Revenue Management vs. Travel Cost Management

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

Zakladam nove forum, jako verejne prospesny zdroj informaci, jak obchazet premrstene tarify CSA do nekterych destinaci a v nekterych casech. Tyka se to samozrejme i jinych aerolinii, akorat tuto diskuzi jsme zacali jako off-topic uz v jinych vlaknech (NightFly, Flyingblue, r13, salam, spinar, alesesl, moje malickost, Lojza, prodejce) souvisejicich s CSA, tak to nechavam pod CSA.

Na uvod vlakna davam cerstvou zkusenost. Nastala chvile, kdy se musime osobne sejit s financnim partnerem z Nemecka. Je v podstate jedno kde, jestli v Praze nebo u neho (casteji litam ja za nim, on do PRG spis kdyz ma jeste nejakou dalsi schuzku krome me). Tak jsme si rekli, ze se mrknem na tarify v konkretni termin a jestli bude vyraznej rozdil, tak poleti ten, kdo to bude mit levnejsi a o naklady se podelime pul na pul. A jake prekvapeni! Letenka z Prahy 30.777 Kc. Parada, za hodinovej let jATRem dvakrat drazsi nez do New Yorku. Mrkneme na opacne smerovani z Nemecka a mame usmev na rtu - ve stejny den je to za 10.200 Kc.

Soudruzi z yield managementu, hadejte, co jsme koupili?


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4254
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od prodejce »

Já myslim, že vim co jste nakonec koupili :idea: :arrow: http://deti.bazos.cz/inzerat/2877626/KOLOBEZKA.php

.. ale teď vážně .. uznávám, že fandů do drahých letenek je na tomto fóru mnohem méně než fandů do levných letenek. Tento trend pozoruji dlouhodobě :roll:

Je tady taky dost lidí, kteří mají upřímě rádi národního dopravce ČSA. Dokonce k této značce mají citový vztah. Pokud jste správní fandové českého letectví, měli byste být rádi za každou letenku v RBD "Y", a vážit si každého, kdo takovou letenku prodá, a ještě víc toho, kdo si jí koupí :!: Protože každá taková je pro ČSA velmi prospěšná o něco prodlouží život našemu národnímu dopravci.. a z té terasy bude taky na co koukat.

Takže místo přemýšlení jak ČSA co nejvíc ošulit, by spíš bylo vhodné diskutovat o tom, jak co nejvíce pomoci !!

JanoS
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 270
Registrován: 13. 06. 2008, 10:46
Pohlaví: muž
Bydliště: ZRH
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od JanoS »

prodejce píše:Já myslim, že vim co jste nakonec koupili :idea: :arrow: http://deti.bazos.cz/inzerat/2877626/KOLOBEZKA.php

.. ale teď vážně .. uznávám, že fandů do drahých letenek je na tomto fóru mnohem méně než fandů do levných letenek. Tento trend pozoruji dlouhodobě :roll:

Je tady taky dost lidí, kteří mají upřímě rádi národního dopravce ČSA. Dokonce k této značce mají citový vztah. Pokud jste správní fandové českého letectví, měli byste být rádi za každou letenku v RBD "Y", a vážit si každého, kdo takovou letenku prodá, a ještě víc toho, kdo si jí koupí :!: Protože každá taková je pro ČSA velmi prospěšná o něco prodlouží život našemu národnímu dopravci.. a z té terasy bude taky na co koukat.

Takže místo přemýšlení jak ČSA co nejvíc ošulit, by spíš bylo vhodné diskutovat o tom, jak co nejvíce pomoci !!

No z vlastni kapsy jim pomahat nebudu. Uz tim ze misto treba letenky za 4000 se Swissem poletim za 5000 s CSA jim IMHO pomaham. Ale platit 30.000 za neco takoveho je blbost.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Pilgrim »

.. ale teď vážně .. uznávám, že fandů do drahých letenek je na tomto fóru mnohem méně než fandů do levných letenek. Tento trend pozoruji dlouhodobě :roll:

To je překvapivé, co :D ? Ale spíš než fórum příznivců levných letenek je to spíš fórum příznivců letenek, které vykazují určitý vyrovnaný poměr cena/výkon. Chápu, že pro tebe, coby prodejce, je každá takováhle letenka terno, ale na druhou stranu lidí, kteří si ji budou chtít dopřát znovu, je zatraceně málo. A ze svobodné vůle asi nikdo (no možná by se někdo našel :twisted: ).

Je tady taky dost lidí, kteří mají upřímě rádi národního dopravce ČSA. Dokonce k této značce mají citový vztah. Pokud jste správní fandové českého letectví, měli byste být rádi za každou letenku v RBD "Y", a vážit si každého, kdo takovou letenku prodá, a ještě víc toho, kdo si jí koupí :!: Protože každá taková je pro ČSA velmi prospěšná o něco prodlouží život našemu národnímu dopravci.. a z té terasy bude taky na co koukat.

Já k nim patřím. A vážím si každého, kdo s námi letí, bez ohledu na tarif. Ale drahé letenky v konečném důsledku pro ČSA prospěšné nejsou. Není těžké získat zákazníka (zvlášť když nemá volbu), ale udržet si ho. Prospěšné by bylo, aby měly už konečně měly normální vedení, co rozumí letectví a nedostalo místo jako trafiku či díky svým kámošům (což se už pěkných pár lete neděje). Prospěšné by bylo, kdyby ČSA měly vedení s vizí, kam společnost dovést a směřovat a ne dělat ad hoc změny, které někdo vymyslel s tužtičkou nad papírem stylem "a hele, tady by nám to vyneslo XX mega", bez ohledu na to, jak to roztrpčí zákazníka samotného. Prospěšné by bylo, aby ČSA snížily počet zaměstnanců a nemusel se těmihle letenkami živit celý ten moloch a namísto řečí o snižování servisu se také ozvaly řeči o cestě ke konkurenceschopnosti. To by bylo pro ČSA nejvíc prospěšné.

Když si navíc např.srovnám dva modely podnikání s tím, kdo je podle mě úspěšnější, výsledek bude celkem jasný (vynechám z té úvahy podmínky, za kterých se do současného stavu dostaly, prostý okamživý stav). Mějme ČSA, společnost která se snaží spíš prodat pár míst za draho. Na druhé straně mějme společnost, která prodává hodně míst za rozumný tarif, EasyJet. Jak nám to vychází?
ČSA - se potácí na hranici krachu, má obrovskou přezaměstnanost, opět osekala služby klientům, kteří jí platí. Provozuje +-50 letadel, počet je stabilní či spíše mírně klesající a výhledově chce (bude ráda když bude moci) ten počet udržet. Síť je poměrně slušná, ale taky žádný zázrak. Load factor přibližně 60%; přepravuje plácnu 5 miliónů PAX ročně.
Na druhé straněEasyJet - i v době krize vydělává, je flexibilní, za služby se platilo vždycky a proto to klient nevnímá negativně. Provozuje (19 let po založení) cca 150 letadel, expanduje, síť roste každým rokem. Load factor stabilně nad 80%, přepravuje cca 50 miliónů PAX ročně.
Mně to prostě vychází, že vysoké tarify nakonec ČSA neprospívají, ale naopak je dovedly tam, kde jsou teď. Nemůžeš prodávat letenky téhle ceny na Evropě, když s konkurencí za ně můžeš letět přes půl světa. Klobouk dolů před každým, kdo to dokáže prodat, ale tyhle tarify sice udrží ČSA déle při životě, ale v komatu a na kapačkách.

spinar
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 443
Registrován: 11. 02. 2009, 16:47
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od spinar »

Souhlas s Pilgrimem. Vite, mam-li den pred odletem, letadlo mam obsazeny ze 30-40% a odradim si cestujiciho, ktery je za hodinovy let ATR ochoten zaplatit cca 10k tim, ze po nem chci 25k, tak jsem blbec. A to mirne receno. Protoze naklady jsou +/- fixni a i uplnymu blbci musi byt jasny ze tech 60% nevyprodam ani omylem.. Mel-li bych v letadle par poslednich mist, tak je to jina vec. To bych chapal, ze si je necham poradne zaplatit.


Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1240
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Orus-x »

prodejce: jedna otázka, tomu co tady poslední dobou píšeš sám věříš, nebo je to jenom takové vlastní se utvrzování, že práce, kterou vykonáváš, má pro tebe ještě smysl :?:
Btw, u mě tedy psychologický efekt podpory ČSA jako národního dopravce, na kterého jsem hrdý, jakožto na úžasnou reprezentaci naší vlasti, nefunguje. Já se spíš cítím být když už ne světoobčanem, tak alespoň Evropanem 8) a bez skrupulí poletím s tím, kdo se mi jeví v danou dobu výhodnější, nebo nejlepší poměr kvalita/cena. Stejně národovecky primitivní mi přijdou kampaně typu kupujte české výrobky/podpora českého průmyslu, potraviny označené emblémem Klasa apod. Při snaze o přežití ať management spoléhá na vlastní dovednost, nikoliv na nostalgii občanů po podpoře krásného českého :) Pracovně létám do Belgie, a už jsem přesedlal na SN.

JIndra
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 14. 04. 2005, 22:22
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od JIndra »

Hned na úvod přiznávám: jsem insider ČSA. Ale přesto chci psát objektivně.

Fascinuje mě snaha "vychovávat" aerolinky k nízkým cenám. Už tady několikrát zaznělo: když na to nemáš, je to tvůj problém. A to je skutečně jediné, co se k tomu dá říct.

Ačkoli tady nechci pochybovat o ekonomických a marketingových znalostech přispěvatelů, musím k tomu říct, že cenotvorba je prostě daleko složitější, než tu vypadá. Ceny letenek nemůžou vycházet z jednotlivých případů, které jsme tu četli (chtěl jsem letět DUS, ale bylo to drahý, tak se mi vyplatilo jet autem). Takto bychom mohli analogicky najít studenta, který chtěl do Barcelony, ale za 3000 to bylo moc, když může jet autobusem za akční cenu 17000 Kč. Měla by pak letenka stát 1500?

Ceny letenek se vytváří s ohledem na možný zisk. A zatím není strategií prodat každé místo, ale prodat místa dráž. Autosalon, který prodává Jaguary, má nepochybně obrovskou marži. A já na Jaguara nemám. Proč vlastně ty auta neslevní, abych si je taky mohl koupit. Vydělali by sice míň, ale Jaguárů by byla plná republika a nestály by v prodejně. ČSA nechtějí prodávat sedačky za korunu, takže když se vám zdají drahé, leťte s low-costem. Ale ani ty slavné low-costy nejsou vždycky zadarmo. Proč Ryanair BRQ-STN na 22.2. stojí 4250? Bez jídlla, bez poplatku za odbavení, jen s kabinovým zavazadlem? Kdo si koupí takovou letenku, je podle mě blázen. A přesto někoho takového najdou.

Nejsem zaujatý proti low-costům, ale neodpustím si připomenout, že to nám (ČSA) vyčítané omezování servisu zdarma, zavinily tyto společnosti. Bez občerstvení zadarmo se v Evropě opravdu dá vydržet, i když myslím, že to bylo "to hezké" na létání: dostali jste platíčko, malou lahvičku s vínem nebo plechovku, srkali kávu a koukali z okýnka. Low-costy ale přišly na to, že lidi stejně poletí, i když nedostanou nic. A od nich to ještě dřív převzaly i velcí dopravci (kdo lítá např. v USA, ví, že tam se fakt zadarmo už skoro nic nedává) a dnes už i ti malí. I kdybychom na CDG dávali pečeného krocana, neznamená to, že přemluvíme PAX, aby nám dali o 5000 víc než Sky Europe. A naopak. Kdo bude potřebovat letět CDG, servis na palubě bude nepochybně to poslední kriterium při výběru dopravce.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Pilgrim »

Fascinuje mě snaha "vychovávat" aerolinky k nízkým cenám. Už tady několikrát zaznělo: když na to nemáš, je to tvůj problém. A to je skutečně jediné, co se k tomu dá říct.

To není snaha vychovávat aerolinky k nízkým cenám. Jen k cenám, které by jim samotným neškodily.

Takto bychom mohli analogicky najít studenta, který chtěl do Barcelony, ale za 3000 to bylo moc, když může jet autobusem za akční cenu 17000 Kč. Měla by pak letenka stát 1500?

Ne neměla. Ale měl by být určitý poměr mezi tím, jakou vzdálenost letíš a jakou cenu platíš při aktuálním obsazení letadla.

Ceny letenek se vytváří s ohledem na možný zisk. A zatím není strategií prodat každé místo, ale prodat místa dráž. Autosalon, který prodává Jaguary, má nepochybně obrovskou marži. A já na Jaguara nemám. Proč vlastně ty auta neslevní, abych si je taky mohl koupit. Vydělali by sice míň, ale Jaguárů by byla plná republika a nestály by v prodejně.

Promiň, ale to není adekvátní srovnání, viz.na jiném linku "perishable goods". Jaguár může stát na prodejně rok a pak se prodat za pořád stejnou cenu, nebo se slevou pořád ještě s vynikajícím ziskem. Místo v letadle "prolítlo komínem" ve chvíli, kdy si na něj ve chvíli odletu nesedl platící cestující. Bez ohledu na to, jestli platil 20.000,- nebo 20,-. Cílem není samozřejmě prodat veškerou kapacitu, ale cílem rozhodně je spočítat si, jestli se mi vyplatí přepálit cenu a neobsadit kapacitu, nebo prodat levněji. Sice to určitě není jednoduchá matematika typu prázdná sedačka=ztráta, ale kupeckými počty zas nižší zisk=alespoň nějaký zisk a žádný zisk na místě kde možný byl=ztráta.
ČSA nechtějí prodávat sedačky za korunu, takže když se vám zdají drahé, leťte s low-costem. Ale ani ty slavné low-costy nejsou vždycky zadarmo. Proč Ryanair BRQ-STN na 22.2. stojí 4250? Bez jídlla, bez poplatku za odbavení, jen s kabinovým zavazadlem? Kdo si koupí takovou letenku, je podle mě blázen. A přesto někoho takového najdou.

Nikdo netvrdí, že LCC jsou zadarmo, spíš jen že mají blíž k reálnému počítání přiměřeného zisku. Ryanair není z mého pohledu lowcost, protože lítají pod náklady. Spíš létající reklamka. Na druhou stranu kvalitní lowcosty - Easy, AirAsia, Southwest za všechny, si na sebe dokáží vydělat, obecně vykazují mnohem lepší výsledky než "klasické aerolinky". Mají přiměřený zisk, přiměřeně spokojené zákazníky, kteří s nimi poletí i příště. Jistě nemůžou v cenách letenek konkurovat aerolinkám s dálkovými stroji, ale obecně vzato je LCC koncept velmi dobře životaschopný a po pravdě, na letech v trvání celkem do řekněme 2.5 hodin letu zcela vyhovující.

Nejsem zaujatý proti low-costům, ale neodpustím si připomenout, že to nám (ČSA) vyčítané omezování servisu zdarma, zavinily tyto společnosti.

Ne, osekávání servisu nám nezpůsobily low costy, ale vlastní vysoké náklady. Jídlo u klasických přepravců není sice zadarmo, ale v porovnání s ostatními náklady je to zanedbatelná položka.
Low-costy ale přišly na to, že lidi stejně poletí, i když nedostanou nic.

Něco dostanou - přepravu z bodu A do bodu B za cenu, která je přiměřená cílové skupině zákazníků. V konečných součtech dostaneš od "klasických" přepravců totéž, ale zacvakáš i všechen ten aparát navíc. Potom se ti opravdu nevyplatí letět s aerolinkou, co ti sice dá občerstvení zadarmo, ale letenku bude mít za Xnásobek ceny. Role "klasických" přepravců je neoddiskutovatelná tam, kde musíš přestupovat a na dlouhých letech (i když i tam to začíná zpochybňovat AirAsia), na krátké vzdálenosti můžeš využít LCC, nebo-jak sám říkáš-jiný způsob přepravy a nebo zůstat doma. Bohužel ČSA mají ceny a zázemí klasické společnosti, bez toho, co běžně klasické aerolinky nabízejí a za co si účtují - přestupu na dálkovku. Malé aerolinky "klasického typu" v Evropě prostě nemůžou konkurovat pokud nemají buď - dálkovky, nebo - odpovídající ceny. Tak to prostě je. Jsem taky insider a chci, aby ČSA přežily, ale myslím, že se budou muset adaptovat jako každý jiný. A na rozdíl od prodejce si myslím, že naopak každá takhle drahá prodaná letenka nás utvrzuje ve falešné představě, že to tak není a oddaluje dobu, kdy se (možná za mnohem bolestivějších podmínek) budem prostě MUSET přizpůsobit. Nebo až nás, slovy našeho velkého prezidenta všechny "odešlou na trh práce".

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Malvolio »

JIndra píše:Autosalon, který prodává Jaguary, má nepochybně obrovskou marži. A já na Jaguara nemám. Proč vlastně ty auta neslevní, abych si je taky mohl koupit. Vydělali by sice míň, ale Jaguárů by byla plná republika a nestály by v prodejně.


Tohle nelze srovnávat. Jak už bylo řečeno, když neprodáš např. Jaguara dnes, tak ho můžeš zkusit prodat zítra, pozítří, popozítří. Když neprodáš let na určité datum, tak po tomto datu už není co prodat. Jinak k těm Jaguárům, v současné situaci i Jaguary musí nabízet slevy...jen pro srovnání třeba Jaguar X-Type 2.0D - 568k, v téže výbavě Škoda Octavia 2.0 TDI - 589k. Někde jsem četl, že snad jediná auta, která se i v krizi prodávají stejně dobře (a draho) jako dřív jsou Ferrari. A ČSA rozhodně mají k Ferrari daleko.....

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4254
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od prodejce »

Tak se nám to tady docela jasně vymezuje... insideři PRO vyšší ceny a cestující veřejnost PROTI vyšším cenám. Tak to je věčné dilema myslím :lol:

Nakonec však záleží na lidech jako je Jindra a Lojza, jestli vy, cestující veřejnost, poletíte a za jakou cenu. Možnost ovlivnit to máte minimální. Líbí se mi, jak se čílíte, přitom je upřímě jedno dopravci i prodejci, jestli poletíte nebo pojede na výše zmíněné koloběžce.

Vaše rozhodnutí pro nás nic neznamenají. Já vím, je to kruté a pravda se takhle nahlas neříká - ale z čistě obchodního hlediska to tak prostě je. Jenom se s tím z nějakého důvodu pořád nechcete smířit:o) A pokud ze stejného důvodu nepoletí dalších 10,20,30 tisíc lidí tak je to pořád na celkovém účtu desetinka procenta. Na takovém zlomku se pomalu nedá ani identifikovat, o jaký problém šlo a proč ta desetina procenta neletěla..

Nebo proč myslíte, že se všechny airlines chovají na trhu jako prasata? Při tom množství a velikosti si to prostě můžou dovolit... a teď není řeč jenom o ČSA. Důležité pro ně jsou globální věci, které se dají nějak změřit a ve statistice se projeví... a v tom dopravce zase chápu.

Lidi co chodí sem na fórum si myslí, že prodejci jsou zbyteční - ani se nedivím - jste ten zlomeček co zná všechny weby typu kayak a spol. a hlavně víte, co hledáte a co chcete:o)

Prodejci hned tak nevymizí.. a až vymizí.. tak holt půjdu dělat něco jinýho :mrgreen: Stejně jako prodejci letenek jsou v době internetu zbyteční realitní makléři se svýma statisícovýma provizema... a přesto je jich jako psů :shock: To byste mohli říct, že půlka lidí ve službách je zbytečných... vždycky se to dá nějak zařídit napřímo bez prostředníka.

Zatím je to pořád ale dobrej byznys, kde při troše šikovnosti můžete udělat slušnou kariéru, zařídit si bydlení a další věci, stejně jako v každý jiný práci. Jinak by to nemělo cenu dělat..

Jediný co říkám, že z mojí zkušenosti je lepší se vůbec nezdržovat se švorcákama a soustředit se na perspektivní klienty. Tohle ale asi platí všude. Já si prostě radši počkám a prodám 1 letenku za den, na který budu mít 10 tisíc, než abych se celej den dohadoval s 10ti švorcákama po tisícovce.. tenhle koncept prostě funguje.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Pilgrim »

prodejce - pracuješ pro agenturu prodávající letenky mnoha společností, nebo prodáváš letenky pouze ČSA?

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1240
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Orus-x »

prodejce: taky dělám všechno proto aby co nejvíc lidí vědělo, že to jde taky bez prodejce :D všeho do času...

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Malvolio »

prodejce píše:Jediný co říkám, že z mojí zkušenosti je lepší se vůbec nezdržovat se švorcákama a soustředit se na perspektivní klienty. Tohle ale asi platí všude. Já si prostě radši počkám a prodám 1 letenku za den, na který budu mít 10 tisíc, než abych se celej den dohadoval s 10ti švorcákama po tisícovce.. tenhle koncept prostě funguje.

Resp. tenhle koncept bude fungovat do doby, než přijde jiný prodejce, který prodá za den tři letenky, na kterých bude mít +5. Dvě prodá dvěma z těch deseti švorcárků, se kterými se celý den dohadoval a nakonec jim letenky za +5 prodá, přičemž jeden z těch švorcáků bude známý tvýho perspektivního klienta a poradí mu, že jeho prodejce mu stejnou letenku sežene za -5. A perspektivní klient je najednou bývalý klient.....

Naštěstí pro prodejce zde existuje něco, co vždy rádo dá těch +10: státní správa. A jak říká Sir Humphrey, státní správa tu bude vždy. :-)

JIndra
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 14. 04. 2005, 22:22
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od JIndra »

Četl jsem srovnání se šampaňským a znám pojem perishable. Ale i tak si stojím za tou myšlenkou. Sedačka sice jako prázdná "proletí a zmizí", ale i tak je to stejná služba. Je to jako drahý kadeřník, který ostříhá jednou za týden hlavu draze, než aby každý den udělal pět levných.

Souhlasím s prodejcem. Já jen chtěl reagovat na to, že se tady objeví výroky typu: Jaktože si to ty airlines dovolí, účtovat takový ceny? A jaktože to nestojí polovinu. Trošku mě mrzí, že mají lidi pocit, že airlines jsou nenažraný. Je to drsný business, ale nenese až tak moc, jak si asi mnozí myslí. Máte představu, jakým způsobem se zhodnotí vložené peníze? Když jdete například do běžné české restaurace, zaplatíte poměrně mnohem vyšší marže než u aerolinek. Kdo se cítí tak moc ošizen, ať si koupí lodní/autobusový lístek, zaplatí taxi nebo jede vlastním autem. Nebo stopem.

Podle toho, jak se na fórech (nejen tady, zejména na idnes) vyjadřují "odborníci" stylem: "tak s ČSA už za ty peníze nikdy nepoletím", bychom už dávno zkrachovali. Vytížení sedačkové kapacity je nižší, než by mělo být, ale není 0. Nenabízíme produkt Jaguar, ale ani Dacia Logan. A tomu odpovídají ceny.
Když budete mít na rohu restauraci, jejíž ceny budou pro vás vysoké, nepůjdete tam. Bude se vám zdát poloprázdná, místo narvaného pajzlu vedle. Takže bychom mohli filozofovat: kdyby prodáváli ty šneky po burgundsku za 35,- jako stojí u vožralé báby naloženej hermelín, seděl bych tam furt a dal bych jim vydělat. Ale takhle to jaksi nefunguje. Ti šneci jsou stejně "zkazitelná" služba. Nicméně ta restaurace nechce prodat co nejvíc šneků za málo peněz, ale akorát šneků za dost peněz.

Takže znovu: ČSA prostě ZATÍM (netvrdím, že k tomu nemůže dojít) nechtějí 100% obsazenost za každou cenu. Nebyl by takový problém prodávat na check-inu hodinu před letem volná místa po pětistovce. Teoreticky by bylo lepší dostat pět set za člověka než nic za převezení vzduchu. Ale to by nám narušilo koncepci. Prostě touhle cestou se nemůžeme zatím vydat, protože by to nejspíš postupně snížilo ceny letenek prodávaných dříve. To se řešilo i u Click4SKy.

Nečílím se a nechci tady na nikoho útočit. Naopak. Věřím, že sem chodí lidé, kteří mají rádi letadla a lítání. A věřím, že si všichni přejeme, aby nám tady lítalo spoustu letadel do moc místa a my toho mohli využívat nebo se aspoň koukat na ty kouzelné stroje.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4254
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od prodejce »

Malvolio píše:Resp. tenhle koncept bude fungovat do doby, než přijde jiný prodejce, který prodá za den tři letenky, na kterých bude mít +5. Dvě prodá dvěma z těch deseti švorcárků, se kterými se celý den dohadoval a nakonec jim letenky za +5 prodá, přičemž jeden z těch švorcáků bude známý tvýho perspektivního klienta a poradí mu, že jeho prodejce mu stejnou letenku sežene za -5. A perspektivní klient je najednou bývalý klient.....


.. ale vždyť tohle už tady je!!! Konkurence je obrovská (jako ve všem) a na trhu jsou dokonce "žraloci", kteří prodávají s nulovou marží. A přesto pro mě je na trhu pořád místo. Naopak - nyní to vypadá, že prodejců střední/vyšší/vysoké kvality a ceny je spíš nedostatek. Úroveň služeb u těch, co prodávají za nulu, je dost často tragická, až by se dalo říct odpuzující.


Odpovědět