Palubní servis v roce 2009

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Smurfx »

Jaké změny se chystají v palubním servise v business a economy třídě v roce 2009.

Zatím jsem postřehl následující:

Economy třída
- bagetky Crocodile místo malých boxů a bagety Crocodile místo velkých boxů
- omezení novin a tiskovin
- něco dalšího?

Business třída
- zůstane servis zachován?

Společné
- možné snížení počtu CC v letadlech?

Může někdo něco doplnit, upravit?


jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od jane »

V Y/Cl zavedeni doplnkoveho prodeje jidla a piti, v C/Cl omezeni vyberu tiskovin, vyber ze dvou teplych jidel na dennich linkach uz byl zrusen vloni. Omezeni poctu CC se praktikuje uz cca rok, ne vzdy to vsak v praxi tak uplne vypada.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Smurfx »

jane píše:V Y/Cl zavedeni doplnkoveho prodeje jidla a piti, v C/Cl omezeni vyberu tiskovin, vyber ze dvou teplych jidel na dennich linkach uz byl zrusen vloni. Omezeni poctu CC se praktikuje uz cca rok, ne vzdy to vsak v praxi tak uplne vypada.


Ten výběr jídel v business je zrušen ve všech denních dobách? Když jsem v listopadu letěl do Madridu a zeptal jsem se CC, proč už nedávají menu, odpověděla mi, že možnost výběru není jen na dopoledních letech - tam je prý vždy guláš. Na odpoledních a večerních letech prý možnost výběru zůstala zachována.

Jak to tedy opravdu je?

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od jane »

Vyber je jen na nocnich linkach.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Smurfx »

jane píše:Vyber je jen na nocnich linkach.


Noční linka znamená třeba Londýn - Praha ve 22:15? apod.


jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od jane »

Nocni linka znamena CAI, BEY, TLV, ROV a tak.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Smurfx »

jane píše:Nocni linka znamena CAI, BEY, TLV, ROV a tak.


Potom úplně nechápu smysl výběru jídel na nočních linkách (kdy stejně většina lidí chce spát a ne se "cpát") a zrušení výběru na běžných linkách. Má tento krok nějaký hlubší smysl?

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od jane »

Nevim, jaky je hlubsi smysl tohoto kroku, kazdopadne vim, ze cestaci treba na Moskve jsou docela nastvany, ze misto vyberu ze dvou jidel dostanou vysuseny kure. Ono to jsou ty logicke kroky, jak si udrzet business klientelu - osekat servis, omezit vyber novin na jedny noviny. Ale na druhou stranu pro tebe prijede tago a muzes si nechat zabalit kufr. Jenom nevim, co cestujici oceni vic?

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Smurfx »

jane píše:Nevim, jaky je hlubsi smysl tohoto kroku, kazdopadne vim, ze cestaci treba na Moskve jsou docela nastvany, ze misto vyberu ze dvou jidel dostanou vysuseny kure. Ono to jsou ty logicke kroky, jak si udrzet business klientelu - osekat servis, omezit vyber novin na jedny noviny. Ale na druhou stranu pro tebe prijede tago a muzes si nechat zabalit kufr. Jenom nevim, co cestujici oceni vic?


To je přesně to nejhorší, šetřit na takto viditelných místech. Kvalitní jídlo v business class považuji za úplný základ. Uvidíme, kam se to bude vyvíjet.

Žádné další změny kromě zde zmíněných se tedy nechystají?

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Smurfx »

Odpovím si sám :)

Prý se v business třídě objeví nové nádobí. Tento krok opravdu nechápu, současné nádobí se mi zdá ok a utrácet peníze v této době za zbytečnosti typu nového nádobí mi připadá trochu zbytečné

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od jane »

Smurfx píše:Odpovím si sám :)

Prý se v business třídě objeví nové nádobí. Tento krok opravdu nechápu, současné nádobí se mi zdá ok a utrácet peníze v této době za zbytečnosti typu nového nádobí mi připadá trochu zbytečné


Jo, to mas pravdu, bude se obmenovat vsechno vybaveni, konci smlouva se soucasnym dodavatelem. Asi tam byly nejake problemy, tak se prechazi k nekomu jinymu.

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od FlightDetent »

Smurfx píše:současné nádobí se mi zdá ok


Predchozi nadobi bylo ok, to dnesni je moc hezke, ale zbytecne tezke. Plus (resp. minus) s jeho zavedenim zmizel v J predkrm. Uvidime co vymysli nasi odbornici dale.

FD.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Smurfx »

FlightDetent píše:
Smurfx píše:současné nádobí se mi zdá ok


Predchozi nadobi bylo ok, to dnesni je moc hezke, ale zbytecne tezke. Plus (resp. minus) s jeho zavedenim zmizel v J predkrm. Uvidime co vymysli nasi odbornici dale.

FD.


Třeba na lince do Almaty jsem postřehl i předkrm :)

lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od lojza »

jane píše:Nevim, jaky je hlubsi smysl tohoto kroku, kazdopadne vim, ze cestaci treba na Moskve jsou docela nastvany, ze misto vyberu ze dvou jidel dostanou vysuseny kure. Ono to jsou ty logicke kroky, jak si udrzet business klientelu - osekat servis, omezit vyber novin na jedny noviny. Ale na druhou stranu pro tebe prijede tago a muzes si nechat zabalit kufr. Jenom nevim, co cestujici oceni vic?


To je jeden z duvodu proc na SVO bude ubyvat v roce 2009 C-cl cestujicich, protoze s SU se servis OK v C-cl jiz bohuzel neda srovnat, chtelo by, aby se nekdy nekdo zodpovedny proletel na A32S Aerosrotu, jak se hanlive nazyva/l :) SU, drive operujici 134 a 154 do PRG.Objednavani taga, je podle me pekna cerna dira na penize :?

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od pepa007 »

jane píše:Nevim, jaky je hlubsi smysl tohoto kroku, kazdopadne vim, ze cestaci treba na Moskve jsou docela nastvany, ze misto vyberu ze dvou jidel dostanou vysuseny kure. Ono to jsou ty logicke kroky, jak si udrzet business klientelu - osekat servis, omezit vyber novin na jedny noviny. Ale na druhou stranu pro tebe prijede tago a muzes si nechat zabalit kufr. Jenom nevim, co cestujici oceni vic?

není to hovadina s tím tágem? když někdo letí v business class tak obvykle za firemní prachy a každá takováhle větší/bohatší firma má nasmlouvanou svoji taxislužbu za pár korun, ne?


Odpovědět