SkyTeam

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
jirkapilot
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 354
Registrován: 28. 01. 2003, 10:16
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od jirkapilot »

Pro CSA je nejdulezitejsi byt podstatnym hracem na evropskem nebi, at uz smerem na zapad ci na vychod od Prahy. Dost bych pochyboval, ze by se pokouseli stat se dopravcem, ktery bude nabizet sluzby i do daleke vychodni Asie. Jelikoz 80% veskerych jejich prijmu pochazi od zahranicnich cestujicich, a to predevsim v Evrope, budou se i nadale na starem kontinente snazit upevnovat pozici. Jednim z duvodu, proc byli na tom ekonomicky dobre i v jinak pro letectvi nestastnem roce 2001 je to, ze na rozdil od jinych evropskych dopravcu, spolehajicich na prijmy z transatlantickych letu, CSA nabizeji pouze 3 destinace za morem a tudiz nepriznivou situaci po 11.zari vyresili tim, ze snizili pocet letu do New Yorku.


sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od sever2 »

ČSA ztratily 11. zářím 2001 taky a dost. Stačí se podívat na statistiky jejich přepravních kapacit. Jejich výrazný boom byl velmi výrazně sražen. Jinak ale souhlasím, že díky malé přítomnosti v Severní Americe se jim to podařilo překonat lépe a rychleji než ostatním. Situace na Dalném Východě je ale jiná. Ten se z toho všeho vzpamatoval jako první. Koukni se na AY.

Ohnisko činnosti ČSA byla, je a bude Evropa, ale pokud se jim bude dařit, měly by pracovat i na svých dálkových letech. V zájmu sebe, SkyTeamu a cestujících a v neprospěch ostatních aerolinek.

sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od sever2 »

Krom toho kdo zaručí, že příští takový útok nebude právě v Evropě.

jirkapilot
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 354
Registrován: 28. 01. 2003, 10:16
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od jirkapilot »

Jiste, CSA musi vychazet z toho, ze jsou cleny SkyTeamu. Tudiz ten po nich predevsim bude chtit, aby vylepsovali svoji pozici ve stredni a hlavne vychodni Evrope. Preci jen, styky a vztahy na vychod od Prahy ma nase republika docela dobre a Rusko postupne bude nabizet dosti velky prostor pro otevreni dalsich linek /viz napr. i avizovane spojeni do novych pobaltskych republik atd./
Co se tyka te Asie, bylo by zajimave treba vedet, jak rentabilni /a jestli vubec/ je ten let do Colomba. Opravdo tezko rict, jestli treba pro zacatek se zkusi vratit do Bangkoku ci nikoli.

BA001
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 267
Registrován: 07. 01. 2003, 20:01
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od BA001 »

Kdyby se ČSA vrátily do Bangkoku, asi by si tam moc dobrou pozici neudržely, podívej se kolik evropských společností do Thajska lítá a jaké ceny letenek nabízejí. Incheon je zcela jiný případ: je tu možnost růstu civilní i cargo přepravy, obrovská skupina tranzitních cestujích a strategický partner Korean Air, který může nabídnout přitažlivé code-share linky po Asii, Austrálii a Pacifiku. Porovnej kolik společností a v jakých frekvencích lítá do Incheonu a do Bangkoku. Ten rozdíl je razantní. S Jižní Koreou máme výborné obchodní kontakty, korejských investorů v ČR neustále přibývá, korejské firmy tu chtějí stavět filiálky. To jsou všechno lukrativní business cestující! ČR má s Jižní Koreou bezvízový styk, jako tranzitní bod je Incheon zkrátka ideální... A to nemluvím o dynamickém růstu korejských a japonských turistů v posledních třech letech ve střední Evropě. Zatím lítají přes Franfurkt, Paříž a Amsterdam...


sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od sever2 »

Ano budou po nich chtít, aby vylepšovaly svou pozice zde, ale pak mají ČSA plné právo žádat tyto lidi přepravovat i na jiné kontinenty jako je právě Asie a S. Amerika. A SkyTeam jim to umožní, neboť si nemyslím, že by měla DL znova chuť na centrální Evropu, potom debaklu co tu v minulosti předvedla. Jejich zájem bude spíše upírán na západní Evropu a Asii.

O BKK opravdu vůbec neuvažujte. Lufthansa spolu s Thai a Austrian/Lauda by ČSA velmi brzy vyštípaly (za předpokladu, že Thai zůstanou ve Star Alliance).

BA001 má naprostou pravdu ohledně ICN i přesto, že Korean Air nemají moc dobrý věhlas.

Richiee
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1468
Registrován: 14. 01. 2003, 18:38
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od Richiee »

Jojo já bydlim poblíž Ruzyně a staví se tu japonsko-korejská továrna.Takže by to měli i ti korejci blízko od letiště :-).Ale taky když jedete do Kladna tak sjou tam dvě korejský továrny a korejští tturisté mají zájem o Prahu a Češi o Koreu mají alespon malý zájem ne?Vidím na jeden let cca.180 lidí.

sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od sever2 »

PanAm,
přesunul jsem debatu o NWA/KLM sem, vzhledem k přesnějšímu zařazení.

NWA jsou ve SkyTeamu velmi chtěny. Stačí se podívat, jak nádherně se s DL doplňují. V rámci USA huby NWA jsou v Detroitu, Minneapolis/St. Paul/Memphis a nádherně doplňují huby Delty na JFK/BOS/ATL/CVG/DFW. Northwest také vylepší pozici Delty na západním pobřeží USA. Mezinárodně se pak U Delty hodně cenní přítomnost Northwestu v Tokiu. Tam NWA rovněž provozují hub, jež skvěle doplňuje systém Delty, která na Dálný východ takřka nelétá.

Něco trochu jiného je ovšem Delta a Continental. Jejich huby se kopírují JFKxEWR, DFW (Dallas/Forth Worth) x IAH (Houston) a Cincinnati x Cleveland. Zatím ale nic nenasvědčuje tomu, že budou CO hozeny přes palubu. Nejspíš to zajišťuje téměř 20% podíl, který v nich Northwest mají. Jinak na CO se cení hlavně jejich síť po Latinské Americe, která ve SkyTeamu dost pokulhává.

Odhodlání všech tří je vidět i na posledních událostech. Odmítly některé podmínky DOTu, co se týče založení aliance, a rozhodly se jej zažalovat. Odvážný krok vzít regulátora k soudu nemyslíš? Ale nějaké zdržení není možné. Svopu výhrou u soudu jsou si tak jisti, že alianci založí za každých okolnostía jsou případně připraveni později zaplatit pokutu.

Společně budou držet více jak 30% všech domácích linek po USA. Uited a US mají dohromady asi něco přes dvacet.

Northwest už mi přijdou připravení vstoupit do Skyteamus a nebo bez KLM. Váhání KLM je totiž už dost na škodu.

Richiee
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1468
Registrován: 14. 01. 2003, 18:38
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od Richiee »

=>at' SkyTeam přijme kohokoli bude dobrej

sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od sever2 »

No to zase ne. Stačí si vzpomenout na světoznámá přiblížení na přistání letadel Korean Air a nebo aeroflotské příhody let minulých. V Korei se situace už vcelku výrazně zlepšila a v Rusku nejspíše taky, ale problém je v tom, že v očích cestujících budou tito dva dopravci ještě dlouho nespolehliví.

K dokonalosti chybí SkyTeamu ještě dopravce z Jižní Ameriky. Zde kandiduje TAM, což je jedna z těch lepších společností v oblasti z hlediska bezpečnostního i finančního. TAM létá do Evropy do Paříže, což ho pojís Air France, ale stejně tak trochu tíhne i ke KLM (code-sharing na letech Sao Paolo - Buenos Aires). V Severní Americe našel partnera American Airlines, které se starají o jeho záležitosti na JFK, ale v poslední době je vcelku úspěšně přetahuje Delta. Spojením KLM/Northwest a SkyTeamu by bylo vše vyřešeno.

Na členství ve SkyTeamu ale kandiduje i Avianca. Ta si nedávno za strategického partnera vybrala Deltu. Tady ale je trochu problém v situaci v Kolumbii a drogám, které mnohdy putují i na palubách letadel a vyloučit, že Avianca tohle byť nechtěně nevozí, vyloučit nemůžeme.

Naprosto nedostatečná je i přítomnost SkyTeamu v Africe, ostatně jako každé jiné aliance ovšem. Tady má ale SkyTeam velmi dobré vyhlídky. SAA se rozhodují, kterou alianci zvolí a SkyTeam je nejžhavější kandidát. South African a Delta si již užívají code-sharing a propojené frequent flyer programy. OneWorld se pro SAA nejví jako moc vhodný, díky jejich minulému vztahu (podobnému tomu nynějšímu s DL), který ztroskotal. SAA také velmi válčí s BA na letech mezi JAR a GB. Jedinou další možnou aliancí pro SAA je Star, ale je v pořadí až druhá.

Krom toho, kdyby došlo ke spojení KLM/Northwest a SkyTeamu, pak by nastalo asi toto. Už nyní jednají SAA a Kenya Airways o spolupráci (mimochodem dva nejsilnější dopravci kontinentu). 26% podíl v Kenya Airways drží KLM a Kenya Airways už nyní jednají s SAA o spolupráci. To vše by je po boku SAA mohlo přivést do SkyTeamu. Tím to vše ale zdaleka nekončí. Další silný dopravce Air Senegal spolupracuje jak s Kenya tak SAA a do SkyTeamu by pak jistě vstoupil také. Dále by byl následován RAM, který v něm drží podíl a má code-sharing a další náležitosti s Delta Air Lines.

Dohromady je to tedy SAA/Kenya/Air Senegal/RAM. SkyTeam by pak friku dočista ovládl! Pro Star a OneWorld už by zbyly jen Ethiopian Airlines (velmi dobrý dopravce) a možná ještě nějaký nový dopravce z Nigerie. Nigeria Airways jsou bezcenní, protože nelítají a pomalu se rozpadají.

Sloučení s KLM/Northwest by ale SkyTeamu nejvíce pomohlo v Asii, kde také zatím se Star nebo OneWorld nemůže soutěžit. Kromě KE je zde naprostá absence. Díky KLM a Northwest by sem ale záhy přišli Malaysia Airlines. Ti jsou úzce napojeni na obě dvě zmíněné společnosti. Dále pak China Southern. Ti mají nyní velké dilema jestli SkyTeam (nyní napojeni na Deltu) a nebo jestli následovat KLM (CHina Southern totiž mají práva k provozování v rámci Evropy pouze k letům do AMS, což z nich dělá přirozené partnery). SkyTeamu, který by obsahoval KLM a Northwest by se možná povedlo přivést dovnitř i nové Japan Airlines (bývalé Japan Airlines, které ovšem pohltily Japan Air System, odvěkého partnera KLM/Northwest). To by bylo pro SkyTeam velké plus, ale spíše to vypadá, že Japan tíhnou k OneWorldu. Tady se teprve uvidí.

Živě si dokážu představit, že by se časem k tomuto vedoucímu uskupení přidaly i Emirates. Ty ale stále jakoukoliv alianci odmítají.

KLM/Northwest by byl pro SkyTeam velký přínos. Problém je v tom, že pro KLM už by SkyTeam takový přínos nebyl. Přesto ale nejspíše vstoupí, prtože lepší řešení pro ně již není. Trochu to ale nastiňuje i otázku Malévu ve SkyTeamu, což by pro nás nebylo moc dobré. Spíše si ale myslím, že v případě KLM/Northwest ve SkyTeamu se od nich Malév odštěpí a půjde znovu zaklepat na dveře OneWorldu.

Jinak si myslím, že kdyby se SkyTeam v budoucnu opravdu skládal z DL/NW/CO/AF/AZ/KL/TAM/AVIANCA/SA/KQ/Air Senegal/RAM/MH/CZ/JL a možná i EK, vyšvihlo by to ČSA a PRG před Austrian Airlines a VIE. Je to trochu jednoduchý, ale logický závěr.

Richiee
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1468
Registrován: 14. 01. 2003, 18:38
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od Richiee »

sever2:Hezky napsaný,ale nemůžu si vzpomenout co je EK a jak by to pomohlo PRG a ČSA nad VIE a AU

BA001
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 267
Registrován: 07. 01. 2003, 20:01
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od BA001 »

sever2, tohle je hodně, ale opravdu hodně odvážná hypotéza...

Tak obrovská aliance, jak ji plánuješ (DL/NW/CO/AF/AZ/KL/TAM/AVIANCA/SA/KQ/Air Senegal/RAM/MH/CZ/JL a možná i EK) to by byl pěkně nehybný moloch! Když si představím ještě tu řádku přidružených členů (Air Malta, Air Mauricius a ta spousta dalších, kteří se všemi těmi společnostmi úzce spolupracují), použil bych drsný příměr o dítěti, které už se narodilo mrtvé. Několikrát SkyTeam anoncoval, že optimální počet členů je 7-8, maximum 12. Tvoje verze čítá 15-16 společností...

Co se týče konkrétních společností: zda jsou přiblížení KE "světoznámá" svým přiblížením nevím, ale vím ,že Korean Air dostal za loňský rok cenu za celosvětově nejlepší cargo služby.
TAM patří mezi ty lepší jihoamerické společnosti (přičemž na pomyslném 1. místě stále trůní Lan Chile), ale nedávná kauza s technickými poruchami na jejich Fokkerech, nebo omezování inter-kontinentálních letů (viz linka do Zurichu) jim na kreditu moc nepřidalo. TAM je důležitý hráč ve svém regionu, prostě proto, že jsou jediní solidní bez členství v alianci. Asi je to jediný kandidát z jižní Ameriky, který by pro SkyTeam přicházel v úvahu, to máš pravdu, ale zatím to vypadá, že TAMu jejich bohatý code-sharing vyhovuje.
Úvaha o Africe je myslím utopická, především RAM, který úzce spolupracuje už velmi dlouho s AF, zároveň má ale těsné napojení na nevypočitatelnou marockou královskou rodinu a marockou vládu, a toho se všichni dost obávají. Ochlazení kontaktů mezi arabskými investory a USA je také důvodem, proč se žádná arabská společnost nehrne do některé z aliancí. Emirates nebudou výjimkou, být v jedné alianci s Deltou, která notabene se kamarádí s EL ALem, to je dost nepravděpodobné. South African tíhnou víc k Star Aliance, prostě proto, že německá a jihoafrická ekonomika jsou v mnoha ohledech silně propojeny, určitě víc než např. s ekonomikou francouzskou nebo italskou.

Asi nejdůležitější bude vývoj na Dálném východě; ano Japan Airlines to by byl strategický spojenec, ale jaký je vztah mezi Korean Air a Japan Airlines nevím, takže nebudu fantazírovat. Stejně si můžeme jen tipnout, která z čínských společností by byla lepším kandidátem pro SkyTeam, zda China Southern nebo China Eastern.... to jsou prostě jen spekulace.

Na čem se shodneme, to je otázka vstupu KLM do SkyTeamu a s tím související témata, která jsi naznačil (americké společnosti, Malév, Kenya Airways atd.)

Informoval jsem se na situaci kolem Aeroflotu, a vypadá to tak, že se zatím vyčkává na obou stranách. Aeroflot především musí splnit všechna technická kritéria (především ohledně prodeje a distribuce letenek), která ne něj klade IATA i další organizace a dopravci. Do té doby, dokud Aeroflot nepřijme evropské, resp. světové standardy, je stejně vstup do jakékoliv aliance nemožný. Aeroflot zatím utužuje spolupráci s AF na linkách do Paříže a bude zajímavé sledovat jeho plánovanou obnovu flotily.

Na konec ještě můj ryze soukromý názor - KLM and co. by si prostě měli založit vlastní alianci. Místo pro jednu worldwide alianci tu ještě je. Nejprve si ale musí KLM vyřešit všechny ty problémy, které se jí poslední dobou nakupily (počínaje ztrátou, poklesem load faktoru až po nákup nových letadel, restrukturalizaci letového řádu, rušení evropských prodělečných linek, prodej akcií atd. jak se o tom v poslední době tolik psalo a píše).

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od Pan Am »

Sever2:
Avianca - nepříjde mi jako zvlášť výhodný partner pro SkyTeam, většina linek směřuje do USA, do Evropy snad létá jen do Madridu. Rozhodně ideálnějším členem by byl zmiňovaný TAM, ale ten je spíše vnitrobrazilskou aerolinií s několika linkami do USA a Evropy. Spojů po Jižní Americe je velmi málo.

V Africe, kdyby se stal členem SkyTeamu SAA-South African, tak by to bylo skvělé. Ale pokud vím, tak SAA se snaží získat všechny aliance. Druhou nejzajímavější společností na africkém kontinentě jsou určitě Kenya Airways, jejich případný vstup do SkyTeamu je díky jejich spolupráci s KLM pravděpodobnější.
Air Senegal nepovažuji za silného dopravce. Tato společnost povstala díky podpoře Royal Air Maroc a nemá, co moc nabídnout.
Jinak Sever2 zajímavá úvaha, ale kdyby se vše splnilo, tak by ze SkyTeamu vznikl pěkný moloch.

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od Pan Am »

BAA01: Proč je marocká královská rodina a marocká vláda nevyzpytatelná. Mám dojem, že politická orientace Maroka je velmi stabilní, z arabských zemích jedna z nejstabilnější. Pokud přemýšlím, co udělala marocká vláda za nevyzpytatelného, nemohu na nic přijít. To některé jiné arabské režimy se točí zpravidla odkud se sypou peníze - mistrem v tomhle bylo třeba Jordánsko, které udělalo několik veletočů a dost na tom vydělalo.

Rovněž si myslím, že KLM s Northwest by měly založit vlastní globální alianci. Měly by v ní pro začátek Malev a Kenya Airways. Věřím, že několik zajímavých společnosti, co ještě nikde nejsou by se našlo.

Richiee
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1468
Registrován: 14. 01. 2003, 18:38
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

SkyTeam

Příspěvek od Richiee »

EK-Emirates

Jojo SkyTeam řikal že nechce bejt moc velkej a ČSA mezi těmahle společnostma by byl černej bod SkyTeamu


Odpovědět