Posádka na dálkových letech

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Letadlo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 08. 2006, 20:31
Stav: Offline

Posádka na dálkových letech

Příspěvek od Letadlo »

Chtěl jsem se zeptat zda posádka ať už u charteru nebo linkovek na dalekých cestách vždy zůstává v daném destinaci, až do dalšího letu zpět. Třeba u charteru celý týden zůstane v cílové zemi??


dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: posádka dálkové lety

Příspěvek od dracoola »

Letadlo píše:Chtěl jsem se zeptat zda posádka ať už u charteru nebo linkovek na dalekých cestách vždy zůstává v daném destinaci, až do dalšího letu zpět. Třeba u charteru celý týden zůstane v cílové zemi??


Ano. U CSA pravidelnych linkach maji treba 48h v New Yorku nebo par dni v Kanade a pak letej zpatky (posadka se strida - letadlo to otoci) a u charteru vzdy zustane posadka tyden nebo 10 dni podle toho jaky je to typ otocky a zase letadlo pro ne prileti a necha tam dalsi posadku. Z duvodu ze by posadka nesmela byt ve vzuchu vic nez 12h najednou.

Wentie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 19. 06. 2007, 12:47
Stav: Offline

Příspěvek od Wentie »

Neni tomu uplne tak. Existuje i letani v tzv. zesilenych nebo zdvojenych posadkach - v pripade, ze se tato moznost a koncepce spravne pochopi, primarnim ucelem nasazovani posadek v takovem slozeni je prave to, aby posadky mohli byt v praci i pres 12hod a posleze se odboura nutnost posadky nekde "vylozit". Proste se to ero otoci s "jednou partou" a zaroven budou dodrzeny limity pro dobu ve sluzbe.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Je pobyt posádek vyjma ubytování nějak organizován, nebo se prostě rozejdou na recepci v hotelu s tím, že sraz je za tejden v 10:00 tamtéž ?

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

na každej den mají přesně daný program dne...jednou ho vymejšlí FC a druhý den na oplatku CC :lol:


lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Příspěvek od lojza »

dell píše:na každej den mají přesně daný program dne...jednou ho vymejšlí FC a druhý den na oplatku CC :lol:
kdyz to vymysli FC tak to je mnohem zajimavejsi :lol:

dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od dracoola »

Wentie píše:Neni tomu uplne tak. Existuje i letani v tzv. zesilenych nebo zdvojenych posadkach - v pripade, ze se tato moznost a koncepce spravne pochopi, primarnim ucelem nasazovani posadek v takovem slozeni je prave to, aby posadky mohli byt v praci i pres 12hod a posleze se odboura nutnost posadky nekde "vylozit". Proste se to ero otoci s "jednou partou" a zaroven budou dodrzeny limity pro dobu ve sluzbe.


Mozna ze jsi nezaregistroval/a ze jsem psal u CSA,ale to je jedno.

Wentie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 19. 06. 2007, 12:47
Stav: Offline

Příspěvek od Wentie »

dracoola píše:
Wentie píše:Neni tomu uplne tak. Existuje i letani v tzv. zesilenych nebo zdvojenych posadkach - v pripade, ze se tato moznost a koncepce spravne pochopi, primarnim ucelem nasazovani posadek v takovem slozeni je prave to, aby posadky mohli byt v praci i pres 12hod a posleze se odboura nutnost posadky nekde "vylozit". Proste se to ero otoci s "jednou partou" a zaroven budou dodrzeny limity pro dobu ve sluzbe.


Mozna ze jsi nezaregistroval/a ze jsem psal u CSA,ale to je jedno.


Neni to jedno - ja to zaregistrovala. Nic to ale nemeni na tom, co jsem napsala :wink:

stw14
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 125
Registrován: 15. 11. 2006, 19:10
Bydliště: praha
Stav: Offline

Příspěvek od stw14 »

sakra, dracoolo, to mas fakt stigro,zes este neletel v zesileny posadce :D

Tom Air
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 569
Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
Oblíbené typy letadel: B777
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od Tom Air »

Tohle je zajímavé téma. A jak je to s posádkama pro evropské lety? To letí např. linku Praha-Dublin-Praha na otočku ta samá posádka - dvě hodiny tam, hodina na letišti a dvě hodiny nazpátek? Jaké normy vlastně vytíženost pilotů regulují? Kolik hodin týdně např. může pilot trávit ve vzduchu a jaké další "mimoletové" aktivity má na starosti? Dost laické otázky, uznávám, ale ne všichni jsme tady profíci.

lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Příspěvek od lojza »

Tom Air píše:Tohle je zajímavé téma. A jak je to s posádkama pro evropské lety? To letí např. linku Praha-Dublin-Praha na otočku ta samá posádka - dvě hodiny tam, hodina na letišti a dvě hodiny nazpátek? Jaké normy vlastně vytíženost pilotů regulují? Kolik hodin týdně např. může pilot trávit ve vzduchu a jaké další "mimoletové" aktivity má na starosti? Dost laické otázky, uznávám, ale ne všichni jsme tady profíci.
je to jednoduche.Vse je v souladu s JAR-OPS1, o 1 nejsem presvedcen, kde je jasne napsano kolik hodin muze posadka pracovat, jsou to mezinarodni standardy, ktere CSA dodrzuji.Moc se v tom delat neda a u vsech aerolinek je to stejne.Nemam to cele v hlave, ale mozna to je nekde na internetu.Jestlize aerolinka dodrzuje JAR-OPS tak se vse dela v souladu s timto dokumentem.
Mimoletove aktivity jsou jednoduche. :P maximalne oskubat aerolinku.vysat co nejvice benefitu.letat co nejmene za co nejvic penez.nekdy nejaka ta stavka.nekdy zbankrotovat nejakou aerolinku :lol: jinak nuda.

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

lojza píše:Vse je v souladu s JAR-OPS1, o 1 nejsem presvedcen, kde je jasne napsano kolik hodin muze posadka pracovat, jsou to mezinarodni standardy, ktere CSA dodrzuji.Moc se v tom delat neda a u vsech aerolinek je to stejne.Nemam to cele v hlave, ale mozna to je nekde na internetu.Jestlize aerolinka dodrzuje JAR-OPS tak se vse dela v souladu s timto dokumentem

opravdu tomu věříš? Konkrétně zrovna u nás velmi proslulé sokromé letecké společnost.... :D

Josef
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 285
Registrován: 23. 01. 2003, 14:27
Stav: Offline

Příspěvek od Josef »

Lojzo: jednoduché to naopak moc není. Četl jsi někdy ten JAR OPS, když o něm tady píšeš? Jinak ten konec příspěvku je sranda, že?

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od PV »

dell píše:
lojza píše:Vse je v souladu s JAR-OPS1, o 1 nejsem presvedcen, kde je jasne napsano kolik hodin muze posadka pracovat, jsou to mezinarodni standardy, ktere CSA dodrzuji.Moc se v tom delat neda a u vsech aerolinek je to stejne.Nemam to cele v hlave, ale mozna to je nekde na internetu.Jestlize aerolinka dodrzuje JAR-OPS tak se vse dela v souladu s timto dokumentem

opravdu tomu věříš? Konkrétně zrovna u nás velmi proslulé sokromé letecké společnost.... :D

Které společnosti :shock: ? Myslíš že si posádky risknou létat přes normu a přijít tak při kontrole inspekcí nějakého státu o licence??

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

Praveze v JAR-OPS, ktery je de facto vyzadovatelny, o norme letani neni ani jedine pismenko. Na zbytek lojzova prispevku lze samozrejme hledet stejne.


Odpovědět