Lety Pendolinem

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Lety Pendolinem

Příspěvek od Globik »

Ví někdo, proč mi nejde do rezervačního systému zadat trasa Olomouc - SPU? Hází mi to, že lety nejsou k dispozici. Když to dám z PRG, tak se mi normálně ukáže tabulka "základních" cen.


jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Příspěvek od jane »

Mno jestli to mozna nebude tim, ze se do SPU v zime nelita..

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

jane píše:Mno jestli to mozna nebude tim, ze se do SPU v zime nelita..


To vím také! Obojí bylo na červenec a z Olomouce to nešlo a z PRG ano.

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Lítá už pendolíno jako ČSA taky do Brna, Bratislavy, Břeclav? Nebo se s tím nepočítá?

P.S.: Ze stránek ČD: Meziválečný expres Slovenská strela vedený samostatným motorovým vozem řady M 290.0 zvládl při zahájení provozu v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nový spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/h a stejnou trasu ujede o 22 minut rychleji.
Zlatá první republika!!! :wink:

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

Jafa píše:Lítá už pendolíno jako ČSA taky do Brna, Bratislavy, Břeclav? Nebo se s tím nepočítá?


nelita....


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

Jafa píše:Lítá už pendolíno jako ČSA taky do Brna, Bratislavy, Břeclav? Nebo se s tím nepočítá?

P.S.: Ze stránek ČD: Meziválečný expres Slovenská strela vedený samostatným motorovým vozem řady M 290.0 zvládl při zahájení provozu v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nový spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/h a stejnou trasu ujede o 22 minut rychleji.
Zlatá první republika!!! :wink:


Neznevažuj významný úspěch Českých drah! Za 70 let zkrátit jízdní dobu o 22 minut, to Ti nestačí? :lol:

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Globík píše:
Jafa píše:Lítá už pendolíno jako ČSA taky do Brna, Bratislavy, Břeclav? Nebo se s tím nepočítá?

P.S.: Ze stránek ČD: Meziválečný expres Slovenská strela vedený samostatným motorovým vozem řady M 290.0 zvládl při zahájení provozu v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nový spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/h a stejnou trasu ujede o 22 minut rychleji.
Zlatá první republika!!! :wink:


Neznevažuj významný úspěch Českých drah! Za 70 let zkrátit jízdní dobu o 22 minut, to Ti nestačí? :lol:


...a kvůli těm 22 minutám zrychlení bylo třeba mimo jiné investovat 4,7 mld Kč do souprav, což znamená že každá minuta zrychlení = cca 200.000.000 Kč v nákladech (na pořízení 7 souprav, ostatní náklady nepočítaje) :shock: :twisted:

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

Jafa píše:...a kvůli těm 22 minutám zrychlení bylo třeba mimo jiné investovat 4,7 mld Kč do souprav, což znamená že každá minuta zrychlení = cca 200.000.000 Kč v nákladech (na pořízení 7 souprav, ostatní náklady nepočítaje) :shock: :twisted:


beres to moc kratkozrace... to neni jenom 22 minut mezi Prahou a Blavou, ale takrka hodina mezi Prahou a Brnem, ctvrt hodina mezi Prahou a Kolinem, dvacet minut mezi pardubicema a trebovou .... dost se to podili na zkraceni celkoveho casu cestovani mezi Prahou a Ostravou atak dale a tak dale...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

Tragedie_v_JZD píše:
Jafa píše:...a kvůli těm 22 minutám zrychlení bylo třeba mimo jiné investovat 4,7 mld Kč do souprav, což znamená že každá minuta zrychlení = cca 200.000.000 Kč v nákladech (na pořízení 7 souprav, ostatní náklady nepočítaje) :shock: :twisted:


beres to moc kratkozrace... to neni jenom 22 minut mezi Prahou a Blavou, ale takrka hodina mezi Prahou a Brnem, ctvrt hodina mezi Prahou a Kolinem, dvacet minut mezi pardubicema a trebovou .... dost se to podili na zkraceni celkoveho casu cestovani mezi Prahou a Ostravou atak dale a tak dale...


22 - cca 60 = cca -38
Tedy to znamená, že mezi Brnem a Blavou se jízdní doba od r.1936 prodloužila o cca 40 minut? Opravdu úspěch :evil:

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

co jsme tu dlouhá léta měli, nás bohužel dost poznamenalo, včetně železnic. Ale ber v úvahu, že tehdejší Slovenská strela stavěla jen Praha-Brno-Blava...za druhé plně naložená souprava vážila cca 42tun,akže nebyly takové nároky kladené na železniční svršek ;-) ...dnešní hmotnosti jsou trošku jinde, prázdné Pendolíno má 373tun...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

dell píše:co jsme tu dlouhá léta měli, nás bohužel dost poznamenalo, včetně železnic. Ale ber v úvahu, že tehdejší Slovenská strela stavěla jen Praha-Brno-Blava...za druhé plně naložená souprava vážila cca 42tun,akže nebyly takové nároky kladené na železniční svršek ;-) ...dnešní hmotnosti jsou trošku jinde, prázdné Pendolíno má 373tun...


Fajn, takže to můžeme shrnout - veškerý technologický pokrok je k ničemu... :roll:

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

tak tak veškerej pokrok je k ničemu, B707 na začátku 60. let taky měl cestovní rychlost až kolem 1000km/h...a dneska jsou letadla pomalejší. :D asi to nebude vše jen o rychlosti ;-)

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

to Globik: To jsi to vystihl dobře... :wink:

Jinak vraťme se k dotazu: Bude lítat pendolino jako ČSA i do Brna, Břeclavy a Blavy?

FL330
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 19. 07. 2003, 14:39
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Příspěvek od FL330 »

Najprv maly offtopic:
Tych minus 22 minut je omyl, to je rozdiel oproti sucasnym rychlikom EC. Oproti medzivojnovej Slovenskej strele ide o skratenie casu o 26-33 minut, podla toho, ktory cestovny poriadok a ktory smer jazdy vezmete do uvahy. A mimochodom, treba si tiez uvedomit, ze Strela bola vynimka (bol to jeden motorovy vozen naozaj vynimocnej konstrukcie a boli vyrobene len 2 kusy), ten nazov rychlika bol vtedy zvoleny mimoriadne vystizne. Ostatne vlaky jazdili tuto trasu najrychlejsie za cca 6 hodin, takze k urcitemu zrychleniu za tych 70 rokov predsalen doslo... 8)

Naspat k teme:
Myslim, ze "lety" PRG-BTS Pendolinom asi skor nebudu, preco aj, ked to CSA lieta samo ATRkom za hodinu a niekolko krat denne, kym Pendolino za takmer 4 hodiny a len 1x denne. Ina vec je ale Brno, kde by mi to uz zmysel davalo.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Příspěvek od Globik »

FL330 píše:Najprv maly offtopic:
Tych minus 22 minut je omyl, to je rozdiel oproti sucasnym rychlikom EC. Oproti medzivojnovej Slovenskej strele ide o skratenie casu o 26-33 minut, podla toho, ktory cestovny poriadok a ktory smer jazdy vezmete do uvahy. A mimochodom, treba si tiez uvedomit, ze Strela bola vynimka (bol to jeden motorovy vozen naozaj vynimocnej konstrukcie a boli vyrobene len 2 kusy), ten nazov rychlika bol vtedy zvoleny mimoriadne vystizne. Ostatne vlaky jazdili tuto trasu najrychlejsie za cca 6 hodin, takze k urcitemu zrychleniu za tych 70 rokov predsalen doslo... 8)

Naspat k teme:
Myslim, ze "lety" PRG-BTS Pendolinom asi skor nebudu, preco aj, ked to CSA lieta samo ATRkom za hodinu a niekolko krat denne, kym Pendolino za takmer 4 hodiny a len 1x denne. Ina vec je ale Brno, kde by mi to uz zmysel davalo.


22, 26 nebo 33 je +- stejné.
Jde o princip. V roce 1936 jezdil nejrychlejší vlak výjimečné konstrukce nějak rychle. V roce 2007, kdy celý svět technologicky je úplně někde jinde, jezdí nejrychlejší vlak výjimečné konstrukce na 400 km jen o půl hodiny méně. To je ostuda.


Odpovědět