Snižování platů v ČSA

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dider »

cocik píše:Engu, proletari muj, a proc by ti mel zamestnavatel platit vic, kdyz jsi u nej ochotny delat za nizsi penize nez jinde a kompenzuje ti to rodina, pratele, vlast a pocit, ze delas praci, kterou mas rad? Problem neni v tom, ze CSA plati malo, problem je v tobe, ze jsi za ty penize ochotny pracovat, i kdyz bys jinde dostal vic.

Podivej, ja mel taky moznost - bud byt v CR na (cca) prijmu letusky s dietama a mit tam klid, pohodu, kamarady i rodinu, nebo investovat nejaky milion do dalsiho vzdelani a jit na druhy konec sveta daleko od vsech pratel i rodiny delat za (cca) plat kapitana parniku s dietama. Ale za to rozhodnuti jsem zodpovedny jen a jen ja sam a ne nejaka zla firma / management / letusky / Lasak / jestirci (nehodici se skrtnete). Proste prestan mit pocit, ze ti nekdo ublizuje - jaky si to udelas, takovy to mas.


Pekne napsane...v dnesnim svete mame kazdy prece moznost volby.


patas
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 35
Registrován: 19. 12. 2006, 23:09
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od patas »

eng píše:.. ale ruku na srdce, i ta servirka v hospodě musí umět víc než jen rozlít kávu a dost často k tomu potřebuje i čtyřletou hotelovou školu a ne dvoměsíční kurz.. :)


Pane bože to je debata...
to jsou mi ale výlevy ukřivdění. Kdyby jakákoliv servírka chtěla nebrat 15 tisíc či méně, ale 16 a více a trošku si uspořádala své preference v období své pubertální adolescence, tak si po 4letém studiu hotelové školy podá přihlášku na kurz CC, bude se na něj učit, protože přece chce se sebou něco dělat a ne pak za pultem 40 let hořekovat. No a až se sem dostane, tak bude vědět, že si za tím šla a je na sebe pyšná.
Ale takový argument, jakože servírka musí umět víc, ale musí se učit déle....jejda, tak snad je každému z nás 18 let ne? Tak proč se tu furt bavíte, proč ten tolik a ten jen tolik. Plně souhlasím s Axem, že ty za to nemůžeš (nemyslím tvůj duševní stav, ale platové ohodnocení). Když to přeženu, tak každý nový pilot či stevardka taky "nemůže" za to, že to "tak" je.
Opravdu zkus přemýšlet o odborech....ale pozor, berou procento z platu.
Zdar a sílu a pro bůh už nechte těch infantilních "on má tolik, tak proč já ne"...

ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od ondra.t »

zajímalo by mě kde kdo vzal konkrétní čísla platů. já nemám po 7mi letch a typových kvalifikacích jako avionik na letadla ČSA ani průměrný plat v ČR jak vyšlo a je výše uvedeno v Blesku. a ohledně nevraživosti ve firmě. setkal jsem se s tim že je to individuální záležitost. Všude jsou lidi kteří jsou fajn a dá se s nimi rozumně mluvit, ale blbce najdeš všude. i mezi mechanikama, avionikama, pilotama, cc, rampákama,... všude. Nevím do jaké míry si toho kdo všimnul. nejde o sportvní zápas pozemní vs létající perzonál. já osobně si vážim hodně rozumných lidí jak z řad pilotů (kteří mě měly na přezkoušení) tak CC, a mechaniků, kteří rozumí svojí práci, jsou skutečnými odborníky a baví je to. určitě ENG zná spoustu lidí, kteří nejsou dobře ohodnoceni možná zná i lidi na hangáru, kteří kdyby tam nebyli tak se nic nestane a furt tvrdí jak mají hrozně málo peněz, ale jak tyhle lidi od sebe oddělit ? vezmi si jak se dřív dělala P2ka (odsedělo se to tam) a jak teď ? na VŠ kde se platí 500kč za jednu zkoušku a píší se všemožné eseje. přitom tahle P2ka platí stejně jako ta předchozí. kdo bude říkat zaměstnanci který tam sedí 20let na stejné židli že dělá prd na rozdíl od jeho kolegy který se od rána nezastaví.
Je fakt že hodně lidí šlo k Travele mají peněz trochu víc, ale když s klukama mluvim tak se spíš vyplatí letět na měsíc na průlety do ciziny a pak si přivést na dietách docela pěkné peníze.
Argument že pokud se to někomu nelíbí že může jít jinam, může napsat opravdu někdo kdo vůbec netuší jaké kvalifikace se pro daný výkon povolání v civilním letectví musí vlastnit. a připravený mechanik/avionik neni za krátkou dobu jako v číně, nebo jako dělník u pásové výroby. možná by dotyčnému trochu otevřelo oči začít podnikat v oboru Letecká doprava a mít zaměstnance kteří musí mít povinné školení nebo znalosti a vědomosti.
Chybí mi trochu možná přiblížit práci lidem i prostřednictvím časopisu OKNO.
když si čtu o kolektivech měsíce. Zrovna včera konec revize Transavia, mělo to závadu a odlet byl plánovaný v jednu v noci. mechanici/avionici zůstali po dvanáctihodinové směně na další noční a pokračovali v odstranovaná závad. Kdo je navrhne na kolektiv měsíce že revizi pro ČSA stihnuli v plánovaném čase bez pokuty za zpoždění ?? Ale zřejmě neodvedli tak dobrou práci jako kolektiv pro Věrnostní služby zákazníkum z minulého měsíce. tohle neni nevraživost, ale koho by to nenaštvalo takový přístup??. Nebo jak se dělají na startu noční. všude na Lidském činiteli se školíme aby na práci v noci zustaly lehčí práce a ted kluci jedou do dvou průlety pak se letadla zatahnou na hangár a chtějí po nich údržbu bez ohledu na to že jsou nad ránem taky utahaný.
možná nad timhle by se měli plánovači zamyslet. Ne vše se dá ohodnotit penězi. a možná i někteří co odešli a měli by lepší podmínky pro práci by zůstali...? kdo ví.
Možná to ENG špatně interpretuje, rozhodně se já nesnažím s kýmkoliv z firmy poměřovat ohledně svých znalostí/dovedností, nebo kdo je více potřeba. prostě chybí více informací o práci mechaniků/avioniků ,ať už z těžké údržby nebo startu.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od cocik »

ondra.t píše: Argument že pokud se to někomu nelíbí že může jít jinam, může napsat opravdu někdo kdo vůbec netuší jaké kvalifikace se pro daný výkon povolání v civilním letectví musí vlastnit. a připravený mechanik/avionik neni za krátkou dobu jako v číně, nebo jako dělník u pásové výroby. možná by dotyčnému trochu otevřelo oči začít podnikat v oboru Letecká doprava a mít zaměstnance kteří musí mít povinné školení nebo znalosti a vědomosti.


Argument, ze pokud eng neni spokojeny se svym soucasnym ohodnocenim, muze kdykoliv odejit k jine firme, kde mu budou platit vic, je z jeho (i meho) pohledu naprosto validni. Jediny, kdo na tom bude tratit, budou CSA, protoze prijdou o kvalifikovaneho zamestnance, coz ale nemusi zajimat enga, nybrz management CSA. Letetctvi rovnez neni zadne vyjimecne odvetvi - take ve spouste jinych branzi trva "vychovat" pouzitelneho odbornika nekolik let, protoze bez vedomosti a znalosti nic nezvladne a firma se muze zavrit. Eng na svem miste zustava a odchazet nechce - obrazek necht si o tom udela kazdy sam.

ondra.t píše:Chybí mi trochu možná přiblížit práci lidem i prostřednictvím časopisu OKNO.
když si čtu o kolektivech měsíce. Zrovna včera konec revize Transavia, mělo to závadu a odlet byl plánovaný v jednu v noci. mechanici/avionici zůstali po dvanáctihodinové směně na další noční a pokračovali v odstranovaná závad. Kdo je navrhne na kolektiv měsíce že revizi pro ČSA stihnuli v plánovaném čase bez pokuty za zpoždění ?? Ale zřejmě neodvedli tak dobrou práci jako kolektiv pro Věrnostní služby zákazníkum z minulého měsíce. tohle neni nevraživost, ale koho by to nenaštvalo takový přístup??. Nebo jak se dělají na startu noční. všude na Lidském činiteli se školíme aby na práci v noci zustaly lehčí práce a ted kluci jedou do dvou průlety pak se letadla zatahnou na hangár a chtějí po nich údržbu bez ohledu na to že jsou nad ránem taky utahaný.


Predpokladejme, ze je onen prescasovy vykon mechaniku/avioniku v souladu s legislativou a pravidly v letectvi, tak co vam branilo zavolat osobne lidem z redakce Okna a navrhnout je na podobnou cenu, pripadne jim tam nechat dat nejake podekovani? Pokud k tomu nemate pravomoc, urcite se da mluvit s nejakym nadrizenym, ktery tu pravomoc ma. Je to mozna sice trochu idealisticke, ale ne nadarmo se rika "lina huba - hole nestesti". Ja k tomu v nasi firme vedu prakticky kazdeho manazera - pokud chce po lidech vetsi vykon a praci prescas, musi zaridit, aby se o tom vedelo a cas od casu k pracantum dorazilo nejake financni i nefinancni podekovani (nekdy uplne staci karton piva nebo donaska dobre vecere).

ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od ondra.t »

proč bych měl sám sebe navrhovat na pracovníka měsíce ?? :D to snad mají udělat jiní ve firmě (útvaru) tyhle lidi ohodnotit. zůstat po 12ti hodinách v práci rovnou na dalších 12 neni v souladu s legislativou resp. kolekt. smlouvou. a v jen velmi málo oborech je potřeba tolik certifikátů a kvalifikací jako v civilním letectví (kdekoliv na světě) . at už pro mechnaika/avionika, pilota,cc . a stejně jako ENG ani já světe div se i když mi bylo v Travele nabízeno více odcházet nechci. chci aby ČSA s dlouhou tradicí pokračovalo dál.


casiophea
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 194
Registrován: 21. 10. 2007, 23:38
Oblíbené typy letadel: mam rada vsechna letadla:-)...
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od casiophea »

ondra.t píše:proč bych měl sám sebe navrhovat na pracovníka měsíce ?? :D to snad mají udělat jiní ve firmě (útvaru) tyhle lidi ohodnotit. zůstat po 12ti hodinách v práci rovnou na dalších 12 neni v souladu s legislativou resp. kolekt. smlouvou. a v jen velmi málo oborech je potřeba tolik certifikátů a kvalifikací jako v civilním letectví (kdekoliv na světě) . at už pro mechnaika/avionika, pilota,cc . a stejně jako ENG ani já světe div se i když mi bylo v Travele nabízeno více odcházet nechci. chci aby ČSA s dlouhou tradicí pokračovalo dál.


to:ondra
mate pravdu, ze pracovni zatez, kterou jste zde naznacil, rozhodne neni v souladu s legislativou..
ovsem nerozumim tomu, kdyz venujete tolik casu, usili, proste vse , co vas k letectvi pouta..proc nelze na zaklade vasich zkusenosti , si vydobyt tu pozici, o ktere si nejen vy ( mechanici)myslite, ze na ni patrite...mate na ni narok...
chapu, ze je to tezke, z mnoha hledisek..
predevsim jste statni podnik, takze i mzdy jsou nastaveny zcela jinak..
oproti sektoru soukromemu...
presto, ze kvalifikaci splnujete, statni sektor v oblasti jakychkoli oprav...je statni sektor...
"co si nevydobijes pomoci odboru..neni.."..
Predevsim by se za vas meli vzit vasi nadrizeni a odbory,
nechapu tu nepruznost...pracujete v letectvi.... :evil: .

"proč bych měl sám sebe navrhovat na pracovníka měsíce ?? :D to snad mají udělat jiní ve firmě (útvaru) tyhle lidi ohodnotit"
tak proc to neudelaji, to nevi, ze jste pracovne na takove vysi, ze byste si take zaslouzili zviditelnit???...tady je opet videt nepruznost...aspon z meho pohledu...

"prece musim jako vedouci vedet, jak moji podrizeni pracuji ,
jak je mohu hodnotit , co mohu udelat v pripade , odpracovanych prescasu, za splneni nadlimitnich úkolu (a ty jiste mate)...
opet to moc nechapu..nevim, jaci jsou vasi nadrizeni...
vsechno se da, ale musi se chtit...

Picasso
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 06. 12. 2008, 18:19
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Picasso »

lojza píše:
Picasso píše:To eng

Dobrý den,

jsem rád, že jste si vzal k srdci moji prosbu a už ve svých názorech nepoužíváte hrubá slova. Není nic lepšího nežli přispívat normálně, hájit své názory a to vše slušným způsobem.
Docela chápu Vaši rozhorčenost a demotivaci, když porovnáváte Váš plat s platem CC. Určitě je Vaše práce a práce jiných techniků pro ČSA důležitá a myslím si, že ne zcela dostatečně oceněna, myslím tím ocenění v podobě platu. Osobně si vážím práci všech techniků ČSA, kterým někdy říkám čarodějové a jsem rád, když slyším od kolegů z airline businessu, že se dokážete velice rychle prosadit ve světě díky svým schopnostem, zručností a v mnoha případech schopností improvizovat v situacích kde jiní již hodili vidle do žita.
Ale teď spět k platům. Problém výše platu techniků ČSA je dlouhodobým problémem, který se táhne od doby, kdy ČSA řídil p. Kula. Je pro mně zcela nepochopitelné proč se právě tento manager, který byl jeden z vás nepostaral o to aby jste byly ohodnoceni za vykonanou práci tak, jak by jste si zasloužili. Rovněž je nutné si říci, že k největšímu rozevření nůžek mezi látajícím personálem a ostatními zaměstnanci ČSA došlo v období kolem rok 1992, kdy průměrná mzda FC (pozor ne CC !!!!!!) vzrostla o neskutečných cca 100% z cca 55000 Kč na cca 110000 Kč a rozevírání nůžek pokračovalo dál. Takže eng, problém není ve výši platů CC. Jenom pro zajímavost, z dostupných statistik plyne, že naši FC jsou 10 nejlépe vydělávající FC mezi FC z evropských leteckých společností. Nechápu proto, proč jste podobně ostré stanovisko a kritické vyjádření nesměroval rovněž k naším FC. Rovněž nechápu tvrzení některých přispěvatelů, že p. Tvrdík udělal něco špatně. Ví vůbec někdo z Vás s jakým záměrem a s jakým pokynem přišel do ČSA p. Tvrdík? Možná svou úlohu v ČSA splnil na 100%. Rovněž nechápu některé FC, kteří na tomto fóru kritizují p. Tvrdíka, viď jste to byly právě Vy co jste svým lobingem zabezpečili, že p. Kula byl vystřídán tímto mužem. Rovněž se Vám zato p. Tvrdík neskutečným způsobem odměnil.
Takže eng, tak jak již někdo napsal, vše je otázkou nabídky a poptávky a svobodného rozhodování a v kontextu výše napsaného, nehledejte problém ČSA pouze v platu CC, ten problém je zcela evidentně někde jinde a kdo jenom trochu přemýšlí a má minimální inteligenci tak ví kde je a v čem spočívá a myslí si že 90% zaměstnanců to ví zcela přesně.

:oops: kdyz se nekdo zacina zastavat pana managera Tvrdika, tak se mi zacinaji rudnout oci :oops: Co prosim Vas udelat Tvrdik dobreho pro CSA? Nechci 3 veci, staci mi pouze jedna.Myslim, ze na tuto kreaturu by se melo velmi rychle zapomenout.


to lojza

Dobrý den,

můžete citovat část mého příspěvku, ve které jsem se zastal pana Tvrdíka ? V souvislosti s touto osobou jsem poukázal na skutečnost, že nikdo do dnešního dne neví co bylo úkolem tohoto managera. Možná se pravdu dovíme až za několik let. Minimálně však na tohoto managera musí pamatovat v dobrém páni piloti. Jeho servilní politika v oblasti personálních nákladů u této skupiny zaměstnanců po dobu jeho působení byla neskutečná - jeden rok navýšení + 25%, druhý rok navýšení cca + 12% a třetí rok navýšení cca + 12%. Lojzo, ano máte pravdu, pro ČSA tento manager neudělal nic výrazně pozitivního, svým řízením pouze roztočil pro ČSA spirálu smrti.

eng
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 32
Registrován: 11. 03. 2009, 18:13
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od eng »

dider píše:
cocik píše:Engu, proletari muj, a proc by ti mel zamestnavatel platit vic, kdyz jsi u nej ochotny delat za nizsi penize nez jinde a kompenzuje ti to rodina, pratele, vlast a pocit, ze delas praci, kterou mas rad? Problem neni v tom, ze CSA plati malo, problem je v tobe, ze jsi za ty penize ochotny pracovat, i kdyz bys jinde dostal vic.

Podivej, ja mel taky moznost - bud byt v CR na (cca) prijmu letusky s dietama a mit tam klid, pohodu, kamarady i rodinu, nebo investovat nejaky milion do dalsiho vzdelani a jit na druhy konec sveta daleko od vsech pratel i rodiny delat za (cca) plat kapitana parniku s dietama. Ale za to rozhodnuti jsem zodpovedny jen a jen ja sam a ne nejaka zla firma / management / letusky / Lasak / jestirci (nehodici se skrtnete). Proste prestan mit pocit, ze ti nekdo ublizuje - jaky si to udelas, takovy to mas.


Pekne napsane...v dnesnim svete mame kazdy prece moznost volby.

Čsa neplatí málo, čsa platí málo jen mechanikum, tudíž to znamená, že peníze jsou jen špatně rozděleny a s tim by se mohlo něco udělat. V opačném případě, tzn že všechny profese jsou nedostatečně ohodnoceny je chyba ve mě a nevim co tu dělam. Jak už tu někdo psal, to co jste napsali předemnou je snůška blábolů. Tvrdit že nízké platy máme, proto že pro čsa pracujem je názor tradiáše.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od HighFlyer »

Tak to jsem opravdu zvedav, jak tato ministrova aktivita dopadne :P

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/pe ... ?id=632136

vil2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 02. 11. 2008, 13:35
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od vil2 »

eng píše:Čsa neplatí málo, čsa platí málo jen mechanikum, tudíž to znamená, že peníze jsou jen špatně rozděleny a s tim by se mohlo něco udělat. V opačném případě, tzn že všechny profese jsou nedostatečně ohodnoceny je chyba ve mě a nevim co tu dělam. Jak už tu někdo psal, to co jste napsali předemnou je snůška blábolů. Tvrdit že nízké platy máme, proto že pro čsa pracujem je názor tradiáše.


Je to trošku jinak. ČSA skutečně neplatí málo, potíž je v tom, že v porovnání s FC všechny ostatní profese velmi výrazně zaostávají v růstu platů, a to již mnoho let. Mechanici jsou o tak 10 tisíc pod CC (průměrný plat). Tak nenadávejte na CC, seberte prachy FC (nějakých 10% ani nepoznají) a přerozdělte si to! Můžou si to soudruzi z ROH mezi sebou pěkně vyříkat a narovnat tuhle křivdu. :wink:

VictorK
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od VictorK »

No, nejak mi to po delsi dobe neda, abych se nevyjadril. Umyslne pominu tema tohoto vlakna, protoze neni vhodna doba na hadky o penize, ale narky nekterych, ze jsou podhodnoceni me stvou. pricemz jako protiargument pouzivaji z kontextu vytrzene ohodnoceni jine profese. V tom pripade maji dve moznosti - jak navrhuji jini, jit jinam, anebo se zucastnit vyberovecho rizeni na pozici, kde dostanou hodne penez za malo muziky. Sanci ma kazdy. Jak se da dozvedet z nastenky a od pratel, velke penize chodi vlastne za to, ze clovek poobedva, precte si noviny a pokeca s kolegy. Bohuzel v letadle je jeste nekolik cestujicich, kteri chteji nejake sluzby...
Fajn, dost ironie...
Vstupni pozadavky na letusku (SŠ s amturitou, dva jazyky na vysoke urovni) spolu s naroky na fyzickou a psychickou kondici uz samy osobe nastavuji latku na ohodnoceni, aby se vubec nekdo v rozumne mire prijatelny prihlasil, neb se stejnym vzdelanim je spousta prestiznejsich pozic nez letuska. Jiste, mechanici taky musi projit zdlouhavou certifikaci, ale je podminkou pro jejich zamestnani 100% fyzicka kondice potvrzena statni instituci jednou za jeden(FC)/dva(CC) roky? Jsou vystaveni neprirozenym a nepravidelnym zmenam fyziologickych podminek? Musi mechanici resit odlouceni od rodiny, pripadne peci o deti na dalku? O psychologicke narocnosti a rozvrzeni sluzeb nemluvim, to bude asi nastejno.
Timto chci jen ukazat, ze ohodnoceni kohokoli na palube neobnasi pouze okamzity vydelek a le melo by obsahovat i jistou kompenzaci za pripadne zdravotni potize v budoucnu (fyziologie) ci diskomfort v rodinnem zivote (casta delsi nepritomnost), protoze skutecnost, ze dotycny vykonava svou pracovni cinnost je z dlouhodobeho hlediska zaroven rizikovym faktorem pro jeji dalsi vykonavani. Taky kdokoli kdo dela 12hodinove smeny nevykazuje stjnou miru omezeni v rodinnem zivote, jako nekdo, kdo v zamestnani travi treba tri dny v kuse (to napr. neznamena ze se vali u bazenu, ale ze v ATR skace po byvalem c.k. mocnarstvi). Na to mi muze mechanik namitnout, ze v motorarne trpi hlukem, ci jinde toxickymi plyny apod. Fajn, prosdte si dalsi kompenzaci v kolektivni smlouve (krome ruznych ulev ze ZP a ochrannych pomucek).
Navic jsem zcela opominul fakt, ze pokud kdokoli n azemi umyslne ci neumyslne zanedbal svoje povinnosti, je sice trestnepravne zodpovedny (mel by tomu odpovidat plat), ale neni bezprostredne ohrozeny na zivote. Ti na palube ano! Navic jsou pred zamestnavatelem i verejnosti zodpovedni za to (FC i CC), ze v pripade potizi vsechny osoby na palube bezpecne dostanou ven.
Timto nechci znevazovat nici praci ci ubirat mechanikum narok na lepsi ohodnoceni, rozhodne jim patri. Ale kazdy ma to, co si zaslouzi. Pokud nejste schopnin se splu domluvit a drzet pri sobe jako piloti, tak co se divite? CZALPA ma uspechy az od te doby, co piloti odstranili ruzne zabomysi valky mezi sebou a nehlede na to, jaky typ letaji a na jake strane kokpitu sedi, vystupuji jednotne. A to jich je jen 500. Kolik je vas, mechaniku?!?!?!?!?! Opravdu jste tak slabi nebo se jen bojite, ze byste museli opustit rodinu, pratele, vlast?

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od františek dobrota »

Taky mi to nedá:
A to jich je jen 500. Kolik je vas, mechaniku?!?!?!?!?!

VictorK:Kolik bys tipoval(s průkazem způsobilosti)?...Zkusím najít nějaká přesná čísla... :D

eng
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 32
Registrován: 11. 03. 2009, 18:13
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od eng »

No zbytek světa krom čsa tvůj názor o vysoké náročnosti povolání cc asi nesdílí. Protože plat mechanika a fc je v zahraničí nadprůměrný, co vím neni tomu tak u cc, proč asi. Tam se zastává názor, že je to povolání skoro jako každé jiné, a odpovídá tomu i plat, většínou uplně průměrný. Jedna veliká výhoda letušky je, že po dvouměsíčnim kurzu jí může jít dělat uplně nová holka, zas tak moc k tomu nepotřebuje, a společnosti s tim počítaji a aplikují to, kdo by chtěl mít na palubách předražené staré letušky jako my v čsa, kdo by chtěl aby letuška v jeho společnosti brala plat jako chyrurg dané země, ta práce se nechá naučit během týdnů a je to pro společnost levnější. Tohle nejde aplikovat u mechanika, ten když nastoupí do práce je potřeba aby si udělal průkaz AML, to trvá minimálně tři roky, protože bez něj a bez typovek je tam k ničemu. Další věc je za jak dlouhou dobu je schopen pochopit a poznat dnešní dopravní letadlo, aby vůbec mohl řešit nějaké případné problémy, a zase jsou to roky. Proto jsou u jiných leteckých společností oproti cc mechanici dobře placeni. S tim odloučenim od rodiny u CC si myslim, že to v čsa nemáte tak časté ne a pak přijde zas nějaké to volno, každý holt má pracovní dobu rozvrženu jinak.. A o fyziologických podmínkách práce snad raději ani nemluv, každá prace člověka poznamenává a vyyčerpává i ta u počítače i z té mohou být pozdější následky a hovořit o tom, že je cc extrémě náročná je blbost dyž to můžou dělat babičky do konce života, je pravda, že se pracuje při ne zcela idealních tlakových a vlhkostních podmínkách, ale zase ta práce neni extrémě fyzicky a psychicky náročná. Kdybys mel zájem popíšu ti jaké deformace postihují mechaniky a za jakých kolikrát krutých podmínek nesmíš nic opomenout a zachovat chladnou hlavu, ale nechci tady zbytečně plakat, prostě cc je proti tomu bezpečný sport. Kdyby byli podminky na palubě tak příšerné, nelítalo by tolik lidí. Asi nejvic mi dostává jak dokolečka dokola píšete o jedné z vašich pracovních povinností a vyzdvihujete ji do nebes a to je zachraňování lidí z paluby.Jak často to v nejbezpečnějšim druhu dopravy děláte? Už vidim jak pětapadesáti kilová letuška evakuuje stokilového chlapa. Vaše šance jsou mizivé, otevřete nouzáky a pak děj se vůle boží, kdo pujde pujde kdo ne toho už asi nic nezpasí až to bouchne. Samozřejmě teď po tom hudsonu a amstru kde byli všichni do dvou minut venku jste jako záchranáři stoupli v ceně. Víte každy kdo pracuje na hangáru je vlastně požární hlidka, riziko požáru je tam opravdu vysoké, o dost vižší než pád letadla, myslíte že by nám za to dal někdo příplatek?

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od cocik »

Nerad bych se nekoho dotknul, ale pokud ma nekdo cas a energii vysedavat pres den v internetovych diskuzich, tak to s tou drinou a prescasama evidentne nebude tak horke.

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od františek dobrota »

cocik: :D a ted přiznej, koho myslíš, že ses dotknul..(a né že tu další příspěvek bude o postřelené huse.. :D )


Odpovědět