Pokyny pro nouzové přistání
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 569
- Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
- Oblíbené typy letadel: B777
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Pokyny pro nouzové přistání
Minulý týden jsem si poprvé v letadle všimnul, že při nouzovém přistání na vodě se mají pasažéři zout... Tomuhle bezpečnostnímu pokynu nerozumím - jaký je pro to důvod? Boty můžou ve vodě "táhnout" dolů? Podle mě jsou vodou nacucané oděvy daleko těžší...
Re: Pokyny pro nouzové přistání
Tom Air píše:Minulý týden jsem si poprvé v letadle všimnul, že při nouzovém přistání na vodě se mají pasažéři zout... Tomuhle bezpečnostnímu pokynu nerozumím - jaký je pro to důvod? Boty můžou ve vodě "táhnout" dolů? Podle mě jsou vodou nacucané oděvy daleko těžší...
Není to spíš kvůli skluzavkám???, třeba štekly by je mohly propíchnout.....
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Pokyny pro nouzové přistání
Malvolio píše:Tom Air píše:Minulý týden jsem si poprvé v letadle všimnul, že při nouzovém přistání na vodě se mají pasažéři zout... Tomuhle bezpečnostnímu pokynu nerozumím - jaký je pro to důvod? Boty můžou ve vodě "táhnout" dolů? Podle mě jsou vodou nacucané oděvy daleko těžší...
Není to spíš kvůli skluzavkám???, třeba štekly by je mohly propíchnout.....
Je to hlavně kvůli skluzavkám. I když se dnes dělají z hodně odolných materiálů, náhoda je "blbec". Hrany bot a hlavně podpatky by mohly skluzavku poškodit a ta by nemohla plnit svou funkci.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 569
- Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
- Oblíbené typy letadel: B777
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Pokyny pro nouzové přistání
Malvolio píše:Tom Air píše:Minulý týden jsem si poprvé v letadle všimnul, že při nouzovém přistání na vodě se mají pasažéři zout... Tomuhle bezpečnostnímu pokynu nerozumím - jaký je pro to důvod? Boty můžou ve vodě "táhnout" dolů? Podle mě jsou vodou nacucané oděvy daleko těžší...
Není to spíš kvůli skluzavkám???, třeba štekly by je mohly propíchnout.....
Nojo, to mě nenapadlo!
jane píše:ngb píše:No je to hlavne kvoli tomu lahsiemu plavaniu...pri evakuacii na vodu sa na mnohych lietadlach (napr. 737) sklzy ani nepouzivaju...skace sa z dveri do vody...
To jako myslis, ze pred zahajenim nouzove evakuace se skluzy disarmuji, aby se nenafoukly?
No konkretne - B 737 ma sklzy ktore nie su certifikovane ako raft - su to iba flotation devices a teda nemaju nosnost ani kapacitu na to aby sa na nich prevazali cestaci. Sluzi cisto ako podpora pre ludi ktori su vo vode a sklzu sa iba pridrziavaju. Pri lietadlach ktore lietaju ponad trosku dlhsie ponad more/ocean (ETOPS) je uz vo vybave lietadla raft priamo do ktoreho sa nastupuje, alebo slidy ktore sa daju pouzit ako clny.
Cize samotna evakuacia na 737 vyzera - otvorim zaarmovane dvere sklz sa nafukne ale je tam "quick release handle" ktorou slide uvolnim - zostane k lietadlu pripevneny na lanku ale uz sa vzdiali od dveri. Cize cestaci skacu do vody plavu prec od lietadla a slidu sa iba pridrziavaju. Slide je potom mozne uvolnit od lietadla pomocou "pinu" ktory ho drzi s lietadlom alebo ak su na slide uz nejaki cestaci zaveseni tak to lanko pod zatazenim slidu 113 kg sa uvolni samo.
To ze sa nepouzivaju som myslel tak ze po nich cestaci neslapu ani nechodia s topankami.
Erix8 píše:Nejsem odborník, ale můžete mi popsat situaci kdy 737 přistane v pohodě na vodu a předtím než lidi vycházejí ven tak letuška relativně v klidu uvolňuje slide?
Tato situace je popsana v provozni prirucce spolecnosti, u ktere dela ngb Tak asi mate jiny postupy, my v CSA rozhodne skluzy neuvolnujeme, lidi po nich maji normalne klouzat do vody.
Erix8 píše:Tato situace je popsana v provozni prirucce spolecnosti, u ktere dela ngb Tak asi mate jiny postupy, my v CSA rozhodne skluzy neuvolnujeme, lidi po nich maji normalne klouzat do vody.
Chápu, leč mě zajímala reálná situace. Nějak si to nedokážu představit
Samozrejme vsetky nudzove situacie a specialne ditching je cista teoria v rovine sci fi...je to vsetko diskutabilne ako by to bolo keby sa to stalo najma ked to nikto nezazil v tak dokonalej praxi....ale nejaky postup musi byt. Samozrejme je viacero moznosti ako jednotlive postupy zdovodnit ze je nieco lepsie a bezpecnejsie ci uz su to napr rozne brace pozicie alebo tento postup pri ditchingu...nase zdovodnenie je ze je jednoduchsie skakat z dveri do vody a plavat prec ako kracat po slide ktory je realne vo vodorovnej polohe s hladinou a ono ten slide nie je nijak extra pevny a velky....inac prave u spolocnosti kde vozia rafty je ten postup evakuacie zalozeny prave na tom istom co u nas - uvolnit nafuknuty slide a poslat ho prec od lietadla a tym sa pri dverach vytvori priestor na nafunkutie raftu do ktoreho sa nastupuje z kabiny...ale ako by to kto urobil v praxi...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 113
- Registrován: 06. 02. 2006, 18:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
jane píše:Erix8 píše:Nejsem odborník, ale můžete mi popsat situaci kdy 737 přistane v pohodě na vodu a předtím než lidi vycházejí ven tak letuška relativně v klidu uvolňuje slide?
Tato situace je popsana v provozni prirucce spolecnosti, u ktere dela ngb Tak asi mate jiny postupy, my v CSA rozhodne skluzy neuvolnujeme, lidi po nich maji normalne klouzat do vody.
A neni nahodou namontovany na Airbusech ČSA rodiny A32x slide/raft?
Mozna bych se pletl ale samozrejme ne na 737 ale na 321 raft myslim je a slouzi jako "clun" po uvolneni od letadla:-)