Lety Pendolinem
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Lety Pendolinem
Ví někdo, proč mi nejde do rezervačního systému zadat trasa Olomouc - SPU? Hází mi to, že lety nejsou k dispozici. Když to dám z PRG, tak se mi normálně ukáže tabulka "základních" cen.
Lítá už pendolíno jako ČSA taky do Brna, Bratislavy, Břeclav? Nebo se s tím nepočítá?
P.S.: Ze stránek ČD: Meziválečný expres Slovenská strela vedený samostatným motorovým vozem řady M 290.0 zvládl při zahájení provozu v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nový spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/h a stejnou trasu ujede o 22 minut rychleji.
Zlatá první republika!!!
P.S.: Ze stránek ČD: Meziválečný expres Slovenská strela vedený samostatným motorovým vozem řady M 290.0 zvládl při zahájení provozu v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nový spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/h a stejnou trasu ujede o 22 minut rychleji.
Zlatá první republika!!!
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Jafa píše:Lítá už pendolíno jako ČSA taky do Brna, Bratislavy, Břeclav? Nebo se s tím nepočítá?
P.S.: Ze stránek ČD: Meziválečný expres Slovenská strela vedený samostatným motorovým vozem řady M 290.0 zvládl při zahájení provozu v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nový spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/h a stejnou trasu ujede o 22 minut rychleji.
Zlatá první republika!!!
Neznevažuj významný úspěch Českých drah! Za 70 let zkrátit jízdní dobu o 22 minut, to Ti nestačí?
Globík píše:Jafa píše:Lítá už pendolíno jako ČSA taky do Brna, Bratislavy, Břeclav? Nebo se s tím nepočítá?
P.S.: Ze stránek ČD: Meziválečný expres Slovenská strela vedený samostatným motorovým vozem řady M 290.0 zvládl při zahájení provozu v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nový spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/h a stejnou trasu ujede o 22 minut rychleji.
Zlatá první republika!!!
Neznevažuj významný úspěch Českých drah! Za 70 let zkrátit jízdní dobu o 22 minut, to Ti nestačí?
...a kvůli těm 22 minutám zrychlení bylo třeba mimo jiné investovat 4,7 mld Kč do souprav, což znamená že každá minuta zrychlení = cca 200.000.000 Kč v nákladech (na pořízení 7 souprav, ostatní náklady nepočítaje)
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 731
- Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Jafa píše:...a kvůli těm 22 minutám zrychlení bylo třeba mimo jiné investovat 4,7 mld Kč do souprav, což znamená že každá minuta zrychlení = cca 200.000.000 Kč v nákladech (na pořízení 7 souprav, ostatní náklady nepočítaje)
beres to moc kratkozrace... to neni jenom 22 minut mezi Prahou a Blavou, ale takrka hodina mezi Prahou a Brnem, ctvrt hodina mezi Prahou a Kolinem, dvacet minut mezi pardubicema a trebovou .... dost se to podili na zkraceni celkoveho casu cestovani mezi Prahou a Ostravou atak dale a tak dale...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Tragedie_v_JZD píše:Jafa píše:...a kvůli těm 22 minutám zrychlení bylo třeba mimo jiné investovat 4,7 mld Kč do souprav, což znamená že každá minuta zrychlení = cca 200.000.000 Kč v nákladech (na pořízení 7 souprav, ostatní náklady nepočítaje)
beres to moc kratkozrace... to neni jenom 22 minut mezi Prahou a Blavou, ale takrka hodina mezi Prahou a Brnem, ctvrt hodina mezi Prahou a Kolinem, dvacet minut mezi pardubicema a trebovou .... dost se to podili na zkraceni celkoveho casu cestovani mezi Prahou a Ostravou atak dale a tak dale...
22 - cca 60 = cca -38
Tedy to znamená, že mezi Brnem a Blavou se jízdní doba od r.1936 prodloužila o cca 40 minut? Opravdu úspěch
co jsme tu dlouhá léta měli, nás bohužel dost poznamenalo, včetně železnic. Ale ber v úvahu, že tehdejší Slovenská strela stavěla jen Praha-Brno-Blava...za druhé plně naložená souprava vážila cca 42tun,akže nebyly takové nároky kladené na železniční svršek ...dnešní hmotnosti jsou trošku jinde, prázdné Pendolíno má 373tun...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
dell píše:co jsme tu dlouhá léta měli, nás bohužel dost poznamenalo, včetně železnic. Ale ber v úvahu, že tehdejší Slovenská strela stavěla jen Praha-Brno-Blava...za druhé plně naložená souprava vážila cca 42tun,akže nebyly takové nároky kladené na železniční svršek ...dnešní hmotnosti jsou trošku jinde, prázdné Pendolíno má 373tun...
Fajn, takže to můžeme shrnout - veškerý technologický pokrok je k ničemu...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 686
- Registrován: 19. 07. 2003, 14:39
- Bydliště: BTS
- Stav: Offline
Najprv maly offtopic:
Tych minus 22 minut je omyl, to je rozdiel oproti sucasnym rychlikom EC. Oproti medzivojnovej Slovenskej strele ide o skratenie casu o 26-33 minut, podla toho, ktory cestovny poriadok a ktory smer jazdy vezmete do uvahy. A mimochodom, treba si tiez uvedomit, ze Strela bola vynimka (bol to jeden motorovy vozen naozaj vynimocnej konstrukcie a boli vyrobene len 2 kusy), ten nazov rychlika bol vtedy zvoleny mimoriadne vystizne. Ostatne vlaky jazdili tuto trasu najrychlejsie za cca 6 hodin, takze k urcitemu zrychleniu za tych 70 rokov predsalen doslo...
Naspat k teme:
Myslim, ze "lety" PRG-BTS Pendolinom asi skor nebudu, preco aj, ked to CSA lieta samo ATRkom za hodinu a niekolko krat denne, kym Pendolino za takmer 4 hodiny a len 1x denne. Ina vec je ale Brno, kde by mi to uz zmysel davalo.
Tych minus 22 minut je omyl, to je rozdiel oproti sucasnym rychlikom EC. Oproti medzivojnovej Slovenskej strele ide o skratenie casu o 26-33 minut, podla toho, ktory cestovny poriadok a ktory smer jazdy vezmete do uvahy. A mimochodom, treba si tiez uvedomit, ze Strela bola vynimka (bol to jeden motorovy vozen naozaj vynimocnej konstrukcie a boli vyrobene len 2 kusy), ten nazov rychlika bol vtedy zvoleny mimoriadne vystizne. Ostatne vlaky jazdili tuto trasu najrychlejsie za cca 6 hodin, takze k urcitemu zrychleniu za tych 70 rokov predsalen doslo...
Naspat k teme:
Myslim, ze "lety" PRG-BTS Pendolinom asi skor nebudu, preco aj, ked to CSA lieta samo ATRkom za hodinu a niekolko krat denne, kym Pendolino za takmer 4 hodiny a len 1x denne. Ina vec je ale Brno, kde by mi to uz zmysel davalo.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
FL330 píše:Najprv maly offtopic:
Tych minus 22 minut je omyl, to je rozdiel oproti sucasnym rychlikom EC. Oproti medzivojnovej Slovenskej strele ide o skratenie casu o 26-33 minut, podla toho, ktory cestovny poriadok a ktory smer jazdy vezmete do uvahy. A mimochodom, treba si tiez uvedomit, ze Strela bola vynimka (bol to jeden motorovy vozen naozaj vynimocnej konstrukcie a boli vyrobene len 2 kusy), ten nazov rychlika bol vtedy zvoleny mimoriadne vystizne. Ostatne vlaky jazdili tuto trasu najrychlejsie za cca 6 hodin, takze k urcitemu zrychleniu za tych 70 rokov predsalen doslo...
Naspat k teme:
Myslim, ze "lety" PRG-BTS Pendolinom asi skor nebudu, preco aj, ked to CSA lieta samo ATRkom za hodinu a niekolko krat denne, kym Pendolino za takmer 4 hodiny a len 1x denne. Ina vec je ale Brno, kde by mi to uz zmysel davalo.
22, 26 nebo 33 je +- stejné.
Jde o princip. V roce 1936 jezdil nejrychlejší vlak výjimečné konstrukce nějak rychle. V roce 2007, kdy celý svět technologicky je úplně někde jinde, jezdí nejrychlejší vlak výjimečné konstrukce na 400 km jen o půl hodiny méně. To je ostuda.