VictorK píše:A abych se taky venoval tematu - vzhledem k veku CSA a poctu destinaci je tech kulatych vyroci ted spousta. Stejne jako opominuli Moskvu, opominuli dat na web stejne vyroci spojeni s AMS a tam byla nejaka slava i na letisti v salonku. Zato WAW, BEG a LON tam je (ve starych tiskovych zpravach). Je fakt, ze aspon do mistni jazykove verze to mohli dat.
Kulate vyroci je kulate vyroci, muj nazor ze musi tam byt kazde.
S ATC se na vychod od Moskvy komunikuje uplne stejne jako na mnoha jinych mistech v Evrope a okoli, ve Spanelsku, Recku, Egypte, Francii. Mozna by stalo za to, snizit rating svych zdroju z "duveryhodny" na nejaky BB+.
FlightDetent píše:S ATC se na vychod od Moskvy komunikuje uplne stejne jako na mnoha jinych mistech v Evrope a okoli, ve Spanelsku, Recku, Egypte, Francii. Mozna by stalo za to, snizit rating svych zdroju z "duveryhodny" na nejaky BB+.
FD.
Dekuji. Ja vim ze tam samozrejme existujou problemy ale neni to uplne trapeni pro zapadni piloti jak tady pisou nekteri...
jirkapilot píše:...ted uz jen aby take presli od metrickych ke standartnim anglosaskym jednotkam, ktere letecke odvetvi po celem svete pouziva bez problemu, ze?
jirkapilot píše:...ted uz jen aby take presli od metrickych ke standartnim anglosaskym jednotkam, ktere letecke odvetvi po celem svete pouziva bez problemu, ze?
Jste anglosaks? Ja bezne pouzivam metricku sistemu...
FL330:u našeho letectva se od roku 2002 létá na QNH. Výška se od roku 1997 postupně zaváděla na stopy,které se dnes používají. U rychloměrů je to otázka letadla. 159ky a Gripeny jsou v knotech, u zbytku většinou v km/h
Swansong píše:Jste anglosaks? Ja bezne pouzivam metricku sistemu...
Jsem Cech a anglosaske veliciny mi nedelaji nejmensi problem. Ja jsem to spis myslel tak, ze kdyz uz tedy rusky ATC nema problem s anglictinou, tak bych prechod na anglosaske veliciny videl jako dalsi prirozeny krok ke standartizaci s okolnimi ICAO staty... a ze by to nebylo od veci, ze? viz odkaz
Konkrétně s touhle nehodou ne, ale spíš je to ukázka toho, že používání metrického systému v letectví není úplně nejlepší nápad, když většina pilotů je zvyklá na feety, knoty a míle. Snadněji pak dojde k omylu jako v tomto případě...