Pozitivní zprávy o ČSA
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Uz ani korunu!
Ani korunu, rozhodl Kalousek!
http://ekonomika.ihned.cz/c1-44859990-c ... l-kalousek
Zatim se to tyka jenom odmen pro Lasaka & Co. Zbyva jenom doufat, ze heslo "uz ani korunu" bude Mira Kalousek aplikovat na cele CSA.
http://ekonomika.ihned.cz/c1-44859990-c ... l-kalousek
Zatim se to tyka jenom odmen pro Lasaka & Co. Zbyva jenom doufat, ze heslo "uz ani korunu" bude Mira Kalousek aplikovat na cele CSA.
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
...taky doufam, ze podnikum spolehajicim na statni penize, nastane krusne obdobi....
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
Nejak porad vidim a slysim kritiku na hodne veci spojene s OK. Zajima me zda jsou nejake kroky (od noveho managementu) ktera je spise pozitivnim signalem...
optimalizace linek? pseudo-dalkovky? flotila? management? marketing? revenue management? atd...
zatim z dalky vidim hodne veci jak "turista" ktery prileti 2x za rok
optimalizace linek? pseudo-dalkovky? flotila? management? marketing? revenue management? atd...
zatim z dalky vidim hodne veci jak "turista" ktery prileti 2x za rok
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
Ty vtipalku, fakt jsi mne rozesmal. Trefil jsi perfektne oblasti, kde to jde s OK stale z kopce.
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
BlueSky píše:Ty vtipalku, fakt jsi mne rozesmal. Trefil jsi perfektne oblasti, kde to jde s OK stale z kopce.
vzdy se radi stezujeme ale pohyb a ze se neco deje ve firme pokladam za pozitivni.... to ze se to nejak nezvlada v nektere oblasti je normalni. krize poukazala na praktky ktere sice budou dlouho trvat, ale kdyz nejsou $$ tak se tezko takovy stav udrzuje.
Radeji mam CSA nekolik krat mensi ale s linky ktere se sami uzivi nez 60+ letounu s kupu prodelecnych linek.
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
MS743 píše:BlueSky píše:Ty vtipalku, fakt jsi mne rozesmal. Trefil jsi perfektne oblasti, kde to jde s OK stale z kopce.
vzdy se radi stezujeme ale pohyb a ze se neco deje ve firme pokladam za pozitivni.... to ze se to nejak nezvlada v nektere oblasti je normalni. krize poukazala na praktky ktere sice budou dlouho trvat, ale kdyz nejsou $$ tak se tezko takovy stav udrzuje.
Radeji mam CSA nekolik krat mensi ale s linky ktere se sami uzivi nez 60+ letounu s kupu prodelecnych linek.
Turkish jsou vlajkovým dopravcem ze země, která má cca +5-6x více obyvatel, nežli ČR. Ale začínají být "spádovým" dopravcem celého širého světa! A přitom před pár lety měly turecké společnosti velké problémy s údržnou a bezpečností. A nepatřily mezi vyhledávané.
Nechápu proto "připoxxanost" v úvahách o CSA. CSA mely vždy skvělou pověst. Létali s nimi moji obchodní známí, kteří s Prahou neměli vůbec nic společného. Ze západní Evropy na východ, na Balkán. A chválili si dochvilnost, servis a hustotu linek. A hlavně rychlé navazující řešení v případě divertu. Neřešili TAROM, MALEV, LOT apod. Ale CSA se drželi jako klíšťata. A každou chvíli mi volali z Ruzyně, že tady přestupují.
Chápu, že aby byl důvod vyprodat výdělečné činnosti do spřátelených rukou, tak musely CSA na kolena. Teď ale už (snad?) není co tunelovat - tak snad by šlo zase zaplnit market niche tam, kde zatím mají CSA ještě cíleně a účelově nezničenou marketingovou pověst:-) Nebo jsou ještě nějaké zamluvené a cizími aerolinkami vytoužené sloty přes spřátelené lobbisty v CSA k prodeji?!
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
MS743 píše:Nejak porad vidim a slysim kritiku na hodne veci spojene s OK. Zajima me zda jsou nejake kroky (od noveho managementu) ktera je spise pozitivnim signalem...
optimalizace linek? pseudo-dalkovky? flotila? management? marketing? revenue management? atd...
zatim z dalky vidim hodne veci jak "turista" ktery prileti 2x za rok
No myslim, ze hospodarsky vysledek za rok 2010 jasne ukaze, zda jsou nejake pozitivni kroky a jak funguji v praxi.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
jane píše:MS743 píše:Nejak porad vidim a slysim kritiku na hodne veci spojene s OK. Zajima me zda jsou nejake kroky (od noveho managementu) ktera je spise pozitivnim signalem...
optimalizace linek? pseudo-dalkovky? flotila? management? marketing? revenue management? atd...
zatim z dalky vidim hodne veci jak "turista" ktery prileti 2x za rok
No myslim, ze hospodarsky vysledek za rok 2010 jasne ukaze, zda jsou nejake pozitivni kroky a jak funguji v praxi.
Myslim, ze neukaze. Prechod na holdingovou/neholdingovou strukturu to za rok 2010 spis schova.
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
Atlas: Když nemáš kačky, tak je ti skvělá pověst bohužel prd platná. Nepamatuješ snad, jak dopadly Pan Am, TWA, Sabena, Swissair a celá dlouhá řada dalších tradičních společností "s dobrou pověstí"?
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
Jako Husákovo dítě odchované propagandou jsem taky hodně slyšel o skvělé pověsti ČSA, ale dnes myslím, že je to je jen další z českých bájí a že si lžeme do kapsy. Stačí se trošku ohlédnout:
50. a 60. léta - tolik tragických nehod snad žádná jiná evropská aerolinka neměla, ani ty násobně větší na Západě, ani srovnatelné na Východě. Pár dálkových linek s Tu 104 je efektních, ale to je asi tak vše.
70. léta - IL62 v barvách ČSA je krásné letadlo, ale kde už v té době byly západní aerolinky s A300, B747 atd? Samozřejmě srovnání třeba s Taromem nebo Balkanem je pro ČSA ještě lichotivé.
80. léta - čím dál zjevnější zaostalost sovětské techniky, vrcholící počátkem 90. let novým barevným scématem na Tu 134 nebo IL 62. Brrr. Mimochodem i ty Tu 154 si ČSA pořídily odhadem asi tak o 10 nebo 15 let později než třeba Malév...
90. léta - obnova s po krátkou dobu nízkým průměrným věkem letadel. Snad se dá říct, že technicky se ČSA konečně srovnaly se (západní) konkurencí, ale podle počtu cestujících jsou to už jen maličké bezvýznamné aerolinky, o nichž minimálně 99,5% světové populace nikdy neslyšelo... Ale snad je to dobře - svět by o ČSA slyšel, jen pokud by jim nějaké letadlo spadlo.
00. léta - vrcholné období, alespoň z hlediska počtu destinací a celkově letového řádu, ovšem v kontextu již natrvalo přizouzené světové (a téměř i evropské) bezvýznamnosti a navzdory ústupu z dálkových linek. Z hlediska technického spíš úpadek, symbolizovaný beznadějně zastaralým interiérem A310 v posledních letech před vyřazením. Takřka 90 let historie a údajně skvělé pověsti stahuje ocas před EasyJetem, Turky a kdoví kým...
50. a 60. léta - tolik tragických nehod snad žádná jiná evropská aerolinka neměla, ani ty násobně větší na Západě, ani srovnatelné na Východě. Pár dálkových linek s Tu 104 je efektních, ale to je asi tak vše.
70. léta - IL62 v barvách ČSA je krásné letadlo, ale kde už v té době byly západní aerolinky s A300, B747 atd? Samozřejmě srovnání třeba s Taromem nebo Balkanem je pro ČSA ještě lichotivé.
80. léta - čím dál zjevnější zaostalost sovětské techniky, vrcholící počátkem 90. let novým barevným scématem na Tu 134 nebo IL 62. Brrr. Mimochodem i ty Tu 154 si ČSA pořídily odhadem asi tak o 10 nebo 15 let později než třeba Malév...
90. léta - obnova s po krátkou dobu nízkým průměrným věkem letadel. Snad se dá říct, že technicky se ČSA konečně srovnaly se (západní) konkurencí, ale podle počtu cestujících jsou to už jen maličké bezvýznamné aerolinky, o nichž minimálně 99,5% světové populace nikdy neslyšelo... Ale snad je to dobře - svět by o ČSA slyšel, jen pokud by jim nějaké letadlo spadlo.
00. léta - vrcholné období, alespoň z hlediska počtu destinací a celkově letového řádu, ovšem v kontextu již natrvalo přizouzené světové (a téměř i evropské) bezvýznamnosti a navzdory ústupu z dálkových linek. Z hlediska technického spíš úpadek, symbolizovaný beznadějně zastaralým interiérem A310 v posledních letech před vyřazením. Takřka 90 let historie a údajně skvělé pověsti stahuje ocas před EasyJetem, Turky a kdoví kým...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
Když už přeháníš, tak alespoň nepřeháněj v tom, co je okaté:
minimálně 99,5% světové populace neslyšelo = maximálně 30 milionů (0,5% světové populace) lidí slyšelo. Myslíš, že o ČSA někdy slyšelo max. jen 30 milionů lidí?
Fanda píše: ale podle počtu cestujících jsou to už jen maličké bezvýznamné aerolinky, o nichž minimálně 99,5% světové populace nikdy neslyšelo...
minimálně 99,5% světové populace neslyšelo = maximálně 30 milionů (0,5% světové populace) lidí slyšelo. Myslíš, že o ČSA někdy slyšelo max. jen 30 milionů lidí?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 529
- Registrován: 21. 05. 2009, 16:31
- Oblíbené typy letadel: MD11/DC10
B757
A340-600
B747SP - Pohlaví: muž
- Bydliště: LKPD/KSFO
- Stav: Offline
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
Ono to není ani tak o mašinách s kterejma to lítali, jak o o servisu
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
Globík píše:Když už přeháníš, tak alespoň nepřeháněj v tom, co je okaté:Fanda píše: ale podle počtu cestujících jsou to už jen maličké bezvýznamné aerolinky, o nichž minimálně 99,5% světové populace nikdy neslyšelo...
minimálně 99,5% světové populace neslyšelo = maximálně 30 milionů (0,5% světové populace) lidí slyšelo. Myslíš, že o ČSA někdy slyšelo max. jen 30 milionů lidí?
Čekal jsem, že jako první se někdo chytne toho úplně nejmíň důležitýho detailu. Máš u mě cukrátko.
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
Spenlik píše:Ono to není ani tak o mašinách s kterejma to lítali, jak o o servisu
Bez jakékoliv ironie ale ze zájmu, v čem byl tedy servis ČSA kdy lepší než u u konkurence, nejen západní, ale třeba i ve srovnání s nejbližší středoevropskou konkurencí jako Interflug, LOT, Malév? Já si matně pamatuju jen jako dítě noční koupácký let do Bulharska a nemám s čím srovnávat...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 529
- Registrován: 21. 05. 2009, 16:31
- Oblíbené typy letadel: MD11/DC10
B757
A340-600
B747SP - Pohlaví: muž
- Bydliště: LKPD/KSFO
- Stav: Offline
Re: Pozitivní zprávy o ČSA
Fanda píše:Spenlik píše:Ono to není ani tak o mašinách s kterejma to lítali, jak o o servisu
Bez jakékoliv ironie ale ze zájmu, v čem byl tedy servis ČSA kdy lepší než u u konkurence, nejen západní, ale třeba i ve srovnání s nejbližší středoevropskou konkurencí jako Interflug, LOT, Malév? Já si matně pamatuju jen jako dítě noční koupácký let do Bulharska a nemám s čím srovnávat...
Zeptej se pamětníků, já patřím k těm později narozeným Každopádně servis ala čepovaný pivo, kuchař na palubě, ... je to co se všude vyzdvihuje - otázkou samozřejmě je, jak tomu bylo u konkurence ?