Stránka 1 z 2

Nehoda A310 v roce 1995

Napsal: 12. 12. 2007, 21:34
od michalp
víte někdo něco o nehodě A310 někde v zahraničí v roce 1995? psali o tom v MF DNES v souvislosti s nehodou toho malého letadla na Ukrajině, ale nikdy jsem o tom neslyšel, musela to bých A310 ČSA, co se stalo?

Napsal: 12. 12. 2007, 21:52
od Josef
Mám dojem, že to bylo zranění na palubě při průletu turbulencí.

Napsal: 12. 12. 2007, 22:52
od dubaf
presne tak letadlo se propadlo o nekolik desitek metru v clear air turbulenci... bohuzel bylo dost zraneni ale vsechno to nakonec dobre dopadlo (piloti o tom nevedeli takze ani CC nemohla byt varovana - koncil servis a lide nebyli pripoutani)..
CAT je bohuzel neprijemna vec stejne jako dost nebezpecna a pozna se pouze tak ze tam proste a/c vleti a pak to hlasi ATC ktera varuje ostatni letadla v blizkosti...

Napsal: 12. 12. 2007, 22:52
od dell
bylo to pěkně blbě napsaný, jednalo se opravdu jen o turbolenci...

Napsal: 13. 12. 2007, 00:53
od BOEING737
dell píše:bylo to pěkně blbě napsaný, jednalo se opravdu jen o turbolenci...


Jojo, taky si to pamatuju (ze zpráv). Tehdy tím letadlem letěla i Eva Hudečková (herečka-spisovatelka) se svým mužem. 8)

Napsal: 14. 12. 2007, 17:57
od pšenice
Bylo to při přiblížení na bahrajnské letiště, já tam seděl. Letadlo se propadlo o více než 1000 m, pád trval několi vteřin - neskutečně dlouhých. Nepřipoutaní cestující byli přilepeni u stropu, poté letadlo bylo vykopnuto nahoru byli mrštěni dolů do sedaček - krev a nějaké zlomeniny.

Napsal: 14. 12. 2007, 17:58
od BOEING737
pšenice píše:Bylo to při přiblížení na bahrajnské letiště, já tam seděl. Letadlo se propadlo o více než 1000 m, pád trval několi vteřin - neskutečně dlouhých. Nepřipoutaní cestující byli přilepeni u stropu, poté letadlo bylo vykopnuto nahoru byli mrštěni dolů do sedaček - krev a nějaké zlomeniny.


Do Bahrajnu? Tam ČSA taky v té době létalo? :?:

Napsal: 14. 12. 2007, 19:33
od Nicolas
Ano, ČSA v minulosti létaly do Bahrajnu.

Napsal: 14. 12. 2007, 21:40
od Skybob
pšenice píše:Bylo to při přiblížení na bahrajnské letiště, já tam seděl. Letadlo se propadlo o více než 1000 m, pád trval několi vteřin - neskutečně dlouhých. Nepřipoutaní cestující byli přilepeni u stropu, poté letadlo bylo vykopnuto nahoru byli mrštěni dolů do sedaček - krev a nějaké zlomeniny.


Nevíš jestli to byl WAA nebo WAB?

Napsal: 14. 12. 2007, 22:46
od pšenice
To už opravdu nemám tušení. Ještě dodám, že velmi překvapující bylo, že během hodiny jsme pokračovali dále na Bangkok aniž by došlo ke kontrole trupu či křídel. Ten náraz byl opravdu monumentální.

Napsal: 15. 12. 2007, 08:23
od BOEING737
pšenice píše:To už opravdu nemám tušení. Ještě dodám, že velmi překvapující bylo, že během hodiny jsme pokračovali dále na Bangkok aniž by došlo ke kontrole trupu či křídel. Ten náraz byl opravdu monumentální.


To je divný ne? To teda celkem riskovali ne? Jsem sice laik, ale prověřit to teda mohli... A navíc - co udělali s těma zraněnýma PAX? :wink:

Napsal: 15. 12. 2007, 10:47
od dell
naložili je a letěli s nima dál :D ježiš to je otázka...pakliže potřebovali po ošetření hospitalizaci, tak zůstali, pakliže ne a chtěli porkačovat v letu, tak pokračovali v letu. Pakliže v té turbolenci nedošlo k překročení povolených násobků draku, tak nevidim důvod, proč s letadlem neporkačovat...

Napsal: 15. 12. 2007, 16:14
od airxxxx
pšenice píše:To už opravdu nemám tušení. Ještě dodám, že velmi překvapující bylo, že během hodiny jsme pokračovali dále na Bangkok aniž by došlo ke kontrole trupu či křídel. Ten náraz byl opravdu monumentální.

Ajeje to zase odbornici dali hlavy dokopy.Prosim Vas navyslovujte sudy aniž by ste o veci mali aspon elementarny "anung".

Napsal: 15. 12. 2007, 20:50
od Honza7201
pšenice píše:To už opravdu nemám tušení. Ještě dodám, že velmi překvapující bylo, že během hodiny jsme pokračovali dále na Bangkok aniž by došlo ke kontrole trupu či křídel. Ten náraz byl opravdu monumentální.


Takze podle tveho nazoru meli letadlo pri mezipristani odstrojit, zrentgenovat nosniky, drak, atd, a pak rychlou sborku, nalepit samolepku Checked a pak by se mohlo letet dal ? Pokud si to myslis, tak by vam museli v tom miste zaplatit tak mesic na hotelu :D

Napsal: 15. 12. 2007, 21:19
od Josef
To Honza: první indikace překročení násobku je z údajů palubního zapisovače. takže: pokud by posádka ohlásila podezření z překročení násobku, musel by se vyjmout zapisovač a zkontrolovat údaje. pakliže by podle zapisovače opravdu k překoročení došlo, následovala by kontrola technickým personálem. Pokud posádka po přistání v Bahrajnu nic nehlásila, potom by se na překročení násobku přišlo až po přistání v PRG.