Posádka na dálkových letech
Posádka na dálkových letech
Chtěl jsem se zeptat zda posádka ať už u charteru nebo linkovek na dalekých cestách vždy zůstává v daném destinaci, až do dalšího letu zpět. Třeba u charteru celý týden zůstane v cílové zemi??
Re: posádka dálkové lety
Letadlo píše:Chtěl jsem se zeptat zda posádka ať už u charteru nebo linkovek na dalekých cestách vždy zůstává v daném destinaci, až do dalšího letu zpět. Třeba u charteru celý týden zůstane v cílové zemi??
Ano. U CSA pravidelnych linkach maji treba 48h v New Yorku nebo par dni v Kanade a pak letej zpatky (posadka se strida - letadlo to otoci) a u charteru vzdy zustane posadka tyden nebo 10 dni podle toho jaky je to typ otocky a zase letadlo pro ne prileti a necha tam dalsi posadku. Z duvodu ze by posadka nesmela byt ve vzuchu vic nez 12h najednou.
Neni tomu uplne tak. Existuje i letani v tzv. zesilenych nebo zdvojenych posadkach - v pripade, ze se tato moznost a koncepce spravne pochopi, primarnim ucelem nasazovani posadek v takovem slozeni je prave to, aby posadky mohli byt v praci i pres 12hod a posleze se odboura nutnost posadky nekde "vylozit". Proste se to ero otoci s "jednou partou" a zaroven budou dodrzeny limity pro dobu ve sluzbe.
Wentie píše:Neni tomu uplne tak. Existuje i letani v tzv. zesilenych nebo zdvojenych posadkach - v pripade, ze se tato moznost a koncepce spravne pochopi, primarnim ucelem nasazovani posadek v takovem slozeni je prave to, aby posadky mohli byt v praci i pres 12hod a posleze se odboura nutnost posadky nekde "vylozit". Proste se to ero otoci s "jednou partou" a zaroven budou dodrzeny limity pro dobu ve sluzbe.
Mozna ze jsi nezaregistroval/a ze jsem psal u CSA,ale to je jedno.
dracoola píše:Wentie píše:Neni tomu uplne tak. Existuje i letani v tzv. zesilenych nebo zdvojenych posadkach - v pripade, ze se tato moznost a koncepce spravne pochopi, primarnim ucelem nasazovani posadek v takovem slozeni je prave to, aby posadky mohli byt v praci i pres 12hod a posleze se odboura nutnost posadky nekde "vylozit". Proste se to ero otoci s "jednou partou" a zaroven budou dodrzeny limity pro dobu ve sluzbe.
Mozna ze jsi nezaregistroval/a ze jsem psal u CSA,ale to je jedno.
Neni to jedno - ja to zaregistrovala. Nic to ale nemeni na tom, co jsem napsala

-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 569
- Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
- Oblíbené typy letadel: B777
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Tohle je zajímavé téma. A jak je to s posádkama pro evropské lety? To letí např. linku Praha-Dublin-Praha na otočku ta samá posádka - dvě hodiny tam, hodina na letišti a dvě hodiny nazpátek? Jaké normy vlastně vytíženost pilotů regulují? Kolik hodin týdně např. může pilot trávit ve vzduchu a jaké další "mimoletové" aktivity má na starosti? Dost laické otázky, uznávám, ale ne všichni jsme tady profíci.
je to jednoduche.Vse je v souladu s JAR-OPS1, o 1 nejsem presvedcen, kde je jasne napsano kolik hodin muze posadka pracovat, jsou to mezinarodni standardy, ktere CSA dodrzuji.Moc se v tom delat neda a u vsech aerolinek je to stejne.Nemam to cele v hlave, ale mozna to je nekde na internetu.Jestlize aerolinka dodrzuje JAR-OPS tak se vse dela v souladu s timto dokumentem.Tom Air píše:Tohle je zajímavé téma. A jak je to s posádkama pro evropské lety? To letí např. linku Praha-Dublin-Praha na otočku ta samá posádka - dvě hodiny tam, hodina na letišti a dvě hodiny nazpátek? Jaké normy vlastně vytíženost pilotů regulují? Kolik hodin týdně např. může pilot trávit ve vzduchu a jaké další "mimoletové" aktivity má na starosti? Dost laické otázky, uznávám, ale ne všichni jsme tady profíci.
Mimoletove aktivity jsou jednoduche.


lojza píše:Vse je v souladu s JAR-OPS1, o 1 nejsem presvedcen, kde je jasne napsano kolik hodin muze posadka pracovat, jsou to mezinarodni standardy, ktere CSA dodrzuji.Moc se v tom delat neda a u vsech aerolinek je to stejne.Nemam to cele v hlave, ale mozna to je nekde na internetu.Jestlize aerolinka dodrzuje JAR-OPS tak se vse dela v souladu s timto dokumentem
opravdu tomu věříš? Konkrétně zrovna u nás velmi proslulé sokromé letecké společnost....

-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
dell píše:lojza píše:Vse je v souladu s JAR-OPS1, o 1 nejsem presvedcen, kde je jasne napsano kolik hodin muze posadka pracovat, jsou to mezinarodni standardy, ktere CSA dodrzuji.Moc se v tom delat neda a u vsech aerolinek je to stejne.Nemam to cele v hlave, ale mozna to je nekde na internetu.Jestlize aerolinka dodrzuje JAR-OPS tak se vse dela v souladu s timto dokumentem
opravdu tomu věříš? Konkrétně zrovna u nás velmi proslulé sokromé letecké společnost....
Které společnosti

-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1003
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline