Snižování platů v ČSA

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Pilgrim »

To dubaf - víš, je docela dobře možný, že všichni kromě "kancelářských" jsou ekonomiky a reality neznalí pitomci, ale v tom ten problém, co se týká nechuti nechat si sáhnout na platy nespočívá. Ty katastrofické scénáře typu, že zkrachujem do dvou týdnů pokud si okamžitě každý nesníží plat na polovinu prostě všichni zaměstnanci slyšeli tolikrát, že jim už zkrátka nikdo nevěří (byť to zrovna tentokrát může být klidně pravda). A zatím na to nikdy nedošlo (jo, třeba jsme měli kur**ský štěstí, ale zpětně to vypadá, že vedení vždycky zkouší, co uvěříme). A vyhlašování zcela protichůdných věcí důvěryhodnosti taky nepřidá - těžko můžeš jeden měsíc vyhlašovat, jak tříletý plán funguje, jak jsme borci a krize se nás nedotkne a hned další oznamovat, že jsme na pokraji krachu nebo spíš už za hranicí záchrany. A v tomhle už ani grafy nepomůžou, protože pomocí těch si můžeš dokázat přesně to, co chceš zrovna prohlásit za pravdu.
Je klidně možné, že management opravdu dělá zásadní kroky k ozdravení a zachování společnosti, ale bohužel je dokáže "dobře prodat" jen pro veřejnost - buď to je obecnou nedůvěrou zaměstnanců, nebo tím co vidíme v provozu v protikladu k tomu, co se vyhlašuje (což nemusí být, pravda, rozhodující. Je jasné že ani plné letadlo nemusí vydělávat. Na druhou stranu proto přece máme tolik ekonomů a pracovníků marketingu).
Současné vedení bylo hodně aktivní ve třech oblastech
1/práce s médii navenek a zlepšení image společnosti, velmi úspěšně. Ale to na zaměstnance moc dojem neudělá.
2/ekonomika podniku, na rozdíl od Tvrdíka určitě vědí, o co jde. Tohle neposoudím, jak úspěšně.
3/různé "provozní kroky", dost možná nezbytné, ale to je právě ta zásadní otázka - byly nezbytné? Takže běžný zaměstnanec to vidí tak, že vedení za zvláštních podmínek mění pozemky, prodává a zpětně leasuje letadla, snižuje počty pracovníků v provozu...hele, třeba je vedení opravdu tým velmi dobrých managerů, kteří dělají nezbytné a dobré kroky, ale běžný zaměstnanec opravdu vidí jen tu třetí oblast /nesoudím, kde je pravda, konstatuju/.
Vozit se po CZALPě a OOPL je zbytečné, oni stejně jako management věří, že dělají pro podnik to nejlepší a snaží se ho zachránit před zánikem (a odbory byly za odvoláním Tvrdíka, který by nás opravdu přivedl ke krachu, takže minulost jim ZATÍM dává za pravdu, že jednali v zájmu zaměstnanců; přiznávám, tentokrát to můžou být právě odbory, které nás potopí). A máš pravdu, oni opravdu představují zástupce velké části zaměstnanců. To že CZALPA a OOPL jsou nejviditelnější a nejvíc slyšet, neznamená, že ostatní odbory ten postoj (možná) nemají. Nakonec od toho to jsou odbory, aby bránili ze svého pohledu ty nejlepší zájmy zaměstnanců. Nejsem žádný odborofil a ve službách zvlášť, ale dělají to, co po nich členové chtějí. Jestli dobře pro ČSA, nebo špatně, to se teprvu uvidí. Síla odborů je v nespokojenosti lidí. A management jim pozici usnadňuje tím, že dost věcí opravdu vypadá, že se dělá jen jako by společnost měla fungovat ty 3 roky, na které je/byl restrukturalizační plán.
Shrnuto - takže si myslím, že i kdybychom tentokrát opravdu neměli dožít do února, už se s tím nic moc neudělá, zaměstnanci neuvěří do té doby, než bude opravdu po všem - a nebude to jen jejich chyba, tohle vedení má podle mého zásadní problém v oblasti důvěry vlastních zaměstnanců.
Kromě toho nic není jednostranné - tys to napsal, jako že provozní jsou reality neznalí ignoranti, kteří jen managementu hatí plány - a tak to prostě není. "Kancelářští" i "provozní" pracují pro stejný podnik, a vždycky je menší či větší (až obří) propast mezi oběma skupinami, které realitu (obě skupiny!, ne jen provoz) vidí jen z vlastního pohledu. Nakonec i management a odbory pracují pro stejný podnik, i když se to nezdá a vypadá to, že jejich zájmy jsou protichůdné. Takže obviňování typu ONI-ONI je zbytečné, vždycky jsme to MY. Tak aby NÁM to lítalo ještě i příští silvestr!!
Chmurný závěr roku, jdu radši silvestřit :wink:


FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od FlightDetent »

dubaf: Vlastne si myslim, ze naprosta vetsina z nas (vsech) chape situaci stejne jako ty. A nikomu neprekazi udelat krok k prosperite firmy a tim i sve. Trosku ted vyuziju lyrickeho stylu pana prezidenta: Chceme vsak stoupat po schodech a treba se u toho zapotit, ne se brodit v bahne.

Rozdelovani na krysy a svine nikam nepovede. Pred mesicem nabizene reseni ma na obalu napsano uspech, ale vevnitr je prazdno do ktereho prirozene nikdo nechce vkrocit. Co teď?

FD

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od BB »

To dubaf:
Dobra, jsem ekonomicky neznala pitomkyne a slova jako divestice, optimalizace, standardni managerske nastroje ci swap nejsou bezna v mem plebejskem slovniku, takze prosim o vysvetleni nasledujiciho:
- CSA ma pokles cestujicich za rijen a listopad nekolikanasobne vetsi nez letiste Praha (ty vis, o jaka jde cisla, nechci to zde prezentovat na verejnost)
- letiste Praha ma o neco vetsi pokles nez je zatim prumer Evropy
- Lasak prijde s financnim planem na pristi rok, ktery pocita s NARUSTEM!!!, byt velmi malym, dozorci rada mu to s potleskem schvali
- zamerujeme se na obchodni klientelu, proto od zitrka skoro nedavame noviny a omezujeme dalsi servis
Asi si budu muset dodelat MBA, protoze na tento skvely managersky tah opravdu muj mozek nestaci...

dubaf
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 502
Registrován: 20. 08. 2006, 23:43
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dubaf »

Staci si precist me starsi prispevky. Nebavi me stale neco omylat dokola. Ano jinak souhlasim a prave proto se maji zmrazit platy, ne-li snizit, aby se nemuseli napriklad rusit noviny. Jinak o omezeni dalsiho servisu nevim. Naopak se velmi tesim ze male meal boxy budou nahrazeny bagetkami od crocodile a ze velky meal box bude nahrazen velkou bagetou od crocodile, nebo trojhranky. To neni omezeni servisu, ale naopak zkvalitneni cateringu pro Y/cl.
K cestujicim na rok 2009 - co pises je zase nepravda: vedeni usty Lasaka prave snizovani mezd zduvodnovalo tim, ze jen ten nejoptimistejsi scenar muze vypadat tak, ze budeme mit aspon stejny pocet pax jako letos! Naopak mam pocit, ze se pripravuji scenare pro pripad ze tomu bude naopak. Bohuzel jedna z podminek aby to spolecnost prezila, je prave snizeni platu. Coz provedl napriklad SAS a dalsi. Nebo propousteni. Jina alternativa ted neni. Proste na ten servis vis-a-vis kolik s nami leta lidi je nas na palube az az... Jinak k limitum letani na ATR42 v 1CC. Zadne takove nejsou! ATR42 se podle predpisu muze letat v jednom CC a je jedno jestli se jedna o VFI nebo petikila... A k deleni na pomyslne krysy a ... prave ze takoveto deleni uplne nesnasim! Ale kdyz se me nekdo zepta na to abych vysvetlil neco co jsem uz jednou vysvetloval na to nemam. Opravdu nejsem tiskovy mluvci!

ps to BB o swapu, zpetnem leasingu a/c, prodeji CAT, carga a prezentaci vysledku CSA za 3/4 roku versus dopis vedeni a zadost o snizeni platu atd. najdes v mych starsich prispevcich. Neber si to osobne, ale nemam silu to tady psat stale dokola. Treba nekdy na posadkach...

PF2009 preje pavel

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od BB »

K jednomu CC na ATR, jsem jen pro, potiz ale je v tom, ze nejde jen o predpis, ze to umoznuje, ale CC pracujici v jednom musi mit specialni vycvik+pozadavky na zkusenost, tj. potreba zmenit OM, s nasim uradem beh tak na pul roku pri hodne stesti a pile, a to nepocitam odpor nekterych seniornich CC, vzpomen si na reakce na snizovani nejdriv A310, pak na bulikach...
Me take nebavi do nekonecna opakovat, ze si nas management ponekud protireci a ocividne v oblasti letecke dopravy, narocich cestujicich a chovani tohoto velmi specifickeho trhu tapa..


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od flyingblue »

dubaf píše: Naopak se velmi tesim ze male meal boxy budou nahrazeny bagetkami od crocodile a ze velky meal box bude nahrazen velkou bagetou od crocodile, nebo trojhranky. To neni omezeni servisu, ale naopak zkvalitneni cateringu pro Y/cl.
K cestujicim na rok 2009 - co pises je zase nepravda: vedeni usty Lasaka prave snizovani mezd


Bože, skutečně zmizí kulinární unikát s názvem taštička? Co jenom my, lítači v Y, budeme dělat?

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dell »

BB píše:K jednomu CC na ATR, jsem jen pro

to budete vůči předku v oslabení :mrgreen: a spousta řadovejch bude bez práce....to jest propouštění? :?:

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od jane »

dell píše:
BB píše:K jednomu CC na ATR, jsem jen pro

to budete vůči předku v oslabení :mrgreen: a spousta řadovejch bude bez práce....to jest propouštění? :?:


No myslim, ze v nejblizsi dobe to nehrozi. Pred startem je tam akorat tak prace pro dva, nedokazu si predstavit, ze by se to delalo v jednom, to by musel zacit driv i boarding.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4081
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od HighFlyer »

lojza píše:Dnes, kdyz jiz vidim situaci v CSA z vnejsku, a proto urcite vice objektivne, rad bych zopakoval jednu svou, jiz drive zminovanou tezi, ze s CSA to zacalo jit do kopru prichodem Tvrdika...

Zcela souhlasim, Jarda to tam roztocil opravdu pametihodnym zpusobem :) Nicmene bych si dovolil dodat, ze v te stejne dobe ke zhorseni ekonomicke situace prispeli "stari matadori" v CSA, kteri pri zacinajici liberalizaci trhu (uz pred vstupem do EU) naprosto nechapali (= nechteli chapat), co se na ne řítí a co to bude znamenat konkurovat nizkonakladovym dopravcum. Matadori se neustale chlacholili zaklinadly typu "my jsme sitovy dopravce a na nase transferove cestujici si lowcosti nesahnou" nebo "my poskytujeme uplne jiny produkt pro jiny segment" a dokonce i "lowcosti nam prihravaji pasazery, protoze upozornuji na Prahu jako destinaci". Na cenovy tlak konkurence byly CSA tragicky nepripravene svoji nakladovou strukturou, predevsim velkou prezamestnanosti a nakladnosti administrativnich procesu, coz je situace, ktere do znacne miry trva dosud.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4081
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od HighFlyer »

jane píše:Pred startem je tam akorat tak prace pro dva, nedokazu si predstavit, ze by se to delalo v jednom, to by musel zacit driv i boarding.

Zamestnanci CSA si nedovedou predstavit hodne veci a pak se nelze divit, ze firma je v takovem stavu, v jakem je. Vinu pak hledaji jenom u nejvyssiho vedeni a to, ze si "nedovedou predstavit" neco, co je naprosto bezne u uspesnejsich konkurentu, to prece nema se stavem firmy co do cineni :shock:

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od jane »

HighFlyer píše:
jane píše:Pred startem je tam akorat tak prace pro dva, nedokazu si predstavit, ze by se to delalo v jednom, to by musel zacit driv i boarding.

Zamestnanci CSA si nedovedou predstavit hodne veci a pak se nelze divit, ze firma je v takovem stavu, v jakem je. Vinu pak hledaji jenom u nejvyssiho vedeni a to, ze si "nedovedou predstavit" neco, co je naprosto bezne u uspesnejsich konkurentu, to prece nema se stavem firmy co do cineni :shock:


Jako mne je to fuk, klidne to budu litat sama, ale to si pak nesmime hrat na nejaky business na atr, to, kdo bude stihat zavrit biny a bude kontrolovat vyvazeni letadla taky nevim. Jak rikam, musel by se posunout boarding, v soucasny situaci by to neslo. Tak mi tady nepodsouvej, ze jsme zase liny a kvuli nam by to neslo.

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dell »

klid, nesmíš se nechat hned tak vyprovokovat :mrgreen:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4081
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od HighFlyer »

jane píše:Jako mne je to fuk, klidne to budu litat sama, ale to si pak nesmime hrat na nejaky business na atr, to, kdo bude stihat zavrit biny a bude kontrolovat vyvazeni letadla taky nevim. Jak rikam, musel by se posunout boarding, v soucasny situaci by to neslo. Tak mi tady nepodsouvej, ze jsme zase liny a kvuli nam by to neslo.

Slovo lenost jsem ani jednou nepouzil, pouze jsem vypichl vyraz "neumet si predstavit" z tveho puvodniho prispevku ;-)

Kousavy dotaz: A jaktoze u konkurecnich (uspesnejsich) aerolinek to vsechno stihaji? Lita se nejen AT4/DH3 v jednom, ale i F100/CRJ900/EMB190 ve dvou, B733 ve trech atd.

Ta "neschopnost predstavit si" se s CSA tahne uz par desetileti. Byl jsem u toho, kdyz v druhe polovine 90. let zasvedcene jeden matador z CSA školil ucastniky jedne konference o e-businessu tim, ze CSA rozhodne kreditky pres internet prijimat nebudou, ze si to z bezpecnostnich duvodu "nedovede predstavit". O par let pozdeji jsme zazili krasne povidani CSA o tom, ze po internetu rozhodne nelze prodavat jednosmerne letenky, ze si to "nedovedou predstavit" z duvodu imigracnich kontrol na cizich letistich, obzvlaste v Britanii (ze uz tou dobou bezne prodaval jednosmerne letenky z Prahy spolecnost GO, taky British a mnoho dalsich, vypovidalo neco o predstavivosti autora tohoto vyroku).

Chce to lepsi predstavivost! ;-)

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dell »

no možná by to chtělo, aby si byl lépe příště informován, ono i u ČSA létají variabilní posádky, tudíž i třebas 3 CC na B737, jak zde píšeš...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4081
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od HighFlyer »

dell píše:ono i u ČSA létají variabilní posádky, tudíž i třebas 3 CC na B737, jak zde píšeš...

Anebo na jinych typech trebas zase ne... :mrgreen:

Taky na 737 je redukce ze 4 na 3 uspora 25%, kdezto ze 2 na 1 na AT4 hned 50%. (Opacnym pohledem cc je to na 735 o 33% prace navic na jednu letusku/letusaka, kdezto na AT4 je to o 100% prace navic.) Skoro by se chtelo rict, ze uspory se snaze prosazuji tam, kde to boli min :oops:


Odpovědět