Palubní servis v roce 2009

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od MS743 »

Nejsem clovek ktery se na vse stezuje... mluvim zde ohledne fotky C class CSA... Chapu ze Y class standard byva bageta ci sandwitch ale toto co vidim nepokladam jako C class catering i na kratkem letu... Je to velice standardni Y calss ..

C class bych pokladal vetsi duraznost na prezentace, design apod. LHR neni zas tak blizko aby to crew neztihal. i mensi effort aby to vypadalo zajimave stoji za to... nebudu platit X tisic extra abych dostal z "vozyku" placku s plastickym talirkem a tam nejake fazole! je tezke alespon udrzet styl OK i nadale? alespon pro C class???? i toto od OK je "ok" http://nykaledonien.dk/OK-Business-Class-meal.jpg jen trochu pridat vice barev aby to nevypadalo tak mastne a zdraveji a voila... je to!!!

platici zakaznik C class se tezko uspokoji s tim co tady vidim.... paneboze, snad to neni tak tezke :))))) i parky dobre prezentovane na taliri muze byt design a hned to vypada jinak :)

Na flyertalk tez citam jen a jen kritiku samozrejme na placene piti ale i ohledne C class kde zjevne spolecnost neni schopna planovat catering ze jiz prestala podavat menu a informace ohledne piti (alkohol) na palube, timto asi pasazer je v nevyhode ze nemuze objednat to co neni onboard. Pry sortiment je zlomek toho co bylo a vetsinou "nemame". Co je v tom pravdy?


jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od jane »

Tak jestli myslis palubni prodej, tak ten se skutecne na hodne destinacich uz prestal automaticky nakladat. Jinak v C class se opet rozsirila nabidka novin o LN a MFD, a taky nabidka casopisu, aspon neco. Na kvalitu jidla si stezuji nejen CC, ale i zakaznici, ja si fakt nemyslim, ze je tezky vyrobit dobre chutnajici jidlo, ktere splnuje normy pro leteckou dopravu. Nechapu, kde je zakopany pes.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od dider »

Taky mě ta fotka od -monie- docela odrovnala... fakt bída na C class. :?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od flyingblue »

jane píše:Tak jestli myslis palubni prodej, tak ten se skutecne na hodne destinacich uz prestal automaticky nakladat. Jinak v C class se opet rozsirila nabidka novin o LN a MFD, a taky nabidka casopisu, aspon neco. Na kvalitu jidla si stezuji nejen CC, ale i zakaznici, ja si fakt nemyslim, ze je tezky vyrobit dobre chutnajici jidlo, ktere splnuje normy pro leteckou dopravu. Nechapu, kde je zakopany pes.


Outsourcing, nejaka ochranna doba, po kterou nesmi CSA vypovedet cateringove sluzby? A nasledne cena?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od prodejce »

.. nekupovalo se náhodou nové nádobí? Tedy "nové" po tom ostře-vejčitém designu? Nebo to je snad ono?


jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od jane »

flyingblue píše:Outsourcing, nejaka ochranna doba, po kterou nesmi CSA vypovedet cateringove sluzby? A nasledne cena?


Tak to je jedna vec, ale snad proboha ma CSA nejakou moznost ovlivnit kvalitu jidla a ne ze bude brat vsechno, co mu caterng doda.

prodejce: jo, novy nadobi uz je v provozu, kdyz se clovek podiva na misticky a hrnecek zespodu, najde tam ten diamant :)

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od MS743 »

jane píše:Tak jestli myslis palubni prodej, tak ten se skutecne na hodne destinacich uz prestal automaticky nakladat. Jinak v C class se opet rozsirila nabidka novin o LN a MFD, a taky nabidka casopisu, aspon neco. Na kvalitu jidla si stezuji nejen CC, ale i zakaznici, ja si fakt nemyslim, ze je tezky vyrobit dobre chutnajici jidlo, ktere splnuje normy pro leteckou dopravu. Nechapu, kde je zakopany pes.


Na Flyer talk se mluvilo ohledne Business Class (ne prodej) nabidka alkoholu a piti. Pry aby se cestujici nestezoval tak menu uz neni tak clovek nevi presne co je v nabidce. Sortiment je pry tenci atd.

Stale se drzim zuby nehty svoje dobre dojmy ohledne OK ale bojim se ze pomalu to speje k horsimu produktu. Asi mluvim jako lajk i kdyz cetuji dost hodne kdyz nevime co to vse stoji atd., ale i ty nejmensi rozdily cestujici hned uciti... dobre jidlo se da zaridit a nemusi to byt drazsi. snad budou lepsi casy...:(

pred par lety stacilo to nove nadobi i kdyz plastic (barevne, tvar oko.... hned to vypadalo luxusnejsi. u C class bych jiste neslevil od kvality... chutove, vzhledove.. ale co lepsi vyhraje...

Dakota
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 12. 08. 2009, 22:05
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Dakota »

Ta fotografie je skutečně trošku tristní. Není to tak dávno, co ČSA svým servisem patřilo mezi nejlepší společnosti. Jenže to dělali lidé, kteří tomu alespoň trošku rozumněli. Pamatuji se dobu, kdy ČSA zavádělo C class na A310. Když si tam vymysleli cibulákové nádobí, zavíděla ho ČSA celá Evropa. To, co je tady na obrázku jako jídlo C class, by v té době možná prošlo jako Y class.
Cestující je v převážné většině jen obyčejný člověk, který si na palubě chce přečíst noviny a dostat najíst a napít, eventuelně kouknout na pěknou stevardku. Pokud se mu tohoto nedostane, tak se stevardi můžou přetrhnout, holky by i striptýz mohli předvádět a cestující spokojen nebude a půjde ke konkurenci.

Předchozí vedení např. tvrdilo, že cestující, který si už koupil letenku, ho nezajímá. Protože další si koupí cca za rok. A tak tedy oddělení vývoj produktu několikrát dostalo za úkol snížit náklady na cestujícího. Tu o 5M, tu o nějakou jinou částku.

I když - vzhledem k tomu, že ČSA opět obhájilo pozici nejlepší společnosti ve střední a východní Evropě, buď je pořád skutečně nejlepší nebo žije ze svého dřívějšího velmi dobrého jména.

@ MS743:
Dobre dojmy z OK si pečlivě uchovej. Tvoje obava, že vše spěje k horšímu produktu zdaleka není obavou. To je bohužel smutnou skutečností. Kdysi se říkalo, že společnost, která cestujícímu nedá noviny, zkrachuje. Nevím, jak to je u ostatních společností, ale ČSA po pokusu omezit denní tisk, už jeho nabídku zase lehce rozšířilo.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od cocik »

Presne jak rika Dakota, pokud bude servis befelem v podobe otresnyho cateringu, placenych napoju atd., tak se muzou CC pretrhnout, ale zakaznik bude nastvanej. A priznam se, ze mi je z tohohle pohledu CC trochu lito :(

Jinak dneska jsem mel par segmentu s SQ po JV Asii a musim rict, ze jsme i v Y dostali pokazdy vyrazne lepsi jidlo nez to, co je na obrazku. Mozna je trochu nefer srovnavat OK a SQ, ale sakra, bavime se o jidle v C na lince do/z LHR...

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1886
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od MEA »

"I když - vzhledem k tomu, že ČSA opět obhájilo pozici nejlepší společnosti ve střední a východní Evropě..."

a to sa im ako podarilo? Kto vlastne o takomto titule rozhoduje?

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od ogan »

a jaký spol. spadaj do tý jejich kategorie :?:

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Nemec »

a to sa im ako podarilo? Kto vlastne o takomto titule rozhoduje?

Cestujici

Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od Lucky »

konecne taky trochu pozitivni zprava http://ekonomika.idnes.cz/csa-prestanou ... oprava_spi

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od PavelD »

Čtvrtka citronu za 27 kč, to je fakt dobrý. :lol:

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Palubní servis v roce 2009

Příspěvek od MS743 »

Lucky píše:konecne taky trochu pozitivni zprava http://ekonomika.idnes.cz/csa-prestanou ... oprava_spi


velice pozitivni zprava... a cloveku ktery tento tzv. experiment vymyslel tak radeji poslat na hlavni nadrazi prodavat jizdenky na MHD

ted jen trochu tvrdsi prace presvedcit rozcilene klienty ze to byla chyba a ze to speje k lepsimu. ztratit zakaznika je dosti lehke ale dostat ho zpet je tezsi


Odpovědět