Palubní servis v roce 2009

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od HighFlyer »

euroflyer píše:CENA, CENA, CENA doba rozežraných firemních cestujících podle mě jasně končí a hlavní bude, kdo kam dopraví nejlevněji.
prodejce píše: .. no tak 2 780 za RT mi připadá až zbytečně nízko... s cenou problém asi neni.. :twisted: :evil:

o kus výše nebo v jiném threadu je velmi vtipně popsána zkušenost s cenou 30000 RT do DUS. Tomu říkám problém:-)


A ja jsem zase psal o kousek vys, ze jsem naopak poslal CSA do jistych partii s cenou 32.000 do Stockholmu a letel jsem z Vidne za desetinovou cenu. Psal jsem, ze bych byl ochoten zaplatit 3x vic za odlet z PRG, ale bohuzel, kvuli iluzi nekterych lidi na revenue managementu, kteri ten let ocenili 32 litrama, jsem penize rad zaplatil konkurentovi z VIE. Moje hranice za lety po Evrope je cca 300 euro, pak hledam alternativy z jinych letist (MUC, BTS, VIE) pripadne si pohraju s terminem cesty a posledni reseni je 2x fake return :mrgreen:


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od alesesl »

euroflyer píše:CENA, CENA, CENA doba rozežraných firemních cestujících podle mě jasně končí a hlavní bude, kdo kam dopraví nejlevněji.


ono to neni o rozezranosti, ale o byznisu. Napriklad tedka v utery letim 3. unora do BRU zase. Nepracuji ve statnim sektoru, ale pracuji pro ExxonMobil (ropna spolecnost). V patek jsem se dozvedel ze v utery bude meeting s nasim dodavatelem v BRU ohledne nakupu turbiny pro rafinerii v Auguste na Sicilii.

Potrebuji byt v 10 rano na miste a meeting konci ve 16 hod. Letime na jeden den a cena letenky stala 787 EUR s CSA ve tride Y, protoze to byla jedina trida co byla volna. To letime 3 osoby, a kdyz jsme sli za sefem a rikali, ze letenka stoji skoro 800 EUR za jednoho, tak rekl book it, you must be there, no matter what the cost is. A to ze kdyz cestuji v Y - FULL economy a dostanu upgrade a popisu moji zkusenost, tak to neni jako rozezranost, ale jako muj poznatek o sluzbach na palube. Jsem rad ze CSA dostane mych (nasi spolecnosti) 787 EUR a taky 2x 787 EUR mych kolegu. To mas pres 60 tisic za 3 osoby na hodinovem letu. a takovych lidi v nasi firme takto cestuje nezpocetne krat za mesic ci rok.
Naposledy upravil(a) alesesl dne 02. 02. 2009, 12:20, celkem upraveno 1 x.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Pilgrim »

A na tom je právě založená cenová politika ČSA. Ne nějaký rozumný odhad optimální ceny. Ale na tom, jestli je destinace byznysová (=cestující zaplatí, kolik si řeknem), turistická (=cestující půjdou po ceně) nebo smíšená (=mělo by se zjistit, kolik jsou lidi ochotní dát). Neexistuje žádný reálný odhad, jestli je linka opravdu zisková - náklady jsou naprosto nepřehledné. Takže se v podstatě žádné linky neruší a neomezují, nikdo není schopen spočítat, jestli se nám vyplácejí. Prostě celkový úhrn je v plusu nebo na nule, tzn.že některé vydělávají, některé prodělávají. Proto nemůžeme nastavit rozumnější ceny tam, kde by to bylo žádoucí. A naopak naperem ceny tam, kde to vypadá, že by to šlo. Ale tohle info je založeno za zprávách typu JPP, takže to nemusí být pravda. Ovšem chování společnosti by tomu odpovídalo.

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od salam »

alesesl: přesně tak, já zase pracuji pro největšího soukromého zaměstnavatele cyklistů na světě a situace, kterou jsi popsal, se stává celkem často. Prostě třeba ve středu musím být v Bonnu a ve čtvrtek zase v PRG, tak to holt musím koupit. Můj rekord s ČSA byl PRG-FRA-PRG za 26.568 CZK (=32 Kč/km :roll:)a PRG-DUS-PRG za 27.937 CZK (=27 Kč/km), obojí v Y. Obě cesty by tedy vyšly levněji taxíkem - a vím, o čem mluvím, jednou jsem jel taxíkem PRG-ZRH, protože bylo špatné počasí, Ruzyně zrušila lety a prostě jsem v tom ZRH potřeboval být.

Pilgrim: a mimo jiné i přesně z tohoto důvodu asi vážně změním společnost, se kterou lítám.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Pilgrim »

salam - kolik jsi dal za taxíka PRG-ZRH, pro srovnání?


salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od salam »

17.000 RTN. A jeli jsme dva, takže ta úspora je proti některým extrémnějším cenám ČSA enormní :).
Příště jedu na dovolenou k moři tágem! :D

lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od lojza »

Po precteni vyse uvedeno "breceni" :( ze CSA maji vysoke ceny pro urcity segment trhu, musim oponovat, lebrz prave na techto pripadech je podle meho nazoru docela dobre ukazano, ze nemaji ceny zase nastaveny tak spatne pro tento segment cestujicich do urcitych destinaci, protoze vsichni CSA vyuzili, nebot potrebovali letet a nic jineho jim nezbyvalo, jestlize jsem spravne porozumel, tak nebyla zadna varianta vzduchem, taxi nepocitam :) Proc by to prohoba CSA musely prodavat za "hubicku" :( kdo je FFP cestujici dostal up-grade a ma dalsi mile do programu, a vubec nehraje roli, ze letadlo nebylo full house.
Kdo si kupuje letenku blize k odletu, tak vetsinou plati nejvice, protoze je zrejme, ze "musi" letet, a kdyz vim, ze neni alternativa, tak proc bych to jako obchodnik "neosolil"?
Jak se ma potom vydelavat na to proletarske zvyseni platu v tomto roce :oops:

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Pilgrim »

Ale ano, samozřejmě, že si aerolinky nemají hrát na Santa Clause a prodávat za hubičku. Ale cenová politika by měla být nastavena více systémem win-win. Pokud cenu jednoznačně přepálíš, cestující bude mít pocit, že byl zneužit. Tzn.pokud budeš mít letenku na poslední chvíli na úsek PRG-ZRH-PRG řekněme za 16k, je možnost, že poletí i příště. Pokud bude za 28k, tak podle nutnosti buď tentokrát poletí a příště se nám vyhne, nebo si vezme (v urgentním a neodkladném případě) tágo. Prostě je potřeba si uvědomit, že se zákazníkem musíš hrát fér hru, kdy těží obě strany. Aerolinka vydělá a bude létat dál a klient ji bude moct znovu využít, klient se za přiměřenou cenu dostane kam potřebuje a bez pocitu hořkosti dá aerolince příště zase vydělat. Jedni potřebují druhého, o to tu běží.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od alesesl »

Pilgrim píše:Ale ano, samozřejmě, že si aerolinky nemají hrát na Santa Clause a prodávat za hubičku. Ale cenová politika by měla být nastavena více systémem win-win. Pokud cenu jednoznačně přepálíš, cestující bude mít pocit, že byl zneužit. Tzn.pokud budeš mít letenku na poslední chvíli na úsek PRG-ZRH-PRG řekněme za 16k, je možnost, že poletí i příště. Pokud bude za 28k, tak podle nutnosti buď tentokrát poletí a příště se nám vyhne, nebo si vezme (v urgentním a neodkladném případě) tágo. Prostě je potřeba si uvědomit, že se zákazníkem musíš hrát fér hru, kdy těží obě strany. Aerolinka vydělá a bude létat dál a klient ji bude moct znovu využít, klient se za přiměřenou cenu dostane kam potřebuje a bez pocitu hořkosti dá aerolince příště zase vydělat. Jedni potřebují druhého, o to tu běží.


Ja si to nemyslim. Co ti vyhodi LH kdyz budes potrebovat letet zitra rekneme do CGN nebo DUS? Myslim ze ten rozdil mezi OK a LH nebude tak markantni. a taky je otazka jak rikas kdyz budu chtit letet zitra, protoze musim neodkladne neco udelat treba v ZRH, DUS nebo CGN tak to nebudu vedet mesic nebo tyden do predu, abych si mohl koupit vyhodnou letenku, ale ikdyz si budes kupovat mesic dopredu letenku na rano tam a vecer zpet, tak te nebude stat o mnoho mene. a pokud budes muset nekdy byt rychle, tak urcite bych nechtel ztravit 8 hodin jizdy autem tam a zase zpet. To uz muzu letet rano tam zustat jednu noc a letet na druhy den rano zpet a bude to levnejsi nez tech 28 k CZK. Tago za 17 k CZK zni dobre, ale vsechno je o case. Pokud mas cas a nechces vyhazovat 28 k CZK za letenku tak klidne. nekdo ten cas nema, anebo mu to pravidla cestovani ve firme ani nedovoluji.

Tedka sedim na letisti a cekam na svuj let do BRU. letim rano tam a vecer zpet. Urcite bych se nechtel trmacet celou noc autem do BRU, je kvuli tomu ze letenka je o 10 tisic levnejsi.

Gaudi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 05. 06. 2006, 15:41
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Gaudi »

Nic proti, ale co to má společného s PALUBNÍM SERVISEM? Co takhle dodržovat téma nebo zvolit jiný thread?

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od salam »

Gaudi: tak to vrátíme on topic :). S palubním servisem to má dle mého jednoduchého uvažování sprostého zákazníka společného to, že jsem minulý týden na letu PRG-DUS-PRG, za který jsem zaplatil 21000 Kč (=140 Kč za minutu letu), dostal hnusnou malou bagetu v ceně 10 Kč (za kterou ovšem ČSa platí 30 Kč) a kromě HN a E15 žádné noviny.
Až příště po mně bude ČSA chtít i třeba 80 Kč za pivo, přijde mi ten poměr cena / služby ještě zajímavější.

Jinak by admin mohl část tohohle threadu fakt oddělit, omlouvám se za ty OT příspěvky :oops:.

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od salam »

lojza píše: a kdyz vim, ze neni alternativa, tak proc bych to jako obchodnik "neosolil"?


Protože, jak správně poznamenal Pilgrim, tento příjem může být od daného zákazníka poslední. Co se týče ČSA a mne, tak - jak jsem zde již psal - už o změně vážně začínám uvažovat. Kdyby sakra ty nekřesťanské peníze apoň použili na něco rozumného, ale takhle :shock:. ...

alesesl: nepodceňoval bych alternativy. Až si firmy začnou došlapovat na travel costs (jako že to už může být v dohledu), začnou se možná hledat možnosti, jak business travel alespoň částečne eliminovat. My už např. máme v meeting roomech zařízení pro videokonference. Zatím se to moc nevyužívá, ale stačí jedno rozhodnutí a bude to. Např interconti travel u nás musí schvalovat board, protože se lítá v C. Ale když letíme tři do CGN v Y a stojí to stejně jako jeden do PHX nebo KUL v C, už nikdo neschvaluje. Myslím, že už ne nadlouho.
Nebo i to auto. Ano, trvá to sice déle (ale někdy ne až tak o moc - např. při mé poslední cestě do Bonnu via DUS jsem opouštěl kancelář ve tři a v hotelu byl v devět. Autem by to netrvalo o mnoho déle). Navíc si s sebou mohu vzít flašku vody, parfém, který má 15 ml a nebudu si muset před nějakým rámem sundávat opasek. A třeba i můžu domů přivézt z krámu flašku Spätburgunderu.
Pak si budou moci aerolinky svými bezva nabídkami po Evropě za 20000+ vytapetovat.

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od salam »

A samozřejmě další alternativa je ta, kterou popsal HighFlyer: letět s někým jiným, případně i odjinud.
I já jsem měl minulý týden možnost místo s ČSA za 21000 letět s LX přes ZRH za 13000 nebo s BA přes LHR za 14000. Byl jsem debil, letěl jsem s ČSA. Příště už asi nebudu.

lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od lojza »

salam píše:A samozřejmě další alternativa je ta, kterou popsal HighFlyer: letět s někým jiným, případně i odjinud.
I já jsem měl minulý týden možnost místo s ČSA za 21000 letět s LX přes ZRH za 13000 nebo s BA přes LHR za 14000. Byl jsem debil, letěl jsem s ČSA. Příště už asi nebudu.

No transitovat pres LHR a mit hodinu connectivity , tak to bych nedoporucoval, nebot LHR i prestoze to pujde pravdepodobne pres Terminal BA, to je na spocenou kosili minimalne :) mimochodem dvakrat pujdete pres ram PRG a LHR, takze pasek dolu a boty take. V ZRH je transit jiste jednodussi, ale take to vidim na spocenou kosili :? cista letova doba je u transitu delsi cca o 3-4hodiny.Je asi samozrejme, ze prima linka bude drasi diky lepsimu produktu.
Opravdu si myslim, ze na ad-hoc cestaky, jako jste byli vy, jsou ceny dobre nastavene, o cemz svedci, ze jste leteli.Je take zrejme, ze kdyz vedle budou jakekoliv jine aerolinky v podobnych casech na prime lince, tak cena CSA bude take uplne jina. A jak bylo zmineno vyse, LH a BA se budou v podobnych pripadech chovat uplne stejne.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od alesesl »

Momentalne muzu rici ze zatim v nasi spolecnosti se ani tak nehleni s kym leceme, ale hlavne ze nevznikne nejaky problem ve vyrobe, napr. ze nebudou soucastky na opravu turbiny nebo kompresoru pro nejakou rafinerii nebo ropnou vez. Ja jako stejne moji kolegove pracuji v procurementu nasi spolecnosti a nejdulezitejsi veci je ze lidi z rafinerie, chemicky, dostanou materialy a sluzby ktere potrebuji vcas. Kdyz nekam cestujeme tak zvednu telefon a zavolam na BCD travel v belgii a tam jim reknu ze volam z exxonmobilu a potrebuji letenku tam a tam. Oni uz znaji pravidla kterymi se nakuji letenky pro zamestance. po evrope je to nejlevnejsi ekonomicka trida, samozrejme, pokud neni nic v eco, tak se voli Business class, ale to se stava vyjimecne. Neni doporucovano cestovat Low cost, ale kdo chce cestovat tak muze. Lety nad 5 hodin na jeden segment jsou automaticky v business class, stejne lety pres atlantik a lety do zemi byv. sovetskeho svazu. Lety na blizky vychod taky business. Lety do Afriky, Asie jsou ve first class. taky lety na africkem kontinentu jsou ve first class. Samozrejme ze se snazim vyuzit telekonference a video konference pokud to jde, ale nekdy je potreba osobni schuzka. Me je celkem jedno s kym letim, jestli je to OK, nebo LH nebo Swiss nebo cert a dabel, hlavne ze se dostanu na misto urceni kam potrebuji bezpecne a v mem harmonogramu. Cena je zatim pro nasi spolecnost na druhem miste.


Odpovědět