Revenue Management vs. Travel Cost Management

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Poly »

JIndra píše:Kde jsem napsal, že ČSA chtějí jenom business klientelu?????? To není pravda. Chceme všechny, kteří zaplatili rozumnou (reasonable) cenu. Koho vyloženě nelovíme, jsou PAX, kteří za 2 koruny chtějí letět PRG-STH-CGN-VCE-PRG apod.


To po ČSA nikdo nechce, aby lítali za 2 Kč. Lidi ale chtějí, aby dostali za svůj peníz patřičnou službu. Pokud ČSA omezí jídlo, tak za chvíli budou jak ten low-cost, ale cena nebude 2 Kč nýbrž 6000 Kč. A to je za kávu, vodu a malou bagetku velký rozdíl. Jen si uvědomte, že průměrný plat v ČR je několika násobně nižší než v Německu. Proto Češi pokud si to platí sami nevyužijí většinou ČSA ale jiného dopravce.

ČSA mi přijde, že ve srovnání s jinými společnostmi na stejné úrovni je přece jen dražší.

Jen tak pro zajímavost:

ČSA: PRG-FRA, odlet 15.6., návrat 25.6. cena: 4 439 Kč
Lufthansa: PRG-FRA, odlet 15.6., návrat 25.6. cena: 2 376 Kč

ČSA: PRG-CDG, odlet 15.6., návrat 25.6. cena: 5 438 Kč
Air France: PRG-CDG, odlet 15.6., návrat 25.6. cena: 4 948 Kč

ČSA: PRG-AMS, odlet 15.6., návrat 25.6. cena: 6 000 Kč
KLM: PRG-AMS, odlet 15.6., návrat 25.6. cena: 5 167 Kč

ČSA: PRG-LHR, odlet 15.6., návrat 25.6. cena: 6 291 Kč
BA: PRG-LHR, odlet 15.6., návrat 25.6. cena: 6 421 Kč


Jen v jednom případě byly ČSA levnější než klasické aerolinky. I když jde víceméně o ne moc velké částky, ale jsou. A to je, o čem se tu diskutuje.

Ptám se tedy: To ČSA nabízí na svých letech něco navíc než ostatní letecké společnosti? Skutečně když si připlatím, tak dostanu více? To má ČSA takový zvuk, že může mít vyšší ceny než LH, AF i KL?


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

JIndra píše:Chceme všechny, kteří zaplatili rozumnou (reasonable) cenu.

A my zase jsme ochotni litat s temi, kteri nam rozumnou cenu nabidnou. Onech 32.777 za hodinovy let v eko rozumna cena neni.

Koho vyloženě nelovíme, jsou PAX, kteří za 2 koruny chtějí letět PRG-STH-CGN-VCE-PRG apod.

O nicem takovym tady nebyla rec. Toto forum jsem zalozil byv inspirovan priklady, kdy CSA chce 32 litru tam, kde jini chteji 10-15. O centovych nebo korunovych letenkach se tady vubec nebavim a neprosazuju, ze by je CSA meli nabizet.

O centovych a korunovych letenkach v mych prispevcich doted nepadlo ani slovo, nevkladejte mi do ust neco, co jsem vubec nerekl.

Naopak, právě ti, kteří tady říkají, že by za málo letěli znovu, by stejně neletěli, kdyby dostali jinde zase nižší cenu.

A tak to ja zas jo. Kdyz bude EasyJet za 7 na STN, CSA za 10 na LHR, letim s CSA. Ale za 32 fakt ne-e, sorry.

Třeba Skyeurope je mi osobně líto, ale je to příklad firmy, která tenhle druh marketingu nezvládla vůbec. To je taky odpověď na HighFlyera, který věří tomu, že levné letenky=hromada spokojených cestujících=skvělá budoucnost firmy.

Blahopreji k vasim jasnovideckym schopnostem vedet, cemu verim :roll: Prekrucujete moje srovnani "prodat hodne letenek za nizsi prumer vs. malo letenek za vyssi prumer". Klicove slovo tady je PRUMER. A ano, to mate pravdu, ze verim v to, ze model nizsiho PRUMERU je uspesnejsi. A neni to vira, je to ciste numericke srovnani konecnych ekonomickych vysledku danych dopravcu.

BTW, pokud si prectete moje prispevky ve vlaknu SkyEurope, zjistite, ze i vuci teto spolecnosti byvam dosti kriticky a v zadnem pripade ji tady nedavam za priklad. Byl by to spis priklad opacneho extremu.

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od euroflyer »

JIndra píše:To HighFlyer:


Dobrá, ČSA jsou nenažraná company, zato ten vámi zmíněný O'Leary je lidumil, stejně jako ostatní aerolinky. Přeju vám, abyste kolem sebe měl samé takové společnosti.

OĹeary je největší zloduch v airline business.ale proboha, porovnejte někdy náklady. není divné, že firma z irska má náklady na sedačku hodně jinde oproti CSA?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5425
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Globik »

JIndra píše:Low-costy ale přišly na to, že lidi stejně poletí, i když nedostanou nic. A od nich to ještě dřív převzaly i velcí dopravci (kdo lítá např. v USA, ví, že tam se fakt zadarmo už skoro nic nedává) a dnes už i ti malí. I kdybychom na CDG dávali pečeného krocana, neznamená to, že přemluvíme PAX, aby nám dali o 5000 víc než Sky Europe. A naopak. Kdo bude potřebovat letět CDG, servis na palubě bude nepochybně to poslední kriterium při výběru dopravce.

Ještě jsem se neprokousal celým tématem, tak možná budu opakovat něco, co už někdo napsal. Pečeného krocana za 5000 bych si nedal ani v luxusní restauraci, natož v letadle. Nejsem blázen. Ale o to nejde. Nevidíš zásadní rozdíl mezi lowcostem a fullservice: Když letím po Evropě z bodu A do bodu B, tak je mi úplně jedno, že nedostanu ani najíst, ani napít. Ale když letím 8 hodin přes Atlantik, kde dostanu poslední jídlo třeba pár hodin před přistáním v Evropě a pak přestupuju a letím dál, rád bych během toho návazného letu něco dostal, protože jsem se na letišti nestihl najíst.

Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Pilgrim »

ČSA a Ryan jsou v podstatě přímé protipóly.
FR - každá propiska rozepsaná, každá minuta používání elektriky rozpočítaná; nereálné ceny, protože lítá pod náklady a doufá (má spočteno), že si to vezme jinde.
OK - nikdo neví ani kolik stojí provoz, peníze tečou proudem, ale nikdo neví (nechce vědět?) kam; nereálné ceny, protože doufají, že zákazník nemá volbu.
Shodné je vlastně jen to, že podle nich o zákazníka vlastně nejde, zejména od okamžiku, kdy už zaplatil.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5425
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Globik »

cocik píše:To HighFlyer: S tou zmenou bych byl velmi opatrny. Na kvalitnich business skolach se v marketingu uci nespocet pripadovek o tom, jak se "velke" aerolinky snazily prejit na model lowcostu (vetsinou JetBlue nebo SouthWest) a pohorely kvuli jine vnitrni strukture, procesum, firemni kulture, odborum a klicovym kontraktum. Nahoru a vpravo jde firmu postupem casu predelat celkem dobre, ale dolu doleva je to problem a vetsinou se to resi pres dcery na zelene louce.

Southwest pohořely? Nemám ten pocit. A je to vůbec low cost model? "Nepředběhly" je v tomto směry jiné aerolinky?
Potřeboval jsem si na jaro koupit s tříměsíčním předstihem koupit zpáteční vnitrostátní letenky po USA na vzdálenost cca 2,5 hodinového letu. Nebazíroval jsem na konkrétních dnech. Se Southwestem bych si mohl vzít víc věcí, aniž bych platil za podané zavazadlo (takto se uskromním s kabinovým), dostal bych drobné občerstvení zadarmo. Ale letěl bych s přestupem a dráž. Letím s AA. Levněji, přímo. Neočekávám, že cokoli dostanu. Tak kdo je low cost?

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Poly »

prodejce píše:Je tady taky dost lidí, kteří mají upřímě rádi národního dopravce ČSA. Dokonce k této značce mají citový vztah. Pokud jste správní fandové českého letectví, měli byste být rádi za každou letenku v RBD "Y", a vážit si každého, kdo takovou letenku prodá, a ještě víc toho, kdo si jí koupí :!: Protože každá taková je pro ČSA velmi prospěšná o něco prodlouží život našemu národnímu dopravci.. a z té terasy bude taky na co koukat.

Takže místo přemýšlení jak ČSA co nejvíc ošulit, by spíš bylo vhodné diskutovat o tom, jak co nejvíce pomoci !!


To je opravdu hezké. Pokud se podle toho řídíte, tak doma máte všechny výrobky české. Modelový příklad, někdo vám dá na výběr, škoda octavia za 800 000 Kč, nebo VW passat za 600 000 Kč. Vy byste si tedy dle vlastní úvahy měl tedy vybrat škodovku, protože je to naše, a přece se nebudu snažit ošulit našeho výrobce aut, ale budu mu chtít co nejvíce pomoci.

JIndra
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 14. 04. 2005, 22:22
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od JIndra »

Jak už jsem napsal, nemůžu a nechci tady vysvětlovat případy, kdy někdo najde levnější letenku než s ČSA. Ať si ji koupí.

To, co se tu ČSA vyčítá, dělají běžní dopravci běžně. Podívejte se na booking LH. Najdou vám letenku za 388 eur do JFK, ale současně vidíte, že si můžete do Y koupit STEJNÉ místo za 1000 eur. Je LH padlá na hlavu? Není. Protože samozřejmě neznám přesná čísla, můžeme si ale demonstrovat, že prostě prodají pár letenek za 1000, pár za 300 a průměrná cena bude někde mezi.

Low-costy taky nemají PEVNOU cenu, to všichni dobře víme. Takže FR neletí se sto lidmi po koruně, ale mají tam někde i nebožáka, který třeba zaplatil pět tisíc, což může být 5000x více než dal pax sedící vedle něho. Když si nyní vzpomeneme na příklady s vydírajícím pumpařem.

ČSA si s LH konkuruje už několik let a pořád do Německa létáme, dokonce otevíráme nové destinace. Takže asi jsou důvody, proč si letenku s námi koupit. Můžete tomu nevěřit, někdo opravdu preferuje airlines, někdo cenu, někdo FFP, někdo že se domluví česky a někomu nic jiného nezbyde.
Když jedete po dálnici, taky si u benzínky koupíte dražší zboží (třeba bagetu), které byste jinak nakoupili levněji v obchoďáku. Ano, prostě v tu chvíli se vám vyplatí připlatit si na dražší zboží u benzinky, protože hlad máte teď. Když se zákazník rozhoduje o koupi letenky, vstupuje do hry milion různých faktorů.

Já nejsem neomylný, ani vševědný, ani nejsem odborník na tvorbu cen a prodej. Jen se tu snažím ukázat, že se tady na foru o tom můžeme zábavně nebo nezábavně pobavit, ale nemáme skutečné podklady, abychom něco vyřešili. Prodeji i nákup jsou v tomto oboru velmi složité a každý na to jde po svém. Na jedné straně tradiční dopravci, na druhé low-cost. Fakt je ten, že se dnes někteří liší v podstatě právě způsobem prodeje letenek. A potom dalšími službami, které nebývají vidět: zajištění přestupů, řešení různých nepravidelností, FFP, salonky atd.

Zase jeden příklad: ONEWAY PRG-FRA 20.2.: ČSA 12K, LH 18K. Ano, z hlediska HighFlyera, je to neuvěřitelná cena za let trvající 50 minut. Na takovém letu je skutečně úplně jedno, co se servíruje, i kdyby vás polili šampaňským, kvůli tomu byste neletěli. Když už si myslíte, že ČSA jsou na hlavu, tak věřte, že alespoň LH, která je v oboru už dlouho, ceníky tvoří tak, aby něco prodala. To znamená, že musí existovat skupina potenciálních pax, kteří si tento tarif koupí. Tak to prostě je. To, že to tu na foru nikdo nechápe, případně, že by si to nekoupil, můžeme opakovat ještě dlouho. Já sám bych samozřejmě taky za tolik peněz neletěl. Tady se dostáváme k tomu, že v tu chvíli airlines míří někam jinam, než na studenta, který chce navštívit spolužačku na výměnném programu. To je ten moment, který tu byl trošku překroucen s tím, že ČSA chtějí jen business klientelu. Nechtějí. V tom letadle poletí spousta lidí za málo peněz, ale taky nějaký nebožák, který dá za letenku přes 10 tisíc. Částku za kterou by chytrý student doletěl třeba do LAX.

A teď bychom mohli rozvíjet nekonečnou debatu, kterou už teď vedeme: proč LH nesníží cenu aspoň na 10K, trumfla by ČSA. A proč ji nesníží na 5k, pak bych si to koupil i já. Takhle poveze za 18K vzduch. Jenže takhle se to brát nedá. Tady doufám, že mě někdo rozumný podpoří v tom, že to je opravdu strategie, která se nám (laikům) jeví jako velmi riskantní (my předpokládáme, že se ta letenka neprodá), ale ve skutečnosti je vytvořena tak, aby přinesla maximální zisk. Pokud by si tyto letenky nikdo nekupoval, asi by je dlouho nenabízeli.

Tak mě prosím už nekamenujte. Vím, že stejně všechny nepřesvědčím. Strategie tradiční a low-cost dopravců je JINÁ. To musíme přijmout. Všichni můžeme být rádi, že máme na výběr.

A ještě k nákladovým položkám FR. Ano, jistě jsou někde jinde, než u ČSA. Taky tu bohužel nemáme přesná čísla a je dobře, že tu někdo jiný (než já, protože já bych byl nepochybně za zaujatého) napsal, že FR prodává POD cenou. To ale není trestné. Nicméně O'Leary je opravdu držgrešle a vybudoval novou firmu na zelené louce. Klobouk dolů, jeho model funguje.
Nemůže se ovšem srovnávat s ČSA, protože on opravdu neřeší přestupy, neřeší FFP, od začátku neměl catering atd. Budete překvapeni, tnu do vlastního řad: ČSA jsou nepochybně přezaměstnané. To je fakt. Musím se ovšem zastat vedení, že taky není možné zítra vyhodit polovinu zaměstnanců. Trvá to, všechny ty věci, které dřív dělalo spoustu lidí se musí upravit na málo lidí. Jenže protože jsme v airline industry, není to tak, že jako v obchoďáku prostě otevřou o kasu míň. Tady musíte všechno POPSAT v manuálech, musíte si ještě často nechat schválit, musíte mít jistotu, že to bude fungovat a pak to teprve spustíte. Navíc se obvykle nejsnadněji propouští na těch provozních pozicích. Není problém vyházet polovinu check-inu. Management tak lehko a rád neodchází. V tom měl O'Leary výhodu, že začínal od nuly. To chci demonstrovat na známém výroku, že je lepší někdy postavit nový dům, než rekonstruovat starou barabiznu. Tím si ČSA musí projít.
Taky ale chci říct, že bych sám nechtěl u FR pracovat. Přirovnal bych to k některým nechvalně známým diskontům v ČR. Upozorňuji: nejsem odborář, a celou dobu tu hájím volný trh! Ale zaměstnanci, kteří jsou do jisté míry vydíráni neustálým strachem o práci, s minimálním zázemím, minimálním odpočinkem.... to je taky to, co si kupujete s rohlíkem za padesátník a letenkou za podobnou cenu.

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od BB »

JIndra píše:Taky ale chci říct, že bych sám nechtěl u FR pracovat. Přirovnal bych to k některým nechvalně známým diskontům v ČR. Upozorňuji: nejsem odborář, a celou dobu tu hájím volný trh! Ale zaměstnanci, kteří jsou do jisté míry vydíráni neustálým strachem o práci, s minimálním zázemím, minimálním odpočinkem.... to je taky to, co si kupujete s rohlíkem za padesátník a letenkou za podobnou cenu.


V současné době má pilot ČSA daleko větší strach o práci než u Ryanairu, alespoň pokud to má v hlavě trochu srovnané, co se odpočinku týče, tak bych opravdu raději někdy lítala od nevidim do nevidim a pak si lehla do své postele místo čtyřhodinových pobytů na hotelech u klasické aerolinky. Cena letenky (resp. celková úroveň cen dané společnosti) tedy není vůbec úměrná sociálním podmínkám. Netvrdím, že se u ČSA máme špatně, ale většina benefitů a služeb nám zajištěných je příjemná, nikoliv nutná, vůbec neovlivňují moji pohodu, náladu, stres apod.

Nízkonákladové aerolinky ničí trh, pouze dokud prodávají pod cenou a žijí z dotací a půjček, které nikdy nehodlají splatit. Pokud žijí z jiných komerčních aktivit (letenku dostanete zadarmo, ale sedřeme vás za kufr, jídlo atd.) tak je to určitý obchodní model a jistě se najde rovnováha mezi zákazníky, kteří na tuto hru přistoupí a kteří raději zaplatí více za komplexní služby. Stejně tak cenová diferenciace u jednoho dopravce je v pořádku, potřebuješ letět hned - připlať si. Stejně nelze úroveň služeb posuzovat jen podle jídla. Salónky na letišti poskytují zázemí, možnost internetu, letenka s možností změny je pohodlnější, než v okamžiku, kdy kvůli obchodnímu jednání zmeškáte let (třeba s low costem) a horečně budete shánět v pátek večer na druhém konci Evropy svou sekretářku, aby zajistila letenku novou. Odbavení na další linky a transferové služby jsou také součást "dražších" letenek a někdo je vyžaduje a má o ně zájem.

ČSA to tedy dělá stejně jako ostatní, ale očividně se to jako jiným nedaří. Je nutné najít míru, kdy se ještě vyplatí čekat na těch několik jedinců, co si za letenku z nějakého důvodu připlatí třeba těch 32000 do DUS, kdy by bylo třeba víc lidí za 25000 a kdy už je nesmysl to dát za 10000, protože si to za tuto cenu koupí i ti, co by byli ochotni dát víc. Je to prostě neznalost potřeb vlastních zákazníků, stejně jako se už několik let alespoň na oko "zaměřujem na obchodního cestujícího". Tím vyjadřuje vedení svoje zbožné přání, aby s námi lítali hlavně ti, kdo mají dost financí, přitom služby, které jim nabízíme, tomu neodpovídají. Místo zajištění bezproblémových on-line služeb a rychlého odbavení třeba přes mobil raději balíme kufry, místo pohodlné busienss třídy s možností práce i odpočinku na dálkovkách vozíme pár jedinců v limuzíně, rozežraným východním klientům místo pořádného jednoho jídla a pití nabízíme možnost koupit si čokoládu a oříšky... ČSA se zbytečně zbavuje jediných konkurenčních výhod. BA nebo LH může začít omezovat servis a spousta lidí u nich zůstane kvůli pověsti, velikosti sítě atd. Nic z toho ale my nabídnout nemůžeme a ještě snižujeme standard servisu...

Ať si každý prodává letenky za kolik chce a nabízí služby, jak chce. Zákazník si brzy vybere, čí nabídka je pro něj vyhovující. Bohužel v případě ČSA už si jednoznačně někteří vybírají jiné společnosti.

Josef
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 285
Registrován: 23. 01. 2003, 14:27
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Josef »

To JIndra: velmi dobře a pravdivě. :D :D :D I když bohužel ani takto to někteří nepochopí... :cry:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

JIndra píše:ČSA si s LH konkuruje už několik let a pořád do Německa létáme, dokonce otevíráme nové destinace.

JIndro, prosim, kterou novou destinaci jste otevreli v Nemecku? Myslis tim ten Dortmund v roce 2004, ktery jste zase po roce zavreli, protoze jste neustali konkurenci easyJetu?

JIndra
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 14. 04. 2005, 22:22
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od JIndra »

Omlouvám se, nenapsal jsem to správně. Mělo tam být, že spojení do Německa posilujeme-zvyšujeme frekvence.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od cocik »

Globík píše:
cocik píše:To HighFlyer: S tou zmenou bych byl velmi opatrny. Na kvalitnich business skolach se v marketingu uci nespocet pripadovek o tom, jak se "velke" aerolinky snazily prejit na model lowcostu (vetsinou JetBlue nebo SouthWest) a pohorely kvuli jine vnitrni strukture, procesum, firemni kulture, odborum a klicovym kontraktum. Nahoru a vpravo jde firmu postupem casu predelat celkem dobre, ale dolu doleva je to problem a vetsinou se to resi pres dcery na zelene louce.

Southwest pohořely? Nemám ten pocit. A je to vůbec low cost model? "Nepředběhly" je v tomto směry jiné aerolinky?
Potřeboval jsem si na jaro koupit s tříměsíčním předstihem koupit zpáteční vnitrostátní letenky po USA na vzdálenost cca 2,5 hodinového letu. Nebazíroval jsem na konkrétních dnech. Se Southwestem bych si mohl vzít víc věcí, aniž bych platil za podané zavazadlo (takto se uskromním s kabinovým), dostal bych drobné občerstvení zadarmo. Ale letěl bych s přestupem a dráž. Letím s AA. Levněji, přímo. Neočekávám, že cokoli dostanu. Tak kdo je low cost?


Soutwest nepohorel, pohorely nektere "tradicni" aerolinky, ktere se snazily modelu Southwestu priblizit. Lowcost model je specificky soubor firemni struktury, nastavenych procesu a obchodniho modelu. Velmi zjednodusene receno (a nerad bych slovickaril, je to opravdu jenom ilustracni priklad) - tradicni aerolinka me vezme jednim z 5 typu letadel na trase LAX-SFO a da mi k dispozici siroke zakaznicke centrum, plny servis na pripoje, atd. U lowcostu poletim Burbank-Oakland jednim a tim samym typem Boeingu/Airbusu a co nevyridim online, to doresim za priplatek u checkinu. Omlouvam se za strucnost, snazim se nacpat sedesat stranek pripadovek a skript z HSB do jednoho odstavce.

Michal1
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 74
Registrován: 03. 05. 2008, 23:31
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Michal1 »

jen jsem ponekud bezmocny nad cenovou plitikou CSA na lince BRQ - PRG, tam konkurence evidentne hodne chybi...

Litas point-to-point BRQ-PRG? :shock: Nebo tim mas na mysli priplatek k cene letenky, kdyz letis BRQ-PRG-XXX? Ten se tusim pohybuje mezi 1200-1500Kc, coz mne naopak pripada jako velmi rozumny. Zhruba tolik, co cesta autem.[/quote]

Ne, letame BRQ-PRG-a dale do USA, bohuzel CSA chteji za usek BRQ-PRG neco kolem 5 tis Kc, coz mi pripada neumerne mnoho. Nedavno nas tato letenka vysla na 7500 Kc a uz nechci davat z firmy podle me nesmyslne penize za takovy let. Bohuzel neni mozne prijatelny tarif za priblizne 1500 Kc aplikovat na nase lety - je to nejak tak, ze cena pro odlet platna z Brna musi byt aplikovana na fare letecke spolecnosti CSA, tj na vsechny lety OK,ale i ceny od CSA pod hlavickou jinych dopravcu, ale nemuze byt aplikovany na cenu od jineho dopravce, i jedna-li o Skyteamoveho. Protoze obvykle pokracujeme s DL mame - i kdyz se jedna o clena Sky teamu - smulu.

Je to sice dost OT, ale musim si povzdechnout nad linkou BRQ-PRG obecne: kdyz prestal jezdit bus CSA, zacalo byt vikendove spojeni problemove - letu bylo mene. Ale vzhledem k cenam, ktere jsou nasazeny, nas to vlastne stejne moc netrapi....

Jen ze zajimavosti: Nyni odletame opet s DL PRG-ATL-RSW za 11.900 Kc v "T", CSA chteji za stejny prolet 25 tis. Kc.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od cocik »

To JIndra: Ja se te klidne zastanu, protoze jsi velmi presne popsal 2 zakladni veci - princip cenotvorby smerem k maximalizaci vynosu a problemy s restrukturalizaci firmy smerem doleva dolu (mineno na quality / price diagramu). Dokonce se te zastanu i v kritice toho, kde velka cast zdejsich diskutujicich soudi podle svych financnich moznosti a preferenci cely trh, coz rozhodne neni zpusob, kterym bychom se dobrali k nejakemu reseni (pokud bych delal ja to same, tak bych mohl zacit argumentacne odepisovat lowcosty, protoze s nimi delam tak 5% svych letu).

Nemuzu si vsak odpustit jeden dotaz - opravdu si myslis, ze jsou soucasne kroky CSA tou spravnou cestou? Mne totiz soucasne snizovani kvality kvuli cenove konkurenci prijde jako cesta do pekel - historie zna jenom velmi malo pripadu, kdy neco takoveho fungovalo. Logictejsi z hlediska preziti firmy by bylo kvalitu zachovat a hledat uspory jinde, byt by se to odborum nelibilo.


Odpovědět