Revenue Management vs. Travel Cost Management

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

Night fly píše:Zapominas na mou jizdu autem , ktera tady vzbudila znacnou nevoli :twisted:. Ale jinak uz jsem z vyse uvedeneho udelal vse - a taky jeste neco navic :mrgreen:

Ah, pardon, jasne! Doprava po zemi samozrejme muze byt alternativou, i kdyz to je opravdu az ta posledni moznost, obzvlast jsme-li na airways.cz a ne kam by nas rad poslal pan prodejce na kolobezky.cz :D

BTW, co bylo to tvoje neco navic? Jestli to neni ke zverejneni ve foru, tak prosim sz :twisted:
Naposledy upravil(a) HighFlyer dne 16. 02. 2009, 04:20, celkem upraveno 1 x.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:HighFlyere já už fakt nevím, o co ti jde..

Hezky projev vnitrni nejistoty. Kdyby ti byly moje prispevky opravdu ukradeny, tak nereagujes takhle :mrgreen:

Ale abych nezustal dluzen odpovedi, o co mi jde. Ta odpoved je obsazena uz v prvnim prispevku tohoto vlakna, precti si ho znovu. Jde mi o vymenu osobniho know-how, finticek a triku, jak obejit taxikarske tarify CSA a dalsich klasickych aerolinii. S nadsazkou jsem to nazval "verejne prospesny zdroj informaci". A vidis, uz to nese prvni ovoce. Treba takovej Globík se dneska dozvedel, co to jsou křížové rezervace a fake returny :mrgreen: A zitra se treba dozvim od nekoho jinyho neco ja.

Jestli ti jde o to přesvědčit co nejvíc lidí, aby nelétali s ČSA, tak si posluž. Akorát nevím jestli tohle fórum je to pravé místo

V tom pripade navrhni Tomášovi Hamplovi, at zrusi cele forum na airways, kdyz to neni to prave misto na diskuzi o tematech tykajicich se letectvi. Lasak sice muze zakazat pristup na forum zamestnancum CSA, ale prodejci nastesti nemuzou tentyz zakaz aplikovat na cestujici.

Je mi jasne, ze jsem otevrenim tohoto vlakna nekterym lidem slapl na kuri oko, ale zase jini lide z toho muzou mit prospech. A kdyz vypichnu hlavni sdeleni tveho prispevku "Uz prosim te drz hubu", musim odpovedet, ze te nepotesim a drzet nebudu. Mival jsem s tim problemy uz na zakladni skole :)

Nejsem zlomyslny clovek a nikoho nepresvedcuju, aby prestal letat s CSA. Pokud ti toto vyplynulo z mych prispevku, tak sis vyvodil zcela spatny zaver.

Cenová politika ČSA prostě bude taková jaká je, dokud na ní neztlačí významné, nějak měřitelné, vlivy.

No co vis, toto forum si cte Honza Sura, treba se jeste neceho dockame ;)

A navíc - teď je "krize", což je univerzální výmluva pro management všeho druhu. Pokud půjde množství cestujících o statisíce do kopru, tak za to může "krize" a ne špatný pricing, kapišto?

Tady si dovolim nesouhlasit. To mnozstvi cestujicich nemusi jit uplne do kopru. Cestovat se bude dal, ale bude daleko vetsi tlak na usporu nakladu, takze i ti, kteri cestovat musi, si budou hledat levnejsi alternativy letenek. A tu vymluvu na krizi bude mozna uz brzo pouzivat JIndra, kdyz bude nadrizenym vysvetlovat, proc se neproda tolik tarifu za 32 tisic, jako se jich prodavalo driv...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4254
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od prodejce »

HighFlyer píše:Jde mi o vymenu osobniho know-how, finticek a triku, jak obejit taxikarske tarify CSA a dalsich klasickych aerolinii.


myslím, že tady jsou možnosti omezené asi na to, co jsi už vyjmenoval. Já osobně proti těm praktikám nic nemám. Jiný názor asi budou mít na ČSA, protože porušuješ jejich podmínky, zvlášť pokud jsi členem OK Plus. To však jde mimo mě a ať si na OK Plus dělaj co chtěj :mrgreen:

HighFlyer píše: V tom pripade navrhni Tomášovi Hamplovi, at zrusi cele forum na airways, kdyz to neni to prave misto na diskuzi o tematech tykajicich se letectvi.


Ale tady oslovíš maximálně desítky lidí. To fakt tarifní strukturu ČSA nezmění..

HighFlyer píše:Je mi jasne, ze jsem otevrenim tohoto vlakna nekterym lidem slapl na kuri oko, ale zase jini lide z toho muzou mit prospech. A kdyz vypichnu hlavni sdeleni tveho prispevku "Uz prosim te drz hubu", musim odpovedet, ze te nepotesim a drzet nebudu. Mival jsem s tim problemy uz na zakladni skole :)


Sice nevím jestli si měl na ZŠ problémy jenom s "držením huby" :wink: , ale jak jsem uvedl ve svém příspěvku, výplatu mojí, ani výplatu ostatních nijak neovlivňuješ, tudíš "feel free" mluvit o čem chceš, mě to opravdu nijak neomezuje.

HighFlyer píše: Cestovat se bude dal, ale bude daleko vetsi tlak na usporu nakladu, takze i ti, kteri cestovat musi, si budou hledat levnejsi alternativy letenek. A tu vymluvu na krizi bude mozna uz brzo pouzivat JIndra, kdyz bude nadrizenym vysvetlovat, proc se neproda tolik tarifu za 32 tisic, jako se jich prodavalo driv...


Takže znovu: pokud někdo necestuje s ČSA kvůli její cenové politice, snadno se to může ve statistice zaměnit za důsledek krize. Pořád omílám, že úbytek cestujících v řádu desetitísců nestačí na diagnózu problému s pricingem.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od cocik »

Pratele, zacinam trochu postradat dalsi smysl tehle debaty. Pominu-li osobni utoky, tak mam zasadni problem s jednou veci. Na jedne strane je tu skupina lidi, ktera vysvetluje princip uvazovani aerolinek a snazi se vice ci mene neutralne (ano, to sahodlouhe vysvetleni zakladu revenue managementu od cloveka sprizneneho s CSA bylo vcelku vyvazene) vysvetlit, jake faktory jsou pro rozhodovani o cenove politice aerolinek dulezite a jaka data jsou potreba. To je korektni analyticky zpusob jak se dobrat vysledku, ktery muze ci nemusi byt pro CSA priznivy.

Na druhe strane jsou tu lide, kteri do diskuze prisli s pevnym presvedcenim o svem nazoru a prinaseji pouze argumenty na svou podporu. To sice skvele funguje v politice nebo v internetovych diskuzich, ale nikoliv v analyticke ekonomii, kde se vysledek korektnim zpusobem hleda a neni predem rozhodnuty.

Prosil bych zakladatele tehle uspesne a donedavna velmi vecne diskuze, aby zvazil, kterym smerem se ma debata ubirat. Zda se budeme snazit za pomoci relevantnich dat dobrat nejakeho vysledku, nebo to tu prejmenujeme na "koutek machru, co letaji za levno a vedi vsechno nejlip". V prvnim pripade rad prispeju svymi zkusenostmi a vzdelanim v danem oboru ke kvalitni diskuzi. V druhem pripade pujdu radeji cist historky o self-upgradech na flyertalk, protoze by tahle debata byla stejna ztrata casu a clovek se u ni tolik nezasmeje.

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od euroflyer »

chlapci, vy jste fakt postižení...v tuhle dobu se místo koukání na porno hádat na airways o cenách letenek:-)


Pilgrim
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 727
Registrován: 13. 09. 2005, 12:37
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Pilgrim »

Jestli ti jde o to přesvědčit co nejvíc lidí, aby nelétali s ČSA, tak si posluž :lol:

To nemusí. To dělají ČSA denně svými kroky samy :?

Klidně ale přesvědčuj dál. Jenomže jak už jsem psal dříve, i kdyby jsi do zítra přesvědčil dalších 29.999 lidí, aby nelétali s ČSA, tak to na cenové politice nic nezmění. Management to nepozná

Ano, s tím bych souhlasil. Dokonce zkrácením tvého příspěvku (promiň) dokonce lépe vynikla pointa.

To, že s ČSA už nikdy nepoletíš ty - ani další jedinci - nic nezmění na mojí výplatě, výplatě Jindry, ani na výplatě Lašáka.

Na tvojí, Jindrově, mojí teď možná ne, později určitě ano. Na Lašákově těžko říct, odkud je nejvíce placený. Kromě toho, on už má nadosmrti vyděláno z předchozího místa, takže je mu jeho současná výplata vlastně buřt.

Cenová politika ČSA prostě bude taková jaká je, dokud na ní neztlačí významné, nějak měřitelné, vlivy.

Třeba? Co je natolik měřitelné, aby se nedalo svést na hospodářskou krizi a další a další vlivy?

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

@ cocik
Vyhledani velkeho mnozstvi tarifu a srovnani s cenami konkurencnich spolecnosti jako dukazni material, ze CSA je temer vzdy nejdrazsi, ti neprijde jako dostatecne analyticky postup?

Prosim, at nekdo najde nekolik terminu v nadchazejicich 365 dnech, kdy do 11 destinaci (FRA, DUS, CDG/ORY, MXP/BGY, LHR/LTN/LGW, AMS, BRU, ZRH, MAD, WAW, BUD) bude CSA nejmene v polovine pripadu levnejsi. Tim bude muj zaver, ze CSA je temer vzdy nejdrazsi, vyvracen a ja uznam, ze jsem se mylil.

Proc to nazyvas machrovani, kdyz se tady navzajem delime o zkusenosti a rady, jak obejit taxikarske tarify CSA? Pise tady snad nekdo "Jste blbci, ze litate za tak draze, ja litam levneji a nereknu vam jak"? Nebo jsou tady spis prispevky v duchu "Levnejsi ceny jsem docilil tak a tak a tady se s vami o svoji zkusenost delim"?

Pan prodejce tady nekolikrat opakoval, ze diky svemu postaveni se letecke spolecnosti na trhu chovaji jako prasata (ten vyraz pouzil on, ja pouze cituji), tak se my mame chovat jako stado ovci a nechat si to libit? Anebo se muzeme podelit o zkusenosti, jak se takovemu chovani branit?

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od cocik »

Ano, presne o tomhle mluvim. Nekolikrat tu bylo pomerne rozumne a logicky vysvetleno, ze celkove naklady na cestu nepredstavuje jenom cena letenky, ale take odletovy/priletovy cas (a z toho vyplyvajici produktivni doba v cilove destinaci), pravdepodobnost komplikaci (primy let vs. prestup), atd. Proto neni korektni brat cenu letenky jako jedine rozhodovaci kriterium, kdyz mame soubor zakazniku s rozdilnymi preferencemi a kalkulacemi cestovnich nakladu. Co nas v prvni rade zajima, je distribuce zakazniku v danem souboru (tj. kolik lidi se chova jako Highflyer, kolik lidi se chova jako Cocik a kolik lidi se chova jako Franta Vomacka). A tady jsem i pres nekolikere urgence zadne argumenty nenasel, protoze mnozi diskutujici automaticky predpokladaji, ze se vsichni zakaznici chovaji jako oni.

Takze je mi lito, ale pujdu si cist o tech self upgradech. Highflyerovi kazdopadne gratuluju za dobre tema k diskuzi, ale vysvetlovat tu i nadale ekonomiku schovanou za tarifni politikou aerolinek je jako hazet hrach na stenu.

Fanda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 173
Registrován: 19. 03. 2007, 23:33
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Fanda »

HighFlyer píše:Prosim, at nekdo najde nekolik terminu v nadchazejicich 365 dnech, kdy do 11 destinaci (FRA, DUS, CDG/ORY, MXP/BGY, LHR/LTN/LGW, AMS, BRU, ZRH, MAD, WAW, BUD) bude CSA nejmene v polovine pripadu levnejsi. Tim bude muj zaver, ze CSA je temer vzdy nejdrazsi, vyvracen a ja uznam, ze jsem se mylil.


Jestli můžu, tak bych poprosil do důkazu zkusmo zahrnout například i tyto tratě: Oslo-Sofia, Stockholm-Bukurešť, Dusseldorf-Ljubljana, Amsterdam-Záhřeb, Helsinki-Budapešť. Možná, že pak to některým něco napoví.

JanoS
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 270
Registrován: 13. 06. 2008, 10:46
Pohlaví: muž
Bydliště: ZRH
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od JanoS »

Fanda píše:
HighFlyer píše:Prosim, at nekdo najde nekolik terminu v nadchazejicich 365 dnech, kdy do 11 destinaci (FRA, DUS, CDG/ORY, MXP/BGY, LHR/LTN/LGW, AMS, BRU, ZRH, MAD, WAW, BUD) bude CSA nejmene v polovine pripadu levnejsi. Tim bude muj zaver, ze CSA je temer vzdy nejdrazsi, vyvracen a ja uznam, ze jsem se mylil.


Jestli můžu, tak bych poprosil do důkazu zkusmo zahrnout například i tyto tratě: Oslo-Sofia, Stockholm-Bukurešť, Dusseldorf-Ljubljana, Amsterdam-Záhřeb, Helsinki-Budapešť. Možná, že pak to některým něco napoví.

Udelal jsem cely brezen, budu psat jake ceny se vyskytuji a stredni hodnotu. Delke pobytu je 1-2 noci.
OSL-SOF: 8700, 9300, 10k,11k,13k; prumer tak 9300. Konkurence leta za 5000, 9000, 10k, 13k; prumer tak 11k
DUS-LJU: 10 nebo 11600; prumer 11600. Konkurence leta za 10 nebo 13k; Prumer 13k
AMS-ZAG: 8500,9500, ale vetsinou 11700. Konkurence leta za 5,6,7,11; Prumer 7500
HEL-BUD: 8800 minimum, nekdy 9 nebo 10k. Konkurence 4,6,7 max 9600; prumer 8500

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5425
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Globik »

cocik píše:Nekolikrat tu bylo pomerne rozumne a logicky vysvetleno, ze celkove naklady na cestu nepredstavuje jenom cena letenky, ale take odletovy/priletovy cas (a z toho vyplyvajici produktivni doba v cilove destinaci), pravdepodobnost komplikaci (primy let vs. prestup), atd. Proto neni korektni brat cenu letenky jako jedine rozhodovaci kriterium, kdyz mame soubor zakazniku s rozdilnymi preferencemi a kalkulacemi cestovnich nakladu.

Velmi rozumný argument.
V případě aerolinky, která má nejčastější spojení a nejkratší návazné časy na reálný přestup.
Pokud je to případ ČSA, není co namítat.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od dider »

Panove, to jste si vzali dovolenou na psani prispevku? Sotva to stiham cist!

Nic na tom, ze CSA ma svoji politiku a jak tady Jindra napsal, nikdo nikoho nenuti kupovat jejich produkt. Je to tradicni yield management sitoveho dopravce - dle nazoru odborniku ale bohuzel uz trochu outdated na linkach v ramci kontinentu. Co si budeme povidat, bez dalkovek asi tenhle system nema budoucnost. Easy, FR, ale taky treba SN nebo BA jsou mnohem blize tomu, co si trh zada - mnohem otevrenejsi fare struktura schopna konkurovat LCC dopravcum. CSA tady potrebuje zmenu, ale bohuzel, u CSA pravdepodobne neni sila, co by ji provedla. Proc taky? Place snad nejaky akcionar nad vysledky a vyvojem CSA?

CSA jde cestou oskubat CZ trh jak se da, jelikoz je zname, ze cesky zakaznik je vseobecne "min rozumny" nebo jak to napsat. PAX tady zkousne proste vic a nedivim se, ze jim to castecne funguje. Proc brat 10K kdyz prodam za 30K. Sice ne vzdy, ale prodam. Pap za OW 15000 na Jatru musi byt neskutecna vata.

Dle meho nazor, nemam to nicim podlozene, pochazi nadpolovicni cast prijmu ze scheduled traffic ze zahranici a dle toho je nastaven taky system cen. Proste na vic konkurencim trhu je cena nizsi a na min konkurencnim trhu vyssi. Trh v CZ je porad ten min konkurencni. Priznejme si, ze az do prichodu recese jsme tady nejaky konkurencni boj moc nepozorovali. Vsechno rostlo a kazdy(krome NE :mrgreen: ) se na tom vezl. A cekat, ze se CSA rychle adaptuje na soucasnou situaci je asi naivni. Tahle vlastnost nam prece vzdy u CSA chybela. Uz vubec nemluvim o nejakych ocekavanich a predpovedich.

Osobne si myslim, ze CSA ma ted vazne problemy s obsazenosti. Situace s poctem LKPR je jasne voditko, že poptávka po letecké dopravě z/do Prahy rapidně klesla, zatímco nabídka sedadel klesá neumerne pomaleji. Čekal bych omezení na některých linkách v zájmu udržení yieldu, ale bojím se, že tohle CSA před privatizací neudělá. Byl by to jasný signál, že Houston má problém a že možná budeme muset propouštět.

Ceny jsou jaké jsou! Lítejte tak aby se vám to vyplatilo, jelikož letecká doprava je "relativně" průhledný trh a sami dlohodobě rozhodnete kdo bude víťez.
Naposledy upravil(a) dider dne 16. 02. 2009, 19:28, celkem upraveno 1 x.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od flyingblue »

JIndra píše:Kdo se dočetl až sem, je hrdina. Vzal jsem to jako moderní osvícenství. Je mi líto, když jsou lidé zabednění (tím nechci nikoho urazit), tak kdo chtěl, třeba si rozšířil obzor.


Ja jsem docetl az nakonec :-) Hlavne proto, ze jsem doufal, ze najdu nejakou relevantni informaci. Bohuzel, jedina informace, ktere se mi dostalo bylo: "Neni to tak jednoduche" a "z prikladu nemuzete soudit". Tu, bohuzel, za prilis relevantni povazovat nemohu.


... DODATEK ...

Doporucuju shlednout tez vlakno o palubnim servisu :-)

JIndra
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 14. 04. 2005, 22:22
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od JIndra »

Pokusím se co nejstručněji vypořádat s námitkami, které se objevily.

1) Otázka: proč jsou na tom ČSA tak, jak na tom jsou, když píšu, jak umí sestavovat tarify.
Samozřejmě prodej je jedna věc, náklady druhá. Já sám jsem navíc v žádném příspěvku netvrdil, že prodáváme výborně nebo dokonale. Vysvětloval jsem, že se snažíme maximalizovat zisk z prodané letenky. Ten, i při nejlepší vůli záleží mimo jiné na regionu a sezoně. Na segmentech do CDG bojujete s jinou konkurencí než ve SVO. Léto a zima mají svá specifika. Kdežto náklady mají svoji logiku. To je hrubý náčrt a vysvětlení, aby nedošlo k mylnému výkladu typu: JIndra psal, že ty jejich letenky maj' super vymakaný a přitom jsou ve ztrátě.

2) Nevím, kde se Night Fly dočetl o poklesu "tupců" - myšleno specifické skupiny platících cestujících. Také HighFlyer píše o tom, že s ČSA létá stále méně business PAX. Takové informace těžko mohou mít. Mají-li nějaká čísla, nechť je ukážou.

3) HighFlyer napsal, že jsem vztahovačný a neprofesionální, když si myslím, že mu ČSA leží v žaludku. Na několika místech píše o "taxikářských praktikách" ve zcela zřetelné konotaci. Já sám už to komentovat nebudu, kdo má zájem, najde si reakce na HighFlyera v jiných příspěvcích a obrázek o tomto obchodníkovi si udělá sám.

4) HighFlyer mě chytá hloupě za slovo, naštěstí věřím, že tady na jeho manipulaci nikdo (nebo aspoň téměř nikdo) neskočí. Vyčetl mi, že jsem řekl, že struktura a tvorba cen je složitá. To jsem napsal, ale současně jsem udělal dost pro to, abych ty podstatné a zásadní aspekty osvětlil.
Nevím, jakou má HighFlyer schopnost abstrakce, ale nedostal se ani po tolika příspěvcích dál než ke klukovskému poměřování, kdo má delší......hod krikeťákem. To dokázal i v reakci na milenky v DUS. To byla alegorická metafora a jsem rád, že nedošla jen HighFlyerovi. Ano, máte pravdu, PAX s milenkami v DUS je žalostně málo. Tím je náš obchodní model nabourán a můžeme zrušit celé jedno oddělení, které zajišťovalo služby právě těmto PAX.

5) HighFlyer si stojí na svých příkladech a statistikách, které spočítal prapodivným způsobem. Tím, jak si sám kupuje letenku někdy měsíc a někdy dva dny předem, usoudil, že "CSA jsou temer vzdy drazsi nez jine klasicke aerolinky a pro vetsi a vetsi cast business klientely se vase tarify stavaji neakceptovatelnymi". Tím si rozšířil kvalifikaci z obchodníka se specializovaným produktem na vědmu a může si založit další firmu na analýzu trhů. Obvykle totiž takový závěr jeden člověk pro firmu, která obslouží 6 milionů zákazníků, nedokáže správně vytvořit. Děkujeme.

6) HighFlyer po mě chce, abych přestal "zduvodnovat a obhajovat, že na nějaké trati v nějaký den má ČSA drahé letenky" a soustředil se na "vseobecne tema, ze CSA jsou temer vzdy drazsi". Jeho výrok "téměř vždy" musíme my, exaktní věci, blahoskloně pominout. A k tomu zbytku jsem se vyjádřil. Naznačil jsem pár možných a současně pravděpodobných důvodů. Taky jsem napsal, že existují situace, kdy prostě ten důvod pro PAX není a pak samozřejmě, ať si letí, s kým chce. Vysvětloval jsem to tím, že ve všech oborech prodeje je nějaký průnik mezi přáním zákazníků a přáním prodejců. Tam, kde se tyto dvě množiny setkají, dojde k obchodu. Nestává se to vždycky, jak známo, neboť bychom doma měli všechno a vlastně by současně bylo všechno vyprodáno. Je to takový malý paradox podobný relativitě času.

7) HighFlyer tvrdí, že mu o ČSA nejde, ale že chce pomoci ostatním levněji létat. Já jsem ale žádné zajímavé nápady neviděl. A něco nového už vůbec ne. Beze všeho, ať si vymyslí cokoli, když neporuší smlouvu o přepravě, kterou s libovolným dopravcem uzavřel, držím mu palce, ať ušetří co nejvíc.
Mohl by třeba zkusit založit aerolinky placené po minutě jako solárium. Na některých tratích, kde fouká vítr do zad, je cestovní čas krátký a zaplatil by málo. Zpátky může jet vlakem a jiní trubci se pěkně prohnou, až poletí proti větru :-)

8) HighFlyer taky píše, že cestující ve finanční krizi budou cestovat dál a s jinými (levnějšími) aerolinkami. To je sice na první pohled logická dedukce, nezřídka se podobné objevily v běžném tisku, který takové výroky zásadně nekonzultuje s odborníky, ale vymýšlí na místě. Ne, že by to nemohla být pravda. Ale velmi často to je naopak. Luxusnější a dražší služby mají obvykle daleko stabilnější a věrnější základnu spotřebitelů, která víc odolá výkyvům trhu a nerada slevuje ze svých nároků. Jednoduše řečeno: šetřit budou nejvíc ti chudí. Bohatí budou dál chodit do restaurací na humry.

9) A na závěr si neodpustím zatnout do HighFlyerova přítele, nesmírně bohatého bankéře, který se nebojí letět s low-costem. Takže už známe aspoň dva lidi, kteří dost vydělají a nestydí se nakupovat lacino. Je to šokující, překvapivé. Řekl bych dechberoucí obrat v uvažování o bankéřích. Navíc s rozsáhlými důsledky pro ČSA. Je dobře, že si člověk tady na fóru rozšíří obzory. Já měl doposud jen jednoho bohatého známého. A ten má vlastní tryskáč s vlastním stevardem. A když letí na třídenní jednání do Almaty, stojí ho to ohromné peníze. Kromě nákladů na letadlo ten blázen ještě platí hotel a kapesné dvěma pilotům a stevardovi. Že já mu neporadil, aby letěl levně jako ten HighFlyerův bankéř. Ten můj známý to asi netušil. Navíc bych ho mohl "nachytat" a prodat mu naši letenku do ALA tak aspoň za 30 tisíc. Vyjde ho to nakonec levněji a já budu mít jednoho zákazníka.

Kvízová otázka, která už jsem trochu naťuknul, ale snad nikdo si jí nevšimnul. Snad to nebylo účelové. Kolik stojí průměrná letenka ČSA? Hledejte, najdete to snadno. A kdo nenajde, může si tipnout. Uvidíme, jak moc stojí ČSA.

JIndra
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 14. 04. 2005, 22:22
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od JIndra »

Night fly píše: Ano, Fando, na vetsinu techto otazek odpoved znam. Umim se podivat na http://www.seatcounter.com a vyvodit z jeho udaju zavery, a co cert nechtel, tu cenovou analyzu jsem si zpracoval i pro obraceny smer (XXX-PRG-XXX). Ano, tam uz CSA vychazi o neco lip....


Jaké informace o prodaných letenkách ČSA se dají získat z uvedeného webu?


Odpovědět