Omeskana batozina uz 4 den na trase: TYS-DTW-AMS-PRG-ILZ

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Cherokee
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 446
Registrován: 18. 07. 2006, 18:34
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Cherokee »

sever2 píše:to jano,

samozrejme jsem to nemyslel vazne! Predstava jak si jde drzitel karty SkyTeam platinum pro kufr na ILZ pesky je docela husta.... :)

Ona aj existuje nejaka Sky Team Platinum? Asi nie. Mozno existuje NW Platinum , co je stale "len" Elite Plus. V tychto pripadoch karta nehra ziadnu rolu. Batozinu som stratil x-krat a nikto sa vtedy na kartu nepyta. Mozete s nou mavat kolko chcete. Ci mate, alebo nemate nejaku kartu, vtedy nikoho nezaujima.
Mna by skor zaujimalo, ci Jano nemal narok na nejaku nahradu - kompenzaciu. Delta by to bola tak riesila.


Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

Zdenek píše:tak mi pripada, ze kdyz mas 1200 na telefonovani, tak budes mit i na taxika, ale jen na Tobe zalezi jak moc ten kufr potrebujes
Ostatne nerikal jsi ze jsi v KRK a ne v Martine ?


Nuz tych 1200SKK som oplieskal preto lebo v kufri su darceky a ja som velmi chcel, aby ich ludia dostali nacas. Teraz to uz ale nema vyznam, kedze je po vianociach. Teraz som v KRK, ale dnes sa vraciam do Martina. Taka mala dovolenka v KRK :) Velmi pekne mesto!

Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

Cherokee píše:
sever2 píše:to jano,

samozrejme jsem to nemyslel vazne! Predstava jak si jde drzitel karty SkyTeam platinum pro kufr na ILZ pesky je docela husta.... :)

Ona aj existuje nejaka Sky Team Platinum? Asi nie. Mozno existuje NW Platinum , co je stale "len" Elite Plus. V tychto pripadoch karta nehra ziadnu rolu. Batozinu som stratil x-krat a nikto sa vtedy na kartu nepyta. Mozete s nou mavat kolko chcete. Ci mate, alebo nemate nejaku kartu, vtedy nikoho nezaujima.
Mna by skor zaujimalo, ci Jano nemal narok na nejaku nahradu - kompenzaciu. Delta by to bola tak riesila.


Nuz, v otazke kompenzacii je CSA nejasna zatial. Na web site tuna http://www.csa.cz/cs/czechia/cz_cestuji ... li_faq.htm som nenasiel nic, co by presne specifikovalo kompenzaciu. Trebars NWA to ma vyriesene takto http://www.nwa.com/plan/comm3.html

Ja som si samozrejme kupil (vsetky uctenky mam odlozene) nejake tricka a jednu koselu, aby som teda aspon na Vianocny vecer mal nieco krajsie ako tricko oblecene.

Taktiez, z CSA som dostal 2 rozdielne spravy, a to ze preplatia 100% ci 50% c toho co som si musel kupit. Uz neviem, kto mi to povedal, to by som sa musel pozriet do mojich poznamok a tie tu nemam.

Co sa tyka ten SkyTeam Elite Plus karty a mavania s nou, tak to je len pravda. Nikto to neberie do uvahy.

Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

takze batozinu mam od vcera vecera. po 8 dnoch a 4 hodinach od priletu to ILZ. Evidentne bola cely cas v PRG odkial ju poslali do ILZ Dec 27 hoci podla PIR mama v tom case ist do KRK.

Tak ci tak, uz ostaaju len nejake formality vybavit za 8 dnove omeskanie. pokazeny zips (batozina bola evidentne otvorena lebo tam bol roztrhnuty a chybajuci cable tie) a chybajuci Bvlgari parfem.

Vsetkym tuna dakujem za pomoc a info.

--Jano

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Jano píše:takze batozinu mam od vcera vecera. po 8 dnoch a 4 hodinach od priletu to ILZ. Evidentne bola cely cas v PRG odkial ju poslali do ILZ Dec 27 hoci podla PIR mama v tom case ist do KRK.

Tak ci tak, uz ostaaju len nejake formality vybavit za 8 dnove omeskanie. pokazeny zips (batozina bola evidentne otvorena lebo tam bol roztrhnuty a chybajuci cable tie) a chybajuci Bvlgari parfem.

Vsetkym tuna dakujem za pomoc a info.

--Jano


Ten cable tie máš uzamykatelný? Ve Státech přece zamčenou bagáž běžně otevírají násilím...


Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

Jafa píše:Ten cable tie máš uzamykatelný? Ve Státech přece zamčenou bagáž běžně otevírají násilím...


Nope. Je to toto
http://www.milestek.com/shop/product.as ... kwd=&l=&p=

Prestrihnes to noznickami. Cable ties su TSA odporucana metoda zaistenia batoziny.

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Jano píše:Nope. Je to toto
http://www.milestek.com/shop/product.as ... kwd=&l=&p=

Prestrihnes to noznickami. Cable ties su TSA odporucana metoda zaistenia batoziny.


To je super metoda, stejně jako TSA to může přestřihnout kterýkoliv chmaták...a pak ti to zase klidně obvázat... :)

Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

Jafa píše:To je super metoda, stejně jako TSA to může přestřihnout kterýkoliv chmaták...a pak ti to zase klidně obvázat... :)


To je pravda, ze to hned moze prestrihnut ktorykolvek chmatak. Ale to hned na letisku aspon zbadam a mozem sa okamzite stazovat.

Inak je to uz 7 den, co som faxoval CSA ohladne pokazeneho zipsu a chybajuceho parfemu a este sa mi nikto neozval.

FL330
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 19. 07. 2003, 14:39
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Příspěvek od FL330 »

Jano:

Tak som si cely vyvoj situacie precital na jeden raz a musim povedat, ze je to sila. Teda niezeby sa mi este nikdy nestratila batozina, ale najviac to boli tri dni a to uz som fakt zuril. Ale osem dni plus rozbity zips a chybajuci perfem ako bonus, no dakujem pekne. To by mala spolocnost inak reagovat ako ignorovanim faxov, dokonca aj keby si hned nebol elite gold platinum turbo plus card holder.

Akurat som si v tejto suvislosti spomenul, ako si prednedavnom pisal dakovne listy Lasakovi. Asi je cas na pisanie inych listov.

Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

FL330 píše:Jano:

Tak som si cely vyvoj situacie precital na jeden raz a musim povedat, ze je to sila. Teda niezeby sa mi este nikdy nestratila batozina, ale najviac to boli tri dni a to uz som fakt zuril. Ale osem dni plus rozbity zips a chybajuci perfem ako bonus, no dakujem pekne. To by mala spolocnost inak reagovat ako ignorovanim faxov, dokonca aj keby si hned nebol elite gold platinum turbo plus card holder.

Akurat som si v tejto suvislosti spomenul, ako si prednedavnom pisal dakovne listy Lasakovi. Asi je cas na pisanie inych listov.


Ahoj FL330

Dopis som uz vcera napisal. Zajtra este male upravy a kontrola tonu ;) V pondelok ten dopis ide do CSA.

Zajtra este jeden telefonat do CSA, aby som sa uistil, ze im posielam vsetko co potrebuju, aby mi preplatili veci co som si musel kupit.

Inak Jan 4 som tam faxoval koli tomu rozbitemu zipsu (musel som si kupit novu batozinu v MT lebo to vyzeralo neopravitelne) a parfemu. Z CSA zatial ziadna odozva....

--Jano

FL330
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 19. 07. 2003, 14:39
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Příspěvek od FL330 »

Tak ti drzim palce, vytrieskaj z tych kapitalistov, co sa da. :D A daj vediet, ako si dopadol.

Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

FL330 píše:Tak ti drzim palce, vytrieskaj z tych kapitalistov, co sa da. :D A daj vediet, ako si dopadol.


Tak nam posielanie dopisov a dokumentov pokracuje. Chcu odo mna dalsie data. Evidentne im nestaci, ze som to vsetko uviedol v mojom faxe z Jan 2.

Zacinam sa citit ako uradnik CK Monarchie. Dalsi dopis/fax. :roll:

Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

Tak myslim, ze vsetko je urovnane tak nejako nemastno/neslano a ja sa bud na vsetko ohladne tejto katastrofy vykaslem alebo Ground Services VP bude mat dopis odo mna.

CSA mi preplatia vsetky veci/oblecenie, co som si musel pocas 8 dni bez batoziny kupit + hygienicke potreby. Plus preplatia 50% z ukradnuteho parfemu.

Ale CSA nepreplatia poskodenu batozinu. Vraj podla Montreal Convention (article 17), kedze som nepodal dokaz, ze batozina bola poskodena. OK, uznam bol som lenivy, a pocas vlastnej dovolenky sa mi nechcelo behat po opravovniach a zaoberat sa tymto. Jednoducho som zasiel do obchodu a kupil si novy kufor a stary pokazeny zahodil. Co sa zjavne CSA nepozdavalo. Tak som dostal 0% za kufor.

Co ma ale hneva je, ze CSA zjavne kasle na "Charta služeb pro cestující v letecké dopravě", http://www.csa.cz/cs/downloads_lng/charta_FAQ_pdf.pdf

Pozerajuc na Paragraph 5

5. On time baggage delivery
Each airline will make every reasonable effort to deliver all checked baggage to the Arrivals Hall area as quickly as possible. In the case of mishandled checked bags, each airline will make every reasonable effort to deliver the mishandled bag to the passenger within 24 hours of its arrival at final destination free of charge. Immediate assistance sufficient to meet the reasonable short-term needs of the passenger will also be offered by the airline.



Moja batozina sedela od 22.dec do 27.dec niekde medzi ostatnymi batozinami v PRG (rovno pod CSA nosom) zaradenymi na let do ILZ (nalepeny baggage tag to jasne prezradil) a nikdo z CSA sa nesiel pozriet, ci tam je a
- ci by mi ju nejako mohli (trebars cez BTS) poslat do Martina alebo
- ci by mi ju mohli medzi 26. dec a 28. dec poslat do KRK, kde som vtedy bol, a o com v CSA podla PIR vedeli, a kde by sa mi ta batozina skutocne hodila, lebo by som v KRK nemusel chodit po obchodoch.

Evidentne "reasonable effort" vo vete "each airline will make every reasonable effort to deliver the mishandled bag to the passenger within 24 hours of its arrival at final destination free of charge" znamena pre CSA, ze sa nerobi nic a pockame na dalsi let bez ohladu na to, co je v PIR napisane.

Potom samozrejme veta z dopisu co som dostal, "We sincerely hope your subsequent journeys with us will be to your satisfaction." vyznie naprazdno. V minulosti ked uz som musel s nejakou firmou komunikovat ohladne zameskanej batoziny (zvycajne NWA kedze tam je 90% letov) tak ich pristup bol:
- lutujeme, ze batozina bola dorucena neskoro
- chapeme, ze sme nesplinili vase ocakavania, ktore sme sami stanovili v
Commitment - On-Time Baggage Delivery , http://www.nwa.com/plan/comm3.html
- slubujeme, ze dotycni pracovnici budu retrained a ako gesto dobrej vole a znamenie, ze to myslime vazne tu je $X kompenzacia co forme zlavy z buduceho letu.

Na rozdiel od tohto v CSA su si ani nie vedomi, ze existuje nejaka "Charta služeb pro cestující v letecké dopravě" kedze ani raz sa nikto neunuval tuto chartu sponemut a ani nebol vyvinuty "reasonable effort" na dorucenie mojej batoziny.

Zaroven je neuveritelne, aky velky rozdiel je v urovni CSA on-board service a CSA ground service. Doslova ako keby to boli dve rozne firmy, jedna z "neba" a druha z "pekla".


Odpovědět