dracoola píše: Good question.
Ale proc ne. Ne kazdy dela to co ho bavi zaroven prinasi okamzite vysledky a tedy mu poskytuje uspokojeni z dobre vykonane prace. Kdo si nepamatuje magazin za Plovajka
tak nyni je to na papire polovicni gramaze, uz tam nejsou horoskopy a vselijake jine rozmanite picoviny a v poslednim cisle misto krizovky reklama na realitku - co ja vim, urcite ne pracovni dobu lidi co to pisi, ale naklady na material to podle mne zaplati. Krom toho mam pocit, ze se tam objevuji veci odborne podchycene, ac treba z oblasti kterym nerozumim nebo mne nezajimaji. Ale pokud si v hystericke reakci na nejake divne prohlaseni sami nalhavame neco co neni a nebyla pravda a jeste to logicky nema ani hlavu a patu - OAG Award na pravidelce v EE versus schopnout ohnout se pro "koupaka" proste nesouvisi ....
No ale jeste mi vyborne nesedla od VNITRNI KOMUNIKACE poznamka ze nejnizsi ucast v Lakmusu mel letajici personal. No a co? Jo, pardon, chce si jeste nekdo kopnout? Doprdele, koho to zajima? Takhle si predstavuji tvorbu tymoveho ducha a sounalezitosti? Protoze predpokladam, ze tohle forum nekdo sleduje (coz je mimochodem spravne!) tak vezte:
Milackove, ten dotaznik jsem vyplnit chtel a docela jsem se na nej tesil, ale ani jsem ho nedostal. Mozna to souvisi s tim, ze jsem si sel pro pasku az o mesic pozdeji, ale to je vas problem. Za to, ze se mi neprekryva pracovni doba ani misto vykonu zamestnani, sice nemuzete, ale je taky ne. Pokud mi muzou od vas chodit mailem nabidky zamestnaneckych akci od HP, kde jsou ve specialni sleve pro CSA vyrobky drazsi nez v normalnim obchode, mohli jste mi poslat i ten dotaznik. Pokud firma ktera pruzkum zajistovala el. dotaznik, respektive jeho formu k vytisteni nedodala, je chyba na strane zadavatele. Jakou vahu chcete prisuzovat pruzkumu nalad ve spolecnosti, kdyz u nejvetsi (cca 1500) a profilove nejkonzistentnejsi skupiny zamestnancu ma nejmensi navratnost jde lehce mimo mne. Asi o tolik, kolik uleti letadlo za vterinu.
A treba zajimavy je monitoring medii na intranetu. Docela rad jsem to cetl, ale od te doby (cca rok a pul), co je odkaz presmerovan na externi URL Newtonu, tak si to neprectu, protoze k PC pristup mam, ale na internet ne. Tady bych si tipnul, ze nas bude tak 2000. A z toho 1500 kteri by si to NECETLI namisto plneni svych pracovnich povinnosti, protoze to technicky nehrozi.
Takze misto logicky nenavazujici obhajoby neobhajitelneho, se zeptejte PP:
Pro klienta CK Fischer jsme v minule sezone realizovali pro nas novy produkt, Superior Class. Tento produkt nam prinesl cestujici, kteri jako skupina do jiste miry meli odlisny profil od zakazniku se kterymi se setkavate pri ostatnich letech jak charterovych, tak v pravidelne preprave.
Pokud jste pracovali v minule sezone s klienty SC, vyplnte nasledujici otazky, prosim, pouze na zaklade vasich osobnich pocitu z danych letu.
V pripade, ze jste osobne SC neobsluhoval/a odpovezte, prosim, podle nalady, ktera podle vas byla patrna z vasich kolegu v predni kuchynce.
1)Pokud byste mel/a vyhodnotit praci s klienty SC, byla dle vaseho mineni spise jednodussi nebo spise narocnejsi v porovnani s "beznym" charterovym cestujicim?
2)Pri pomysleni na praci s SC byly vase pocity spise pozitivni (tesil/a jste se do prace) anebo spise negativni ("zrovna trikrat" se vam v takovy den do zamestnani nechtelo).
3)Po ukonceni dne s SC, byly vase pocity spise pozitivni a motivujici (pocit z dobre vykonane prace) nebo naopak negativni (vycerpani, deziluze a akutni potreba odpocinku a to zejmena psychickeho).
4)Typicky klient SC byl oproti beznym cestujicim podle vas spise prijemne prekvapeny (bez dodatecnych pozadavku, vyjadroval spokojenost s urovni obsluhy, vyberem a kvalitou palubnich sluzeb) nebo nespokojeny (vztahovacny, vyjadrujici svoji nadrazenost, kritizujici vyber a mnozstvi napoju, audiovizualnim programe).
5)Myslite si, ze vnitrni naladu PP dokaze cestujici (libovolny) vycitit a jako takova ma dopad na celkovy vztah pp-zakaznik?
Takove otazky potom nebudou prichyceny zvykackou na nastence v kadernictvi, ale provede se to jinak. Najde se v planovacim systemu, kdo na kanary z PP letel tak 150 lidi, podle me. Vytvori se seznam se jmeny/ID a telefonnimi cisly. Otazky se natisknou na vrchni stranu papiru a pod caru se symbolem nuzek se do spodni casti se napise kolonka jmeno/ID. Rozesle se to osobne vsem zucastnenym s instrukci aby otazky odpovedeli a do spodni casti vypsali sve jmeno a id. Kazdou z casti potom vhodi do samostatneho sberneho boxu. Po tydnu se na sberu dat porovna urna jmen se seznamem. Na vsechny puvodni adresy se posle mail, ze mnohokrate dekujeme za jejich rychlou reakci a ty, kteri tak jeste neucinili protoze zrejme jsou na dovolene, v praci, na nemocenske nebo si plnili jine dulezitejsi pracovni povinnosti, aby tak ucinili co nejdrive, nebot na to nemame vecnost - a prilozit seznam hrisniku, at se vidi. Po dalsich trech dnech tem zbyvajicim osobne zavola jejich nejblizsi nadrizeny a pozada je, aby neprodlene dotazniky dodali a zaroven jim nabidne, zdali nechteji zavolat na sber dat, a nadiktovat to jen po telefonu, at to maji s krku. po dalsich 4 dnech se to utne a jen se dotazniky spocitaji a standardne vyhodnoti. A je to, naklady asi 650,- CZK.
Klidne si to muzeme skusit tady, PP CSA tu je nekolik. Ja sice ne, ale odpovidam podle nalady, tak jak jsem ji vycitil:
4x za B (horsi varianta)
a nakonec ze nalada se projevi.
Muj osobni odhad je, ze u kazde z otazek by to bylo 20/80 a/b. A v posledni 25/75 ze spatnou naladu potlacovat 8 hodin v kuse nelze.
A potom se muzeme zacit bavit o tom, proc si cestujici mysli, ze posadky CSA jsou na ne nevrle a servis je nekvalitni.
Treba zjistime to, ze nasazovat na linky inspektory PP, kteri mi podvedome vystresuji muzstvo uz kdyz odchazi domu z posledni linky pred inkriminovanym letem a ktomu na tyhle inspektory jeste nasadit do posadky spiony z inflightu je blbost. Ze inspektory tam nepotrebuji, ale potrebuji tam vyletanejsi radove PP. VK si vsechny zavolam do ucebny a poslu tam ony spiony z ruznych oddeleni, kteri je upozorni na nastrahy vysokoyieldove klientely (potreba citit se opecovavan...) a pozadaji je, aby sve zkusene PP pri letech aktivne vedli tim spravnym smerem.
Z palubniho bufetu vezmu jeden vozik s pivem (pripraveny na zpatecni cestu) a dam ho dolu do carga do uvolneneho mista dam vozik specialne pro SC s tvrdym znackovym alkoholem, luxusnimi slunecnimi brylemi, francouzskym vinem, drobnymi sperky a znackovou kosmetikou (hydratacni kremy, kremy proti vraskam, peelingy, chladici balzamy, koupelove soli). Alkohol z uvedeneho voziku prodavam nikoliv vsak za duty-free/paid ceny ale ceny spise "restauracni" - ale pouze v SC.
Do carga si na zpatecku dam podobny vozik, ale jen s tvrdym (k prodeji) a zbytek do pulky Plzen 12° a druhou exkluzivni piva z CR - Bud Strong, Velvet, Cerveny Drak - ty budou na ceste zpet pro SC a opet jen pro ne ale zdarma. V destinaci si necham ty dva voziky z carga vyndat nahoru do uvolneneho mista po vozicich se spotrebovanym materialem.
Takovy cestujici se bude citit opecovavan, bude chtit letet s nami znova a stewardce bude rikat cerecko, nechtela byste se prijet za ctrnact dni podivat ke mne do znojma na konicky, abych vam tu vasi laskavost oplatil, jen tak, zdarma, vsak uz se nejak potom vyrovname
a ne ji mavat pred oblicejem zlatou kreditkou a rikat MUZETE MI VYSVETLIT, CO JE TOHLE ZA SUPERIOIR KLAS, KDYZ MI TADY TI VASI CAJZLI CUMI PRES RAMENO, NEMATE ANI PORADNY PIVO A TY SVOJE DVE BAILIS SI NECHTE PRO BABICKU TADY SI CLOVEK NEMUZE ANI KOUPIT, SLYSITE TO, SLECINKO ANI K-O-U-P-I-T ASPON SLAFTRUNK ABYCH SE NEMUSEL DIVAT NA TEN VAS OTRAVENEJ CIFERNIK?! NEBO TO MUSIM, PROTOZE TO MAM PRAVE ZA TEN PRIPLATEK? KDYBYCH CHTEL DRZET DIETU, TAK JDU DO NEMOCNICE, VAZENA, A NEJEDU NA DOVOLENOU!!! TOHLETO CELE CSA ASI ZUSTALO V ROCE 48 NE, V HODONINE NA ZIMAKU BYCH SE MEL LIP S TIM ROZDILEM ZE BYCH NEMUSEL CEKAT VE FRONTE NA ZACHOD!!!
Mila vnitrni komunikace, jestli nam chcete udelat radost, napiste nam, ze vsichni, kdo si mysli, ze vlastne nevadi, ze Fischer je u konkurence (ktera kvuli tomu mozna koupi letadla lepsi a uspornejsi nez mame my ted a tak za dva roky prijdeme o posledni konkurencni vyhodu a natrou nam to uz uplne vsude) a ze za to v CSA nemuzeme, u nas od 1.10.2006 uz nebudou pracovat. A jejich nadrizeni, kteri jim to uverili a neprislo jim to ani trochu divne (soude podle oficialniho stanoviska, ktere jste tak kvalitne vykomunikovali) taky ne, ale zpetne k datumu podepsani smlouvy Fischera u TVS! A, myslim to vazne, dejte jim 20 platu, jen at jsou v pondeli o pul devate uz na Dedine, tihle lide nejen ze nam nepomahaji, ale svoji neschopnosti nam ZNEMOZNUJI delat nasi praci.
Asta luego, amigos!
FD.
PS 2beznym ctenarum: sem se tak rozvasnil ze du na pivo, ani si to po sobe nebudu cist, sorry za preklepy, budou tak dva na radek.
A kdyz jsme u toho, zaroven vyhlasuju soutez o nejzprasenejsi citaci, hodnoti se celkova delka prispevku, pomer citovany / vlastni text, maximalni pocet vnoreni a pokud budou i obrazky, tak samozrejme velikost preteceni obrazovky. Vitez ziskava znackovy blici sacek s logem CSA, muze si vybrat jestli nepouzity nebo pouzity. Poslu to SOJ Cargem. Ha, ha, ha, ha.....
Edit: upraveno po pivu, doplnenim dvou slov "nikoliv vsak"