Pohled insidera:Proc je KONTAKTNI CENTRUM tak na p**u...

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
tralala
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 30. 07. 2007, 16:20
Bydliště: prg
Stav: Offline

Pohled insidera:Proc je KONTAKTNI CENTRUM tak na p**u...

Příspěvek od tralala »

Vazeni a mili,

ctu stale dokola stesky a narky nad tim, jak Kontaktni centrum CSA stoji za H****. Ano, naprosto souhlasim. Jsem insider, takze vim, proc tomu tak je. A nas, agenty, situace vytaci k nepricetnosti rovnez.

1) Na kontaktu CSA je udesna, ale NAPROSTO SOKUJICI FLUKTUACE. O necem takovem se nikomu z nas ani nesnilo. Neuveritelne. Naprosto neslychane. Stale dokola se nabiraji novi a novi agenti, nejvetsi grady to nabralo nekdy v dubnu a ma to trvat asi do srpna. Novacci jsou skoleni mnohem kratsi dobu nez ti, kteri tam prisli treba pred 2 lety. Jsou skoleni pouhy 1 mesic, pak alou s nimi do krute reality. Mnozi z nich nezvladaji napor stresu a odchazi par nekolika dnech, tydnech, nekdo vydrzi i 3 mesice! :?
Je to porad dokola, nabor- skoleni-par dnu prace- odchod-dalsi nabor etc...az si clovek rika, zda je vedeni Kont.centra opravdu tak slabomyslne az debilni... :roll: , ze se jim na tom nezda neco podezreleho...

2) Plat se deli na fixni a variabilni slozku. Ve zkusebce je fixni slozka necelych 11.000 HRUBEHO + variabilni sl., ktera se meni podle schopnosti plnit na ten ktery mesic vytycene cile. Ve zkusebce dela varia slozka asi kolem 3-4t. Za kazdy cizi jazyk dostanete 1.500 hrubeho. Fantazie. Za schopnost perfektne se dorozumet a operativne resit problemy s rodilymi mluvcimi (ci jeste hure-nerodilymi, nebot nektere akcenty v telefonu jsou chutovka) to povazuju za srandu. Po zkusebce se fixni plat zvedne na asi 13.000 hr. (povazte!!), varia kolem 5000. To se rovna NEJISTYCH 18t hrub. Vetsina "jiz zajetych" agentu se standartne nedostane nad 14-15000net max. S 2 svetovymi jazyky.
5) Kólcentrácká klasická buzerace od suprvajzrů dosahuje nebes. :?
Nesmí se chybovat vůbec v nicem. Jinak varia složka odkraci do pr***e.
Agenti jsou demotivovani. Otraveni, nasrani.
6)Karierni postup? Haha.Agent-agent senior ci 2.linie-supervizor ci trener-reditel CC :twisted: Nelze se hnout jinam ani o pid.

Z výše uvedeného je tedy patrné:
- práce neskutečně stresující (na jedné straně řvou pax, na druhé supervizor), zodpovědná (zkuste špatně spočítat upgrade, seknout se o pár euro....zacne bengal z obou stran+každou chvili prichazi varovani, ze chyby budeme calovat ze sveho)
- prace brutalne PODHODNOCENA.

Chapu, ze vas tahle situace nase*e. Nejste sami - nas, agenty, to sere taky. Kdyz zavola pax, ze chce jen (primitivni) listing na let a mluvil predtim s "kolegou, ktery vubec nevedel, co delat.." no to je k zesileni..
Nejhorsi na tom je fakt, ze ten novacek za to opravdu nemuze! On proste nebyl dostatecne proskolen! A to je jen a pouze vina vedeni!!!!

Agenti delaji co muzou, verte mi. Oni si totiz ani nemohou dovolit delat napul. Stale nad nimi bdi vsevidouci oko "systemu". Ten, kdo je za tuhle desnou mizerii na CC odpovedny, je vedeni Kontaktniho centra. Nikoli agenti. Ti jsou stejnou obeti jako Vy.

Naprosto zkur**ena politika Call centra vede tedy k tomu, ze misto toho, aby se udrzovali zkuseni a sikovni agenti, kteri delaji dobre jmeno CSA, vyhazuji se prachy do vzduchu na skoleni kvanta novych, jejichz trvanlivost je asi jako u vlašáku na slunci.
Zkuste si spocitat, kolik stoji mesic skoleni na Amadea+vyplata. Jo, par desitek tisic to bude.. To ze jsou efektivne vynalozene penize, kdyz z techto lidi pravidelne odchazi 60% behem nasledujicich max.par tydnu???
Kontaktni centrum proste razi politiku: kvantita!! - co nejvice zvednutych hovoru, za co nejkratsi dobu, do toho mit prodeje letenek, nechybovat etc. Kvalita zustava stranou, jak jste si jiz vsichni vsimli. Vedeni je to proste jedno.

:!: CSA by si mely uvedomit, ze Call centrum je casto to prvni z celych CSA, s cim klient prijde do styku a podle toho se chovat. Mluvim na prvnim miste predevsim za ubohe pax CSA, kteri idiotskou personalni politiku Kontaktniho centra pociti na vlastni kuzi prostrednictvim nedoskolenych (tez ubohych)agentu. :!:


cafe-cafe
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 118
Registrován: 29. 04. 2007, 07:31
Stav: Offline

Příspěvek od cafe-cafe »

SVATA PRAVDA :roll:

ppl
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 640
Registrován: 25. 11. 2005, 17:59
Stav: Offline

Příspěvek od ppl »

Tak to poslete vyse a ve vetsim kvantu, treba se neco stane, kdyz vas bude vice.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

To tralala - souhlas s PPL, proč to nepošleš výš, nemyslím tvoje šéfy, ale viceprezident pro pozemní provoz, vprezident pro personalistiku, božstvo nejvyšší a zářící :D, samotný prezident ČSA? Zvol trošku formálnější tón a myslím, že se ti dostane sluchu..jsem možná naivní, ale přece jen jsou u ČSA lidé, kterým na firmě a hlavně na zákazníkovi záleží. Na nejvyšší místa se tvůj problém sám od sebe jen tak nedostane, přes všechny úrovně řízení, ale maily vyšších šéfů není těžký najít. Co můžeš ztratit? Špatně placenou demotivující práci? Nebo něco uděláš pro zlepšení vlastní situace? Držím palec, v zájmu nás všech.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

moc hezky napsáno :D proč neodejdeš taky?


Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

To pepa007 - protože já, narozdíl od kolegů cafe-cafe a tralala, nedělám ani na check-inu, ani v call centru. Máme zas svý problémy, ale to co popisují cafe-cafe a tralala, nás nepálí. Děláme sice pro stejnou firmu, ale za hodně odlišných podmínek. Jde ale o to, že práce všech složek je důležitá a proto by měl mít každý odpovídající podmínky a to s pořád se měnícíma se lidma těžko dokážeš. Prostě lidi z provozu jsou vždycky ti, se kterýma se zákazník setkává - demotivovanýma a stresovanýma lidičkama s call centra počínaje, jedním člověkem na přepážce pokračujíc a neodpovídáním na stížnosti (například) konče.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

Ja jeste muzu doplnit inside informaci od agentky, ktera tam byla od uplneho zacatku a vydrzela (neuveritelne!) 3 roky.

Zacinajicim agentum byl nabidnut plat 30k hrubeho (v Praze nic zvlastniho pro cloveka s perfektni znalosti 2 nebo vice cizich jazyku, prace na pocitaci a ochotou makat prescasy a nocni smeny) ve slozeni 20k zaklad a 10k variabilni. Kdyz se informace o 30k dostala k odborum, zvedla se vlna odporu predevsim od zaslouzilych urednic, prototyp "Jiřinka, Maruška, kafíčko a ve čtyri domů, a v pátek ve tři", ktere po 20 letech praxe mely cca 20-25 tis. hrubeho. Takze nastupujicim agentum byl z vnitropolitickych duvodu snizen plat na 20k hrubeho eliminaci variabilni slozky. Samozrejme az pote, co uz tito lide dali vypoved' u svych predchozich zamestnavatelu a podepsali pracovni smlouvu v CSA. (Ve smlouve se nic nemenilo, variabilni slozka se proste nevyplacela. "Schopny" HR manazer s Dogbertovou skolou uz nasel zpusob, jak to 'zlegalizovat', aby si agenti nemohli stezovat na neplneni pracovni smlouvy ze strany zamestnavatele).

To bylo pred ctyrmi, mozna peti lety. Ted' se od Tralala dozvidame, ze kompenzace techto lidi poklesla jeste niz. CSA by si melo zjistit, kolik penez si clovek se stejnou kvalifikaci vydela na call centru T-Mobilu, Vodafonu, O2 nebo kterekoli bance.

cafe-cafe
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 118
Registrován: 29. 04. 2007, 07:31
Stav: Offline

Příspěvek od cafe-cafe »

Pilgrim píše:To pepa007 - protože já, narozdíl od kolegů cafe-cafe a tralala, nedělám ani na check-inu, ani v call centru. Máme zas svý problémy, ale to co popisují cafe-cafe a tralala, nás nepálí. Děláme sice pro stejnou firmu, ale za hodně odlišných podmínek. Jde ale o to, že práce všech složek je důležitá a proto by měl mít každý odpovídající podmínky a to s pořád se měnícíma se lidma těžko dokážeš. Prostě lidi z provozu jsou vždycky ti, se kterýma se zákazník setkává - demotivovanýma a stresovanýma lidičkama s call centra počínaje, jedním člověkem na přepážce pokračujíc a neodpovídáním na stížnosti (například) konče.
Ja si na praci ani plat nestezuju...zas takovy naroky nemam ale vim jak to bezi v call centru...a jak se ty lidi skolily kdyz se zacinalo a jaky rychlokvasky sou tam dneska... :roll:

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

Jelikož o problematice CC lecos vím, tak si dovolím ohodnotit CC ČSA jako ve škole a výsledkem je (bohužel) čistá 5! ...a ti koncoví agenti za to jistě nemohou, to je jen výsledek procesu "jak udělat co nejhorší CC"...

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

HighFlyer píše:Ja jeste muzu doplnit inside informaci od agentky, ktera tam byla od uplneho zacatku a vydrzela (neuveritelne!) 3 roky.

Kdyz se informace o 30k dostala k odborum, zvedla se vlna odporu predevsim od zaslouzilych urednic, prototyp "Jiřinka, Maruška, kafíčko a ve čtyri domů, a v pátek ve tři", ktere po 20 letech praxe mely cca 20-25 tis. hrubeho. Takze nastupujicim agentum byl z vnitropolitickych duvodu snizen plat na 20k hrubeho eliminaci variabilni slozky. Samozrejme az pote, co uz tito lide dali vypoved' u svych predchozich zamestnavatelu a podepsali pracovni smlouvu v CSA. (Ve smlouve se nic nemenilo, variabilni slozka se proste nevyplacela. "Schopny" HR manazer s Dogbertovou skolou uz nasel zpusob, jak to 'zlegalizovat', aby si agenti nemohli stezovat na neplneni pracovni smlouvy ze strany zamestnavatele).


:roll: :?: :idea: :cry: :cry: :cry:

Ach jo, bohužel takhle to v CSA chodí. Ja mám pár info od lidí z odbavení a je to tam podobné. Fluktuace je šílená a kvalita následuje. Fakt se nestačím divit :? Předlistopadova úroven vedení firmy v roce 2007!

Jinak další důkaz o tom, jak odbory pomalu, ale jistě ničí "naší" vlajkovou leteckou společnost. Jen tak dál.

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Příspěvek od Zlin142 »

HighFlyer píše:Kdyz se informace o 30k dostala k odborum, zvedla se vlna odporu predevsim od zaslouzilych urednic, prototyp "Jiřinka, Maruška, kafíčko a ve čtyri domů, a v pátek ve tři", ktere po 20 letech praxe mely cca 20-25 tis. hrubeho. Takze nastupujicim agentum byl z vnitropolitickych duvodu snizen plat na 20k hrubeho eliminaci variabilni slozky.


Hanba firmě které vládnou odbory.

stw14
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 125
Registrován: 15. 11. 2006, 19:10
Bydliště: praha
Stav: Offline

Příspěvek od stw14 »

presne jak rika dider...na check-inu tahle situace trva uz nekolik let,je to neuveritelne. Prvni kontakt s PAX na letisti,maji velkou zodpovednost a berou par susliku..je dost sila,ze call centrum je na tom podobne :evil:
Je fajn,jak se snazime nabizet perfektni servis,to se nam teda neda uprit :?

tl2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 19. 04. 2006, 19:15
Stav: Offline

Příspěvek od tl2 »

HighFlyer píše:Zacinajicim agentum byl nabidnut plat 30k hrubeho (v Praze nic zvlastniho pro cloveka s perfektni znalosti 2 nebo vice cizich jazyku, prace na pocitaci a ochotou makat prescasy a nocni smeny) ...

To bylo pred ctyrmi, mozna peti lety. Ted' se od Tralala dozvidame, ze kompenzace techto lidi poklesla jeste niz. CSA by si melo zjistit, kolik penez si clovek se stejnou kvalifikaci vydela na call centru T-Mobilu, Vodafonu, O2 nebo kterekoli bance.


Predevsim mobilni operatori, stejne jako treba cestovky a banky davno zjistili, ze je zbytecne tyto lidi zamestnavat v drahe Praze. Fischer ma sve call centrum a administrativni back-office v Ostrave, T-Mobile v Hradci, a dalo by se pokracovat. Rekl bych, ze skoly treba na Ostravsku uz vychovaly dost lidi kteri se domluvi jazyky, a byli by vdecni za vyplatu, za kterou v Praze lidi nikdo nenajde. 18 hrubeho a firemni letenky k tomu by v Ostrave nebo Moste byla pro stredoskolaka docela zajimava nabidka. Nakonec i najem kancelari by byl nizsi. V dnesni dobe pocitacu a vyspelych telekomunikaci neni nutne mit vse na jednom miste - stredovek skoncil. Tedy krome statni spravy a statnich podniku.

Jafa
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1594
Registrován: 18. 02. 2003, 10:59
Stav: Offline

Příspěvek od Jafa »

tl2 píše:
HighFlyer píše:Zacinajicim agentum byl nabidnut plat 30k hrubeho (v Praze nic zvlastniho pro cloveka s perfektni znalosti 2 nebo vice cizich jazyku, prace na pocitaci a ochotou makat prescasy a nocni smeny) ...

To bylo pred ctyrmi, mozna peti lety. Ted' se od Tralala dozvidame, ze kompenzace techto lidi poklesla jeste niz. CSA by si melo zjistit, kolik penez si clovek se stejnou kvalifikaci vydela na call centru T-Mobilu, Vodafonu, O2 nebo kterekoli bance.


Predevsim mobilni operatori, stejne jako treba cestovky a banky davno zjistili, ze je zbytecne tyto lidi zamestnavat v drahe Praze. Fischer ma sve call centrum a administrativni back-office v Ostrave, T-Mobile v Hradci, a dalo by se pokracovat. Rekl bych, ze skoly treba na Ostravsku uz vychovaly dost lidi kteri se domluvi jazyky, a byli by vdecni za vyplatu, za kterou v Praze lidi nikdo nenajde. 18 hrubeho a firemni letenky k tomu by v Ostrave nebo Moste byla pro stredoskolaka docela zajimava nabidka. Nakonec i najem kancelari by byl nizsi. V dnesni dobe pocitacu a vyspelych telekomunikaci neni nutne mit vse na jednom miste - stredovek skoncil. Tedy krome statni spravy a statnich podniku.


...a Lufthansa má svoje call centrum pro střední a východní Evropu v Brně...proč asi, že... :wink:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

...a naše firma má spoustu podobnejch věci v Indii. Zbraň na odborářský šmejdy...


Odpovědět