Pokyny pro nouzové přistání

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Tom Air
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 569
Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
Oblíbené typy letadel: B777
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Pokyny pro nouzové přistání

Příspěvek od Tom Air »

Minulý týden jsem si poprvé v letadle všimnul, že při nouzovém přistání na vodě se mají pasažéři zout... Tomuhle bezpečnostnímu pokynu nerozumím - jaký je pro to důvod? Boty můžou ve vodě "táhnout" dolů? Podle mě jsou vodou nacucané oděvy daleko těžší...


Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Pokyny pro nouzové přistání

Příspěvek od Malvolio »

Tom Air píše:Minulý týden jsem si poprvé v letadle všimnul, že při nouzovém přistání na vodě se mají pasažéři zout... Tomuhle bezpečnostnímu pokynu nerozumím - jaký je pro to důvod? Boty můžou ve vodě "táhnout" dolů? Podle mě jsou vodou nacucané oděvy daleko těžší...


Není to spíš kvůli skluzavkám???, třeba štekly by je mohly propíchnout.....

dcvojta
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 14. 05. 2006, 10:41
Pohlaví: muž
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od dcvojta »

Já myslim že ve vodě se s botama docela špatně plave.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pokyny pro nouzové přistání

Příspěvek od Smurfx »

Malvolio píše:
Tom Air píše:Minulý týden jsem si poprvé v letadle všimnul, že při nouzovém přistání na vodě se mají pasažéři zout... Tomuhle bezpečnostnímu pokynu nerozumím - jaký je pro to důvod? Boty můžou ve vodě "táhnout" dolů? Podle mě jsou vodou nacucané oděvy daleko těžší...


Není to spíš kvůli skluzavkám???, třeba štekly by je mohly propíchnout.....


Je to hlavně kvůli skluzavkám. I když se dnes dělají z hodně odolných materiálů, náhoda je "blbec". Hrany bot a hlavně podpatky by mohly skluzavku poškodit a ta by nemohla plnit svou funkci.

pilot737
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 92
Registrován: 31. 12. 2007, 23:21
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od pilot737 »

Hmm, takže než letadlo dopadne tak budou stejně všichni mrtví páč padnou smrady až se začnou zouvat. :D :D :D


Tom Air
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 569
Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
Oblíbené typy letadel: B777
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Pokyny pro nouzové přistání

Příspěvek od Tom Air »

Malvolio píše:
Tom Air píše:Minulý týden jsem si poprvé v letadle všimnul, že při nouzovém přistání na vodě se mají pasažéři zout... Tomuhle bezpečnostnímu pokynu nerozumím - jaký je pro to důvod? Boty můžou ve vodě "táhnout" dolů? Podle mě jsou vodou nacucané oděvy daleko těžší...


Není to spíš kvůli skluzavkám???, třeba štekly by je mohly propíchnout.....


Nojo, to mě nenapadlo! :oops:

TSZ
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 21. 06. 2008, 21:50
Stav: Offline

Příspěvek od TSZ »

Souhlasim s vyzouvanim ale i ty saty by mohly jit dolu :P

ngb
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 171
Registrován: 14. 05. 2006, 21:14
Stav: Offline

Příspěvek od ngb »

No je to hlavne kvoli tomu lahsiemu plavaniu...pri evakuacii na vodu sa na mnohych lietadlach (napr. 737) sklzy ani nepouzivaju...skace sa z dveri do vody...

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Příspěvek od jane »

ngb píše:No je to hlavne kvoli tomu lahsiemu plavaniu...pri evakuacii na vodu sa na mnohych lietadlach (napr. 737) sklzy ani nepouzivaju...skace sa z dveri do vody...


To jako myslis, ze pred zahajenim nouzove evakuace se skluzy disarmuji, aby se nenafoukly?

ngb
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 171
Registrován: 14. 05. 2006, 21:14
Stav: Offline

Příspěvek od ngb »

jane píše:
ngb píše:No je to hlavne kvoli tomu lahsiemu plavaniu...pri evakuacii na vodu sa na mnohych lietadlach (napr. 737) sklzy ani nepouzivaju...skace sa z dveri do vody...


To jako myslis, ze pred zahajenim nouzove evakuace se skluzy disarmuji, aby se nenafoukly?


No konkretne - B 737 ma sklzy ktore nie su certifikovane ako raft - su to iba flotation devices a teda nemaju nosnost ani kapacitu na to aby sa na nich prevazali cestaci. Sluzi cisto ako podpora pre ludi ktori su vo vode a sklzu sa iba pridrziavaju. Pri lietadlach ktore lietaju ponad trosku dlhsie ponad more/ocean (ETOPS) je uz vo vybave lietadla raft priamo do ktoreho sa nastupuje, alebo slidy ktore sa daju pouzit ako clny.

Cize samotna evakuacia na 737 vyzera - otvorim zaarmovane dvere sklz sa nafukne ale je tam "quick release handle" ktorou slide uvolnim - zostane k lietadlu pripevneny na lanku ale uz sa vzdiali od dveri. Cize cestaci skacu do vody plavu prec od lietadla a slidu sa iba pridrziavaju. Slide je potom mozne uvolnit od lietadla pomocou "pinu" ktory ho drzi s lietadlom alebo ak su na slide uz nejaki cestaci zaveseni tak to lanko pod zatazenim slidu 113 kg sa uvolni samo.

To ze sa nepouzivaju som myslel tak ze po nich cestaci neslapu ani nechodia s topankami.

Erix8
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 30. 01. 2007, 18:25
Stav: Offline

Příspěvek od Erix8 »

Nejsem odborník, ale můžete mi popsat situaci kdy 737 přistane v pohodě na vodu a předtím než lidi vycházejí ven tak letuška relativně v klidu uvolňuje slide? :lol:

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Příspěvek od jane »

Erix8 píše:Nejsem odborník, ale můžete mi popsat situaci kdy 737 přistane v pohodě na vodu a předtím než lidi vycházejí ven tak letuška relativně v klidu uvolňuje slide? :lol:


Tato situace je popsana v provozni prirucce spolecnosti, u ktere dela ngb :) Tak asi mate jiny postupy, my v CSA rozhodne skluzy neuvolnujeme, lidi po nich maji normalne klouzat do vody.

Erix8
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 30. 01. 2007, 18:25
Stav: Offline

Příspěvek od Erix8 »

Tato situace je popsana v provozni prirucce spolecnosti, u ktere dela ngb :) Tak asi mate jiny postupy, my v CSA rozhodne skluzy neuvolnujeme, lidi po nich maji normalne klouzat do vody.


Chápu, leč mě zajímala reálná situace. Nějak si to nedokážu představit :roll:

ngb
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 171
Registrován: 14. 05. 2006, 21:14
Stav: Offline

Příspěvek od ngb »

Erix8 píše:
Tato situace je popsana v provozni prirucce spolecnosti, u ktere dela ngb :) Tak asi mate jiny postupy, my v CSA rozhodne skluzy neuvolnujeme, lidi po nich maji normalne klouzat do vody.


Chápu, leč mě zajímala reálná situace. Nějak si to nedokážu představit :roll:


Samozrejme vsetky nudzove situacie a specialne ditching je cista teoria v rovine sci fi...je to vsetko diskutabilne ako by to bolo keby sa to stalo najma ked to nikto nezazil v tak dokonalej praxi....ale nejaky postup musi byt. Samozrejme je viacero moznosti ako jednotlive postupy zdovodnit ze je nieco lepsie a bezpecnejsie ci uz su to napr rozne brace pozicie alebo tento postup pri ditchingu...nase zdovodnenie je ze je jednoduchsie skakat z dveri do vody a plavat prec ako kracat po slide ktory je realne vo vodorovnej polohe s hladinou a ono ten slide nie je nijak extra pevny a velky....inac prave u spolocnosti kde vozia rafty je ten postup evakuacie zalozeny prave na tom istom co u nas - uvolnit nafuknuty slide a poslat ho prec od lietadla a tym sa pri dverach vytvori priestor na nafunkutie raftu do ktoreho sa nastupuje z kabiny...ale ako by to kto urobil v praxi... :wink:

adamickm
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 06. 02. 2006, 18:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od adamickm »

jane píše:
Erix8 píše:Nejsem odborník, ale můžete mi popsat situaci kdy 737 přistane v pohodě na vodu a předtím než lidi vycházejí ven tak letuška relativně v klidu uvolňuje slide? :lol:


Tato situace je popsana v provozni prirucce spolecnosti, u ktere dela ngb :) Tak asi mate jiny postupy, my v CSA rozhodne skluzy neuvolnujeme, lidi po nich maji normalne klouzat do vody.


A neni nahodou namontovany na Airbusech ČSA rodiny A32x slide/raft?
Mozna bych se pletl ale samozrejme ne na 737 ale na 321 raft myslim je a slouzi jako "clun" po uvolneni od letadla:-)


Odpovědět