Revenue Management vs. Travel Cost Management

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od dider »

Globík píše:
dider píše:No tak jsem ted zarizoval nekolik letenek po evrope a vysledek je, ze vsechno je bukovane nakonec na OS nebo LH. Slo o FCO, BLQ a MAD. Rozdily proti CSA byly propastne, takze neco asi na tech high fares asi bude :? Vsechno letenky na dve noci uprostred tydne...rodil 10 az 20 tisic. Docela me to zarazilo. Priplacet za Nonstop takovou dardu nakonec samozrejme nikdo nechtel.

Nikdo z Tvých kamarádů nebo kolegů samozřejmě ne, ale denně se najdou tisíce jiných, kteří to s radostí zaplatí, takže to dopravci vůbec nevadí :D


Ja tu strukturu CSA neberu, nakonec snad je to jejich strategie. Nebo ze by zadna nebyla?

Na systemu tarifu CSA neni nic spatneho, jen mam trochu pochybnost o tom, jak CSA prispusobuje tu tarifni strukturu konkurenci. Resp. jestli to u nich nekdo vubec resi.

Od zacatku "krize" je evidentni, ze napriklad LH je 100x aktivnejsi a podobnym smerem jde i OS. Od CSA moc aktivit neni, tedy krome celostrankovych reklam na jejich premiove sluzby ala taxi v ruznych mediich, ktere oslovuji vsechno mozne jen ne tu cilenou business klientelu. Nebo treba celostrankova reklama na dve? destinace, specialky, na Valentyna....kolik to asi stalo a jaky to ma efekt?


JIndra
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 14. 04. 2005, 22:22
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od JIndra »

Ne, nikdo nic neřeší. Náš DUS bude prostě už navždycky stát 30 tisíc (jak už tu jiní poukázali), místy i více . Budeme zdražovat, co to dá. Od léta plánujeme pokus, letenky po Evropě budou stát sto tisíc a budou nerefundovatelné. Bude to zpřehlednění a nebudete muset řešit, kam letíte.

Na podobné dotazy mohou odpovědět tímto a ještě dalším způsobem: zjistěte si obsazenost letadel a průměrné ceny prodaných letenek.

My prostě létáme na stejných linkách jako LH, ale vozíme vzduch a koukáme, jak to ta LH dělá. Je snad samozřejmé, že se všude musíme nějak vyrovnat s konkurencí. Ti PAX, kteří nakonec letí s ČSA, se do letadla dostanou omylem nebo vyhrají letenku v loterii? Koupí si ji svobodně. A většinou to není proto, že by neznali jiné aerolinky. Konkrétně Německo je velmi náročný trh. Za prvé je zde hodně aerolinek, za druhé standard služeb v Německu je o dost výš než u nás.

Tím nechci říct, že není co zlepšovat. Ale v podstatě jste vždycky pozadu za nepřítelem. Většinou reagujete až na nějakou akci - stejně tak to zase udělá protivník. Když máte v autě nejnovější bezpečnostní zařízení, jsou už lupiči připraveni. To znamená, že změní-li LH letový řád nebo ceny, firma na to nějak zareagovat musí. A jakmile my oznámíme novinku, ostatní to jako supi sledují a zahájí protiopatření. A tak je to donekonečna. Pro zákazníka nakonec (někdy) dobře. Ten může teoreticky získat lepší službu za méně peněz.

Opravdu se vám to jeví tak, že si někdo v kanceláři sedne nad prázdný papír a začne si malovat 8000, 9000, 6500 .... a tak vzniká cena letenky?

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od j.ree »

JIndra píše:Od léta plánujeme pokus, letenky po Evropě budou stát sto tisíc a budou nerefundovatelné.

To si ted delas srandu ... :D

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od dider »

JIndra píše:Ne, nikdo nic neřeší. Náš DUS bude prostě už navždycky stát 30 tisíc (jak už tu jiní poukázali), místy i více . Budeme zdražovat, co to dá. Od léta plánujeme pokus, letenky po Evropě budou stát sto tisíc a budou nerefundovatelné. Bude to zpřehlednění a nebudete muset řešit, kam letíte.

Na podobné dotazy mohou odpovědět tímto a ještě dalším způsobem: zjistěte si obsazenost letadel a průměrné ceny prodaných letenek.

My prostě létáme na stejných linkách jako LH, ale vozíme vzduch a koukáme, jak to ta LH dělá. Je snad samozřejmé, že se všude musíme nějak vyrovnat s konkurencí. Ti PAX, kteří nakonec letí s ČSA, se do letadla dostanou omylem nebo vyhrají letenku v loterii? Koupí si ji svobodně.

Opravdu se vám to jeví tak, že si někdo v kanceláři sedne nad prázdný papír a začne si malovat 8000, 9000, 6500 .... a tak vzniká cena letenky?


A vite, ze nekdy jo? Mam nekolik konkretnich prikladu, ale nehodi se to sem. Nechtel jsem aby muj mail pusobil utocne, ostatne v mnohem se shodneme, koupa letenky za XYZ cenu je kazdeho volba a nikdo nikoho nenuti. Muj prispevek je jen subjektivni dojem z nakupu letenek pres Matrix.

Chapu taky prodejce, ze se mu vysoke ceny letenek libi, byl by sam proti sobe kdyby ne.

Ja mam jen obavu, ze soucasne cenova politika na ceskem trhu neni to prave orechove. Load factor v roce 2008 na hodnote 64,8% procenta je dle meho nazoru uz hodne nizko a pochybuji ze za rok 2008 uvidime nejaky narust trzeb. No a jak vime platy sli nahoru, naklady jakbysmet...no nevidim to ruzove a mam trochu o CSA starost.

A pardon, jestli se mi zda pristup CSA k ceskemu trhu rekneme tak trochu amatersky. Mluvim s hodne lidma z branze a o CSA uz je malokdy slyset neco hezkeho nebo treba nejaka hrdost. Spis je to hodne o politice, vlastnich kseftech, podivne privatizaci, nizke urovni sluzeb, bidnem call centru, neochote zamestnancu a vubec, uz dloho jsem neslysel na CSA nejakou tu chvalu. No a proto mi prijde velkoryse vyhlasovani zamereni na highprofile klientelu trochu smesne a spousta poslednich kroku dost zmatenych. Viz nejdriv taxi pro full C a pak osekani servisu...tak jak tedy?

Jo a LH to dela dobre, zatracene dobre! :wink:

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od OR »

Ja ac nerad, musim s Diderem souhlasit.
do nedavna jsem byl (a jeste jsem) myslim velmi verny zakaznik CSA. Loni jsem hodne fandil, doporucoval mezi znamyma C4S proti NE.
Ale posledni dobou se mi fakt zda, ze ubyva duvodu pro litani s CSA.
Nevim, asi s nejakyma 380 tisicema( Kc ne EUR :)), utracenyma za letenky rocne nejsem uplne zajimavy klient. Mozna to da jeste neco vic, jeste nejake doklady do konce brezna najdu :)
Pri koupi letenky tri dny predem proste nedam za PRG-LHR-PRG nebo PRG-ARN-PRG v pro mne v nevyhovujici casy 17 tisic, ale 8-10 ano.


spinar
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 443
Registrován: 11. 02. 2009, 16:47
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od spinar »

Ja se uz tak tesim, az se podivam do toho Dataroomu CSA.. Opravdu uprimne. Jsem zvedavej, co tam najdeme.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od flyingblue »

spinar píše:Ja se uz tak tesim, az se podivam do toho Dataroomu CSA.. Opravdu uprimne. Jsem zvedavej, co tam najdeme.


Tipoval bych neco ve smylu:

Nemame plan za 31.12. 2009 a cash dojde 15.1. 2010 (teda jeste muzeme prodat hangar F).

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od salam »

Něco k tématu.
Opravdu to takhle ČSA chtejí? Skoro to začíná vypadat, že pravdu má prodejce a ČSA mají fakt nějaké blbé zákazníky někde... (v anální oblasti).

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od ivy »

Delší dobu sleduji pasivně toto fórum a tak i já musím k tématu něco plácnout. Pracuji v managementu malé české firmy s cca 60 zaměstnanci, která navrhuje a realizuje technická zařízení v zahraničí s obratem cca 0,5 mld.CZK. Nepatříme k firmám, které mají stanovená pravidla pro cestovní náklady, víme, že když ušetříme smysluplně např. milion na letenkách, můžeme jej použít jinak - pro nás i pro zaměstnace podle našeho názoru efektivněji.

Před mnoha lety jsem patřil k velkým fandům ČSA, spolu s dalšími podobně "postiženými" jsme se scházeli na Ruzyni, radovali se nad každou novou destinací (v sedmdesátých letech jich moc nebylo) a brečeli nad každou zrušenou frekvencí. Pak už na to nebyl čas, přišlo zaměstnání, rodina atd. Přesto leteckou dopravu stále sleduji, ovšem fandou ČSA jsem postupně být přestal. Přestože bych to neměl dělat, letenky pro sebe i své kolegy zařizuji obvykle sám - jsou spokojeni a náklady na cestovné se snížily. Takže až sem fajn.

Před chvílí jsem prohrabal šuplík, kam házím staré letenky. Za poslední cca 2 roky jsem jich našel něco přes dvacet a z toho dvě na ČSA. Při nákupu neřeším, jestli má stát za srovnatelných podmínek letenka o nějaké dva či tři tisíce více či méně. Ovšem čím dále tím více je rozdíl kolem 10.000. A to už je třeba při čtyřech spolucestujících přece jen znát.

Prodejce i částečně JIndra zde nabízí model, kdy preferují raději méně letenek, ale za vyšší cenu. Ano, to je samozřejmě legitimní. Ovšem hosp. výsledky ČSA jsou s přihlédnutím k tomu, že co se dalo prodat již bylo prodáno, tristní. Takže o úspěšnosti tohoto modelu lze v našich podmínkách asi pochybovat.

Uvědomuji si, že z hlediska tržeb za letenky je moje firma pod rozlišovací schopností analytiků v ČSA (tedy pokud vůbec nějací jsou a pokud také něco umí). Ovšem stejně k problému přistupují i naše partnerské firmy. Od všech se dozvídám, že přestávají létat s ČSA a nacházejí alternativní řešení.

Musím se smát, když neustále čtu, že jednou z klíčových oblastí pro ČSA je ruský trh a celý východ . Pro ně tento trh končí v Moskvě, max. v SVX. Zkuste chtít letět někam dál. Téměř nemožné anebo neskutečně drahé. K tomu šílené Šeremetjevo.
Takže místo toho např. Frankfurt, DME a dále S7, to vše za polovinu až dvě třetiny ceny.
Murmansk na tři dny? ČSA 30.000, Aeroflot 16.600. To vše stejnými letadly. Co vyberete?
Alma Ata v A-319 7 hodin bez IFE a asi i bez novin v Y za 32.000? Už ne. Umím to sehnat jinde s výrazně lepším poměrem cena/užitná hodnota.

A k tomu Vám tisková mluvčí ČSA vysvětluje, že vlastně vše je lepší a radostnější.

Na závěr perlička: Díky mílím vysezeným většinou z dálkových letů AF a SU jsem si opatřil bonusovou letenku do Peru - s doplatkem 11.000 CZK za taxy. Děkuji - s FF programem ČSA jsem již také skončil.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od flyingblue »

ivy píše:Na závěr perlička: Díky mílím vysezeným většinou z dálkových letů AF a SU jsem si opatřil bonusovou letenku do Peru - s doplatkem 11.000 CZK za taxy. Děkuji - s FF programem ČSA jsem již také skončil.


Ta letenka byla s AF, ze? Pripadne casem zkuste preferovat bonusovou letenku s DL. Jejich taxy jsou obvykle mnohem mensi.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od OR »

S Ivyho prispevkem zcela souhlasim. Bohuzel, duvodu proc litat s CSA pro mne ubyva.

Jen v jednom bode bych se CSA trosicku zastal. Verm tomu, ze dojednavat c/s s Aeroflotem nekam za Moskvu nebude zadna legrace a CSA maji urcite horsi vyjednavaci pozici nez LH vuci S7.

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od ivy »

To Flyinblue: Částečně ano - zpět se vracím přes Bogotu s AF. Ovšem Deltu jsem měl jako první volbu, bohužel ČSA mně sdělily, že první možnost, jak letět s Deltou je až cca za 5 až 6 týdnů po datu, které jsem požadoval. Důvodem prý byla vyčerpaná kvóta míst na bonusové letenky.

To OR: To máte asi pravdu - Rusko znám a obchodovat tam je jen pro otrlé. Ovšem umí to nejen Lufthansa ale i jiní. A moje poznámka směřovala spíše k tomu, že zde se drahé letenky prezentují ze strany obhájců postupu ČSA jako cíl a nikoliv jako nutné zlo dané objektivními podmínkami.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od OR »

Vyse tax na letence se myslim odviji podle toho, na jakeho dopravce je letenka vystavena tj. na prvnim trojcisli cisla letenky (nebo jsou vsechny bonusovky vystavene na CSA - 064 xxxxxxxxxx?).
Ja jsem loni platil za bonusovku, kde bylo 7 segmentu a z toho 2 dalkove s AF neco pod 6 tisic. To slo tak moc nahoru nebo je Peru extremne drahe?
Zdalo se mi, ze bonusovka od LH po Evrope byla snad co se tyka tax jeste drazsi nez OK. Ma nekdo aktualni prehled?

Navic CSA mne rozciluje tim, ze bonusove letenky neumi rezervovat pres web.

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od ivy »

to OR: letím s KL PRG-AMS-LIM a zpět s AF BOG-CDG-PRG. Letenku vydaly ČSA - začíná na 064.
Poplatky jsou uvedeny takto: 4645YQ 2921YR 2652XT. Dohromady 10 218 CZK.

Pokud ovšem zadám zpáteční let z Prahy do Limy s KLM - dostanu taxy 6 827 a pokud zadám zpáteční let s AF z Prahy do Bogoty - dostanu taxy 7 406 CZK.

Proč platím o 3.000 více než je součet příslušných polovin nevím. Zjišťovat to nebudu, už jsem to zaplatil. Znovu ale opakuji - s ČSA už dále ne. Ani za firemní, ani za své.

lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od lojza »

ivy píše:to OR: letím s KL PRG-AMS-LIM a zpět s AF BOG-CDG-PRG. Letenku vydaly ČSA - začíná na 064.
Poplatky jsou uvedeny takto: 4645YQ 2921YR 2652XT. Dohromady 10 218 CZK.

Pokud ovšem zadám zpáteční let z Prahy do Limy s KLM - dostanu taxy 6 827 a pokud zadám zpáteční let s AF z Prahy do Bogoty - dostanu taxy 7 406 CZK.

Proč platím o 3.000 více než je součet příslušných polovin nevím. Zjišťovat to nebudu, už jsem to zaplatil. Znovu ale opakuji - s ČSA už dále ne. Ani za firemní, ani za své.

Je to jednoduche, kazde letiste ma prece jinou vysi poplatku :o Uvidite, ze s CSA poletite, jestlize vam bude vyhovovat misto a cas a cena :) zalezi CSA jak to bude mit nastavene. Jinak srovnavat ceny CSA a treba Aeroflotu do bodu v Rusku pres Moskvu je zavadejici, z logiky veci vyplyva, ze CSA budou drazsi nez Aeroflot.To same plati, kdyz si budete chtit srovnat cenu letenky CSA a treba DL z PRG do MIA.Proste tam, kam dopravce neleta s vlastim zelezem, tak to je vzdy drazsi, nebot dostava cenu od dopravce, ktery tam leta.Pisi to velice jednoduse, abyste to spravne pochopil/a :)


Odpovědět