Pokyny pro nouzové přistání
A neni nahodou namontovany na Airbusech ČSA rodiny A32x slide/raft?
Mozna bych se pletl ale samozrejme ne na 737 ale na 321 raft myslim je a slouzi jako "clun" po uvolneni od letadla:-)[/quote]
Jasne, ale bavili jsme se o B737. No stejne mi neni jasny, jak tady ngb pise, ze jine spolecnosti uvolni slide, aby bylo misto na nafouknuti raftu - to maji jako u jednoho nouzaku oboje proboha?
Mozna bych se pletl ale samozrejme ne na 737 ale na 321 raft myslim je a slouzi jako "clun" po uvolneni od letadla:-)[/quote]
Jasne, ale bavili jsme se o B737. No stejne mi neni jasny, jak tady ngb pise, ze jine spolecnosti uvolni slide, aby bylo misto na nafouknuti raftu - to maji jako u jednoho nouzaku oboje proboha?
jane píše:A neni nahodou namontovany na Airbusech ČSA rodiny A32x slide/raft?
Mozna bych se pletl ale samozrejme ne na 737 ale na 321 raft myslim je a slouzi jako "clun" po uvolneni od letadla:-)
Jasne, ale bavili jsme se o B737. No stejne mi neni jasny, jak tady ngb pise, ze jine spolecnosti uvolni slide, aby bylo misto na nafouknuti raftu - to maji jako u jednoho nouzaku oboje proboha?[/quote]
No tie rafty (clny) su ulozene v binoch alebo v otvaracom stropnom paneli nad dverami. Takze pri evakuacii na vodu si vytiahnes ten cln...uvolnis slide - raft priviazes bud o assit handle alebo panty dvery alebo sedacku v prvom rade pri exite. Potom raft vyhodis z dveri do vody nafuknes ho a moze sa nastupovat...nema to tak aj travel pri tych super long haul linkach?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 502
- Registrován: 20. 08. 2006, 23:43
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
no jo no jane je to tak!:) cim vic plouvociho materialu na palube tim lip jen k tomu lanku a 113 kg quick release handle atd lanko se utrhne ne diky tomu ze na clunu je onech 113kg ale kdyz na nej pusobi sila 113kg - to kdyby se a/c potapelo tak aby to ten slide nevzalo sebou jinak u A321 to jsou alias slide/rafty ( zdedene po air canade ale jelikoz nejsou komplet ( nemaji strisku ) ) tak se o nich mluvi jako o slidech ( ale popravde myslim ze by po takovem ditchingu bylo kazdemu jedno ze ma nema strisku a hlavni by bylo ze to unese cca 60 pax.. A jeste presneji sou tam 4 slide/rafty 2 cestne plus 4 slide jednoceste Jinak jane u CSA se take po slidech neklouzeme do vody ale skaceme do ni uz jen z logiky veci nevim jak by ses klouzala kdyz ty dvere budes mit ciste teoreticky par centaku nad hladinou Kazdopadne nejradeji skacu do vody posledni dny na petynce
Tak prakticky, kdy slidy pouziju, ze se po nich budu klouzat - pri startu v Heraklionu prejedeme drahu a nabodneme se predkem do nakyho utesu - zadek pak bude treba tri metry nad hladinou a prece cestaci schvalne nebudou volit variantu skakat slozite vedle skluzu, ale budou se po nem klouzat
Pri ditchingu jako takovem nebudu mit na 99 % zadne dvere, natoz nejaky skluz
Pri ditchingu jako takovem nebudu mit na 99 % zadne dvere, natoz nejaky skluz
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
dubaf píše:jinak u A321 to jsou alias slide/rafty ( zdedene po air canade ale jelikoz nejsou komplet ( nemaji strisku ) ) tak se o nich mluvi jako o slidech ( ale popravde myslim ze by po takovem ditchingu bylo kazdemu jedno ze ma nema strisku a hlavni by bylo ze to unese cca 60 pax.. A jeste presneji sou tam 4 slide/rafty 2 cestne plus 4 slide jednoceste
V tomto kousku je 6 faktickych chyb, doporucuji si podle toho obrazek nedelat. Bez smajliku.
FD.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 95
- Registrován: 21. 01. 2008, 21:09
- Oblíbené typy letadel: A330, B747,
- Pohlaví: muž
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
bedny píše:z jakeho presne duvodu se dava hlava mezi kolena? nezda se mi ze pri takovem narazu jaky bezpochyby naraz letadla na zem je by to melo az takovy vyznam....
Ono ide hlavne o to, aby si bol co nejviac nakloneny dopredu, a tym zabranil tomu, aby tvoja hlava narazila do sedadla pred tebou... cim by si si mohol sposobil poranenia hlavy popripadne nezvedomie, a tym padom stazil unik z lietadla.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 257
- Registrován: 28. 05. 2006, 15:35
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
odar píše:bedny píše:z jakeho presne duvodu se dava hlava mezi kolena? nezda se mi ze pri takovem narazu jaky bezpochyby naraz letadla na zem je by to melo az takovy vyznam....
Ono ide hlavne o to, aby si bol co nejviac nakloneny dopredu, a tym zabranil tomu, aby tvoja hlava narazila do sedadla pred tebou... cim by si si mohol sposobil poranenia hlavy popripadne nezvedomie, a tym padom stazil unik z lietadla.
nekde jsem cetl asi nejspis nesmysl, ze kvuli dentalni identifikaci....
bedny píše:odar píše:bedny píše:z jakeho presne duvodu se dava hlava mezi kolena? nezda se mi ze pri takovem narazu jaky bezpochyby naraz letadla na zem je by to melo az takovy vyznam....
Ono ide hlavne o to, aby si bol co nejviac nakloneny dopredu, a tym zabranil tomu, aby tvoja hlava narazila do sedadla pred tebou... cim by si si mohol sposobil poranenia hlavy popripadne nezvedomie, a tym padom stazil unik z lietadla.
nekde jsem cetl asi nejspis nesmysl, ze kvuli dentalni identifikaci....
To ne, je to kvuli tomu narazu do sedacky. Doporucuju dokument Jak prezit leteckou katastrofu.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 95
- Registrován: 21. 01. 2008, 21:09
- Oblíbené typy letadel: A330, B747,
- Pohlaví: muž
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
bedny píše:nekde jsem cetl asi nejspis nesmysl, ze kvuli dentalni identifikaci....
Ja si myslim ze nezmysel to neni... to stou identifikaciou som cital tiez. Tusim tam bolo aj to, ze zachranne vesti sa navliekaju len preto, aby ulachcili zachranarom lokalizaciu tiel co si myslim ze je nezmysel.
jane píše:
To ne, je to kvuli tomu narazu do sedacky. Doporucuju dokument Jak prezit leteckou katastrofu.
Ten dokument bol fakt zaujimavy. Na webe som nasiel aj link na web stranku, a na youtube sa to da tiez pozriet.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 258
- Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Kazda company si dela svoje nouzove postupy a tak se ngb nesmejme, aj ked iste specifika by sa tam dali najst. Nicmene ngb ma pravdu v tom, ze obcas byvaji cluny pod stropem na zacatku (a na konci?) kabiny. Na nekterych B737 ve flotile CSA je videt „bublina” mezi galley a druhou radou, ktera slouzila k jeho uschove.
Kdyz se vratim na zacatek debaty, boty se sundavaji nejen kvuli lepsimu pohybu ve vode, ale jak jiz bzlo receno, po evakuaci se nektere skluzy pouzivaji jako cluny, je to tedy za ucelem zachovani celistvosti takoveho clunu a bezpecnosti vsech, kteri se tam nachazeji.
A ditching rozhodne neni teorie nebo sci-fi. Nevim, kolik bylo provedeno pokusu celkem, ale vim jiste o jednom, ze ktereho se zachranili vsichni - v 50. letech kdesi v Pacifiku US Navy tahalo lidi z letadla, ktere pro poruchu motoru delalo ditching blizko jakehosi krizniku. Je to i nafocene.
Kdyz se vratim na zacatek debaty, boty se sundavaji nejen kvuli lepsimu pohybu ve vode, ale jak jiz bzlo receno, po evakuaci se nektere skluzy pouzivaji jako cluny, je to tedy za ucelem zachovani celistvosti takoveho clunu a bezpecnosti vsech, kteri se tam nachazeji.
A ditching rozhodne neni teorie nebo sci-fi. Nevim, kolik bylo provedeno pokusu celkem, ale vim jiste o jednom, ze ktereho se zachranili vsichni - v 50. letech kdesi v Pacifiku US Navy tahalo lidi z letadla, ktere pro poruchu motoru delalo ditching blizko jakehosi krizniku. Je to i nafocene.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 107
- Registrován: 25. 01. 2007, 15:03
- Stav: Offline