Nehoda A310 v roce 1995

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Příspěvek od františek dobrota »

Pšenice i Josef mají pravdu, záleží jakých násobků bylo dosaženo, ale v tomhle případě by se kontrola asi prováděla na základě popisu situace posádkou viz. níže. Kontroly jsou rozděleny do několika fází. Fáze A se dá za hodinu či dvě stihnout (pakliže je po ruce dostatečně kvalifikovaný a rychlý mechanik).Jestliže během fáze A není nalezeno žádné poškození, nemusí se další stupně provádět. Podobné postupy existují pro i pro překročení jiných parametrů, vnějších podmínek a poškození - třeba střetem s ptákem, bleskem, kroupami, tvrdé přistání,vyjetí z dráhy až po třeba únik rtuti na palubě...

INSPECTION AFTER FLIGHT IN EXCESSIVE TURBULENCE OR IN EXCESS OF VMO/MMO

Inspection is required following a flight crew report and/or information provided by the Flight Data Acquisition Unit.

NOTE: Excessive turbulence is identified as turbulence that causes large, abrupt changes in altitude and/or attitude. It usually causes large variations in airspeed. Passengers and crew are moved violently against their seat belts and loose objects are moved around the aircraft.

A flight in excessive turbulence, which is defined as one where the normal flight maneuvering limits are exceeded i.e. greater than + 2.5g to - 1g clean or + 2g to - 0g flaps down.


pšenice
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 51
Registrován: 25. 03. 2004, 16:36
Stav: Offline

Příspěvek od pšenice »

To airxxxx : Já žádný soudy nevyslovuji. Jenom konstauji z pozice pasažéra, který letěl více než 400x včetně velmi turbulentní JV Asie, ale nic podobného nezažil. A to ne jenom z hlediska turbulence - ten náraz byl opravdu velmi silný, ale i z hlediska chování posádky. Bylo krátce před dosednutím cca 10 min. a po zmíněném masakru se celé minuty nikdo ani neukázal (pravděpodobně jak jsem se doslechl později nějaká letuška měla zlomeninu obratle). To ovšem neomlouvá zbytek palubního personálu, že ani neinformoval cestující co se děje a neposkytl jim žádnou první pomoc!!!! Stejně tak z kokpitu nic nezaznělo a řada cestujících neměla daleko k panice. Sám jsem sbíral několik zakrvácených cestujících. Můj známý pilot u ČSA mě posléze informoval, že zde došlo k porušení směrnic a letadlo dále nemělo pokračovat. Samozřejmě jsem laik a nevím co je na tom pravdy. Pravdou je však, že z hlediska cestujících došlo k velkému selhání posádky.

BOEING737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 460
Registrován: 17. 04. 2005, 09:26
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od BOEING737 »

pšenice píše:To airxxxx : Já žádný soudy nevyslovuji. Jenom konstauji z pozice pasažéra, který letěl více než 400x včetně velmi turbulentní JV Asie, ale nic podobného nezažil. A to ne jenom z hlediska turbulence - ten náraz byl opravdu velmi silný, ale i z hlediska chování posádky. Bylo krátce před dosednutím cca 10 min. a po zmíněném masakru se celé minuty nikdo ani neukázal (pravděpodobně jak jsem se doslechl později nějaká letuška měla zlomeninu obratle). To ovšem neomlouvá zbytek palubního personálu, že ani neinformoval cestující co se děje a neposkytl jim žádnou první pomoc!!!! Stejně tak z kokpitu nic nezaznělo a řada cestujících neměla daleko k panice. Sám jsem sbíral několik zakrvácených cestujících. Můj známý pilot u ČSA mě posléze informoval, že zde došlo k porušení směrnic a letadlo dále nemělo pokračovat. Samozřejmě jsem laik a nevím co je na tom pravdy. Pravdou je však, že z hlediska cestujících došlo k velkému selhání posádky.


Já už jsem si tu jednou stěžoval na posádku ČSA, ale všichni mě hned napadli a vypadalo to, že jsem úplný vůl.

Jednou letěla moje kolegyně charterem z Chanie do Prahy. Při boardingu jedna paní upadla z nástupních schůdků a spadla až na letištní plochu. Měla zlomenou klíční kost, krvácela a byla ve špatném stavu. I přesto jí letušky (respektive posádka) vzaly na palubu letadla. Po vzlétnutí začala paní kolabovat, krvácení se zhoršilo. Kolegyně seděla vedle ní. Zprvu zavolala tlačítkem letušku. Nikdo nepřišel.. Musela se zvednout a dojít do zázemí pro letušku. Požádala jí o led, nebo vodu a nějaký obvaz apod. Letuška jí odsekla, že led nemá, čistá voda je na toaletě (i když většinou píšou, že je nepitná) a obvaz a jiné medikamenty taky nemá... Kolegyně tedy začala ošetřovat paní sama. Když jí začala paní omdlévat, přivolala letušku znova. Ta jí ovšem rázně upozornila, že chystá catering a že teď nemá čas. Naštěstí měla kolegyně kurz první pomoci, takže paní trochu zajistila. Letušky se vůbec neobtěžovali paní pomoci. Kolegyně z toho byla celá špatná. Po přistání si kolegyně vyžádala hlavní stewardku, aby jí dala vysvětlení.. Nikdo se s ní nebavil... Prý jí jen letuška řekla "neměla letět ta paní" - a ještě "tohle je obyčejnej charter".
Přesnější podrobnosti nemám, ale pokusím se dohledat datum a číslo letu..

Jen jsem chtěl říct, že né vždy je posádka zcela dobrá.

Josef
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 285
Registrován: 23. 01. 2003, 14:27
Stav: Offline

Příspěvek od Josef »

To je jistě velmi nepříjemné, pokud se to stalo. V žádném případě tedy ta paní neměla letět, VK měla jednat už na zemi. Jak to bylo, nebo nebylo, těžko tady vyřešíme. Pokud to bylo, měla paní napsat stížnost s uvedením příslušných údajů. Jestli to však tedy takto proběhlo, je to velmi ostudné jednání VK. :oops:

BOEING737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 460
Registrován: 17. 04. 2005, 09:26
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od BOEING737 »

Josef píše:To je jistě velmi nepříjemné, pokud se to stalo. V žádném případě tedy ta paní neměla letět, VK měla jednat už na zemi. Jak to bylo, nebo nebylo, těžko tady vyřešíme. Pokud to bylo, měla paní napsat stížnost s uvedením příslušných údajů. Jestli to však tedy takto proběhlo, je to velmi ostudné jednání VK. :oops:


Pokusím se od kolegyně vyzískat nějaké podrobnější informace.. Každopádně zlomenina klíční kosti je velmi bolestivá záležitost.


Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Kamyl »

BOEING737 píše:
Josef píše:To je jistě velmi nepříjemné, pokud se to stalo. V žádném případě tedy ta paní neměla letět, VK měla jednat už na zemi. Jak to bylo, nebo nebylo, těžko tady vyřešíme. Pokud to bylo, měla paní napsat stížnost s uvedením příslušných údajů. Jestli to však tedy takto proběhlo, je to velmi ostudné jednání VK. :oops:


Pokusím se od kolegyně vyzískat nějaké podrobnější informace.. Každopádně zlomenina klíční kosti je velmi bolestivá záležitost.

To souhlasim, bohuzel muzu potvrdit (z mych cca 5 zlomenin to byla ta nejbolestivejsi)... :(

Dingo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 246
Registrován: 12. 10. 2005, 10:03
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Příspěvek od Dingo »

pšenice píše:Bylo to při přiblížení na bahrajnské letiště, já tam seděl. Letadlo se propadlo o více než 1000 m, pád trval několi vteřin - neskutečně dlouhých. Nepřipoutaní cestující byli přilepeni u stropu, poté letadlo bylo vykopnuto nahoru byli mrštěni dolů do sedaček - krev a nějaké zlomeniny.

Nechci nic říkat, ale stalo se už někdy, že letadlo bylo při přiblížení 900 m nad zemí a najednou následoval propad o 1000 m??? To by nedopadlo dobře... :?

Josef
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 285
Registrován: 23. 01. 2003, 14:27
Stav: Offline

Příspěvek od Josef »

Dingo: jak víš, že to bylo 900m nad zemí? Někdo tu psal, že to bylo 10min před přistáním, to bývá většinou kolem FL 100, tedy asi tři kilometry výšky. I když osobně si myslím, že prosednutí 1000m je trochu moc... :)

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

2Dingo: kdyby letadlo bylo 900m nad zemi a prosedlo se o 1000m, tak už ta A310 ani nemusela přistávat :D
jinak plný souhlas s Josefem


Odpovědět