Vážné problémy letadla ČSA nad Istanbulem

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Vážné problémy letadla ČSA nad Istanbulem

Příspěvek od Smurfx »

Reportáž TV Prima:
V B737 ČSA na letu z Istanbulu do Prahy prý přestalo fungovat tlakování kabiny a lidé prý i krváceli. Pilot prý okamžitě zapnul náhradní tlakování a rozhodl se přistát zpět v Istanbulu, ale musel nejdříve 1 hodinu kroužit nad letištěm aby spálil palivo.

Krvácení z uší a nosu je určitě nepříjemné a nebylo to nic banálního. Na druhou stranu mě dostal zase hysterický výlev pasažéra, který popisoval, že prý při přistání letadlo "mávalo křídly nahoru dolu, ale nakonec to pilot ustál" :D . Boční vítr s poklesem tlaku v kabině určitě souvisel :)

Máte někdo více informací, co se přesně stalo a co to bylo za letadlo?


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od Robert »


cafe-cafe
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 118
Registrován: 29. 04. 2007, 07:31
Stav: Offline

Příspěvek od cafe-cafe »

to zas bude afeeeera:-)))) btw...vi nekdo registraci? citim vgz:-))))

Yirina
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Příspěvky: 740
Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
Pohlaví: žena
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Yirina »

Do IST dneska z B737 na charterech odletěly WGX a FGS.

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od BB »

WGX


MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od MK »

FGS melo pred odletem take technicke problemy, ale uz v PRG...a odletelo s docela slusnou sekerou...

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

opravdu velice vazna situace! dokonce mesely krouzit hodinu aby provedly "dumping" fuel ....

sice pro koupaka je to vyznamna udalost a jedna se skoro o "preziti letecke katastrofy" hehehe.. ale vice mene jen skoda energie a zpravodajstvi porad informovat o takove mensi technicke problemy...

ale co.. jakakoliv udalost prodava vytisky...:) a co landing.. sundali boty a sperky a v poloze emegency landing?

je mi lito pana nebo pani co krvacel z ucha ale asi pochybuji ze slo o nejake dramaticke udalosti .. asi CSA nemusela vymenit koberec s krvi nebo tak...

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Příspěvek od mandrinka »

mně se líbí, jak vy všechno zlechčujete, ale třeba já mám nízkou srážlivost krve a když mi jednou začne téct, tak mi teče třeba i 3/4hodiny, takže pokud by se mi to v tom letadle stalo, tak ČSA by na tuty koberce vyměňovali, nehledě na moji mikinu a kalhoty.

JIndra
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 14. 04. 2005, 22:22
Stav: Offline

Příspěvek od JIndra »

Mně se zase líbí, jak se to zveličuje. A často spojuje do jiných souvislostí.

Viděli jste zprávy na Primě? PAP přímo z letu říkal, že to bylo vážný - chvíli to prý vypadalo na volný pád. Proč by měli padat volným pádem? Leda by se jim při té dekompresi utrhla obě křídla.

Nikdo nezmínil, že by vypadly masky. Pokud nevypadly, nebyl pokles tak vážný. Masky vypadnou při kabinové výšce 14k feet, což je něco přes 4 km. Tam může člověk normálně dýchat. Chápu, že NÁHLÁ změna tlaku může být nepříjemná, ale do takové úrovně neohrožuje život. I na normálním letu může citlivým lidem téct krev z nosu. PAP na letišti v reportáži Primy byli dost hysteričtí. (Nicméně je úkolem novinářů takové lidi vyhledat.)

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Příspěvek od Zdenek »

jakakoli zdravotni komplikace je neprijemna kdykoli, natoz na palube letadla. Chartety byvaji plne, vzduch vydychany ....
Ale nemyslim si, ze by ulohou CSA bylo Ti menit mikinu, Tvoje poznamka je podobne trefna, jako kdyz vlezes na palubu s prujmem a kvuliva turbulencim se po*. Obavam se, ze spodni pradlo Ti CSA nevymeni.

Zoommy
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 109
Registrován: 28. 11. 2005, 09:43
Bydliště: Pardubice
Stav: Offline

Příspěvek od Zoommy »

Mě by zase zajímalo jak se to mohlo stát - z technického hlediska...co se musí rozbít aby došlo k takovéto situaci?

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Příspěvek od Pilgrim »

Tlakování kabiny.. :D :?:

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 952
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od bugr »

mě na tom ničí ty kecy, prý lidi krváceli, prý já nevím co, pak se člověk dozví, že jeden člověk měl problémy s krvácením, asi zdravotní dispozice.
Jak ty kreténi můžou napsat "prý" když je jasný, že to prý znamená, že si to vycucal z prstu.
A to všechno proto, že ztráta tlaku prostě vypadá málo dramaticky pro čtenáře. Víc dramaticky to vypadá pro přímého účastníka, to je jasný....
Tím nezlehčuji ten problém, klidně takové zážitky vynechám ale ta novinářská žumpa to je hrozný.......
A ještě tu tím někdo začne diskuzi.....

Michal1
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 74
Registrován: 03. 05. 2008, 23:31
Stav: Offline

ticho po pesine...

Příspěvek od Michal1 »

Posledni dobou se CSA prihodilo nekolik incidentu, nastesti nikoli fatalnich. Ale at se stane cokoli, CSA vzdy mlci.... Maximalne usty tiskove mluvci Hupakove reknou obvyklou vetu o tom, ze o nic neslo a nikdo nebyl ohrozen - ale myslim si, ze kdyby jasne a konkretne vysvetlili, co se (ne)stalo a proc, ze by vzali vitr z plachet novinarum a pusobilo by to lepe nez obvykle mlceni.

Na tradicni mlceni CSA jsem pravda ponekud vysazeny....

Josef
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 285
Registrován: 23. 01. 2003, 14:27
Stav: Offline

Příspěvek od Josef »

Michal1: sice chápu, o čem píšeš, ale četl jsi to prohlášení tiskové mluvčí? A znáš nějakou společnost, která do podrobna rozebírá nějaký incident v médiích?


Odpovědět