Snižování platů v ČSA

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dell »

eng píše: Víte každy kdo pracuje na hangáru je vlastně požární hlidka, riziko požáru je tam opravdu vysoké, o dost vižší než pád letadla, myslíte že by nám za to dal někdo příplatek?


2eng, v něčem máš pravdu, ale už opravdu myslím že to přeháníš občas a kopeš kolem sebe co to dá.....viz tahle poslední věta, to mě fuck pobavilo :mrgreen: Co se stane když to čapne v hangáru? Schoří možná éro, možná dvě, kus hangáru a je....no a vy utečete,v ideálním případě začnete volat hoří hoří a zavoláte pomoc.... nebo v tom hangáru v tomu úzkém trupu tak sedí desítky či stovky lidí? :D Jistě, riziko letecké nehody je nizké,když se jedná o nejbezpečnější způsob dopravy, ale jak vidíš, tak i dneska se na ranním Hamburga posádka zapotila. Uznávám, teď se budete potit asi vy, aby ta mašina odletěla vubec zpět. Éro bylo jistě v pořádku, ale chybička se někde vloudila a krk tam nasazovali členové FC a CC.... A když tam nějací mechoši poletí, tak jistě dostanou i ty diety, které Ti pořád leží v žaludku... :wink:

a co takové Libye? Nepřihlásil si se jako mechanik, že by si nějaké diety zarobil a podíval se do světa? Myslím že možnosti jsou. Je třeba ted makat, dělat každej na své pozici maximum a ne kopat kolem sebe a ještě více podněcovat špatné ovzduší ve firmě.....

nepochybuju o náročnosti vaší práce, nemmsírně si vás vážím, ale nechápu tedy vaše odbory, které buď nejsou jednotné a nebo mají nedostatečné zastoupní členů (nevím kolik % mechaniků je u vás členy). Myslím tedy, že pláčeš na špatném hrobě.

P.S. a s tím pravopisem zkus něco udělat. Vím že máš typovky na spousty letadel, umíš cizí jazyk, ale opravdu to je chvílema síla po Tobě číst. Taky s tím mám problém, ale snažím se :mrgreen:


františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od františek dobrota »

Dell:Souhlasím že to eng přehání a hlavně nechápu proč to staví takhle, nicméně píšu kvůli něčemu jinému. Až půjdeš někdy hangárem, zajdi si na těžkou(což je ted všude), najdi 737 obehnanou červenobílou páskou, u kořene křídla vlez mannholem do nádrže a zalez si až k přednímu nebo zadnímu nosníku (nejlíp k přední pumpě nebo i jinam)..pak řeknu teď! a dáme si závod kdo uteče dřív..:-). Nebo se stav v hangáru v BUD a přečti si mosaznou desku co jim tam visí na zdi..jsou tam čtyři nebo šest jmen..taky to nestihli.Takže nikdy není nic tak jednoduché, jak to vypadá..osobně jsem zažil v prostorách ČSA a letiště Praha reálné požáry tři,z toho jeden v letadle, což mi nepřijde až tak málo.Určitě to je víc než většina CC :-).Výše zmíněnou akci doporučuji také těm, kteří si myslí že návštěva ULZ jednou za rok je peklo na zemi, zatímco zdravotní způsobilost ostatních pracovníků v letectví nemá žádné vyšší požadavky... :D.To jen na okraj, protože některé engovi argumenty vypadají opravdu divně, ale občas nejsou od věci..
Naposledy upravil(a) františek dobrota dne 18. 03. 2009, 18:03, celkem upraveno 1 x.

casiophea
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 194
Registrován: 21. 10. 2007, 23:38
Oblíbené typy letadel: mam rada vsechna letadla:-)...
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od casiophea »

cocik píše:Nerad bych se nekoho dotknul, ale pokud ma nekdo cas a energii vysedavat pres den v internetovych diskuzich, tak to s tou drinou a prescasama evidentne nebude tak horke.

:) :) ...take si myslim...chtela jsem se zeptat pana enga na totez... :)

casiophea
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 194
Registrován: 21. 10. 2007, 23:38
Oblíbené typy letadel: mam rada vsechna letadla:-)...
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od casiophea »

františek dobrota píše:cocik: :D a ted přiznej, koho myslíš, že ses dotknul..(a né že tu další příspěvek bude o postřelené huse.. :D )
...
:D :D ...nojo no, nekdo musi sledovat , co se tu deje :D :D

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dell »

františek dobrota píše:Dell:Souhlasím že to eng přehání a hlavně nechápu proč to staví takhle, nicméně píšu kvůli něčemu jinému. Až půjdeš někdy hangárem, zajdi si na těžkou(což je ted všude), najdi 737 obehnanou červenobílou páskou, u kořene křídla vlez mannholem do nádrže a zalez si až k přednímu nebo zadnímu nosníku (nejlíp k přední pumpě nebo i jinam)..pak řeknu teď! a dáme si závod kdo uteče dřív..:-). Nebo se stav v hangáru v BUD a přečti si mosaznou desku co jim tam visí na zdi..jsou tam čtyři nebo šest jmen..taky to nestihli.Takže nikdy není nic tak jednoduché, jak to vypadá..osobně jsem zažil v prostorách ČSA a letiště Praha reálné požáry tři,z toho jeden v letadle, což mi nepřijde až tak málo.Určitě to je víc než většina CC :-).Výše zmíněnou akci doporučuji také těm, kteří si myslí že návštěva ULZ jednou za rok je peklo na zemi, zatímco zdravotní způsobilost ostatních pracovníků v letectví nemá žádné vyšší požadavky... :D.To jen na okraj, protože některé engovi argumenty vypadají opravdu divně, ale občas nejsou od věci..

na tom se společně schodneme, všechno má svoje...já bych do té nadrže nemohl, asi trpím klaustrofobií :mrgreen: druhá věc je kdyby to čaplo ve vzduchu, tak zavod 3-2-1 teď vyhrajete vy z té nádrže. Já naštěstí ťuk ťuk žádnou nepříjemnost nezažil, ale věř že v hladině nenadálý zápach v kabině neni úplně věc, která Tě nechá chladným :lol: viz teď podlahové topení u našich mašin :? :shock: BTW ÚLZ je nad 40let u FC dvakrát ročně a jedná se o 1.třídu zdravotní způsobilosti a ne jako u CC jednou za rok druhá třída, kterou bych přirovnal k trochu větší zdravotní kontole, když jsem to viděl :D


ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od ondra.t »

ono taky do taky do té nádrže se každý mechnaik nevejde, někdo trpí klaustrofobií a někdo nemá odbornost, aby práci provedl, takže bych řekl že tam neustále lezou ti samí lidé stejně ohodnoceni jako ti co tam nelezou. A že prolejzat ke kořenu křídla mezi nosníky neni nic přijemného s kombinézou nasáklou let. benzínem.
Doba kdy se za to dostávaly, postupem času slibovali poukázky je nenávratně pryč. :(

eng
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 32
Registrován: 11. 03. 2009, 18:13
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od eng »

Uznávam že jsem konec trochu překombinoval, ale je vidět, že ve své podstatě s textem všichni souhlasíte po jednotlivých bodech a to je dobře. Nemyslim si že bych napsal něco co neni ve skutečnosti pravda. Chce to pokračovací kurz češtiny :roll: ,to jo .

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od františek dobrota »

dell:
BTW ÚLZ je nad 40let u FC dvakrát ročně a jedná se o 1.třídu zdravotní způsobilosti a ne jako u CC jednou za rok druhá třída, kterou bych přirovnal k trochu větší zdravotní kontole, když jsem to viděl

jj, jen jsem myslel, že až později...já měl II. ještě za Maršáka a stačilo mi... :D

a k galley floor heatingu:tady vidíš kam vede zlepšování pracovních podmínek CC :D , ty z toho máš jizvu na na srdci, né-li smoke proc.(což už je téměř infarkt) a ještě to pak musí někdo spravovat.. :D ... to byl žert(jsou všechny vypnutý)

...já mám v tomhle poměrně jednduchou filozofii...ty můžeš mou chybu napravit(pokud není zcela fatální), já tvou ne..co se CC týče obvykle nemají možnost svojí běžnou činností způsobit vážný problém(i tady jsou vyjímky), pokud ale nastane z jiné příčiny, očekává se, že ho dokáží profesionálně řešit nebo mu alespon čelit.CC které prováděli ostrou evakulaci za posledních 10let pravděpodobně spočítáte na prsech jedné ruky(možná obou). To ale nijak nesnižuje to, že to je jejich hlavní úkol. Každému co jeho jest.. i při dnešní krizi si myslím, že jak říká náš muž č.1 "neviditelná ruka trhu" a globalizace si s v tak standartizovaném prostředí jako je dopravní létání s nějakými platovými rozdíly poměrně rychle poradí...dokonce i v ČR. Jestli to bude ještě v nějakém ČSA, těžko soudit..takže engu buď trpělivost a dobré odbory, nebo pomalu vyraž tvořit ten trh..To, že se snažíš tady přesvědčit že CC jsou přeplacení úplně chápu, ale na druhou starnu - my být na jejich místě nebudeme se k tomu stavět jinak:D...

Josef
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 285
Registrován: 23. 01. 2003, 14:27
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od Josef »

To Dell: ne, ne, už něco málo přes rok dle FCL jsou prohlídky FC i nad 40 let jednou za rok. :D :D :D Pokud tedy nelétají obchodní lety na jednopilotním letadle :D

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dell »

no tak doufám, že než se té 40 dočkám, tak to zase nezměněj :mrgreen: jinak dík za info, pro mě novina :wink:

VictorK
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 258
Registrován: 21. 02. 2006, 22:37
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od VictorK »

eng, frantisek dobrota, ostatni mechanici:
Vidim, ze jsem krasne vyprovokoval dalsi debatu. Neslo mi o to, chvastat se kdo ma dulezitejsi nebo zodpovednejsi praci. Kazdy dela co umi a doufam, ze co nejlip. Ani CC ani mechanici nemaji zdaleka optimalni podminky pro vzkon sve prace a z minima tvori maximum. Rizika jednotlivych profesi nechame stranou, bylo by to na dlouho a stejne bysme se neshodli, s delkou studia na AMC licence mate samozrejme pravdu (viz kurzy na FD CVUT, to letusky opravdu nemusi). Ale prave proto jeste jednou zopakuju mou pointu - jak je mozne, ze existuje ten znatelny rozdil v odmenovani dvou skupin zamestnancu stejne firmy? Obe skupiny jsou priblizne stejne velke a obe skupiny jsou pro provoz letecke spolecnosti zasadni, obe jsou organizovane v natlakove skupine (odborech).
Neni v takovem pripade chyba na strane jedne ze zminenych skupin, ze nejsou schopni si vyjednat dustojne podminky pro svou praci? Netvrdte mi panove, ze s vasima diplomama, zkusenostma a znalostmi cizich jazyku se nejste schopni domluvit s vedenim lip, nez letusky, ktere nikdo v intelektu neprecenuje?!...
Abysme si rozumeli, tohle neni o vasich pracovnich povinnostech a znalostech, jen o vasich schopnostech prosadit si opravnene pozadavky. A v tehle oblasti se vam dlouhodobe nedari. At uz z duvodu neschopnosti dosadit si do skupiny, ktera ma prosazovat vase zajmy schopne lidi, ci jen z toho duvodu, ze firma zneuziva toho, ze vas prace bavi i za malo penez. A pokud drzite .... a krok, pak se nedivte. V okamziku, kdy vam bouchnou saze jako cca pred rokem a vyhrozujete stavkou ci odchodem vsichni jen mavnou rukou, ze to prejde. Preslo. A dosahli jste sveho? NE!
Bohuzel ted mate smulu a podminky jsou mnohem horsi nez vloni, takze i kdyby kdokoli z vedeni chtel, dalsi 2 roky se mate ... nejlepe stejne. Krize...
Prijemne mi to neni, protoze je mnohem lepsi spolupracovat s espokojenymi kolegy. Ale nic s tim nenadelam. Tak nechme proboha vzjemne zavisti (eng-u) a venujme se tomu, abysme se i pristi jaro mohli (konkurencne) pokusit o zvyseni platu u stejneho zamestnavatele a ne o (spolecne) vyjednavani aspon primereneho platu u jineho..

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od františek dobrota »

VictorK: :D Já zas(na rozdíl od enga) tolik netrvám na tom, aby jsme se sešli příští jaro u tohohle zaměstnavatele...třeba budu v 5 procentech :wink: .Takže ať se sejdem nebo ne, doufám že s ohodnocením budeme spokojenější..Btw. stále jsi si netipnul kolik je mechaniků :D ....a já stále nemám ta čísla...Mimochodem, to co jsi napsal enga zase jen rozdráždí(možná i jiné), prostě urvi si co jde, bez ohledu jaká je cena tvojí práce. Smutnou pravdou je, že nějaký výraznější posun v ohodnocení u ČSA bez nátlaku odborů nebyl nikdy možný.FC a CC téhle možnosti v minulosti dobře využili a já jim to nezazlívám.Odbory mechaniků zdaleka nemají tak dlouhé samostatné působení, nicméně za Tvrdíka(jako ostatní) to také trochu posunuly.Výsledek kolektivního vyjednávání minulý rok skončil fraškou, která je tu dobře známa... :D. Nemalou roli začíná také hrát ekonomická(vlastní) síla odborů jednotlivých profesí..ono při nějakém% se z toho začíná stávat krásné perpetum mobile... Takže : uklízečky, založte silné odbory!Další příspěvek patrně Lojza.. :D

eng
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 32
Registrován: 11. 03. 2009, 18:13
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od eng »

Samozřejmě já taky letuškám a pilotum nezazlívam to co si prosadily, zazlívam společnosti to, že na jedné straně dá co žádaji na druhé říkáj že nemaji a musíme se uskromnit. Ti z vedení totiž vždy raději ustoupí uniformam než monterkam, prostě někdo komu čouhá šroubovák z kapsy. Ale zpět k tématu, to minulé vyjednávání za tvrdíka se dost povedlo i když to tak nevypadalo. Byl tam jistej platovej posun. To minulé vyjednávání byla prohra, kvuli selhání jedince. Snad všichni mechanici byli pro stávku a za zády podepsaná smlouva ji překazila, tohle si musíme příště ohlídat. A ještě něco, neřikejte mi tady abych nezáviděl vy hamouni, vám se to mluví, uvědomte si laskavě, že závidět má právo každy kdo má neoprávněně míň!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Já znam svá práva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od dell »

ten poslední příspěvek nejde snad ani komentovat....asi se začnu bát lítat, neni nic horšího, než nasranej mechanik :mrgreen:

lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Snižování platů v ČSA

Příspěvek od lojza »

františek dobrota píše:VictorK: :D Já zas(na rozdíl od enga) tolik netrvám na tom, aby jsme se sešli příští jaro u tohohle zaměstnavatele...třeba budu v 5 procentech :wink: .Takže ať se sejdem nebo ne, doufám že s ohodnocením budeme spokojenější..Btw. stále jsi si netipnul kolik je mechaniků :D ....a já stále nemám ta čísla...Mimochodem, to co jsi napsal enga zase jen rozdráždí(možná i jiné), prostě urvi si co jde, bez ohledu jaká je cena tvojí práce. Smutnou pravdou je, že nějaký výraznější posun v ohodnocení u ČSA bez nátlaku odborů nebyl nikdy možný.FC a CC téhle možnosti v minulosti dobře využili a já jim to nezazlívám.Odbory mechaniků zdaleka nemají tak dlouhé samostatné působení, nicméně za Tvrdíka(jako ostatní) to také trochu posunuly.Výsledek kolektivního vyjednávání minulý rok skončil fraškou, která je tu dobře známa... :D. Nemalou roli začíná také hrát ekonomická(vlastní) síla odborů jednotlivých profesí..ono při nějakém% se z toho začíná stávat krásné perpetum mobile... Takže : uklízečky, založte silné odbory!Další příspěvek patrně Lojza.. :D

Odbory ne.ne.ne.Ja pracuji v tom segmentu zamestnancu letecke spolecnosti, ktery veskere sve znalosti a pracovni cas (24hours 7 days)vyuziva k tomu, aby FC,CC a mechanici meli praci. :( Takze neni cas na odbory)Jenze ostatni jaksi obchodniky/commercial staff ignoruji, neb se vzila jakasi teorie, ze to muze delat kazdy, nebo se to udela samo, jak ukazuje praxe i realna situace, tak to neni vubec jednoduche, zajistit business pro leteckou spolecnost, v jinem slova smyslu, zajistit praci pro FC,CC a mechaniky.Za 20let prace v airline business jsem si na to jiz zvykl :)
Naposledy upravil(a) lojza dne 21. 03. 2009, 20:08, celkem upraveno 1 x.


Odpovědět