Snižování platů v ČSA

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od flyingblue »

OR píše:No, ja se obavam, ze z Ameriky jen JFK.
Pisou v mailu Destinace: vsechny destinace operovane Ceskymi aeroliniemi :)
Kdyby to bylo aspon Toronto, tak bych uvazoval, ale do NYC se mi na dovolenou uz moc nechce.


Tak to je spatny :-( do NYC je to tak na nakupy a Interpid.


lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od lojza »

Ondura píše:
BB píše:
Ondura píše:Ono při dobré reorganizaci jde ubrat relativně všude, ale je otázka jestli by nebylo lepší sehnat externí zákazníky, jellikož mechanici jsou jednou tak levnější, než venku. Z čehož by byl zisk. teď nemyslím jen revize, těch provozů je více. Jenže to by ty v kancelářích museli dělat svou práci.


Tak to je argument jako rict, ze nez propoustet piloty, stevardy, check-in atd., tak je lepsi sehnat vic cestujicich. To, ze mate platy polovicni, ne-li nizsi, nez "venku", nemusi nutne znamenat, ze prave diky nevhodne organizaci prace nebo proste jen nastavenym cenam skutecne CSA nabizi polovicni ceny. Navic "venku" asi myslis na zapade, ale bohuzel MRO rostou jak houby po desti vsude po cele nejen Evrope, jses si tedy jisty, ze jste skutecne tak levni?
Letadla navic mene letaji, spolecnosti je odstavuji... Co bys rekl na navrh managementu, abyste si snizili platy treba o tech 15%, aby vase sluzby mohli nabizet levneji a tak nalakat zakazniky...?

sorry to say, ale Lasak je Neumetel a docela me tesi, ke vsi hluboke ucte k CSA, kde jsem stravil vice nez 15let produktivniho zivota :wink: ze ted se "profesionalni" manager zapoti nakonec, jak to vyresit. A eRohakum to take nezavidim, ted jde primo o splaceni hypotek a ne o CSA :lol:

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Night fly »

Mimochodem - lehky OT, omlouvam se - cetl jste nekdo Kmotra Mrazka, 2.dil - Krakatice? Mrazek si tam Lasaka docela pochvaloval za jeho vstricnost...

lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od lojza »

to AXE
Nize nejaka nova cisla vydana specialistou z IATA :)

Indeed, the North American (US and Canada) segment of the industry is the only one expected to make money in 2009 while collectively the world's airlines will lose $2.5 billion, according to IATA's mid-December financial forecast (see tables throughout). European and Asian carriers suffer the most, losing $1 billion and $1.1 billion respectively, as the decline in revenues from a slowing economy more than offsets industry fuel savings. "I think the industry is probably going to face the toughest two years that it's ever faced," says IATA Chief Economist Brian Pearce. "We're expecting very large falls in the volume of traffic: Passenger traffic down 3% next year, cargo down 5%. I think also that yields are likely to fall in this type of environment so we're looking for revenues falling 6.5%-7% next year and probably still a negative number in 2010 too."
"European airlines are confronted with a bigger crisis and mostly they have not taken the steps that the US airlines were forced into taking last summer." Seabury is forecasting that European carrier revenues will decline 4%-8% this year. However, the increasing stratification between the top tierAir France KLM, Lufthansa and to a lesser extent British Airwaysand the rest of the industry means that decline will not be shared equally. "For some it will be a minus 15 and some will be zero."
Doufam, ze CSA nebudou mezi temi s -15%
:(

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Axe »

to lojza: Hmmm, hmmm .... zajimave!! Diky za konkretni cisla. Ackoliv jsemv minulosti s Vami casto nesouhlasil, tak alespon nemuzu uprit, ze neplacate do vody (do vetru). Takovato argumentace je o necem jinem.

Doufam take, ze nebudeme v kategorii 15 ....

Diky za toto!


lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od lojza »

Axe píše:to lojza: Hmmm, hmmm .... zajimave!! Diky za konkretni cisla. Ackoliv jsemv minulosti s Vami casto nesouhlasil, tak alespon nemuzu uprit, ze neplacate do vody (do vetru). Takovato argumentace je o necem jinem.

Doufam take, ze nebudeme v kategorii 15 ....

Diky za toto!

Opravdu to neni VdT vykrik do tmy :? Na jinych diskuzich se hovori o novych destinaci, to potrebuje nemale investice a cas na rozlitani, mam proto obavu, kdyz CSA spadnou na -15, samozrejme to nepreji, a je zde zvyseni mzdovych nakladu, tak abychom se nedivili, ze se nejake projekty zmrazi do letniho letoveho radu a otevreni OVS,TAS je jeste dostatek casu.Zmrazit nebo zastavit se to v teto fazi klidne da bez vetsich ztrat.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Pilgrim »

Apropos, někdy včera přišly výsledky ankety zadané členské odborové základně na téma snižování platů (byly 3 možnosti, volně přeloženo - 1/chci svoje prachy; 2/jsem otevřený jednání; 3/vemte si můj plat). Většina si odsouhlasila, že nejsou ochotní k žádným ústupkům a chtějí svoje bloody money ať se děje cokoliv. Takže ať už byla správná volba kdekoliv, teď se děj vůle boží :shock:. Co mě překvapilo, dubaf nebyl sám, kdo byl ochoten položit svůj plat bez otázek na oltář managementu. Ale přece jen jsem čekal, že většina bude otevřená jednání. Nu, jsem naivní chlapec.

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dell »

A o jakou šlo odborovou organizaci? CC?

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Pilgrim »

dell - CZALPA asi většinu věcí projednává na schůzích, OOPL často pošle mailovou anketu a z toho odvozuje, jaký postoj má hájit. Tak to bylo i tentokrát. I když, ono asi nebylo o čem hlasovat, protože kolektivní smlouva platí pro celý podnik a se změnami musí souhlasit všechny odborové organizace, celkem je jich tuším 9. No a už před začátkem celé akce OOPL byly 3 organizace z 9 proti, takže náš výsledek by nic neovlivnil. Ale stejně jsem čekal větší vstřícnost, ze strany zaměstnanců. Dostalo přednost okamžité škubání slepice snášející zlatá vejce před případným pozdějším, dlouhodobějším.

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dell »

taky bych čekal vstřícnější krok....Co je anketa na CZALPA, tak tam je hlasování podobného ražení a pro prostřední variatnu, tedy nějaké možné jednání o změně KS je cca75% členů.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Pilgrim »

Jo, u OOPL to bylo (nemám to před sebou, takže jen hrubě a od oka):
1/55% žádné ústupky
2/40% jednání
3/5% jakékoliv ústupky.
Nevím, jaké by bylo absolutní číslo, tohle jsou cifry od členů odborů (cca 70% CC).

dubaf
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 502
Registrován: 20. 08. 2006, 23:43
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dubaf »

k tomu pruzkumu OOPL:
CC je cca 1150 hlasovalo 246 clenu OOPL 159 neclenu OOPL tot k reprezantativnosti teto ankety ( naznacuji ze nehlasovalo ani 50 procent CC ) tedy 405 hlasu z cca 1150.
Nevim kolik je presne cislo CC organizovanych v OOPL. Mam pocit kolem 50 procent?! Kdyztak me opravte.

konkretni cisla:
a) zadne zmrazeni okamzite navyseni dle kolektivni smlouvy tedy inflace + 1%
145 clenu OOPL 98 neclenu
b) dalsi jednani s manegmentem a odlozeni navyseni mezd dle kolektivni smlouvy do ukonceni vyjednavani
94 clenu OOPL 54 neclenu
c) bezpodminecne zmrazeni od 1.1.2009
7 clenu OOPL 7 neclenu ( tam je i ten muj hlas ) :/

lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od lojza »

Domnivam se, ze nize uvedeny clanek s prohlasenim CEO AY, prevzaty z ATWOnline neni vubec off topic a mozna stoji za zamysleni vsem "tvrdohlavym" v CSA :?

Finnair CEO Jukka Hienonen told ATWOnline at this week's oneworld meeting in Madrid that the airline does not have the flexibility to remain stable during the current market downturn. Finnair was €2.1 million ($2.7 million) in the black through the first nine months of 2008, but it does not expect a positive full-year result. Hienonen said he had "to be very shy about what I'm saying" ahead of the Thursday release, but he confirmed that "we will not be making an operational profit." Operating profit through the nine-month period was €8 million.

The carrier has announced a 9.5% reduction in its network and a range of layoffs, furloughs and personnel expense reductions aimed at maintaining financial health (ATWOnline, Jan. 16). Hienonen said the temporary pay cuts and bonus cancellations likely will be necessary. No fleet reductions are planned, and five A330-200s are scheduled to be delivered this year. Asked if a midsize carrier like AY can survive in the current market, he said airlines operating out of larger home markets have a distinct advantage. "Will there be three-plus-one airlines in Europe in the future? I'm guessing there will be more. But for carriers our size or even smaller, it is getting difficult. That's why we cannot get away from our strategy" of connecting Europe to East Asia.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od HighFlyer »

lojza píše:"Will there be three-plus-one airlines in Europe in the future? I'm guessing there will be more.

What's "three-plus-one airlines"? Sounds new to me...

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Orus-x »

Highflyer:
že by AF-KL/LH/BA + FR ? :)


Odpovědět