OK050 Trip Report

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

To Pivko - hele, co se týká ekonomy servisu, tak s tebou naprosto souhlasím. Ačkoliv chápu, že byznys cestující má pro aerolinku cenu zlata a znamená (pokud není, jako většina J/Cl PAX ČSA upgradovaný) třeba dvoj-, trojnásobek zisku oproti běžnému ekocestujícímu, tak - co si budem namlouvat - početně naprostou většinu cestujících tvoří eko, ne byznys. A tenhle opomíjený dav rozhodně nelítá zadarmo. A ty by si měly aerolinky předcházet. Proto taky low costy slaví takové úspěchy - klasické aerolinky na ně kašlou a za suchou bagetu fakt nikdo nebude platit dvojnásobek ceny letenky u LC. U asijských aerolinek je jedno, jestli letíš eko nebo byznys, dostaneš velice slušný standard (eko) a velice slušný nadstandard (byz, first). V Evropě se bohužel stalo zvykem, že dostaneš velký kulový (eko) a nějaký jakýs takýs standard (byz), firstku si aerolinky hýčkají i v Evropě. To samý Emerika.
Na druhou stranu co se týká bezpečnosti, tak tam bude podle mého názoru rozdíl klasika/LC opravdu markantní. A nemyslím tím je notoricky známé s***wings. Celkem bych šel do Sky, Go, EasyJet, v US pak SouthWest nebo Frontier a v Asii AirAsia...ale to je tak asi všechno. Nikdy bych nešel do italského LC, o dalších malých LC taky ani za nic. Prostě tlak na náklady bude tak velký, že "tuhle se něco ošidí, tady se něco ošolichá" a nakonec fakt dostaneš low cost rakev, když to trochu přeženu.
Jinak stáří flotily není všechno, ČSA má letadla fakt udržovaný. To že jsou A310 starý mrchy ještě neznamená, že to nejsou spolehlivý stroje. Ostatní letadla jsou myslím zcela na průměru. Něco lepší, něco horší, takový standard.
S DL jsi měl spíš štěstí, osobně si myslím, že nestojí fakt za nic.


Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Příspěvek od Orus-x »

Pilgrim píše:Na druhou stranu co se týká bezpečnosti, tak tam bude podle mého názoru rozdíl klasika/LC opravdu markantní. A nemyslím tím je notoricky známé s***wings. Celkem bych šel do Sky, Go, EasyJet, v US pak SouthWest nebo Frontier a v Asii AirAsia...ale to je tak asi všechno. Nikdy bych nešel do italského LC, o dalších malých LC taky ani za nic. Prostě tlak na náklady bude tak velký, že "tuhle se něco ošidí, tady se něco ošolichá" a nakonec fakt dostaneš low cost rakev, když to trochu přeženu.


Promiň, ale to snad nemůžeš myslet vážně. Tenhle názor bych čekal u českýho koupáka, např. "všechny tuniský letadla jsou strašně nebezpečný" (ale co, stejně do nich vlezou, protože je tam nakomanduje cestovka), "ruským krámem bych nikdy neletěl". U odborníka, který se minimálně o letectví zajímá, mě tenhle přístup překvapuje. Může být relevantní úvaha, že třeba Italové mají ke všemu laxnější přístup, ale usuzovat z toho, že "bych nikdy nešel do italskýho low-costu", je trochu silný... Na tohle vždycky odpovídám: ukažte mi statistiku, která dokazuje, že je víc nebezpečný italský než britský low-cost apod. Např. v Asii bys šel pouze do Air Asia - protože ho asi jako jediný znáš. Přitom v Thajsku je třeba NokAir, dcera Thai Intl. a můj osobní dojem z týhle aerolinie vysoce převyšoval dojem z Air Asia. Cena letenky převyšovala tu od Air Asia asi o 150 Kč v přepočtu. Tohle obecný pindání typu: bezpečný low-costy jsou akorát ty nejznámější na odborný fórum nepatří..

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

To Orus-X:Ale ja prece netvrdim, ze tyhle LC jsou bezpecnejsi nez jine nebo ze Air Asia je lepsi, nez ostatni. Ciste subjektivni dojem, osobni presvedceni, nic vic. Ale do italskyho LC bych fakt nesel a Alitalii se taky vyhybam jak cert krizi :D . A jeste nez me zacnes kamenovat - opet i v pripade AZ osobni antipatie, nic vic. Jinak si ale fakt myslim, ze u klasicky aerolinky je tlak na bezpecnost vys nez u LC, kde se fakt pocita kazdy petnik. Ale opet, statistiky nemam..proste varim z vody /voda na tvuj mlyn :lol: /.

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Příspěvek od pivko »

Pilgrim píše:To Orus-X:Ale ja prece netvrdim, ze tyhle LC jsou bezpecnejsi nez jine nebo ze Air Asia je lepsi, nez ostatni. Ciste subjektivni dojem, osobni presvedceni, nic vic. Ale do italskyho LC bych fakt nesel a Alitalii se taky vyhybam jak cert krizi :D . A jeste nez me zacnes kamenovat - opet i v pripade AZ osobni antipatie, nic vic. Jinak si ale fakt myslim, ze u klasicky aerolinky je tlak na bezpecnost vys nez u LC, kde se fakt pocita kazdy petnik. Ale opet, statistiky nemam..proste varim z vody /voda na tvuj mlyn :lol: /.


No dá se taky argumentovat tak, že právě proto, že si spousta lidí myslím, že low costy znamenají horší bezpečnost si ti, kteří to myslí s tímhle byznysem opravdu vážně (tzn. ne nějaký pračky, nebo startupy), prostě nemůžou dovolit zanedbat údržbu. Protože první low cost, kterej někde spadne proto, že byla zanedbána údržba může stáhnout s sebou celý odvětví, protože tu masáž, co potom média podporovaná klasickými aerolinkami spustí si doufám dovedeme všichni představit. Neříkal náhodou Ray Webster z Easy: If you think that the safety is expensive, try an accident?

Skybob
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 524
Registrován: 07. 07. 2006, 13:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Skybob »

Jednou jsem se dokonce setkal s názorem, že u lowcostů lítají piloti důchodci :roll: :roll: :roll: ,protože je levnější platit piloty v důchodů než normální!
Fakt prostě "inteligentní" názor!
Myslím,že bezpečnost je všude stejná... ať je to klasická aerolinka nebo lowcost prostě předpisy platí pro oboje a jestli si Easy skladuje na jednom záchodě odpad tak to určitě nebude v rozporu s předpisy :wink:
Naposledy upravil(a) Skybob dne 17. 07. 2007, 19:07, celkem upraveno 1 x.


Foxx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 854
Registrován: 11. 02. 2003, 09:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Foxx »

Skybob píše:Jednou jsem se dokonce setkal s názorem, že u lowcostů lítají piloti důchodci :roll: :roll: :roll: ,protože je levnější platit piloty v důchodů než normální!
Fakt prostě "inteligentní" názor!
Myslím,že bezpečnost je všude stejná... ať je to klasická aerolinka nebo lowcost prostě předpisy platí pro oboje a jestli si Easy skladuje na jednou záchodě odpad tak to určitě nebude v rozporu s předpisy :wink:


Ale jistě to naštve když při cestě z PRG dostaneš drobné střevní obtíže... :wink:

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

Foxx píše:
Skybob píše:Jednou jsem se dokonce setkal s názorem, že u lowcostů lítají piloti důchodci :roll: :roll: :roll: ,protože je levnější platit piloty v důchodů než normální!
Fakt prostě "inteligentní" názor!
Myslím,že bezpečnost je všude stejná... ať je to klasická aerolinka nebo lowcost prostě předpisy platí pro oboje a jestli si Easy skladuje na jednou záchodě odpad tak to určitě nebude v rozporu s předpisy :wink:


Ale jistě to naštve když při cestě z PRG dostaneš drobné střevní obtíže... :wink:


Už jen chybí, aby na dveře na WC někdo namontoval kasičku, která tě tam nepustí, pokud tam nehodíš 1 Euro - a myslím, že se i toho dočkáme :D

Skybob
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 524
Registrován: 07. 07. 2006, 13:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Skybob »

Jednou jsem viděl v TV ,že jedno spláchnutí na wc v letadle sežere 4l. paliva :) Není to blbost?

Foxx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 854
Registrován: 11. 02. 2003, 09:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Foxx »

Skybob píše:Jednou jsem viděl v TV ,že jedno spláchnutí na wc v letadle sežere 4l. paliva :) Není to blbost?


No jedině že bys to splachoval právě tím palivem 8)

Skybob
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 524
Registrován: 07. 07. 2006, 13:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Skybob »

:D :D :D
No mě to přišla jako kravina hned,ale někdo říkal,že možná to možný je někdo,že ne!
Ale třeba takový jumbo s tak "úsporným hajzlem" by daleko nedolétlo! :D

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Příspěvek od vita »

Skybob píše::D :D :D
No mě to přišla jako kravina hned,ale někdo říkal,že možná to možný je někdo,že ne!
Ale třeba takový jumbo s tak "úsporným hajzlem" by daleko nedolétlo! :D


Nekvalitní jídlo, které by způsobilo střevní potíže více pasažéru by pak mohlo vyvolat katastrofickou situaci, kdy by letadlu došlo třeba nad atlantikem palivo, protože by se všechno prosplachovalo :D

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

Pilgrim píše:To Orus-X:Ale ja prece netvrdim, ze tyhle LC jsou bezpecnejsi nez jine nebo ze Air Asia je lepsi, nez ostatni. Ciste subjektivni dojem, osobni presvedceni, nic vic. Ale do italskyho LC bych fakt nesel a Alitalii se taky vyhybam jak cert krizi :D . A jeste nez me zacnes kamenovat - opet i v pripade AZ osobni antipatie, nic vic. Jinak si ale fakt myslim, ze u klasicky aerolinky je tlak na bezpecnost vys nez u LC, kde se fakt pocita kazdy petnik. Ale opet, statistiky nemam..proste varim z vody /voda na tvuj mlyn :lol: /.


mozna to nepomuze diskuzi ale ja jsem a po poslednim mesici c.1 Alitalia-hater.... tato spolecnost by mela zaniknout a to nejdrive.... je to parodie.

jinak low cost a traditional airliines?

Kdyz zacal low cost v Evrope s Easyjetem a Ryan air tak vsichny rekli zenepreziji par let a podivejme sena to ...maji stovek letadel a jeste VSECHNY jsou skoro fungl nove... neco co tradicni aerolinie ani nezda. ale o bezpecnosti bych to neprehanel.... pochybuji (alespon v civiloz. svete) by nenechaly low cost setrit na bezpecnosti..kazda soucastka v letadle ma zivotnost a to se musi dodrzovat... low costy setri jinde a to ze narvou 300 lidi do B737, ci platiti zajidlo, zavazadlaa jake koliv sluzby apod.

treba Airasia jsou ok ale nemam je tak rad... letadla alespon v Thajsku maji vesmes stare a nektere jsou HODNE stare ale ciste .. servis je ok ale posledni dobre jsou nekompromisni...15kg a ani grm navic a handbags jeste kontroluji kdyz jsi pred pasovkou. v pripade ze mas tasku kterou nevideli na check in tak te pritahnou zpet na check in...jinak extra kg nemaji drahe.

long-haul low cost bych videl rad a to kvuli cene a nic vic. sam s lowcostem nerad ale na druhou stranu kdyz spolecnost jako Alitalia chce po me 200EUR za let do Prahy a pak nejaky lowcost tak jiste lowcost jelikoz jsou tu hodne spolecnosti ktere si hraji na full-fare airline (z mych zkusenosti opet c.1 Altalia pak SAS apod...) ..tyto spolecnosti chteji full fare ale jeste zadaji penize za jidlo on board nebo ti hodi susenku i na 1.5 kratky let....

Low cost je jasny...platis mene a kdyz chces vic tak si to zplat.. fair, uprimny. tak kdyz se nekdo stezuje ze ten let na low cost byl straslivy tak at se uvedomuji ze letenka je tak trochu jina.

jinak z mych zkusenosti s Low cost:

Thai Air Asia: Letouny stare ale ciste, check in a boarding vzdy chaos a tragedie, nesnasim free seating ale ted si muzes rezervovat misto za extra 250kc, cabin crew PROFI a mohou na jakou koliv spolecnost kdyby chteli.... pozdni linky vzdy zpozdeni..nemaji dostatek letounu

NOK air: dcera Thai airways tak neni o cem mluvit. 100% lowcost ale 100% profi jednani od check in az po pristani...jedniny low cost ketry ma lepsi sluzby nez full fare hodne spolecnosti.

Fly12go: v Thajsku... starsi letouny MD a 757 ale servis dobry, low cost ale jidlo snack zdarma, muzes koupit a zaplatit letenku v supermarketu 7/11, seat reservations... s nimi docela rad letam casteji.. jen potrebuji modernejsi image. cabin crew bezva.

a co v EU? jake mate zkusenosti. Nikdy jsem neletel low cost v cechach ... slysel jsem hodne dobre veco ohledne SkyEurope a to NEJHORSI o Smartwings (docela rad zkousim na valstni kuzi ale strasne hodne lidi me odradili a pochybuji ze s nimi poletim... sam jsem jine lidi od nich odradil jelikoz nechci aby navstevnik Prahy - turista- mel straslivou zkusenost hned po prijezdu)

co jine? Easyjet? britske lowcosty?

CSA neni spatne ale opravdu doufam ze se jim vrati zasla slava kterou jeste drzi tak tak... ted maji novejsi letouny, cabin crew dobry ale museji na ne dupat aby se kvalita udrzela... bez systemu a tvrdou ruku bude to jak v tom letu do NY... party vzadu a zadny cabin crew...spinavy interier..apod... nerad aby OK mela podobny image jako Aeroflot a nedej Buh Alitalia

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

Skybob píše:Jednou jsem se dokonce setkal s názorem, že u lowcostů lítají piloti důchodci :roll: :roll: :roll: ,protože je levnější platit piloty v důchodů než normální!
Fakt prostě "inteligentní" názor!
Myslím,že bezpečnost je všude stejná... ať je to klasická aerolinka nebo lowcost prostě předpisy platí pro oboje a jestli si Easy skladuje na jednom záchodě odpad tak to určitě nebude v rozporu s předpisy :wink:


teoreticky by to tak mělo být, ale praxe je leckdy jiná...ono už rozdíly během výcviku CREW, chybějící SAFETY oddělení atd atd....někdo dává do reklamy, někdo do bezpečnosti

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Příspěvek od euroflyer »

dell píše:
Skybob píše:Jednou jsem se dokonce setkal s názorem, že u lowcostů lítají piloti důchodci :roll: :roll: :roll: ,protože je levnější platit piloty v důchodů než normální!
Fakt prostě "inteligentní" názor!
Myslím,že bezpečnost je všude stejná... ať je to klasická aerolinka nebo lowcost prostě předpisy platí pro oboje a jestli si Easy skladuje na jednom záchodě odpad tak to určitě nebude v rozporu s předpisy :wink:


teoreticky by to tak mělo být, ale praxe je leckdy jiná...ono už rozdíly během výcviku CREW, chybějící SAFETY oddělení atd atd....někdo dává do reklamy, někdo do bezpečnosti

easyjet má na lutonu celkem velké školící oddělení na bezpečnost, mohu potvrdit, sám jsem se tam byl podívat-)

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Příspěvek od Orus-x »

To Pilgrim: ale já tě přeci nekamenuju... ok, je to Tvůj subjektivní názor, beru. Italský low-cost - no nevím, třeba MyWay se zdají být docela úspěšní, třeba by taky mohli zkusit Prahu, ale jejich ceny neznám. Alpi Eagles a Meridiana nejsou podle mě low-costi, ty jejich surcharges jsou výsměch cestujícímu. Air Italy z Verony do Prahy - letěl jste někdo, nějaké zkušenosti?

To MS743:
Low-cost v Evropě: hodně lidí se asi shodne, že jedním z nejlepších je Germanwings a možná ostatní německé (těmi jsem ale neletěl), další dobrou zkušenost mám s Clickairem, Vuelingem. EasyJet a Ryanair poměrně chválím, jsou to takové masové továrny na přepravu velkého počtu lidí, ale v rámci tohoto odosobněného přístupu velmi dobré, sem bych řadil i Norwegian.no. SkyEurope podle mě hodně slušný. Když už jsem u toho, u řady firem, kterýma jsem letěl vlastně váhám, jestli jsou to low-costi, nebo ne, to škatulkování je podle mého názoru čím dál tím těžší :)

A aby to bylo alespoň trochu k tématu ČSA - můj názor je, že při porovnání cen si je já osobně většinou na tratích, kde létají low-costi, nevyberu, protože při tom cenovém rozdílu zase tak nic světoborného nenabízejí. Jinak ale ČSA stále představují možná lepší nadprůměr v poměru kvalita/cena u tradičních dopravců v Evropě. Ještě stále, ale ten tlak na snižování nákladů bude v budoucnu velký, takže se cestující může dočkati i nepříjemného překvapení. Tradičně dobře hodnotím práci palubního personálu ČSA, já jsem se nikdy s vyloženou nekompetentností nebo arogancí nesetkal, snad jen někdy trochu s "mimózními" reakcemi - každý má špatný den. PS: OK050 jsem ale nikdy :D nezkoušel


Odpovědět