
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Eagle »

FL330:u našeho letectva se od roku 2002 létá na QNH. Výška se od roku 1997 postupně zaváděla na stopy,které se dnes používají. U rychloměrů je to otázka letadla. 159ky a Gripeny jsou v knotech, u zbytku většinou v km/h

FL330
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 19. 07. 2003, 14:39
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Příspěvek od FL330 »

Eagle: Diky za info. Predpokladam, ze nemas info, ako je to v Slovak Air Force?

jirkapilot
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 354
Registrován: 28. 01. 2003, 10:16
Stav: Offline

Příspěvek od jirkapilot »

Swansong píše:Jste anglosaks? :lol: Ja bezne pouzivam metricku sistemu...


Jsem Cech a anglosaske veliciny mi nedelaji nejmensi problem. Ja jsem to spis myslel tak, ze kdyz uz tedy rusky ATC nema problem s anglictinou, tak bych prechod na anglosaske veliciny videl jako dalsi prirozeny krok ke standartizaci s okolnimi ICAO staty... a ze by to nebylo od veci, ze? viz odkaz

http://aviation-safety.net/database/rec ... 19990415-0

Swansong
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 969
Registrován: 26. 02. 2005, 17:37
Bydliště: Moskva, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Swansong »

jirkapilot píše:http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19990415-0


Rusko ma s tim neco spolecniho?

P.T.
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 08. 04. 2005, 22:41
Stav: Offline

Příspěvek od P.T. »

Konkrétně s touhle nehodou ne, ale spíš je to ukázka toho, že používání metrického systému v letectví není úplně nejlepší nápad, když většina pilotů je zvyklá na feety, knoty a míle. Snadněji pak dojde k omylu jako v tomto případě...

jirkapilot
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 354
Registrován: 28. 01. 2003, 10:16
Stav: Offline

Příspěvek od jirkapilot »

Swansong píše:Rusko ma s tim neco spolecniho?


Nema nic, ja to dal jen jako priklad. A pod to co napsal P.T. bych se jen podepsal.


Odpovědět