HOLIDAYS Czech Airlines

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od flyingblue »

GlobeCZE píše:sice OT, ale to pořadí je dost zajímací :lol: viděl bych to na kriteria hlasování v závorkách

Nejlepší letecká společnost
1. ČSA (běžný hlasující = nikoho jinýho nezná)
2. Emirates Airlines (letecký fanda - dá hlas za triple7 do PRG)
3. Travel Service (koupácká síla)
4. Lufthansa (seriózní hlasy serióznich managerů cestujících za prací)
5. Turkish Airlines (tomuhle trošku nerozumím, jak se TA dostaly do top 5? ale asi si to prostě zaslouží)


Ono je tech seriosnich "manageru" tolik?

Ja bych spis rek, ze pro Luftwaffe hlasuji predevsim lide, kteri maji za to, ze "vse z Nemecka je lepsi".

:geek:


romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od romul »

GlobeCZE píše:sice OT, ale to pořadí je dost zajímací :lol: viděl bych to na kriteria hlasování v závorkách

Nejlepší letecká společnost
1. ČSA (běžný hlasující = nikoho jinýho nezná)
2. Emirates Airlines (letecký fanda - dá hlas za triple7 do PRG)
3. Travel Service (koupácká síla)
4. Lufthansa (seriózní hlasy serióznich managerů cestujících za prací)
5. Turkish Airlines (tomuhle trošku nerozumím, jak se TA dostaly do top 5? ale asi si to prostě zaslouží)


Je to sice poněkud OT, ale Turkish Airlines jsou oceňované právem. Jejich produkt je velmi dobrý. Letěl jsem s nima za poslední dobu víckrát (economy i business, evropa i dálkovky) a pokaždé max. spokojenost:

http://www.turkishairlines.com/en-int/c ... oom/awards

Hodnotu ocenění uděleného ČSA lokálním časopisem není třeba přeceňovat...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od HighFlyer »

GlobeCZE píše:jsem sám, komu rozhodování obou firem za poslední rok přijde, jak to říct slušně, chaotické? :silent:

flyingblue alias růžový bizon ti vysvetli, ze to je siroko daleko nejfundovanejsi manazerske rozhodovani

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:
GlobeCZE píše:jsem sám, komu rozhodování obou firem za poslední rok přijde, jak to říct slušně, chaotické? :silent:

flyingblue alias růžový bizon ti vysvetli, ze to je siroko daleko nejfundovanejsi manazerske rozhodovani


Co Te k takovemu tvrzeni vede, nacelniku "sitovy modele"? :mrgreen:

Paganini
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 15. 11. 2012, 05:50
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od Paganini »

tempranilo píše:
GlobeCZE píše:http://ekonomika.idnes.cz/csa-se-vrati-airbusy-z-charterovych-letu-vytlaci-boeingy-pzj-/ekonomika.aspx?c=A121122_211249_ekonomika_brd :shock: :shock: člověk aby sis to začal psát do tabulky, nebo se v tom za chvíli úplně ztratí... jsem sám, komu rozhodování obou firem za poslední rok přijde, jak to říct slušně, chaotické? :silent:

Nejsi v tom sám :lol: ! Ale je více možnosti - ta lepší, že HCA už není potřeba mít v záloze jako alternativního dopravce pro případ krachu ČSA nebo horší, že je to další nezvládnutý projekt pana Dvořáka a jeho úžasných manažerů nebo vůbec nejhorší, že prebendy už byly rozděleny. Po pravdě, pokud je vyjádření mluvčí na "Idnes" zaznamenáno správně, tak platí varianta 2. Počet cestujících opravdu není argument pro konstatování, že sezóna dopadla dobře. Každý ví, že charterovka si musí v sezóně vydělat na zimu. To se zjevně nepovedlo, jenže pak vsadit vše na jeden ACMI kontrakt je prostě fatální chyba. A obzvláště vtipné je pak vyjádření: V přesunu letadel zpět pod ČSA vidí Lagronová výhodu holdingového uspořádání. "Umožňuje flexibilně reagovat na podobné situace a přesouvat kapacitu mezi jednotlivými dceřinými společnostmi," vysvětlila Lagronová. "Můžu potvrdit, že všichni piloti budou na zimu převedeni do ČSA spolu s letadly," dodala mluvčí.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/csa-se-vrati- ... nomika_brd
Co vlastně budou tato letadla pro ČSA létat? Možná kromě novoročních svátků, kdy migrují Rusové, pro ně moc využití nebude, tj. náklady zůstávají, ale výnosy nikde....


:ugeek:
530 mil, které zaplatil ČAH je dost peněz. A nikomu to nevadí...


Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od Zdenek »

tempranilo píše:Nejsi v tom sám :lol: ! Ale je více možnosti - ta lepší, že HCA už není potřeba mít v záloze jako alternativního dopravce pro případ krachu ČSA nebo horší, že je to další nezvládnutý projekt pana Dvořáka a jeho úžasných manažerů nebo vůbec nejhorší, že prebendy už byly rozděleny. Po pravdě, pokud je vyjádření mluvčí na "Idnes" zaznamenáno správně, tak platí varianta 2. Počet cestujících opravdu není argument pro konstatování, že sezóna dopadla dobře. Každý ví, že charterovka si musí v sezóně vydělat na zimu. To se zjevně nepovedlo, jenže pak vsadit vše na jeden ACMI kontrakt je prostě fatální chyba. A obzvláště vtipné je pak vyjádření: V přesunu letadel zpět pod ČSA vidí Lagronová výhodu holdingového uspořádání. "Umožňuje flexibilně reagovat na podobné situace a přesouvat kapacitu mezi jednotlivými dceřinými společnostmi," vysvětlila Lagronová. "Můžu potvrdit, že všichni piloti budou na zimu převedeni do ČSA spolu s letadly," dodala mluvčí.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/csa-se-vrati- ... nomika_brd
Co vlastně budou tato letadla pro ČSA létat? Možná kromě novoročních svátků, kdy migrují Rusové, pro ně moc využití nebude, tj. náklady zůstávají, ale výnosy nikde....

To bylo řečí, že HCA se zakládá proto, aby se pilotům platilo jen za to co ve skutečnosti odlétají ... Myslím že u letadla stojícího na kanále je úplně fuk, zda má barvy HCA nebo ČSA. Ale když si ČSA od HCA ty letadla koupí, tak HCA vykáže i možná zisk.
Jen nevím, který strategický investor bude tohle chování chápat. Leda že by počet letadel jaksi zvyšoval cenu a prestiž před prodejem.

Paganini
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 15. 11. 2012, 05:50
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od Paganini »

Zdenek píše:
tempranilo píše:Nejsi v tom sám :lol: ! Ale je více možnosti - ta lepší, že HCA už není potřeba mít v záloze jako alternativního dopravce pro případ krachu ČSA nebo horší, že je to další nezvládnutý projekt pana Dvořáka a jeho úžasných manažerů nebo vůbec nejhorší, že prebendy už byly rozděleny. Po pravdě, pokud je vyjádření mluvčí na "Idnes" zaznamenáno správně, tak platí varianta 2. Počet cestujících opravdu není argument pro konstatování, že sezóna dopadla dobře. Každý ví, že charterovka si musí v sezóně vydělat na zimu. To se zjevně nepovedlo, jenže pak vsadit vše na jeden ACMI kontrakt je prostě fatální chyba. A obzvláště vtipné je pak vyjádření: V přesunu letadel zpět pod ČSA vidí Lagronová výhodu holdingového uspořádání. "Umožňuje flexibilně reagovat na podobné situace a přesouvat kapacitu mezi jednotlivými dceřinými společnostmi," vysvětlila Lagronová. "Můžu potvrdit, že všichni piloti budou na zimu převedeni do ČSA spolu s letadly," dodala mluvčí.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/csa-se-vrati- ... nomika_brd
Co vlastně budou tato letadla pro ČSA létat? Možná kromě novoročních svátků, kdy migrují Rusové, pro ně moc využití nebude, tj. náklady zůstávají, ale výnosy nikde....

To bylo řečí, že HCA se zakládá proto, aby se pilotům platilo jen za to co ve skutečnosti odlétají ... Myslím že u letadla stojícího na kanále je úplně fuk, zda má barvy HCA nebo ČSA. Ale když si ČSA od HCA ty letadla koupí, tak HCA vykáže i možná zisk.
Jen nevím, který strategický investor bude tohle chování chápat. Leda že by počet letadel jaksi zvyšoval cenu a prestiž před prodejem.


Je to vymyšlené tak, že 4 A320 přejdou k ČSA. 5x B 737 do léta ukončí provoz u ČSA, místo nich ale přijdou 2xATR72 a asi 1 nebo 2x330 od Korean. Všichni piloti ČSA zůstanou a k nim přijde 25 pilotů od HCA aby bylo na ty 330 a ATR. Odměnou je zaměstnanost, získanou hodnotou je uzavřená kolektivní smlouva.

don_quijote
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 276
Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
Bydliště: Pitěr
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od don_quijote »

Paganini píše:
Zdenek píše:
tempranilo píše:Nejsi v tom sám :lol: ! Ale je více možnosti - ta lepší, že HCA už není potřeba mít v záloze jako alternativního dopravce pro případ krachu ČSA nebo horší, že je to další nezvládnutý projekt pana Dvořáka a jeho úžasných manažerů nebo vůbec nejhorší, že prebendy už byly rozděleny. Po pravdě, pokud je vyjádření mluvčí na "Idnes" zaznamenáno správně, tak platí varianta 2. Počet cestujících opravdu není argument pro konstatování, že sezóna dopadla dobře. Každý ví, že charterovka si musí v sezóně vydělat na zimu. To se zjevně nepovedlo, jenže pak vsadit vše na jeden ACMI kontrakt je prostě fatální chyba. A obzvláště vtipné je pak vyjádření: V přesunu letadel zpět pod ČSA vidí Lagronová výhodu holdingového uspořádání. "Umožňuje flexibilně reagovat na podobné situace a přesouvat kapacitu mezi jednotlivými dceřinými společnostmi," vysvětlila Lagronová. "Můžu potvrdit, že všichni piloti budou na zimu převedeni do ČSA spolu s letadly," dodala mluvčí.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/csa-se-vrati- ... nomika_brd
Co vlastně budou tato letadla pro ČSA létat? Možná kromě novoročních svátků, kdy migrují Rusové, pro ně moc využití nebude, tj. náklady zůstávají, ale výnosy nikde....

To bylo řečí, že HCA se zakládá proto, aby se pilotům platilo jen za to co ve skutečnosti odlétají ... Myslím že u letadla stojícího na kanále je úplně fuk, zda má barvy HCA nebo ČSA. Ale když si ČSA od HCA ty letadla koupí, tak HCA vykáže i možná zisk.
Jen nevím, který strategický investor bude tohle chování chápat. Leda že by počet letadel jaksi zvyšoval cenu a prestiž před prodejem.


Je to vymyšlené tak, že 4 A320 přejdou k ČSA. 5x B 737 do léta ukončí provoz u ČSA, místo nich ale přijdou 2xATR72 a asi 1 nebo 2x330 od Korean. Všichni piloti ČSA zůstanou a k nim přijde 25 pilotů od HCA aby bylo na ty 330 a ATR. Odměnou je zaměstnanost, získanou hodnotou je uzavřená kolektivní smlouva.



O těch A330 se zase už dlouho nemluvilo... Je k tomu něco novýho?

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od kuba.biker »

Paganini píše:Je to vymyšlené tak, že 4 A320 přejdou k ČSA. 5x B 737 do léta ukončí provoz u ČSA, místo nich ale přijdou 2xATR72 a asi 1 nebo 2x330 od Korean. Všichni piloti ČSA zůstanou a k nim přijde 25 pilotů od HCA aby bylo na ty 330 a ATR. Odměnou je zaměstnanost, získanou hodnotou je uzavřená kolektivní smlouva.


To je docela odvážné tvrzení od někoho se třemi příspěvky ve fóru....důkaz místo slibů? :angel:

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od františek dobrota »

Počet příspěvků rozhodně nevypovídá o hodnověrnosti informace a tady už vubec ne :) :wink:

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od romul »

Paganini píše: a asi 1 nebo 2x330 od Korean. Všichni piloti ČSA zůstanou a k nim přijde 25 pilotů od HCA aby bylo na ty 330 a ATR.


Mít talent co měl Paganini, snad i já bych byl optimističtější co se budoucnosti HCA a ČSA týče. Jsi insider a nebo je to informace z kategorie Jedna paní povídala? Řečí o A330 se už vedlo dost, ale ztratily se vždy jak pára nad hrncem...

Paganini
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 15. 11. 2012, 05:50
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od Paganini »

romul píše:
Paganini píše: a asi 1 nebo 2x330 od Korean. Všichni piloti ČSA zůstanou a k nim přijde 25 pilotů od HCA aby bylo na ty 330 a ATR.


Mít talent co měl Paganini, snad i já bych byl optimističtější co se budoucnosti HCA a ČSA týče. Jsi insider a nebo je to informace z kategorie Jedna paní povídala? Řečí o A330 se už vedlo dost, ale ztratily se vždy jak pára nad hrncem...


A330 od KAL se v ČSA mezi zaměstnanci probíra již několik týdnů. Tuto informaci mezi ně zasel přímo ten nej.. A přiznejme si, byla by to úžasná varianta. Jenomže, i když se karta obrátila a HCA je teď nechtěné dítě (minulý týden se začaly rozdávat prvni výpovědi), k prvnímu přistání A330 v barvách ČSA na paralerní dráze je ješté daleko.

GlobeCZE
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 08. 10. 2011, 15:06
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od GlobeCZE »

nikde jsem to zatim neoveroval, ale podle http://ekonomika.idnes.cz/o-prevzeti-cs ... oprava_neh

"Český aeroholding, pod který ČSA spadá, zároveň slíbil, že ukončí činnost dopravce Holidays Czech Airlines na charterovém trhu."

tak uz jsem z toho trojitej jelen, zalozej charterovyho dopravce, aby oddelily chartery od normalnich linek, a pak ho po prvni sezone z trhu zase stahnou? smysl tohodle mi unika i pokud se zamerim na moznosti tunelu a prani buhviceho.... ??

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od tempranilo »

GlobeCZE píše:nikde jsem to zatim neoveroval, ale podle http://ekonomika.idnes.cz/o-prevzeti-cs ... oprava_neh

"Český aeroholding, pod který ČSA spadá, zároveň slíbil, že ukončí činnost dopravce Holidays Czech Airlines na charterovém trhu."

tak uz jsem z toho trojitej jelen, zalozej charterovyho dopravce, aby oddelily chartery od normalnich linek, a pak ho po prvni sezone z trhu zase stahnou? smysl tohodle mi unika i pokud se zamerim na moznosti tunelu a prani buhviceho.... ??

Obdobně referuje Týden.cz... tak na tom něco bude. Ale jinak jsem z toho jelen taky.... Jen si říkám, jak se bude řešit (účetně, daňově i jinak) těch vyhozených 530 mega, co AH v lednu zaplatil ČSA za HCA... jinými slovy, vyhodili 530 mega z peněz letiště na projekt, který teď pouštějí k vodě. Super manažeři a hospodáři :shock: !

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: HOLIDAYS Czech Airlines

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

Nooo .. vzdyt to byl docela elegantní způsob, jak do ČSA nalejt půl miliardy, aniž by se EU začala vztekat.... :)

IMHO o nic víc nešlo :)


Odpovědět