euroflyer píše:highflyer: takže jaká linka bude další zrušená?
Na toto stale dluzim odpoved, pardon
Domnivam se, ze mezi kandidaty na zruseni budou predevsim linky, na kterych operuji dva agresivni konkurenti, tak jak to bylo v pripade DUB, kde CSA neustaly cenovou konkurenci Ryanairu a Aer Lingus. Jednoho konkurenta CSA jeste vetsinou ustoji, ale tam kde nastoupi druhy uz to byva pro naseho narodniho vysokonakladoveho dopravce problem.
Takze na kterych linkach mame konkurenci dvou nizkonakladovych dopravcu proti CSA? Jednak je to Milano (easyJet-MXP, SkyE-BGY). Tam ma CSA mirnou vyhodu, ze MXP je jakesi residuum hubu aliancniho partnera (i kdyz teda sam aliancni partner je residuum). Transferovi cestujici by tu linku mohli udrzet (i kdyz tim jsme se u DUB chlacholili taky). Ve srovnani s Dublinem je to ovsem vetsi trh, a to obema smery. Pak tady mame CPH, kde operuji SkyE a k tomu Norwegian. Na Stockholmu uz je Ryanair, Norwegian se tam udajne chysta.
Do skupiny linek, na kterych operuji dva nizkonakladovi konkurenti, sice nepatri MAN. Tam je konkurent jen jeden, ale i presto bych tuto linku mezi ohrozene druhy zaradil. Je riziko, ze skonci ze stejnych duvodu, jako skoncil BHX, EDI, GLA a STN.
No a pak tady mame dalsi kategorii ohrozenych druhu, coz jsou linky operovane jATRem s dobou letu 1.5h a vice (protoze tady uz je vrtule vyrazne nevyhodna oproti 737/320 v prepoctu nakladu na sedacku). Presne z tohoto duvodu sel do kytek GOT, protoze naklady na sedacku PRG-GOT s jATRem CSA byly katastrofalni ve srovnani s 737 Sterlingu (ten sel sice do kytek, ale linka CSA taky). Dnes se to tyka BLQ a VCE. Na obou je nizkonakladova konkurence (Windjet a SkyE) jejiz vyrobni prostredky umi delat naklady o uroven nizsi nez jATRo CSA.
Takze kdyz shrnu seznam ohrozenych druhu, tak na nej patri MXP, CPH, ARN, MAN, BLQ a VCE.