Snižování platů v ČSA

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
Ondura
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 10. 03. 2008, 22:15
Pohlaví: muž
Bydliště: Kladno
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Ondura »

lojza píše:Dizkuse se stale toci o tom, kdo ma jaky plat v CSA a zda si ho zaslouzi.To se muzeme bavit od rana do vecera, ale me by spise zajimal nazor zamestancu CSA, jako primych zucastnenych akteru, jak oni vidi reseni dnesni realne situace, kdy na jedne strane je evidetni zvyseni mzdovych nakladu oproti minulemu roku a na druhe strane je dnes take evidentni snizeni vynosu z letecke prepravy, protoze je prepravovano mene cestujich nez v minulem roce.Naklady prevysuji prijmy, takze bez radikalnich opatreni se to asi jiz opravdu neobejde.Podle me se CSA dostaly do situace, kdy si ziji nad pomery.A jak dal? Zustane se u navyseni platu, ale s mene zamestnanci? Uzemni se par letadel, vrati se par letadel,nez krize pomine? Je opravdu jakykoliv zajemce o CSA spasitel, ktery zachova vse pri starem a bude jenom sypat penize do spolecnosti? Opravdu by me zajimali nazory lidi z CSA z ruznych profesi.Snad krome pravych eRohaku, tam je to predem jasne :) neverim, ze se za posledni 8 let zmenili.


Takže pokud bude zájemce o ČSA chtít spoň zachovat jako leteckou společnost a ne ji postupně uzavřít, tak to spasitl bude. Jelikož to bude někdo, kdo chce vydělat a né jenom dosazený trafikant. O tom, že tato společnost nemůže fungovat tak doposud je snad jasné skoro všem zaměstnancům, ale má to opět malý háček, aby to zase eodnesli jen dělnické profese a místo nich se nenabrali kancelářský, jako se to dělo doposud. Zatím všechny tyto dohody končili stylem dělníci se propustili a v kancelářích se postupně nabíralo. Takže se jen doufá, že nový vlastník společnost restrukualizuje a bude dál provozovat. Jo jinak k zaměstnanosti, u mechaniků už teď chybí dost lidí, pokud by se zrušila těžká údržba( sice vynáší cca 100 mil. za rok) tak jich bude nadbytek. Jo jinak jsem mechanik.


dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dider »

flyingblue píše:
Nevim, co shledavate radikalnim opatrenim, nicmene dle meho (mozna naivniho) nazoru se ma hledat predevsim na strane vynosu. A to nikoliv vynosu z prodeje majetku, ale z vynosu primarniho byznysu.


Ono prave ted hledat rezervy na starne vynosu je velice tezke. Nejsem insider, ale tipuji, že propad prodeju u CSA byl dost zasadni (za poslednich neklik malo mesicu).

Krize je dobra v tom, ze cisti trh a "bohuzel" dava sanci tem nejlepsim a to CSA rozhodne nejsou. V casech kdy se ti ve firme propadnou trzby o 20% během několika měsícu(a to nejen důsledkem krize) je těžké hledat řešení jak je navýšit. Obávám se, že ten radikální řez je nevyhnutelný, jenom se to tutlá jak to jen jde.

Dalsi vec je, ze bez investic se tezko hleda prostor pro navyseni vynosu. A vime jaka je ted situace...

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od salam »

salam píše:Jen malá poznámka na margo těch provozních ztrát: zítra letím PRG-DUS (a pozítří zpět) za pěkných 21000 Kč (v Y, nic jiného minulý týden nebylo k mání). Kolik bych tak asi měl ČSA za tenhle let zaplatit, aby nemusela své zaměstnance nutit ke snižování mezd?

Už to myslím trochu chápu - včera bylo na letu PRG-DUS (OK526, A319) odhadem tak 35-40 pax. Je tedy jasné, že jsem musel platit i za ta neobsazená sedadla :).
Navíc safety demo běželo, zdá se, pouze v business class. Nevím jak za mnou, seděl jsem v osmé řadě a monitory přede mnou na obou stranách neukazovaly nic. Obě řady monitorů v businessu byly v pořádku. Třeba je za možnost shlédnout safety demo učtován sprostým cestujícím, kteří za PRG-DUS-PRG vypláznou ubohých 21 kKč, nějaký příplatek?

Ale vážně - můj pohled je pohledem (teď-už-ne-tak-častého) cestujícího, který za posledních šest let přinesl ČSA cca 1,5 MKč tržeb. Čistě osobní, bez jakékoli snahy o objektivitu. Nebylo to poprvé, co jsem na podobnou trať platil ČSA podobnou cenu. Když se pak v novinách dočtu o tom, že vedení svým zaměstnancům navrhuje, ať si sníží plat, něco mi tu nehraje :roll:. Navíc si nemyslím, že by se takové věci měly řešit přes média. Tady na fóru ano, to bezpochyby, ale v MfDnes?
Je mi osobně úplně jedno, kolik kdo vydělává. Já jsem se svým platem víceméně spokojen a dokud jsem nebyl, něco jsem pro to dělal. BTW, u nás ve firmě se žádné diety, ani na zahraniční cesty, nevyplácejí. Klidně ať má letuška nebo i uklízečka v ČSA třeba 100 tisíc měsíčně měsíčně, ale až příště budu platit 20+ kKč za PRG-Německo-PRG, chtěl bych mít pocit, že jsou mé peníze používány správným, způsobem. Teď ten pocit bohužel nemám.
Jinak je mou jedinou starostí vůči ČSA, za co nejlépe ještě letos utratit mých 170 kmil, když nemůžu letět nikam moc daleko (máme malé dítě). Asi to vrazím to týdne v lázních pro celou rodinu, nic lepšího mě fakt nenapadá. Nerad bych se po případné privatizaci nebo jiném přůšvihu dočkal zrušení FFP nebo devalvace mil.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od flyingblue »

dider píše:
flyingblue píše:
Nevim, co shledavate radikalnim opatrenim, nicmene dle meho (mozna naivniho) nazoru se ma hledat predevsim na strane vynosu. A to nikoliv vynosu z prodeje majetku, ale z vynosu primarniho byznysu.


Ono prave ted hledat rezervy na starne vynosu je velice tezke. Nejsem insider, ale tipuji, že propad prodeju u CSA byl dost zasadni (za poslednich neklik malo mesicu).

Krize je dobra v tom, ze cisti trh a "bohuzel" dava sanci tem nejlepsim a to CSA rozhodne nejsou. V casech kdy se ti ve firme propadnou trzby o 20% během několika měsícu(a to nejen důsledkem krize) je těžké hledat řešení jak je navýšit. Obávám se, že ten radikální řez je nevyhnutelný, jenom se to tutlá jak to jen jde.

Dalsi vec je, ze bez investic se tezko hleda prostor pro navyseni vynosu. A vime jaka je ted situace...


Ale ja netvrdim, ze je to jednoduche. Ale mam dojem, ze proto ma firma management - financni triky typu prodej a zpetny leasing hlavniho predmetu podnikani vymysli ledaskdo.

Pokud chteji CSA zalozit svuj byznys na trzni nice tranzit Rusko/Stredni Asie-EU, proc ne. Ale pak bych cekal, ze najdou jiny modus vivendi nez koupi Aeroflotem (protoze ten je primy konkurent).

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od flyingblue »

salam píše:Jinak je mou jedinou starostí vůči ČSA, za co nejlépe ještě letos utratit mých 170 kmil, když nemůžu letět nikam moc daleko (máme malé dítě). Asi to vrazím to týdne v lázních pro celou rodinu, nic lepšího mě fakt nenapadá. Nerad bych se po případné privatizaci nebo jiném přůšvihu dočkal zrušení FFP nebo devalvace mil.


Nevim, jak mas dite velke, ale 170 Kmil to je dost na tri letenky do Severni Ameriky v hadrbyznys-class. To byste zvladnout mohli (akorat to musite proletet do konce brezna).


salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od salam »

V březnu přestane býti infantem (budou mu dva roky).
Akorát nevím, co bychom s ním v NYC dělali? Vyrůstá v lese a tak se bojí i na ulici v Praze :). Navíc máme ještě psa a právě jsme si pořídili bydlení, tak to na nějaké velké cestování zatím moc není...

Sorry za OT :oops:.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Pilgrim »

Už to myslím trochu chápu - včera bylo na letu PRG-DUS (OK526, A319) odhadem tak 35-40 pax. Je tedy jasné, že jsem musel platit i za ta neobsazená sedadla :).
Navíc safety demo běželo, zdá se, pouze v business class. Nevím jak za mnou, seděl jsem v osmé řadě a monitory přede mnou na obou stranách neukazovaly nic. Obě řady monitorů v businessu byly v pořádku. Třeba je za možnost shlédnout safety demo učtován sprostým cestujícím, kteří za PRG-DUS-PRG vypláznou ubohých 21 kKč, nějaký příplatek?


Jó, chlape, když sedíš v eku (i když za 21k), tak ti zhasnutý monitory musí být až až :D . Kdyby sis ještě trošku připlatils, mohls to mít z první lajny :D . Však počkej, až ti budem účtovat v eku i za pívo, to bude fičák. Se management mohl inspirovat i tady:
http://cz.youtube.com/watch?v=pFjVbiPzwpI
Takže zlatý černý monitory :twisted: .

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od flyingblue »

salam píše:V březnu přestane býti infantem (budou mu dva roky).
Akorát nevím, co bychom s ním v NYC dělali? Vyrůstá v lese a tak se bojí i na ulici v Praze :). Navíc máme ještě psa a právě jsme si pořídili bydlení, tak to na nějaké velké cestování zatím moc není...

Sorry za OT :oops:.


Proc do JFK? Ty awardy jsou IMHO do celyho USA. Vemte ho na Aljasku, kdyz se boji lidi :-)

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od BB »

Ondura píše:
Takže pokud bude zájemce o ČSA chtít spoň zachovat jako leteckou společnost a ne ji postupně uzavřít, tak to spasitl bude. Jelikož to bude někdo, kdo chce vydělat a né jenom dosazený trafikant. O tom, že tato společnost nemůže fungovat tak doposud je snad jasné skoro všem zaměstnancům, ale má to opět malý háček, aby to zase eodnesli jen dělnické profese a místo nich se nenabrali kancelářský, jako se to dělo doposud. Zatím všechny tyto dohody končili stylem dělníci se propustili a v kancelářích se postupně nabíralo. Takže se jen doufá, že nový vlastník společnost restrukualizuje a bude dál provozovat. Jo jinak k zaměstnanosti, u mechaniků už teď chybí dost lidí, pokud by se zrušila těžká údržba( sice vynáší cca 100 mil. za rok) tak jich bude nadbytek. Jo jinak jsem mechanik.


Nevim, jak u mechaniku, ale u nas bohuzel je nadstav, litame cca okolo 60% mozneho naletu. Stejne tak napr. v pozemnim provozu bych videla uspory. To, ze konkretni check-in agent pada pri sve smene na hubu a nema cas mezi ukoly ani dojit si na WC, ale na druhou stranu sedi cast sve pracovni doby znudene v gate nebo na prazdne prepazce je jedna vec, neschopnost spolecnosti jako celku donutit pax odbavovat se doma nebo v kioscich druha... Proto verim, ze i na technickem useku by se nasly potencialni usporu v organizaci prace.
Ac take sdilim nazor, ze kancelare jsou ponekud preplnene, tak ale druha stranka veci je, ze zamestnanci nejsou casto schopni vyhledat si na intranetu potrebny formular pro cokoliv a musi trikrat do kanclu k nejake sekretarce vlezt, nez konecne prinesou vsechny potrebne papiry a spravne vyplnene - treba na personalni, zamestnanecke vyhody apod. Vrcholem je, ze pak nekteri piloti sice umi ridit letadlo, ale neumi vymenit papir v tiskarne a taktez na to potrebuji podporu tech "kancelarskych".

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od HighFlyer »

salam píše:Už to myslím trochu chápu - včera bylo na letu PRG-DUS (OK526, A319) odhadem tak 35-40 pax. Je tedy jasné, že jsem musel platit [21.000] i za ta neobsazená sedadla.

Podobna situace: Nedavno mne vypadly oci z dulku, kdyz jsem potreboval do Stockholmu v utery tam, ve ctvrtek zpatky, a CSA mne to nabidli za 32.000 Kc za ECONOMY. To si strcte nekam, soudruzi. Sedl jsem do auta, zajel do Vidne a odletel to s FlyNiki za 99 eur vcetne tax. V cene kafe, noviny, casopis, vyber sedadla (tam i zpatky 1A :) Obed 8 euro, vyber z asi sedmi jidel. Masina dva roky stara A320 s kozenyma sedackama.

Kdyz k tomu pripoctu cenu benzinu i parkovani ve Vidni, tak mne to furt vyslo celkem na 5000 Kc se vsim vsudy (a jeste jsem si domluvil schuzku v Brne po ceste do Vidne a v Blave po ceste do Prahy, takze cas v aute nebyl uplne ztracenej). Ale i tak bych uprednostnil primej let z PRG, pokud by stal plus minus 7500 Kc. Jestli to cte nekdo z revenue managementu, tak ho timto zdravim.

Ondura
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 10. 03. 2008, 22:15
Pohlaví: muž
Bydliště: Kladno
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Ondura »

BB píše:
Ondura píše:
Takže pokud bude zájemce o ČSA chtít spoň zachovat jako leteckou společnost a ne ji postupně uzavřít, tak to spasitl bude. Jelikož to bude někdo, kdo chce vydělat a né jenom dosazený trafikant. O tom, že tato společnost nemůže fungovat tak doposud je snad jasné skoro všem zaměstnancům, ale má to opět malý háček, aby to zase eodnesli jen dělnické profese a místo nich se nenabrali kancelářský, jako se to dělo doposud. Zatím všechny tyto dohody končili stylem dělníci se propustili a v kancelářích se postupně nabíralo. Takže se jen doufá, že nový vlastník společnost restrukualizuje a bude dál provozovat. Jo jinak k zaměstnanosti, u mechaniků už teď chybí dost lidí, pokud by se zrušila těžká údržba( sice vynáší cca 100 mil. za rok) tak jich bude nadbytek. Jo jinak jsem mechanik.


Nevim, jak u mechaniku, ale u nas bohuzel je nadstav, litame cca okolo 60% mozneho naletu. Stejne tak napr. v pozemnim provozu bych videla uspory. To, ze konkretni check-in agent pada pri sve smene na hubu a nema cas mezi ukoly ani dojit si na WC, ale na druhou stranu sedi cast sve pracovni doby znudene v gate nebo na prazdne prepazce je jedna vec, neschopnost spolecnosti jako celku donutit pax odbavovat se doma nebo v kioscich druha... Proto verim, ze i na technickem useku by se nasly potencialni usporu v organizaci prace.
Ac take sdilim nazor, ze kancelare jsou ponekud preplnene, tak ale druha stranka veci je, ze zamestnanci nejsou casto schopni vyhledat si na intranetu potrebny formular pro cokoliv a musi trikrat do kanclu k nejake sekretarce vlezt, nez konecne prinesou vsechny potrebne papiry a spravne vyplnene - treba na personalni, zamestnanecke vyhody apod. Vrcholem je, ze pak nekteri piloti sice umi ridit letadlo, ale neumi vymenit papir v tiskarne a taktez na to potrebuji podporu tech "kancelarskych".



Ono při dobré reorganizaci jde ubrat relativně všude, ale je otázka jestli by nebylo lepší sehnat externí zákazníky, jellikož mechanici jsou jednou tak levnější, než venku. Z čehož by byl zisk. teď nemyslím jen revize, těch provozů je více. Jenže to by ty v kancelářích museli dělat svou práci.

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od BB »

Ondura píše:Ono při dobré reorganizaci jde ubrat relativně všude, ale je otázka jestli by nebylo lepší sehnat externí zákazníky, jellikož mechanici jsou jednou tak levnější, než venku. Z čehož by byl zisk. teď nemyslím jen revize, těch provozů je více. Jenže to by ty v kancelářích museli dělat svou práci.


Tak to je argument jako rict, ze nez propoustet piloty, stevardy, check-in atd., tak je lepsi sehnat vic cestujicich. To, ze mate platy polovicni, ne-li nizsi, nez "venku", nemusi nutne znamenat, ze prave diky nevhodne organizaci prace nebo proste jen nastavenym cenam skutecne CSA nabizi polovicni ceny. Navic "venku" asi myslis na zapade, ale bohuzel MRO rostou jak houby po desti vsude po cele nejen Evrope, jses si tedy jisty, ze jste skutecne tak levni?
Letadla navic mene letaji, spolecnosti je odstavuji... Co bys rekl na navrh managementu, abyste si snizili platy treba o tech 15%, aby vase sluzby mohli nabizet levneji a tak nalakat zakazniky...?

MartinO2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 164
Registrován: 18. 03. 2008, 22:17
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od MartinO2 »

HighFlyer píše:Nedavno mne vypadly oci z dulku, kdyz jsem potreboval do Stockholmu v utery tam, ve ctvrtek zpatky, a CSA mne to nabidli za 32.000 Kc za ECONOMY.


Tak tohle je masakr :shock: . Cca 1200 € za let do Stockholmu. Tohle uz mi prijde vic, jako nejaka chyba v systemu, dat takovou cenu (vzhledem ke dnum a sezone).

Ondura
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 26
Registrován: 10. 03. 2008, 22:15
Pohlaví: muž
Bydliště: Kladno
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Ondura »

BB píše:
Ondura píše:Ono při dobré reorganizaci jde ubrat relativně všude, ale je otázka jestli by nebylo lepší sehnat externí zákazníky, jellikož mechanici jsou jednou tak levnější, než venku. Z čehož by byl zisk. teď nemyslím jen revize, těch provozů je více. Jenže to by ty v kancelářích museli dělat svou práci.


Tak to je argument jako rict, ze nez propoustet piloty, stevardy, check-in atd., tak je lepsi sehnat vic cestujicich. To, ze mate platy polovicni, ne-li nizsi, nez "venku", nemusi nutne znamenat, ze prave diky nevhodne organizaci prace nebo proste jen nastavenym cenam skutecne CSA nabizi polovicni ceny. Navic "venku" asi myslis na zapade, ale bohuzel MRO rostou jak houby po desti vsude po cele nejen Evrope, jses si tedy jisty, ze jste skutecne tak levni?
Letadla navic mene letaji, spolecnosti je odstavuji... Co bys rekl na navrh managementu, abyste si snizili platy treba o tech 15%, aby vase sluzby mohli nabizet levneji a tak nalakat zakazniky...?


Jak už jsem několikrát napsal jsem proti snižování, zmrazování jakých koliv platů. Z důvodu , že Lašák při podpisu kolektivních smluv tvrdil, že to zaručuje stabilitu a prosperitu společnosti až do roku 2010. No a jelikož je prý skvělí krizový manažer (o sobě všude tvrdí) tak určitě v návrzích, které odbory i přes nechuť zaměstnanců podepsaly, počítal se všema alternativama.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od OR »

flyingblue píše:Proc do JFK? Ty awardy jsou IMHO do celyho USA. Vemte ho na Aljasku, kdyz se boji lidi :-)


No, ja se obavam, ze z Ameriky jen JFK.
Pisou v mailu Destinace: vsechny destinace operovane Ceskymi aeroliniemi :)
Kdyby to bylo aspon Toronto, tak bych uvazoval, ale do NYC se mi na dovolenou uz moc nechce.


Odpovědět