Proč je ČSA ve ztrátě? To je velice jednoduché!

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od dracoola »

Pavel píše:jsem myslel, že se firma zbavuje zbytečných lidí....a nakonec vám předloží takový článek?..:)


Protoze ti co pisi OKNO jsou mimo misu jako vzdy,taky me ten clanek dost vzal,jeste k tomu na prvni strance, no proste no comment...


Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Příspěvek od Pavel »

dracoola píše:Protoze ti co pisi OKNO jsou mimo misu jako vzdy,taky me ten clanek dost vzal,jeste k tomu na prvni strance, no proste no comment...


a je vůbec potřeba za to OKNO utrácet firemní peníze??? :wink:

dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od dracoola »

Pavel píše:a je vůbec potřeba za to OKNO utrácet firemní peníze??? :wink:


:idea: Good question.

Fantomas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 117
Registrován: 08. 05. 2006, 11:21
Stav: Offline

Příspěvek od Fantomas »

Tvrdik prolil kvanta penez do rukou firem, ktere vedou jeho kamosi atd. Pekne se nabalil... Znehodnotil, znicil leteckou spolecnost. Nechapu jak je mozny ze se to nevysetruje. Je to nekolik melounu co utratil za nic!!!

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

Ještě zpět ke kartám - na jaře mě v ČSOB přesvědčovali, že právě umožnili placení svými kartami na internetu. Samozřejmě i Visa Electron. Trochu mě tedy zaráží tvrzení některých zde, že elektronka u nás není bankami běžně umožňována k placení přes net (ve smyslu obchodníka, který má smlouvu s českou bankou). I když u takového molochu není vyloučeno, že se umožní placení, ale přijímání ne :cry:


FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

dracoola píše: :idea: Good question.


Ale proc ne. Ne kazdy dela to co ho bavi zaroven prinasi okamzite vysledky a tedy mu poskytuje uspokojeni z dobre vykonane prace. Kdo si nepamatuje magazin za Plovajka :oops: tak nyni je to na papire polovicni gramaze, uz tam nejsou horoskopy a vselijake jine rozmanite picoviny a v poslednim cisle misto krizovky reklama na realitku - co ja vim, urcite ne pracovni dobu lidi co to pisi, ale naklady na material to podle mne zaplati. Krom toho mam pocit, ze se tam objevuji veci odborne podchycene, ac treba z oblasti kterym nerozumim nebo mne nezajimaji. Ale pokud si v hystericke reakci na nejake divne prohlaseni sami nalhavame neco co neni a nebyla pravda a jeste to logicky nema ani hlavu a patu - OAG Award na pravidelce v EE versus schopnout ohnout se pro "koupaka" proste nesouvisi .... :evil:

No ale jeste mi vyborne nesedla od VNITRNI KOMUNIKACE poznamka ze nejnizsi ucast v Lakmusu mel letajici personal. No a co? Jo, pardon, chce si jeste nekdo kopnout? Doprdele, koho to zajima? Takhle si predstavuji tvorbu tymoveho ducha a sounalezitosti? Protoze predpokladam, ze tohle forum nekdo sleduje (coz je mimochodem spravne!) tak vezte:

Milackove, ten dotaznik jsem vyplnit chtel a docela jsem se na nej tesil, ale ani jsem ho nedostal. Mozna to souvisi s tim, ze jsem si sel pro pasku az o mesic pozdeji, ale to je vas problem. Za to, ze se mi neprekryva pracovni doba ani misto vykonu zamestnani, sice nemuzete, ale je taky ne. Pokud mi muzou od vas chodit mailem nabidky zamestnaneckych akci od HP, kde jsou ve specialni sleve pro CSA vyrobky drazsi nez v normalnim obchode, mohli jste mi poslat i ten dotaznik. Pokud firma ktera pruzkum zajistovala el. dotaznik, respektive jeho formu k vytisteni nedodala, je chyba na strane zadavatele. Jakou vahu chcete prisuzovat pruzkumu nalad ve spolecnosti, kdyz u nejvetsi (cca 1500) a profilove nejkonzistentnejsi skupiny zamestnancu ma nejmensi navratnost jde lehce mimo mne. Asi o tolik, kolik uleti letadlo za vterinu.

A treba zajimavy je monitoring medii na intranetu. Docela rad jsem to cetl, ale od te doby (cca rok a pul), co je odkaz presmerovan na externi URL Newtonu, tak si to neprectu, protoze k PC pristup mam, ale na internet ne. Tady bych si tipnul, ze nas bude tak 2000. A z toho 1500 kteri by si to NECETLI namisto plneni svych pracovnich povinnosti, protoze to technicky nehrozi.

Takze misto logicky nenavazujici obhajoby neobhajitelneho, se zeptejte PP:

Pro klienta CK Fischer jsme v minule sezone realizovali pro nas novy produkt, Superior Class. Tento produkt nam prinesl cestujici, kteri jako skupina do jiste miry meli odlisny profil od zakazniku se kterymi se setkavate pri ostatnich letech jak charterovych, tak v pravidelne preprave.

Pokud jste pracovali v minule sezone s klienty SC, vyplnte nasledujici otazky, prosim, pouze na zaklade vasich osobnich pocitu z danych letu.

V pripade, ze jste osobne SC neobsluhoval/a odpovezte, prosim, podle nalady, ktera podle vas byla patrna z vasich kolegu v predni kuchynce.

1)Pokud byste mel/a vyhodnotit praci s klienty SC, byla dle vaseho mineni spise jednodussi nebo spise narocnejsi v porovnani s "beznym" charterovym cestujicim?

2)Pri pomysleni na praci s SC byly vase pocity spise pozitivni (tesil/a jste se do prace) anebo spise negativni ("zrovna trikrat" se vam v takovy den do zamestnani nechtelo).

3)Po ukonceni dne s SC, byly vase pocity spise pozitivni a motivujici (pocit z dobre vykonane prace) nebo naopak negativni (vycerpani, deziluze a akutni potreba odpocinku a to zejmena psychickeho).

4)Typicky klient SC byl oproti beznym cestujicim podle vas spise prijemne prekvapeny (bez dodatecnych pozadavku, vyjadroval spokojenost s urovni obsluhy, vyberem a kvalitou palubnich sluzeb) nebo nespokojeny (vztahovacny, vyjadrujici svoji nadrazenost, kritizujici vyber a mnozstvi napoju, audiovizualnim programe).

5)Myslite si, ze vnitrni naladu PP dokaze cestujici (libovolny) vycitit a jako takova ma dopad na celkovy vztah pp-zakaznik?

Takove otazky potom nebudou prichyceny zvykackou na nastence v kadernictvi, ale provede se to jinak. Najde se v planovacim systemu, kdo na kanary z PP letel tak 150 lidi, podle me. Vytvori se seznam se jmeny/ID a telefonnimi cisly. Otazky se natisknou na vrchni stranu papiru a pod caru se symbolem nuzek se do spodni casti se napise kolonka jmeno/ID. Rozesle se to osobne vsem zucastnenym s instrukci aby otazky odpovedeli a do spodni casti vypsali sve jmeno a id. Kazdou z casti potom vhodi do samostatneho sberneho boxu. Po tydnu se na sberu dat porovna urna jmen se seznamem. Na vsechny puvodni adresy se posle mail, ze mnohokrate dekujeme za jejich rychlou reakci a ty, kteri tak jeste neucinili protoze zrejme jsou na dovolene, v praci, na nemocenske nebo si plnili jine dulezitejsi pracovni povinnosti, aby tak ucinili co nejdrive, nebot na to nemame vecnost - a prilozit seznam hrisniku, at se vidi. Po dalsich trech dnech tem zbyvajicim osobne zavola jejich nejblizsi nadrizeny a pozada je, aby neprodlene dotazniky dodali a zaroven jim nabidne, zdali nechteji zavolat na sber dat, a nadiktovat to jen po telefonu, at to maji s krku. po dalsich 4 dnech se to utne a jen se dotazniky spocitaji a standardne vyhodnoti. A je to, naklady asi 650,- CZK.




Klidne si to muzeme skusit tady, PP CSA tu je nekolik. Ja sice ne, ale odpovidam podle nalady, tak jak jsem ji vycitil:

4x za B (horsi varianta)
a nakonec ze nalada se projevi.

Muj osobni odhad je, ze u kazde z otazek by to bylo 20/80 a/b. A v posledni 25/75 ze spatnou naladu potlacovat 8 hodin v kuse nelze.




A potom se muzeme zacit bavit o tom, proc si cestujici mysli, ze posadky CSA jsou na ne nevrle a servis je nekvalitni.

Treba zjistime to, ze nasazovat na linky inspektory PP, kteri mi podvedome vystresuji muzstvo uz kdyz odchazi domu z posledni linky pred inkriminovanym letem a ktomu na tyhle inspektory jeste nasadit do posadky spiony z inflightu je blbost. Ze inspektory tam nepotrebuji, ale potrebuji tam vyletanejsi radove PP. VK si vsechny zavolam do ucebny a poslu tam ony spiony z ruznych oddeleni, kteri je upozorni na nastrahy vysokoyieldove klientely (potreba citit se opecovavan...) a pozadaji je, aby sve zkusene PP pri letech aktivne vedli tim spravnym smerem.

Z palubniho bufetu vezmu jeden vozik s pivem (pripraveny na zpatecni cestu) a dam ho dolu do carga do uvolneneho mista dam vozik specialne pro SC s tvrdym znackovym alkoholem, luxusnimi slunecnimi brylemi, francouzskym vinem, drobnymi sperky a znackovou kosmetikou (hydratacni kremy, kremy proti vraskam, peelingy, chladici balzamy, koupelove soli). Alkohol z uvedeneho voziku prodavam nikoliv vsak za duty-free/paid ceny ale ceny spise "restauracni" - ale pouze v SC.

Do carga si na zpatecku dam podobny vozik, ale jen s tvrdym (k prodeji) a zbytek do pulky Plzen 12° a druhou exkluzivni piva z CR - Bud Strong, Velvet, Cerveny Drak - ty budou na ceste zpet pro SC a opet jen pro ne ale zdarma. V destinaci si necham ty dva voziky z carga vyndat nahoru do uvolneneho mista po vozicich se spotrebovanym materialem.

Takovy cestujici se bude citit opecovavan, bude chtit letet s nami znova a stewardce bude rikat cerecko, nechtela byste se prijet za ctrnact dni podivat ke mne do znojma na konicky, abych vam tu vasi laskavost oplatil, jen tak, zdarma, vsak uz se nejak potom vyrovname :lol: a ne ji mavat pred oblicejem zlatou kreditkou a rikat MUZETE MI VYSVETLIT, CO JE TOHLE ZA SUPERIOIR KLAS, KDYZ MI TADY TI VASI CAJZLI CUMI PRES RAMENO, NEMATE ANI PORADNY PIVO A TY SVOJE DVE BAILIS SI NECHTE PRO BABICKU TADY SI CLOVEK NEMUZE ANI KOUPIT, SLYSITE TO, SLECINKO ANI K-O-U-P-I-T ASPON SLAFTRUNK ABYCH SE NEMUSEL DIVAT NA TEN VAS OTRAVENEJ CIFERNIK?! NEBO TO MUSIM, PROTOZE TO MAM PRAVE ZA TEN PRIPLATEK? KDYBYCH CHTEL DRZET DIETU, TAK JDU DO NEMOCNICE, VAZENA, A NEJEDU NA DOVOLENOU!!! TOHLETO CELE CSA ASI ZUSTALO V ROCE 48 NE, V HODONINE NA ZIMAKU BYCH SE MEL LIP S TIM ROZDILEM ZE BYCH NEMUSEL CEKAT VE FRONTE NA ZACHOD!!!


Mila vnitrni komunikace, jestli nam chcete udelat radost, napiste nam, ze vsichni, kdo si mysli, ze vlastne nevadi, ze Fischer je u konkurence (ktera kvuli tomu mozna koupi letadla lepsi a uspornejsi nez mame my ted a tak za dva roky prijdeme o posledni konkurencni vyhodu a natrou nam to uz uplne vsude) a ze za to v CSA nemuzeme, u nas od 1.10.2006 uz nebudou pracovat. A jejich nadrizeni, kteri jim to uverili a neprislo jim to ani trochu divne (soude podle oficialniho stanoviska, ktere jste tak kvalitne vykomunikovali) taky ne, ale zpetne k datumu podepsani smlouvy Fischera u TVS! A, myslim to vazne, dejte jim 20 platu, jen at jsou v pondeli o pul devate uz na Dedine, tihle lide nejen ze nam nepomahaji, ale svoji neschopnosti nam ZNEMOZNUJI delat nasi praci.

Asta luego, amigos!
FD.

PS 2beznym ctenarum: sem se tak rozvasnil ze du na pivo, ani si to po sobe nebudu cist, sorry za preklepy, budou tak dva na radek. :roll: A kdyz jsme u toho, zaroven vyhlasuju soutez o nejzprasenejsi citaci, hodnoti se celkova delka prispevku, pomer citovany / vlastni text, maximalni pocet vnoreni a pokud budou i obrazky, tak samozrejme velikost preteceni obrazovky. Vitez ziskava znackovy blici sacek s logem CSA, muze si vybrat jestli nepouzity nebo pouzity. Poslu to SOJ Cargem. Ha, ha, ha, ha.....

Edit: upraveno po pivu, doplnenim dvou slov "nikoliv vsak"
Naposledy upravil(a) FlightDetent dne 24. 09. 2006, 02:33, celkem upraveno 2 x.

Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 343
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Eagle »

FD:jen malé rejpnutí. Ten dotazník jsi nemusel mít s páskou. Celou dobu jich bylo plno na recepci. Vyplnil jsem ho hned na začátku i bez pásky :P

ppl
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 640
Registrován: 25. 11. 2005, 17:59
Stav: Offline

Příspěvek od ppl »

Mozna je chyba v tom, ze nadrizeni nechodi na pivo s podrizenyma, protoze pokud si ja pamatuju ze skoly a i z realneho zivota, tak se vzdy vse nejlepe vyresi u piva, dohodne se tam an vsem a pak to jen fici ... takhle jsou dve barikady a pivo si piji na svem stolecku :)

Casperjet
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 23. 07. 2006, 20:28
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Casperjet »

Dokonalé-výstižne!!!!!! podepisuju se za UMP :wink:

dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od dracoola »

To FD: Sakra ty mi davas,sem to cetl snad pul hodiny ale v hodne vecech souhlasim.Taky treba by tam mohl byt dotaz kolik PP souhlasi s tim aby se uz pro Fischera nelitalo - odpoved by urcite byla: VSICHNI, superior class=superior socky!Ale je to jen muj a vsech PP nazor tak me zas neukrizujte prosim! Jo a souhlasim s Eaglem,ty dotazniky byly fakt vsude a ja ho taky hned na nejaky ty HRG ve volnym casu vyplnil prestoze jsem uz u druhy otazky mel hlavu ve dvy... :D Ale jinak hezkej clanek :D
PS.: Taky zdravim Vnitrni komunikaci ktera to jiste cte jako zbytek kancelari na APC. AHOJ LIDI :wink:

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

RE: dotazniky - rypnuti na miste! 8)

Ja si jeste dokazu dokonce vizualne vybavit tu ohromnou bednu na recepci dole a vedle ni vyznamnou hromadu jakychsi tiskopisu... tady je potreba dodat, ze se mi to jako myslenka zdala dobra a mel jsem zajem, ale nikoliv tak velky (diplomaticky receno: byl jsem v praci kde mam povinnost se starat o docela jine veci), abych zvedl ruku cca o 28,76 cm :( a ten papir si vzal. Respektive jsem se spolehl na to a rozhodl se pockat, az mi to nekdo strci UPLNE pod nos. A myslim si, ze takovych lidi je prekvapive (pro profesinala v komunikaci by to prave ale prekvapive byt nemelo ) mnoho.

RE: debata u piva

Mas nepochybne pravdu, ale podle mne tahle praxe je do spolecnosti velikosti CSA neprenosna. Potrebujeme pravidla a system, snaha je, ale neumime jej udelat funkcni. :cry: :cry: :cry:

RE: Casper

Za A) - vitej a diky :) a za B) to u piva rekni nejvyssimu vedoucimu ktereho potkas. Ale pozor, myslim si, ze organizaci in-flight servisu MEL mit na starosti nekdo od vas. A neorganizovat spiony ale hlavne prijit za PP a zjistit/odstranit treci plochy. Catering ten vozik nalozi, PP jej vydaji a budou se usmivat, ale nekdo musi rozhodnout, ze tomu tak bude. :( A jestli nikdo takovy neexistuje, tak to smeruje do rad tech, ktere jsem osocil jako posledni. Usek-Marketingu-a-Prodeje by se z meho laickeho pohledu mel postarat o to, aby Fischer nadale letal s nami. Coz se nestalo. Jestli "postarat se" vuci ostatnim castim spolecnosti a kolegum znamena velet, pozadovat, stezovat si, vynucovat tak s tim nelze nesouhlasit. Vy jedini do firmy prinasite penize, my ostatni se jen muzeme snazit je spotrebovat efektivne.

2 dracoo: to si radsi necham na dneska
:D

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

To FD-dóbrýý :lol: . Tohle bys ale měl poslat na vedení produktu, ne na airways. Třeba by se něco změnilo. Ale spíš ne :evil:

80_psu
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 334
Registrován: 07. 02. 2004, 15:24
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od 80_psu »

dracoola píše:
Pan Am píše:
dracoola píše:Tak aspon je na tom videt jake let.spolecnosti berou Electron, CSA neni low-cost. Ani AF nebo Lufthansa by Electron nevzala.Ale to je jedno,neresme.


No třeba máš pravdu, ale myslím, že ČSA nejsou v situaci, aby si mohli vybírat cestující jen s embosovanými kartami.


Absolutne nesouhlasim!!! Letadla CSA jsou narvane cestujicimi az po pudu,situace jak je neni dana tim ze by letalo malo lidi, ale to v CSA vsichni vedi,chyba je v systemu a premnozeni se manageru a vubec kancelarskych osob v CSA,jinak let co let overbooked!!!!


kez by..

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

2dracoo: No prave, ja si myslim, ze je velika chyba, kdyz nasi PP opovrhuji nasimi nejlepsimi zakazniky. Ale pritom vidim proc, a ze si to tito zakzanici zpusobili sami.:?:

... ... ... Ne, tohle sice muze byt pravda, jenze ZAKAZNIK ma vzdycky pravdu, a to vetsi.:!::!::!: Prodali jsme tem lidem sluzbu, kterou jsme nebyli schopni zajistit, jako dukaz predkladam fakt, ze po sezone vetsinove PP zakazniky SC opovrhuji a a SC jsou/byli se sluzbami nespokojeni, coz se projevilo tim, ze uz dnes letaji s jinou spolecnosti. :!:

dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od dracoola »

FlightDetent píše:2dracoo: No prave, ja si myslim, ze je velika chyba, kdyz nasi PP opovrhuji nasimi nejlepsimi zakazniky. Ale pritom vidim proc, a ze si to tito zakzanici zpusobili sami.:?:

... ... ... Ne, tohle sice muze byt pravda, jenze ZAKAZNIK ma vzdycky pravdu, a to vetsi.:!::!::!: Prodali jsme tem lidem sluzbu, kterou jsme nebyli schopni zajistit, jako dukaz predkladam fakt, ze po sezone vetsinove PP zakazniky SC opovrhuji a a SC jsou/byli se sluzbami nespokojeni, coz se projevilo tim, ze uz dnes letaji s jinou spolecnosti. :!:



No,nelitaj. Zrovna zitra mam HRG pro CK Fischer a je tam i SC,myslim ze ne vsechny lety pro CK Fischer bude operovat TVS ale to je jedno. Ale rozhodne si nemyslim ze by se nejaky PP choval spatne na cestujiciho v SC,to jako nezlob se na me ale fakt jsem nikde nikdy nevidel.To co si povidame tady o nich my a jak se chovame tam je snad neco jineho ale asi ti to nejak nedoslo,nedivim se.
Ale snad kazdej PP/VK u CSA mi potvrdi co jsou Superior cestujici zac,nerikam vsichni ale vetsinou,takovej ten styl - "Tato at videj jaky jsme VIP!!!" :?


Odpovědět