Proč je ČSA ve ztrátě? To je velice jednoduché!

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

BB píše:Ještě do nedávna se ani na přepážce na letišti nedalo platit neembosovanou kartou, a moc bych za to nedala, že to nejde do teď, jelikož tam nebyl (není?) platební terminál, ale pouze žehlička. V tomto ČSA opravdu trochu ujíždí vlak.


Žehlička?? To nevěřím. To už jsem tak tři roky nikde neviděl a až to snad ani neexistuje...


dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od dracoola »

pepa007 píše:
BB píše:Ještě do nedávna se ani na přepážce na letišti nedalo platit neembosovanou kartou, a moc bych za to nedala, že to nejde do teď, jelikož tam nebyl (není?) platební terminál, ale pouze žehlička. V tomto ČSA opravdu trochu ujíždí vlak.


Žehlička?? To nevěřím. To už jsem tak tři roky nikde neviděl a až to snad ani neexistuje...


To byste se moznajeste divil.. ale je fakt ze snad primo na letisti v hale uz snad zehlicku nemaj a ze uz to snad jde on-line pres terminal,nevim,platil jsem tam kreditkou a ze bych videl zehlicku asi ne ale mozna se mylim.

P.T.
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 08. 04. 2005, 22:41
Stav: Offline

Příspěvek od P.T. »

dracoola píše:Tak nevim,ja jen vim ze me VE moc na netu neberou a ze musim kvuli tomu tam platit embosovanou,mozna jsou nejak ty VE jeste rozdeleny,nevim.


Problém je hlavně v tom, že většina českých bank nepovoluje transakce neembosovanými kartami na internetu vůbec -> zákazníci platbu neemb kartou u obchodníků nevyžadují -> obchodníci platbu neemb kartou neimplementují...

Na druhou stranu případ ČSA je trochu něco jiného než nějaký e-shop s elektronikou pro český trh, zákazníkem ČSA je (nebo by mělo) být i dost cizinců, kterým banky platby elektronickými kartami povolují. Tudíž v zájmu ČSA určitě je povolit Electrony a Maestra pro platbu...

O používání "žehliček" raději nebudu mluvit...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

Dracoola:

ČSA o studenty nestojí? Létají snad zadarmo? Zákazník jako zákazník, ne? Nebo si můžu business třídu zaplatit také jen silver nebo gold?

Mám 3 embossované karty, ale nechci s nimi platit přes net, mám tam vysoký limit a použitelný zůstatek. proto chci platit elektronkou, kde mám nízký limit a zůstatek.

Je to problém dojít zaplati hotovostí. Nejbližší kancelář je přes hodinu jízdy autem a cena bude možná vyšší (nejsem momentálně v Česku)

Sobik:

Peníze by měli na účtě ihned, nejpozději dnes ráno. Ovšem předpis je předpis, že! (Platil bych z KB do KB).


Hlavně jde o princip.

dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od dracoola »

Globík píše:Dracoola:

ČSA o studenty nestojí? Létají snad zadarmo? Zákazník jako zákazník, ne? Nebo si můžu business třídu zaplatit také jen silver nebo gold?

Mám 3 embossované karty, ale nechci s nimi platit přes net, mám tam vysoký limit a použitelný zůstatek. proto chci platit elektronkou, kde mám nízký limit a zůstatek.

Je to problém dojít zaplati hotovostí. Nejbližší kancelář je přes hodinu jízdy autem a cena bude možná vyšší (nejsem momentálně v Česku)

Sobik:

Peníze by měli na účtě ihned, nejpozději dnes ráno. Ovšem předpis je předpis, že! (Platil bych z KB do KB).


Hlavně jde o princip.


Jo,to ja taky souhlasim,system je rozhodne spatnej protoze penize jako penize...


pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Příspěvek od pivko »

dracoola píše:No tak s Visou Electron se muzete,prominte mi ten vyraz, jedine jit klouzat,jelikoz ji muze mit jakejkoliv studentik tak z pochopitelnych duvodu s ni nepujde platit. A vim ze vetsina veci pres net s Electron nelze platit,to chce nejakou embosovanou kartu nebo zajet na letiste,jsou tam 24hod denne tak to snad neni problem ne?



no myslím, že důvodem, proč s těmito kartami nejde platit na internetu není ani tak to, že by s ní nedejbože mohli platit za letenky studentíci (mimochodem vysvětlete mi kvalitativní rozdíl mezi 5000 CZK od studetníka a od nestudentíka), ale spíš to, že je vlastností této karty, že s ní nelze platit bez její fyzické přítomnosti na místě platby. a tak je to správné. platit na internetu embossovanou kartou pořád představuje určité riziko (i když to lze částečně eliminovat stanovením nízkého limitu a pojištěním proti zneužití), které je ne každý ochoten podstoupit. čili, neembosovaná karta je o kapánek bezpečnější. pokud však nelze s neebosovanou kartou platit na prodejních místech ČSA, měl by se management posypat popelem a rituálně 666x odříkat "jsem tak hloupý, že duním jak prázdný sud".

dál bych se pozastavil nad tím, že někde na internetu vůbec lze visou electron platit, pokud je to o skyeurope pravda, tak jsou první, o kom vím.

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Pan Am »

pivko píše:dál bych se pozastavil nad tím, že někde na internetu vůbec lze visou electron platit, pokud je to o skyeurope pravda, tak jsou první, o kom vím.


Nevím, co je na tom k pozastavení. Embosované karty jsou embosované proto, aby s nimi šlo platit off-line tedy žehličkou. Druhou věcí je marketing, kdy banky prodávají embosované karty jako něco víc. Vlastností karet electron rozhodně není, že s nimi nelze platit bez jejich fyzické přitomnosti na místě platby. SkyEurope nejsou jediní, kdo jí akceptují, psal jsem tu už, že s ní jde platit i u easyJetu a třeba i dalších společností. Ostatně platit kartami electron po internetu může být kvůli nižším limitům bezpečnější než embosovanými kartami. Že s nimi nejde zaplatit u ČSA je věc této společnosti, která o něčem dost svědčí.

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Kamyl »

pivko píše:
dracoola píše:No tak s Visou Electron se muzete,prominte mi ten vyraz, jedine jit klouzat,jelikoz ji muze mit jakejkoliv studentik tak z pochopitelnych duvodu s ni nepujde platit. A vim ze vetsina veci pres net s Electron nelze platit,to chce nejakou embosovanou kartu nebo zajet na letiste,jsou tam 24hod denne tak to snad neni problem ne?


dál bych se pozastavil nad tím, že někde na internetu vůbec lze visou electron platit, pokud je to o skyeurope pravda, tak jsou první, o kom vím.

Kdyz nepocitam zrovna letecke spolecnosti, tak jinak lze platit Visou Electron bezne ve spouste internetovych obchodu, dale napriklad CD taky akceptuji VE, platil jsem s ni minuly tyden listek na Pendolino (samo myslim platbu pres internet).

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

Nevím, ale myslím že neembos kartama se letenky dají platit opravdu málokdy..a Easy (nebo která společnost je uvedená výše) je právě ta výjimka. Když jsem platil letenky ve světě, vždycky chtěli embos.

FL330
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 19. 07. 2003, 14:39
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Příspěvek od FL330 »

Su len tri moznosti, preco nemozno pouzit kartu v card not present transakcii:

1. Majitel karty ju nechal v banke zablokovat pre pouzitie v takychto transakciach (alebo to banka robi by default pri vydani). To moze byt rovnako pri embosovanej ako elektronickej karte. Ak ma niekto pocit, ze mu nikde na nete nechcu zobrat VE, treba sa mozno obratit na svoju banku.

2. Obchodnik neakceptuje neembosovane karty. Bud je blbec on, alebo jeho banka, a pokial je to banka, tak je to zase len chyba obchodnika, ze si zvolil taku banku. V kazdom pripade prichadza o trzby. Toto je o.i. pripad CSA.

3. Dany typ karty je vo vseobecnosti pouzitelny len v platobnych terminaloch, ako napr. EC karty alebo niektore Maestro. To sa ale netyka Visa Electron, ta sa da za splnenia predchadzajucich podmienok pouzivat presne rovnako, ako "klasicka" embossovana Visa. Dokonca ani pri platbe cez terminal nie je povinne zadanie PIN-u, karta fici aj "na podpis".

Mimochodom, ked uz VE beru cez net aj Ceske drahy ako pise Kamyl (to ma inak dost prekvapilo), tak kazdy, kto ich neberie, by sa mal nad sebou fakt zamysliet... 8)

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Kamyl »

FL330 píše:Su len tri moznosti, preco nemozno pouzit kartu v card not present transakcii:

1. Majitel karty ju nechal v banke zablokovat pre pouzitie v takychto transakciach (alebo to banka robi by default pri vydani). To moze byt rovnako pri embosovanej ako elektronickej karte. Ak ma niekto pocit, ze mu nikde na nete nechcu zobrat VE, treba sa mozno obratit na svoju banku.

2. Obchodnik neakceptuje neembosovane karty. Bud je blbec on, alebo jeho banka, a pokial je to banka, tak je to zase len chyba obchodnika, ze si zvolil taku banku. V kazdom pripade prichadza o trzby. Toto je o.i. pripad CSA.

3. Dany typ karty je vo vseobecnosti pouzitelny len v platobnych terminaloch, ako napr. EC karty alebo niektore Maestro. To sa ale netyka Visa Electron, ta sa da za splnenia predchadzajucich podmienok pouzivat presne rovnako, ako "klasicka" embossovana Visa. Dokonca ani pri platbe cez terminal nie je povinne zadanie PIN-u, karta fici aj "na podpis".

Mimochodom, ked uz VE beru cez net aj Ceske drahy ako pise Kamyl (to ma inak dost prekvapilo), tak kazdy, kto ich neberie, by sa mal nad sebou fakt zamysliet... 8)

Dokonce i Maestro
http://eshop.cd.cz/terms.aspx

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od BB »

Trochu off topic ale hodně vypovídající o přístupu ČSA k zákazníkům, tentokrát dokonce ne k jednotlivcům, ale k významné cestovce. Jedná se o článek z vnitropodnikového časopisu OKNO:

Před několika dny v rozhovoru pro internetový deník šéf cestovní kanceláře Fischer velmi originálně vysvětlil, proč jím vedená společnost v oblasti charterové přepravy přechází od ČSA k Travel Servise: "Kvalita je pro nás jedno z hlavních měřítek. Při našich výzkumech, které jsme prováděli jak na ukázkových letech, tak pomocí takzvaných neznámých zákazníků, jsme zjistili, že Travel Sevice je kvalitativně na vyšší úrovni. Jak co se týče personálu, tak co se týče pohodlí. Je znát, že pro ČSA jsou charterové lety pouze vedlejší činnost a pro Travel Service hlavní."

Skutečnost
ČSA operuje již několikátým rokem své charterové lety s pěti letadly, Travel Service se počínaje letošní zimní sezónou vrací na původní počet osmi letadel, přibudou mu tedy dvě letadla. Právě infrastruktura pravidelné přepravy ČSA je velkým plus i pro chartery, a to zvlášť při nestandardních situacích. Máme síť zahraničních zastoupení, flotilu 50 letadel včetně záložních, kterou umíme operativně eliminovat dopady nepravidelností, umíme komunikovat na zahraničních letištích, máme zázemí jako ČSA i jako člen Sky Team. Kvalita a bezpečnost jsou dlouhá léta naší velkou předností. V základních parametrech je produkt nabízený ČSA na pravidelné přepravě a charterech shodný, ba v některých ohledech - například pokud jde o občerstvení na srovnatelných tratích - bohatší. Navíc produkt umíme upravit na přání klienta, například pro CK Fischer jsme vytvořili speciální nabídku pro tzv. Superior class.

Špatné chování k cestujícím?
"Máme standardní chování vůči všem klientům a z jejich reakcí je patrná jasná spokojenost s našimi službami," říká Zdeněk Prejzek, ředitel charterů ČSA, a dodává: "V obchodě se někdy dohodnete a někdy ne - nejde o nic překvapivého, nenormálního nebo fatálního. Mě také mrzí, že k dohodě nedošlo, existují však limity, které nechcete nebo nemůžete překročit, a je lepší soustředit se na další obchodní příležitosti třeba na trhu EU." Trh českých charterů, to je zhruba jeden a pů miliónu cestujících, 13 letadel s nabídkou něco přes dva tisíce sedadel. Ve srovnání s Evropou je skutečná kapka v moři. O naše služby je zájem, můžeme zmínit třeba Slovensko, Holandsko, Španělsko či Řecko. "Umíme pružně reagovat i na nenadálé situace, jako je třeba výpadek tureckého trhu z důvodů teroristických útoků," doplňuje Z. Prejzek. "V září jsme pronajali jedno letadlo do Helsinek na pravidelnou přepravu. Dá se říct, že dnes obchodně působíme po celé Evropě. ČSA má velmi dobré jméno a požadavky zahraničních klientů na poskytovanou službu jsou v určitých ohledech velmi náročné. A umíme to zvládnout. Navíc s CK Fischer budeme i v dalších obdobích nadále spolupracovat na vybraných destinacích."

V čem tedy nejsme flexibilní?
V některých případech neumíme nabídnout různou kapacitu v různém období, která by kopírovala aktuální prodej CK. To je fakt, který ale nijak nesouvisí s kvalitou. ČSA totiž mají výsledky v tzv. mystery flyingu, a co se palubních služeb týče, jsou vynikající. Navíc je můžeme podložit celou řadou ocenění, které ČSA jako jediná letecká společnost v ČR pravidelně obhajují. Jsme trojnásobnými držiteli ceny nejlepší letecká společnost se sídlem ve střední a východní Evropě a v roce 2005 jsme byli zařazeni mezi 8 nejlepších leteckých společností světa.

Zbatečné výmluvy na údajnou nekvalitu služeb ČSA nejsou namístě. Přejme CK Fischer mnoho spokojených klientů a sobě mnoho dobrých zákazníků, kteří naplní naše letadla a ocení náš kvalitní servis.

Petra Schmalzová
Kancelář prezidenta


Pokud odejde významný klient, kterým Fischer bezesporu jako jedna z největších CK v ČR byl, tak by bylo na místě zjistit proč, a ne plýtvat energií na hledáni alibi a sebeobhajobu. Síť zahraničních zastoupení a zázemí na letištích, kam vedou pravidelné linky, je možné využít snad jen v případě Řecka (ATH, SKG) a Španělska (BCN, MAD), jelikož většina charterů včetně těch pro Fischera, vede do prázdinových destinací, kde jinak ČSA ani Sky Team výrazně nepůsobí. V případě flexibility a nahrazování letadel mám spíš pocit, že "charterová" flotila zaskakuje na linkách a chartery jsou stejně zpožděné, než aby v případě nějaké poruchy nebo zdržení odletěch chrter na úkor linky (což je celkem logické). Také jsem nepostřehla, že by bylo u ČSA nějaké letadlo rezervní, občas mají velké prostoje ATR, ale ty se používají na chartery tak jednou ročně. Jakýkoliv výpadek 737, 320 nebo dokonce 310 je vždy celkem katastrofa, takže pak letí Bukurešť přes Oděsu jako včera.

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

Souhlasim, ten clanek mi hnul zluci, to je vrteni psem. A jeste ve spatnem smeru (trvam na tom, ze produkt superior class jsme nebyli schopni dodat v pozadovane kvalite).

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Příspěvek od Pavel »

BB píše:Trochu off topic ale hodně vypovídající o přístupu ČSA k zákazníkům, tentokrát dokonce ne k jednotlivcům, ale k významné cestovce. Jedná se o článek z vnitropodnikového časopisu OKNO:

Před několika dny v rozhovoru pro internetový deník šéf cestovní kanceláře Fischer velmi originálně vysvětlil, proč jím vedená společnost v oblasti charterové přepravy přechází od ČSA k Travel Servise: "Kvalita je pro nás jedno z hlavních měřítek. Při našich výzkumech, které jsme prováděli jak na ukázkových letech, tak pomocí takzvaných neznámých zákazníků, jsme zjistili, že Travel Sevice je kvalitativně na vyšší úrovni. Jak co se týče personálu, tak co se týče pohodlí. Je znát, že pro ČSA jsou charterové lety pouze vedlejší činnost a pro Travel Service hlavní."

Skutečnost
ČSA operuje již několikátým rokem své charterové lety s pěti letadly, Travel Service se počínaje letošní zimní sezónou vrací na původní počet osmi letadel, přibudou mu tedy dvě letadla. Právě infrastruktura pravidelné přepravy ČSA je velkým plus i pro chartery, a to zvlášť při nestandardních situacích. Máme síť zahraničních zastoupení, flotilu 50 letadel včetně záložních, kterou umíme operativně eliminovat dopady nepravidelností, umíme komunikovat na zahraničních letištích, máme zázemí jako ČSA i jako člen Sky Team. Kvalita a bezpečnost jsou dlouhá léta naší velkou předností. V základních parametrech je produkt nabízený ČSA na pravidelné přepravě a charterech shodný, ba v některých ohledech - například pokud jde o občerstvení na srovnatelných tratích - bohatší. Navíc produkt umíme upravit na přání klienta, například pro CK Fischer jsme vytvořili speciální nabídku pro tzv. Superior class.

Špatné chování k cestujícím?
"Máme standardní chování vůči všem klientům a z jejich reakcí je patrná jasná spokojenost s našimi službami," říká Zdeněk Prejzek, ředitel charterů ČSA, a dodává: "V obchodě se někdy dohodnete a někdy ne - nejde o nic překvapivého, nenormálního nebo fatálního. Mě také mrzí, že k dohodě nedošlo, existují však limity, které nechcete nebo nemůžete překročit, a je lepší soustředit se na další obchodní příležitosti třeba na trhu EU." Trh českých charterů, to je zhruba jeden a pů miliónu cestujících, 13 letadel s nabídkou něco přes dva tisíce sedadel. Ve srovnání s Evropou je skutečná kapka v moři. O naše služby je zájem, můžeme zmínit třeba Slovensko, Holandsko, Španělsko či Řecko. "Umíme pružně reagovat i na nenadálé situace, jako je třeba výpadek tureckého trhu z důvodů teroristických útoků," doplňuje Z. Prejzek. "V září jsme pronajali jedno letadlo do Helsinek na pravidelnou přepravu. Dá se říct, že dnes obchodně působíme po celé Evropě. ČSA má velmi dobré jméno a požadavky zahraničních klientů na poskytovanou službu jsou v určitých ohledech velmi náročné. A umíme to zvládnout. Navíc s CK Fischer budeme i v dalších obdobích nadále spolupracovat na vybraných destinacích."

V čem tedy nejsme flexibilní?
V některých případech neumíme nabídnout různou kapacitu v různém období, která by kopírovala aktuální prodej CK. To je fakt, který ale nijak nesouvisí s kvalitou. ČSA totiž mají výsledky v tzv. mystery flyingu, a co se palubních služeb týče, jsou vynikající. Navíc je můžeme podložit celou řadou ocenění, které ČSA jako jediná letecká společnost v ČR pravidelně obhajují. Jsme trojnásobnými držiteli ceny nejlepší letecká společnost se sídlem ve střední a východní Evropě a v roce 2005 jsme byli zařazeni mezi 8 nejlepších leteckých společností světa.

Zbatečné výmluvy na údajnou nekvalitu služeb ČSA nejsou namístě. Přejme CK Fischer mnoho spokojených klientů a sobě mnoho dobrých zákazníků, kteří naplní naše letadla a ocení náš kvalitní servis.

Petra Schmalzová
Kancelář prezidenta


Pokud odejde významný klient, kterým Fischer bezesporu jako jedna z největších CK v ČR byl, tak by bylo na místě zjistit proč, a ne plýtvat energií na hledáni alibi a sebeobhajobu. Síť zahraničních zastoupení a zázemí na letištích, kam vedou pravidelné linky, je možné využít snad jen v případě Řecka (ATH, SKG) a Španělska (BCN, MAD), jelikož většina charterů včetně těch pro Fischera, vede do prázdinových destinací, kde jinak ČSA ani Sky Team výrazně nepůsobí. V případě flexibility a nahrazování letadel mám spíš pocit, že "charterová" flotila zaskakuje na linkách a chartery jsou stejně zpožděné, než aby v případě nějaké poruchy nebo zdržení odletěch chrter na úkor linky (což je celkem logické). Také jsem nepostřehla, že by bylo u ČSA nějaké letadlo rezervní, občas mají velké prostoje ATR, ale ty se používají na chartery tak jednou ročně. Jakýkoliv výpadek 737, 320 nebo dokonce 310 je vždy celkem katastrofa, takže pak letí Bukurešť přes Oděsu jako včera.


jo,ředitel charterů ví o čem mluví:)...od dob AO (Air Ostrava) jsem od tohoto člověka nikdy neviděl nic přínosného....:)

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Příspěvek od Pavel »

FlightDetent píše:Souhlasim, ten clanek mi hnul zluci, to je vrteni psem. A jeste ve spatnem smeru (trvam na tom, ze produkt superior class jsme nebyli schopni dodat v pozadovane kvalite).


jsem myslel,že se firma zbavuje zbytečných lidí....a nakonec vám předloží takový článek?..:)


Odpovědět