Tak myslim, ze vsetko je urovnane tak nejako nemastno/neslano a ja sa bud na vsetko ohladne tejto katastrofy vykaslem alebo Ground Services VP bude mat dopis odo mna.
CSA mi preplatia vsetky veci/oblecenie, co som si musel pocas 8 dni bez batoziny kupit + hygienicke potreby. Plus preplatia 50% z ukradnuteho parfemu.
Ale CSA nepreplatia poskodenu batozinu. Vraj podla Montreal Convention (article 17), kedze som nepodal dokaz, ze batozina bola poskodena. OK, uznam bol som lenivy, a pocas vlastnej dovolenky sa mi nechcelo behat po opravovniach a zaoberat sa tymto. Jednoducho som zasiel do obchodu a kupil si novy kufor a stary pokazeny zahodil. Co sa zjavne CSA nepozdavalo. Tak som dostal 0% za kufor.
Co ma ale hneva je, ze CSA zjavne kasle na "Charta služeb pro cestující v letecké dopravě",
http://www.csa.cz/cs/downloads_lng/charta_FAQ_pdf.pdf
Pozerajuc na Paragraph 5
5. On time baggage delivery
Each airline will make every reasonable effort to deliver all checked baggage to the Arrivals Hall area as quickly as possible. In the case of mishandled checked bags, each airline will make every reasonable effort to deliver the mishandled bag to the passenger within 24 hours of its arrival at final destination free of charge. Immediate assistance sufficient to meet the reasonable short-term needs of the passenger will also be offered by the airline.
Moja batozina sedela od 22.dec do 27.dec niekde medzi ostatnymi batozinami v PRG (rovno pod CSA nosom) zaradenymi na let do ILZ (nalepeny baggage tag to jasne prezradil) a nikdo z CSA sa nesiel pozriet, ci tam je a
- ci by mi ju nejako mohli (trebars cez BTS) poslat do Martina alebo
- ci by mi ju mohli medzi 26. dec a 28. dec poslat do KRK, kde som vtedy bol, a o com v CSA podla PIR vedeli, a kde by sa mi ta batozina skutocne hodila, lebo by som v KRK nemusel chodit po obchodoch.
Evidentne "reasonable effort" vo vete "each airline will make every reasonable effort to deliver the mishandled bag to the passenger within 24 hours of its arrival at final destination free of charge" znamena pre CSA, ze sa nerobi nic a pockame na dalsi let bez ohladu na to, co je v PIR napisane.
Potom samozrejme veta z dopisu co som dostal, "We sincerely hope your subsequent journeys with us will be to your satisfaction." vyznie naprazdno. V minulosti ked uz som musel s nejakou firmou komunikovat ohladne zameskanej batoziny (zvycajne NWA kedze tam je 90% letov) tak ich pristup bol:
- lutujeme, ze batozina bola dorucena neskoro
- chapeme, ze sme nesplinili vase ocakavania, ktore sme sami stanovili v
Commitment - On-Time Baggage Delivery ,
http://www.nwa.com/plan/comm3.html
- slubujeme, ze dotycni pracovnici budu retrained a ako gesto dobrej vole a znamenie, ze to myslime vazne tu je $X kompenzacia co forme zlavy z buduceho letu.
Na rozdiel od tohto v CSA su si ani nie vedomi, ze existuje nejaka "Charta služeb pro cestující v letecké dopravě" kedze ani raz sa nikto neunuval tuto chartu sponemut a ani nebol vyvinuty "reasonable effort" na dorucenie mojej batoziny.
Zaroven je neuveritelne, aky velky rozdiel je v urovni CSA on-board service a CSA ground service. Doslova ako keby to boli dve rozne firmy, jedna z "neba" a druha z "pekla".