Posádka na dálkových letech
Posádka na dálkových letech
Chtěl jsem se zeptat zda posádka ať už u charteru nebo linkovek na dalekých cestách vždy zůstává v daném destinaci, až do dalšího letu zpět. Třeba u charteru celý týden zůstane v cílové zemi??
Re: posádka dálkové lety
Letadlo píše:Chtěl jsem se zeptat zda posádka ať už u charteru nebo linkovek na dalekých cestách vždy zůstává v daném destinaci, až do dalšího letu zpět. Třeba u charteru celý týden zůstane v cílové zemi??
Ano. U CSA pravidelnych linkach maji treba 48h v New Yorku nebo par dni v Kanade a pak letej zpatky (posadka se strida - letadlo to otoci) a u charteru vzdy zustane posadka tyden nebo 10 dni podle toho jaky je to typ otocky a zase letadlo pro ne prileti a necha tam dalsi posadku. Z duvodu ze by posadka nesmela byt ve vzuchu vic nez 12h najednou.
Neni tomu uplne tak. Existuje i letani v tzv. zesilenych nebo zdvojenych posadkach - v pripade, ze se tato moznost a koncepce spravne pochopi, primarnim ucelem nasazovani posadek v takovem slozeni je prave to, aby posadky mohli byt v praci i pres 12hod a posleze se odboura nutnost posadky nekde "vylozit". Proste se to ero otoci s "jednou partou" a zaroven budou dodrzeny limity pro dobu ve sluzbe.
Wentie píše:Neni tomu uplne tak. Existuje i letani v tzv. zesilenych nebo zdvojenych posadkach - v pripade, ze se tato moznost a koncepce spravne pochopi, primarnim ucelem nasazovani posadek v takovem slozeni je prave to, aby posadky mohli byt v praci i pres 12hod a posleze se odboura nutnost posadky nekde "vylozit". Proste se to ero otoci s "jednou partou" a zaroven budou dodrzeny limity pro dobu ve sluzbe.
Mozna ze jsi nezaregistroval/a ze jsem psal u CSA,ale to je jedno.
dracoola píše:Wentie píše:Neni tomu uplne tak. Existuje i letani v tzv. zesilenych nebo zdvojenych posadkach - v pripade, ze se tato moznost a koncepce spravne pochopi, primarnim ucelem nasazovani posadek v takovem slozeni je prave to, aby posadky mohli byt v praci i pres 12hod a posleze se odboura nutnost posadky nekde "vylozit". Proste se to ero otoci s "jednou partou" a zaroven budou dodrzeny limity pro dobu ve sluzbe.
Mozna ze jsi nezaregistroval/a ze jsem psal u CSA,ale to je jedno.
Neni to jedno - ja to zaregistrovala. Nic to ale nemeni na tom, co jsem napsala
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 569
- Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
- Oblíbené typy letadel: B777
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Tohle je zajímavé téma. A jak je to s posádkama pro evropské lety? To letí např. linku Praha-Dublin-Praha na otočku ta samá posádka - dvě hodiny tam, hodina na letišti a dvě hodiny nazpátek? Jaké normy vlastně vytíženost pilotů regulují? Kolik hodin týdně např. může pilot trávit ve vzduchu a jaké další "mimoletové" aktivity má na starosti? Dost laické otázky, uznávám, ale ne všichni jsme tady profíci.
je to jednoduche.Vse je v souladu s JAR-OPS1, o 1 nejsem presvedcen, kde je jasne napsano kolik hodin muze posadka pracovat, jsou to mezinarodni standardy, ktere CSA dodrzuji.Moc se v tom delat neda a u vsech aerolinek je to stejne.Nemam to cele v hlave, ale mozna to je nekde na internetu.Jestlize aerolinka dodrzuje JAR-OPS tak se vse dela v souladu s timto dokumentem.Tom Air píše:Tohle je zajímavé téma. A jak je to s posádkama pro evropské lety? To letí např. linku Praha-Dublin-Praha na otočku ta samá posádka - dvě hodiny tam, hodina na letišti a dvě hodiny nazpátek? Jaké normy vlastně vytíženost pilotů regulují? Kolik hodin týdně např. může pilot trávit ve vzduchu a jaké další "mimoletové" aktivity má na starosti? Dost laické otázky, uznávám, ale ne všichni jsme tady profíci.
Mimoletove aktivity jsou jednoduche. maximalne oskubat aerolinku.vysat co nejvice benefitu.letat co nejmene za co nejvic penez.nekdy nejaka ta stavka.nekdy zbankrotovat nejakou aerolinku jinak nuda.
lojza píše:Vse je v souladu s JAR-OPS1, o 1 nejsem presvedcen, kde je jasne napsano kolik hodin muze posadka pracovat, jsou to mezinarodni standardy, ktere CSA dodrzuji.Moc se v tom delat neda a u vsech aerolinek je to stejne.Nemam to cele v hlave, ale mozna to je nekde na internetu.Jestlize aerolinka dodrzuje JAR-OPS tak se vse dela v souladu s timto dokumentem
opravdu tomu věříš? Konkrétně zrovna u nás velmi proslulé sokromé letecké společnost....
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
dell píše:lojza píše:Vse je v souladu s JAR-OPS1, o 1 nejsem presvedcen, kde je jasne napsano kolik hodin muze posadka pracovat, jsou to mezinarodni standardy, ktere CSA dodrzuji.Moc se v tom delat neda a u vsech aerolinek je to stejne.Nemam to cele v hlave, ale mozna to je nekde na internetu.Jestlize aerolinka dodrzuje JAR-OPS tak se vse dela v souladu s timto dokumentem
opravdu tomu věříš? Konkrétně zrovna u nás velmi proslulé sokromé letecké společnost....
Které společnosti ? Myslíš že si posádky risknou létat přes normu a přijít tak při kontrole inspekcí nějakého státu o licence??
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline