Stránka 1 z 3
Posádka na dálkových letech
Napsal: 19. 09. 2007, 11:06
od Letadlo
Chtěl jsem se zeptat zda posádka ať už u charteru nebo linkovek na dalekých cestách vždy zůstává v daném destinaci, až do dalšího letu zpět. Třeba u charteru celý týden zůstane v cílové zemi??
Re: posádka dálkové lety
Napsal: 19. 09. 2007, 11:31
od dracoola
Letadlo píše:Chtěl jsem se zeptat zda posádka ať už u charteru nebo linkovek na dalekých cestách vždy zůstává v daném destinaci, až do dalšího letu zpět. Třeba u charteru celý týden zůstane v cílové zemi??
Ano. U CSA pravidelnych linkach maji treba 48h v New Yorku nebo par dni v Kanade a pak letej zpatky (posadka se strida - letadlo to otoci) a u charteru vzdy zustane posadka tyden nebo 10 dni podle toho jaky je to typ otocky a zase letadlo pro ne prileti a necha tam dalsi posadku. Z duvodu ze by posadka nesmela byt ve vzuchu vic nez 12h najednou.
Napsal: 19. 09. 2007, 15:12
od Wentie
Neni tomu uplne tak. Existuje i letani v tzv. zesilenych nebo zdvojenych posadkach - v pripade, ze se tato moznost a koncepce spravne pochopi, primarnim ucelem nasazovani posadek v takovem slozeni je prave to, aby posadky mohli byt v praci i pres 12hod a posleze se odboura nutnost posadky nekde "vylozit". Proste se to ero otoci s "jednou partou" a zaroven budou dodrzeny limity pro dobu ve sluzbe.
Napsal: 19. 09. 2007, 15:33
od Thisway
Je pobyt posádek vyjma ubytování nějak organizován, nebo se prostě rozejdou na recepci v hotelu s tím, že sraz je za tejden v 10:00 tamtéž ?
Napsal: 19. 09. 2007, 17:17
od dell
na každej den mají přesně daný program dne...jednou ho vymejšlí FC a druhý den na oplatku CC
Napsal: 19. 09. 2007, 17:53
od lojza
dell píše:na každej den mají přesně daný program dne...jednou ho vymejšlí FC a druhý den na oplatku CC
kdyz to vymysli FC tak to je mnohem zajimavejsi
Napsal: 20. 09. 2007, 09:10
od dracoola
Wentie píše:Neni tomu uplne tak. Existuje i letani v tzv. zesilenych nebo zdvojenych posadkach - v pripade, ze se tato moznost a koncepce spravne pochopi, primarnim ucelem nasazovani posadek v takovem slozeni je prave to, aby posadky mohli byt v praci i pres 12hod a posleze se odboura nutnost posadky nekde "vylozit". Proste se to ero otoci s "jednou partou" a zaroven budou dodrzeny limity pro dobu ve sluzbe.
Mozna ze jsi nezaregistroval/a ze jsem psal u CSA,ale to je jedno.
Napsal: 20. 09. 2007, 09:35
od Wentie
dracoola píše:Wentie píše:Neni tomu uplne tak. Existuje i letani v tzv. zesilenych nebo zdvojenych posadkach - v pripade, ze se tato moznost a koncepce spravne pochopi, primarnim ucelem nasazovani posadek v takovem slozeni je prave to, aby posadky mohli byt v praci i pres 12hod a posleze se odboura nutnost posadky nekde "vylozit". Proste se to ero otoci s "jednou partou" a zaroven budou dodrzeny limity pro dobu ve sluzbe.
Mozna ze jsi nezaregistroval/a ze jsem psal u CSA,ale to je jedno.
Neni to jedno - ja to zaregistrovala. Nic to ale nemeni na tom, co jsem napsala
Napsal: 20. 09. 2007, 18:39
od stw14
sakra, dracoolo, to mas fakt stigro,zes este neletel v zesileny posadce
Napsal: 20. 09. 2007, 22:53
od Tom Air
Tohle je zajímavé téma. A jak je to s posádkama pro evropské lety? To letí např. linku Praha-Dublin-Praha na otočku ta samá posádka - dvě hodiny tam, hodina na letišti a dvě hodiny nazpátek? Jaké normy vlastně vytíženost pilotů regulují? Kolik hodin týdně např. může pilot trávit ve vzduchu a jaké další "mimoletové" aktivity má na starosti? Dost laické otázky, uznávám, ale ne všichni jsme tady profíci.
Napsal: 21. 09. 2007, 10:51
od lojza
Tom Air píše:Tohle je zajímavé téma. A jak je to s posádkama pro evropské lety? To letí např. linku Praha-Dublin-Praha na otočku ta samá posádka - dvě hodiny tam, hodina na letišti a dvě hodiny nazpátek? Jaké normy vlastně vytíženost pilotů regulují? Kolik hodin týdně např. může pilot trávit ve vzduchu a jaké další "mimoletové" aktivity má na starosti? Dost laické otázky, uznávám, ale ne všichni jsme tady profíci.
je to jednoduche.Vse je v souladu s JAR-OPS1, o 1 nejsem presvedcen, kde je jasne napsano kolik hodin muze posadka pracovat, jsou to mezinarodni standardy, ktere CSA dodrzuji.Moc se v tom delat neda a u vsech aerolinek je to stejne.Nemam to cele v hlave, ale mozna to je nekde na internetu.Jestlize aerolinka dodrzuje JAR-OPS tak se vse dela v souladu s timto dokumentem.
Mimoletove aktivity jsou jednoduche.
maximalne oskubat aerolinku.vysat co nejvice benefitu.letat co nejmene za co nejvic penez.nekdy nejaka ta stavka.nekdy zbankrotovat nejakou aerolinku
jinak nuda.
Napsal: 21. 09. 2007, 11:42
od dell
lojza píše:Vse je v souladu s JAR-OPS1, o 1 nejsem presvedcen, kde je jasne napsano kolik hodin muze posadka pracovat, jsou to mezinarodni standardy, ktere CSA dodrzuji.Moc se v tom delat neda a u vsech aerolinek je to stejne.Nemam to cele v hlave, ale mozna to je nekde na internetu.Jestlize aerolinka dodrzuje JAR-OPS tak se vse dela v souladu s timto dokumentem
opravdu tomu věříš? Konkrétně zrovna u nás velmi proslulé sokromé letecké společnost....
Napsal: 21. 09. 2007, 12:22
od Josef
Lojzo: jednoduché to naopak moc není. Četl jsi někdy ten JAR OPS, když o něm tady píšeš? Jinak ten konec příspěvku je sranda, že?
Napsal: 21. 09. 2007, 13:28
od PV
dell píše:lojza píše:Vse je v souladu s JAR-OPS1, o 1 nejsem presvedcen, kde je jasne napsano kolik hodin muze posadka pracovat, jsou to mezinarodni standardy, ktere CSA dodrzuji.Moc se v tom delat neda a u vsech aerolinek je to stejne.Nemam to cele v hlave, ale mozna to je nekde na internetu.Jestlize aerolinka dodrzuje JAR-OPS tak se vse dela v souladu s timto dokumentem
opravdu tomu věříš? Konkrétně zrovna u nás velmi proslulé sokromé letecké společnost....
Které společnosti
? Myslíš že si posádky risknou létat přes normu a přijít tak při kontrole inspekcí nějakého státu o licence??
Napsal: 21. 09. 2007, 14:12
od FlightDetent
Praveze v JAR-OPS, ktery je de facto vyzadovatelny, o norme letani neni ani jedine pismenko. Na zbytek lojzova prispevku lze samozrejme hledet stejne.