Stansted do kytek, co bude další?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Budou ČSA přinuceny opustit pod tlakem nízkonákladové konkurence dalši destinace?

Anketa končí za 30. 12. 2007, 13:20

Urcite ANO
37
59%
Mozna ANO
22
35%
Mozna NE
3
5%
Urcite NE
1
2%
 
Celkem hlasů: 63

Odnem
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 130
Registrován: 22. 09. 2003, 23:37
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od Odnem »

sever2 píše:Smyslim stejnym smerem jako HighFlyer. V Evrope bude narustat point-to-point doprava a transferovi cestujicich na linkach CSA budou ubyvat. Myslim, ze tento fakt prechazime uz velmi dlouho a delame stejnou chybu jako bylo resit, jak by mohly CSA obnovit flotilu dalkovych letadel, aby se pak ukazalo, ze CSA proste nejsou v takove kondici, aby si neco takoveho mohly vubec dovolit planovat.

Myslim, ze vedeni CSA by melo velice vazne zvazit prechod na obchodni model Brussels Airlines. Myslim, ze uz neni na vyber a musi se zacit s transformaci na vice mene point-to-point dopravce samozrejme s ponechanim mozneho transferu v Praze kvuli linkam na vychod. Jde jen o to, jestli se to obejde bez krachu a nebo ne.


Idea asi jedina realna, ale aby se to stihlo nez Ryanair/Easyjet otevre v Praze zakladnu :mrgreen:


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od Globik »

Ad poměr transfer.cestujících: Před pár lety jsem letěl s ČSA ze Soluně do Prahy. Letadlo plné. U pásu jsme pak čekali tři :wink:

A ohledně point to point: Možná plácám blbosti, ale nezaspaly trochu full service aerolinky? Většinou se mi vyplatí letět s přestupem než přímo. Tedy finančně.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od HighFlyer »

euroflyer píše:highflyer: takže jaká linka bude další zrušená?

Na toto stale dluzim odpoved, pardon :oops: Domnivam se, ze mezi kandidaty na zruseni budou predevsim linky, na kterych operuji dva agresivni konkurenti, tak jak to bylo v pripade DUB, kde CSA neustaly cenovou konkurenci Ryanairu a Aer Lingus. Jednoho konkurenta CSA jeste vetsinou ustoji, ale tam kde nastoupi druhy uz to byva pro naseho narodniho vysokonakladoveho dopravce problem.

Takze na kterych linkach mame konkurenci dvou nizkonakladovych dopravcu proti CSA? Jednak je to Milano (easyJet-MXP, SkyE-BGY). Tam ma CSA mirnou vyhodu, ze MXP je jakesi residuum hubu aliancniho partnera (i kdyz teda sam aliancni partner je residuum). Transferovi cestujici by tu linku mohli udrzet (i kdyz tim jsme se u DUB chlacholili taky). Ve srovnani s Dublinem je to ovsem vetsi trh, a to obema smery. Pak tady mame CPH, kde operuji SkyE a k tomu Norwegian. Na Stockholmu uz je Ryanair, Norwegian se tam udajne chysta.

Do skupiny linek, na kterych operuji dva nizkonakladovi konkurenti, sice nepatri MAN. Tam je konkurent jen jeden, ale i presto bych tuto linku mezi ohrozene druhy zaradil. Je riziko, ze skonci ze stejnych duvodu, jako skoncil BHX, EDI, GLA a STN.

No a pak tady mame dalsi kategorii ohrozenych druhu, coz jsou linky operovane jATRem s dobou letu 1.5h a vice (protoze tady uz je vrtule vyrazne nevyhodna oproti 737/320 v prepoctu nakladu na sedacku). Presne z tohoto duvodu sel do kytek GOT, protoze naklady na sedacku PRG-GOT s jATRem CSA byly katastrofalni ve srovnani s 737 Sterlingu (ten sel sice do kytek, ale linka CSA taky). Dnes se to tyka BLQ a VCE. Na obou je nizkonakladova konkurence (Windjet a SkyE) jejiz vyrobni prostredky umi delat naklady o uroven nizsi nez jATRo CSA.

Takze kdyz shrnu seznam ohrozenych druhu, tak na nej patri MXP, CPH, ARN, MAN, BLQ a VCE.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od alesesl »

HighFlyer píše:
euroflyer píše:highflyer: takže jaká linka bude další zrušená?

Na toto stale dluzim odpoved, pardon :oops: Domnivam se, ze mezi kandidaty na zruseni budou predevsim linky, na kterych operuji dva agresivni konkurenti, tak jak to bylo v pripade DUB, kde CSA neustaly cenovou konkurenci Ryanairu a Aer Lingus. Jednoho konkurenta CSA jeste vetsinou ustoji, ale tam kde nastoupi druhy uz to byva pro naseho narodniho vysokonakladoveho dopravce problem.

Takze na kterych linkach mame konkurenci dvou nizkonakladovych dopravcu proti CSA? Jednak je to Milano (easyJet-MXP, SkyE-BGY). Tam ma CSA mirnou vyhodu, ze MXP je jakesi residuum hubu aliancniho partnera (i kdyz teda sam aliancni partner je residuum). Transferovi cestujici by tu linku mohli udrzet (i kdyz tim jsme se u DUB chlacholili taky). Ve srovnani s Dublinem je to ovsem vetsi trh, a to obema smery. Pak tady mame CPH, kde operuji SkyE a k tomu Norwegian. Na Stockholmu uz je Ryanair, Norwegian se tam udajne chysta.

Do skupiny linek, na kterych operuji dva nizkonakladovi konkurenti, sice nepatri MAN. Tam je konkurent jen jeden, ale i presto bych tuto linku mezi ohrozene druhy zaradil. Je riziko, ze skonci ze stejnych duvodu, jako skoncil BHX, EDI, GLA a STN.

No a pak tady mame dalsi kategorii ohrozenych druhu, coz jsou linky operovane jATRem s dobou letu 1.5h a vice (protoze tady uz je vrtule vyrazne nevyhodna oproti 737/320 v prepoctu nakladu na sedacku). Presne z tohoto duvodu sel do kytek GOT, protoze naklady na sedacku PRG-GOT s jATRem CSA byly katastrofalni ve srovnani s 737 Sterlingu (ten sel sice do kytek, ale linka CSA taky). Dnes se to tyka BLQ a VCE. Na obou je nizkonakladova konkurence (Windjet a SkyE) jejiz vyrobni prostredky umi delat naklady o uroven nizsi nez jATRo CSA.

Takze kdyz shrnu seznam ohrozenych druhu, tak na nej patri MXP, CPH, ARN, MAN, BLQ a VCE.


Ja bych podporil tvoji logiky a muj typ na zruseni je MAN.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od HighFlyer »

Tak vyhlasuji sam sebe a kolegu Aleše (alesesl) za viteze dalsiho kola ankety, protoze ČSA prave zrusily Manchester (posledni let 24OCT). Kua, fakt skoda, ze na to nevypisuje kurzy Tipsport nebo Fortuna :mrgreen:

Je tady nekdo z CSA, kdo muze rict, jaky byl na PRGMAN podil transferovych cestujicich? Ocividne tu linku nezachranili.

Nu coz, nezbyva nez si tipnout na dalsi linku, kterou ČSA pod tlakem konkurence zrusi. Ja zustavam u sveho seznamu ohrozenych druhu: MXP, CPH, ARN, BLQ a VCE. A jeste pridavam MUC a TXL.


Dachen
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 26. 11. 2004, 13:55
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od Dachen »

HighFlyer píše:Tak vyhlasuji sam sebe a kolegu Aleše (alesesl) za viteze dalsiho kola ankety, protoze ČSA prave zrusily Manchester (posledni let 24OCT). Kua, fakt skoda, ze na to nevypisuje kurzy Tipsport nebo Fortuna :mrgreen:

Je tady nekdo z CSA, kdo muze rict, jaky byl na PRGMAN podil transferovych cestujicich? Ocividne tu linku nezachranili.

Nu coz, nezbyva nez si tipnout na dalsi linku, kterou ČSA pod tlakem konkurence zrusi. Ja zustavam u sveho seznamu ohrozenych druhu: MXP, CPH, ARN, BLQ a VCE. A jeste pridavam MUC a TXL.


Gratulace :wink:

Myslim, ze CPH, MXP a BLQ jeste nejakou dobu zustanou podle infomraci MK v jinem vlakne do techto destinaci na zimu pridavaji frekvence.

Vzhledem ke konkurenci bych videl jako ohrozene VCE, IST a casem i MXP.

Dakota
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 12. 08. 2009, 22:05
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od Dakota »

Ano přidáme frekvenci, počet cestujících se nezvětší, ale díky více frekvencí jich na linku bude méně, pak linku vyhlásíme jako ztrátovou a zavřeme jí. :lol: Přesně takhle to bylo s DUB.
V létě polední DUB vždy přesně na kapacitě B734. Koumáci přidali denní frekvenci a najednou tu byla dvě poloprázdná letadla a tak linku zrušili jako nerentabilní.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od alesesl »

ja bych osobne tipoval ze dalsi bude IST.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od Smurfx »

Kromě MAN se další linky podle dnešních vyjádření rušit nebudou, jen se případně budou ubírat frekvence. Tak u toho snad zůstane...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od HighFlyer »

Smurfx píše:Kromě MAN se další linky podle dnešních vyjádření rušit nebudou, jen se případně budou ubírat frekvence. Tak u toho snad zůstane...

Taky jsem to videl ve zpravach. Zlaty voci! :lol:

Nechame hlasovat o tom, jestli pocet zrusenych linek u CSA v pristich 12 mesicich bude nenulovy? :mrgreen:

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od MEA »

alesesl píše:ja bych osobne tipoval ze dalsi bude IST.


mas na mysli zrusenie IST alebo pripadne presunutie na Sabiha Gokcen. natusim aku to ma obsadenost teraz, ale kedysi som istanbul z csa lietaval a byval plny. ale ku koncu som zazil par miestnych co sa stazovali na upadajuci palubny servis

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od jane »

MEA píše:
alesesl píše:ja bych osobne tipoval ze dalsi bude IST.


mas na mysli zrusenie IST alebo pripadne presunutie na Sabiha Gokcen. natusim aku to ma obsadenost teraz, ale kedysi som istanbul z csa lietaval a byval plny. ale ku koncu som zazil par miestnych co sa stazovali na upadajuci palubny servis


To se ani nedivim, kdyz TK ma na lince IST-PRG vyber ze dvou teplych jidel v economu a CSA dava sendvic.

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od euroflyer »

jane píše:
MEA píše:
alesesl píše:ja bych osobne tipoval ze dalsi bude IST.


mas na mysli zrusenie IST alebo pripadne presunutie na Sabiha Gokcen. natusim aku to ma obsadenost teraz, ale kedysi som istanbul z csa lietaval a byval plny. ale ku koncu som zazil par miestnych co sa stazovali na upadajuci palubny servis


To se ani nedivim, kdyz TK ma na lince IST-PRG vyber ze dvou teplych jidel v economu a CSA dava sendvic.

IST byl kandidátem společně s MAN, rozhodovalo se mezi oběma linkama, že půjde jedna z nich...

kopi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 96
Registrován: 11. 02. 2009, 13:49
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od kopi »

jane píše:
MEA píše:
alesesl píše:ja bych osobne tipoval ze dalsi bude IST.


mas na mysli zrusenie IST alebo pripadne presunutie na Sabiha Gokcen. natusim aku to ma obsadenost teraz, ale kedysi som istanbul z csa lietaval a byval plny. ale ku koncu som zazil par miestnych co sa stazovali na upadajuci palubny servis


To se ani nedivim, kdyz TK ma na lince IST-PRG vyber ze dvou teplych jidel v economu a CSA dava sendvic.


No a já myslel, že cestující se podle jídla nerozhodují... :?

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Stansted do kytek, co bude další?

Příspěvek od dydzej »

No on na dvou a půl hodinovém letu a více nějaký ten větší gáblík bodne. Podávat v economy sendvič na letu do HER, který trvá 2:45 h, je pěkný výsměch. Nebo si mají cestující do letadla nosit papírové pytlíky s McD menu jako v USA? Na US vnitrostátních letech nasbírá posádka docela dost odpadu.


Odpovědět