Stansted do kytek, co bude další?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Budou ČSA přinuceny opustit pod tlakem nízkonákladové konkurence dalši destinace?

Anketa končí za 30. 12. 2007, 13:20

Urcite ANO
37
59%
Mozna ANO
22
35%
Mozna NE
3
5%
Urcite NE
1
2%
 
Celkem hlasů: 63

Fanda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 173
Registrován: 19. 03. 2007, 23:33
Stav: Offline

Příspěvek od Fanda »

Nekamenujte mě, ale co kromě rušení zkusit třeba Wroclaw? Přímých zahraničních letů tam je jen pár a letět tam přes Varšavu je z hodně směrů docela oklika, navíc myslím, že Praha může pořád nabídnout mnohem víc a lepších přípojů. Na jedno až dvě ATRka denně by to mohlo být...


euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Příspěvek od euroflyer »

myslím, že mezi adepty na zrušení jsou některé linky do Německa, kde LH podstatně z Prahy expandovala. Nevím, jak je plný třeba Stuttgart nebo Hamburg...ale LH tam nabízí dobré ceny i servis...

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

ČSA tam taky nabízejí dobré ceny a servis..
Co se týká Wroclavi, je to asi jako s ostatními letišti - to že tam třeba lítá hodně lidí ještě neznamená, že se linka uživí. Dokud se nešáhne do nákladů ČSA, bude problém uživit skoro všechno s výjimkou Ruska.

Fanda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 173
Registrován: 19. 03. 2007, 23:33
Stav: Offline

Příspěvek od Fanda »

Pilgrim píše:ČSA tam taky nabízejí dobré ceny a servis..
Co se týká Wroclavi, je to asi jako s ostatními letišti - to že tam třeba lítá hodně lidí ještě neznamená, že se linka uživí. Dokud se nešáhne do nákladů ČSA, bude problém uživit skoro všechno s výjimkou Ruska.

Myslím, že to trošku pletete. Problém ČSA není, že se neuživí linky jako takové (výnosy z letenek proti přímým nákladům), ale že nevydělají dost na to, aby pokryly tu nepřímou režii. Jinými slovy, linky na sebe vydělají, ale ČSA ne. Ale to už se tady párkrát řešilo. Takže pokud se uvolní letadla z linek do Popradu nebo Sliače, jak čtu výše, je potřeba hledat, kde vydělají víc.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1240
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Příspěvek od Orus-x »

Fanda píše:Nekamenujte mě, ale co kromě rušení zkusit třeba Wroclaw? Přímých zahraničních letů tam je jen pár a letět tam přes Varšavu je z hodně směrů docela oklika, navíc myslím, že Praha může pořád nabídnout mnohem víc a lepších přípojů. Na jedno až dvě ATRka denně by to mohlo být...

Wroclaw - no určitou logiku to má, ale Poláci se rozlítali hlavně za prací (UK, Irsko), a to mají ošéfovaný low-costi... A navíc je to z Prahy něco okolo 200 km, t.j. jako linka do BRQ :) Má někdo info, jak je plný třeba Krakov?


Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

Myslím, že to trošku pletete. Problém ČSA není, že se neuživí linky jako takové (výnosy z letenek proti přímým nákladům), ale že nevydělají dost na to, aby pokryly tu nepřímou režii. Jinými slovy, linky na sebe vydělají, ale ČSA ne. Ale to už se tady párkrát řešilo. Takže pokud se uvolní letadla z linek do Popradu nebo Sliače, jak čtu výše, je potřeba hledat, kde vydělají víc.


To Fanda: Slovíčkaření..jaký je v tom v posledku rozdíl, jestli linky nevydělají, nebo nevydělají dost?? ČSA ruší linky které jsou prodělečné, nebo nevydělají dost na to, aby se udržely, byť jsou ziskové. Možná ani nebudu ani daleko od pravdy (s trochou přehánění), když si na základě předchozích "strategických rozhodutí" představuju rozhodování našeho managementu o budoucnosti určitých linek tak, že jedou po seznamu výdělků linek za poslední měsíc a prostě škrtají ty linky, které jsou na seznamu dole (ať v plusu nebo v mínusu). Pokud hledají, kde by vydělali víc, tak asi hledají hodně hluboko, protože kromě zmiňovaných leasingů v Indii (a možná v Nigérii, jestli se to fakt uskuteční) a naprosto bezkoncepčních (byť asi finančně zajímavých) jednorázových až maximálně krátkodobých charterů různě po Evropě se kapacita ve vlastní síti ČSA nikam nepřesouvá. Nezavádějí se nové linky, nijak výrazně se neposilují spoje - kapacita se přesouvá maximálně ve prospěch charterů a vracení letadel. Tím nezavrhuji práci současného managementu jako takovou, udělali hodně práce, zejména pro modernizaci společnosti, nastavení standardního účetního a ekonomického prostředí a snad i zlepšení image, ale co se týká koncepce flotily a linek, je to CHAOS, ZMATEK a AMATÉRISMUS!

To Orus-X: Krakow bývá hodně slušně obsazený v denní frekvenci, průměrně ve večerní směrem PRG-KRK, mizerně v ranní směrem KRK-PRG. Velmi obecně.

Fanda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 173
Registrován: 19. 03. 2007, 23:33
Stav: Offline

Příspěvek od Fanda »

Pilgrim píše:
Myslím, že to trošku pletete. Problém ČSA není, že se neuživí linky jako takové (výnosy z letenek proti přímým nákladům), ale že nevydělají dost na to, aby pokryly tu nepřímou režii. Jinými slovy, linky na sebe vydělají, ale ČSA ne. Ale to už se tady párkrát řešilo. Takže pokud se uvolní letadla z linek do Popradu nebo Sliače, jak čtu výše, je potřeba hledat, kde vydělají víc.


To Fanda: Slovíčkaření..jaký je v tom v posledku rozdíl, jestli linky nevydělají, nebo nevydělají dost??

No rozdíl v tom je docela zásadní pro řízení, kam létat, jesttli vůbec a tak. Pokusím se to vysvětlit velice laicky. Budu mít jen 5 linek a Lašáka v čele. 4 linky mi měsíčně vydělají celkem třeba 700.000, pátá (Moskva?) 250.000. Lašák stojí 1.000.000 měsíčně. Společnost tak bude mít ztrátu 50.000, ale linky ziskové. A vy můžete hledat šestou linku, která vydělá aspoň těch 50.000, ještě zvýšit zisk těch ostatních linek nebo snížit plat Lašákovi. A nebo můžete rozpočítat Lašáka na všech 5 linek (200.000 na každou), říct, že ty první čtyři jsou trátové (celkem ztráta 100.000) a jen ta poslední vydělává. Jenže když ty první 4 ztrátové zrušíte, zbyde vám jen pořád stejný přímý zisk z té 5. linky a Lašák za pořád stejný milión. A najednou nemáte ztrátu 50.000, ale 750.000. Takže každá linka, která pokryje svoje vlastní náklady a ještě přispěje Lašákovi, je dobrá. A čím je Lašák dražší, tím víc je těch linek potřeba.

Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

Příspěvek od Lucky »

Pilgrim píše:
Myslím, že to trošku pletete. Problém ČSA není, že se neuživí linky jako takové (výnosy z letenek proti přímým nákladům), ale že nevydělají dost na to, aby pokryly tu nepřímou režii. Jinými slovy, linky na sebe vydělají, ale ČSA ne. Ale to už se tady párkrát řešilo. Takže pokud se uvolní letadla z linek do Popradu nebo Sliače, jak čtu výše, je potřeba hledat, kde vydělají víc.


To Fanda: Slovíčkaření..jaký je v tom v posledku rozdíl, jestli linky nevydělají, nebo nevydělají dost?? ČSA ruší linky které jsou prodělečné, nebo nevydělají dost na to, aby se udržely, byť jsou ziskové. Možná ani nebudu ani daleko od pravdy (s trochou přehánění), když si na základě předchozích "strategických rozhodutí" představuju rozhodování našeho managementu o budoucnosti určitých linek tak, že jedou po seznamu výdělků linek za poslední měsíc a prostě škrtají ty linky, které jsou na seznamu dole (ať v plusu nebo v mínusu). Pokud hledají, kde by vydělali víc, tak asi hledají hodně hluboko, protože kromě zmiňovaných leasingů v Indii (a možná v Nigérii, jestli se to fakt uskuteční) a naprosto bezkoncepčních (byť asi finančně zajímavých) jednorázových až maximálně krátkodobých charterů různě po Evropě se kapacita ve vlastní síti ČSA nikam nepřesouvá. Nezavádějí se nové linky, nijak výrazně se neposilují spoje - kapacita se přesouvá maximálně ve prospěch charterů a vracení letadel. Tím nezavrhuji práci současného managementu jako takovou, udělali hodně práce, zejména pro modernizaci společnosti, nastavení standardního účetního a ekonomického prostředí a snad i zlepšení image, ale co se týká koncepce flotily a linek, je to CHAOS, ZMATEK a AMATÉRISMUS!

To Orus-X: Krakow bývá hodně slušně obsazený v denní frekvenci, průměrně ve večerní směrem PRG-KRK, mizerně v ranní směrem KRK-PRG. Velmi obecně.


Nigerie asi nebude.Letovy usek to vzdal

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

To Fanda - to bylo hezky polopaticky vysvětleno, jako pro naprostého blbe*ka :D . Problém není v tom, že bych tyhle věci nechápal, problém je v tom, že na celkový výsledek to podle mě naprosto nemá vliv. A obecně si nemyslím, že by zisk/ztráta (pokud se nejedná o nějaké zásadní propadáky) měly v současnosti u ČSA zásadní vliv na existenci/neexistenci linky. Navíc čistými počty je vždycky nejlepší linka charter - náklady minimální, zisk jistý..proto taky vedení honí zakázky všude po Evropě, než aby se staralo o pravidelnou síť.
To Lucky - fakt nemůžu tvrdit, že by mě to nějak mrzelo..

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3966
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od HighFlyer »

BB píše:A hlavne EI zpola tomu lowcostu uz patri, takze si to urcite navzajem ohlidaji, aby sly zisky z obojiho a nekonkurovali si.


To je zcela chybna informace. Ryanair ma v soucasne dobe jenom 19,2% akcii EI, coz neni ani blokacni minorita. A mezi obema dopravci nadale zuri tezky konkurencni boj, coz je do znacne miry O'Learyho vendeta za to, ze mu irska vlada nechce prodat zbytek akcii EI.

A diky vendete mame tretiho provozovatele na lince PRG-DUB (a dalsi vrasku na cele v Kolejni :twisted: )

dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od dracoola »

Jako STN nijak nelituju,nevim jaky mate zkusenosti vy ale ja mel pokazdy STN poloprazdnej a absolutne bez plne platicich pax v J/Class coz je dost kriticky a tak to chapu jako logicky krok,LHR je plne furt,no problem...
8)

Dachen
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 26. 11. 2004, 13:55
Stav: Offline

Příspěvek od Dachen »

na ch-aviation.ch jsem objevil informaci o nove lince csa PRG-MUC-BOD (Bordeaux) 6x tydne s B735, vite nekdo o tom neco?

CSA Czech Airlines (OK/Prague) has converted options into firm orders for additional eight A319-100s. It will launch six times weekly B737-500 service from Prague via Munich to Bordeaux on March 2, 2008. CSA has founded a new low cost subsidiary Click4Sky that will sell seats on existing CSA mainline services out of Prague.

mike-delta
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 20. 02. 2006, 18:00
Bydliště: LUX
Stav: Offline

Příspěvek od mike-delta »

Dachen píše:na ch-aviation.ch jsem objevil informaci o nove lince csa PRG-MUC-BOD (Bordeaux) 6x tydne s B735, vite nekdo o tom neco?

CSA Czech Airlines (OK/Prague) has converted options into firm orders for additional eight A319-100s. It will launch six times weekly B737-500 service from Prague via Munich to Bordeaux on March 2, 2008. CSA has founded a new low cost subsidiary Click4Sky that will sell seats on existing CSA mainline services out of Prague.


uz je to v systemu, s nightstopem v BOD.
v systemu jiz na zimni letak nejsou 3 denni spoje LH (jako dosud-operovano Cityline), takze by to svou logiku melo.
da se predpokladat codeshare a hlavne obchodni podpora AF.

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Příspěvek od euroflyer »

mike-delta píše:
Dachen píše:na ch-aviation.ch jsem objevil informaci o nove lince csa PRG-MUC-BOD (Bordeaux) 6x tydne s B735, vite nekdo o tom neco?

CSA Czech Airlines (OK/Prague) has converted options into firm orders for additional eight A319-100s. It will launch six times weekly B737-500 service from Prague via Munich to Bordeaux on March 2, 2008. CSA has founded a new low cost subsidiary Click4Sky that will sell seats on existing CSA mainline services out of Prague.


uz je to v systemu, s nightstopem v BOD.
v systemu jiz na zimni letak nejsou 3 denni spoje LH (jako dosud-operovano Cityline), takze by to svou logiku melo.
da se predpokladat codeshare a hlavne obchodni podpora AF.

jestli se nepletu, dosud OK létá MUC 2xdenně, teď tam vidím jen jednou denně právě tu linku do BOD

mike-delta
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 20. 02. 2006, 18:00
Bydliště: LUX
Stav: Offline

Příspěvek od mike-delta »

euroflyer píše:
mike-delta píše:
Dachen píše:na ch-aviation.ch jsem objevil informaci o nove lince csa PRG-MUC-BOD (Bordeaux) 6x tydne s B735, vite nekdo o tom neco?

CSA Czech Airlines (OK/Prague) has converted options into firm orders for additional eight A319-100s. It will launch six times weekly B737-500 service from Prague via Munich to Bordeaux on March 2, 2008. CSA has founded a new low cost subsidiary Click4Sky that will sell seats on existing CSA mainline services out of Prague.


uz je to v systemu, s nightstopem v BOD.
v systemu jiz na zimni letak nejsou 3 denni spoje LH (jako dosud-operovano Cityline), takze by to svou logiku melo.
da se predpokladat codeshare a hlavne obchodni podpora AF.

jestli se nepletu, dosud OK létá MUC 2xdenně, teď tam vidím jen jednou denně právě tu linku do BOD


pro zpresneni:ty 3 zrejme zrusene daily flts LH (operated by CityLine) jsem myslel MUC-BOD.
Na PRG-MUC by mela LH zustat na 5 daily flts (operated by Air Dolomiti).

2 euroflyer: ja v 1A teda vidim i po 3MAR porad i ty "stare" 2daily linky PRG-MUC na ATR...uvidime. jestli budou mit jen jeden daily do MUC, tak konci s busines traffic do MUC, coz mi uz moc logicke nepripada.


Odpovědět