Revenue Management vs. Travel Cost Management

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od lojza »

HighFlyer píše:
prodejce píše:prodejce: Kolik je provize z prodeje tohoto červeného kolečka :?:

:) dobry, dobry...

HoheFlieger vy vite co to je provize? Podle me zde opet uvadite zavadejici infomace :D


lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od lojza »

Michal1 píše:Nametem cviceni bylo pouze dokazat, ze kdyz nekdo rika A k cenove politice CSA je nutne rici i B

Ano.
A, CSA jsou pro nasi firmu drahe
B, letame tedy Deltou

A uz se nemuzeme dockat, az zacne z PRG letat Delta krome ATL i na JFK

jestlize vase firma leta do USA za JFK, tak se na cenu CSA asni nemusite divat, bude vzdy drazsi.To je fakt.Takze kdyz chcete treba z PRG do MIA tak zkouset cenu CSA nema smysl.

lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od lojza »

flyingblue píše:
Michal1 píše:Nametem cviceni bylo pouze dokazat, ze kdyz nekdo rika A k cenove politice CSA je nutne rici i B

Ano.
A, CSA jsou pro nasi firmu drahe
B, letame tedy Deltou

A uz se nemuzeme dockat, az zacne z PRG letat Delta krome ATL i na JFK


Vitej v klubu mezi socialy :-)

Pro klienty NE a ostatnich lowcostu CSA nikdy nemuze mit prijatelne ceny.Smirte se s tim pro jednou a mozna usetrite dalsi z vasich plodnych prispevku :)
Docela mi dela radost, ze CSA ma je par notorickych nepratel v cenove politice :) takze hosi batuzek na zada a cekame na nejlevnejsi let a kdyz nam nahodou bude unikat nejake dulezite obchodni jednani, tak radeji autem nebo na kole :)

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od prodejce »

lojza píše:Pro klienty NE a ostatnich lowcostu CSA nikdy nemuze mit prijatelne ceny.Smirte se s tim pro jednou a mozna usetrite dalsi z vasich plodnych prispevku :)
Docela mi dela radost, ze CSA ma je par notorickych nepratel v cenove politice :) takze hosi batuzek na zada a cekame na nejlevnejsi let a kdyz nam nahodou bude unikat nejake dulezite obchodni jednani, tak radeji autem nebo na kole :)



já bych to spíš viděl takto: http://images.amazon.com/images/P/B0000 ... ZZZZZZ.jpg

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od j.ree »

lojza píše:Pro klienty NE a ostatnich lowcostu CSA nikdy nemuze mit prijatelne ceny...


my se tady nebavime o LC ... ale jinak pohode, ten trojuhelnicek je fakt fialovy pane uciteli


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od flyingblue »

lojza píše:
flyingblue píše:
Michal1 píše:Nametem cviceni bylo pouze dokazat, ze kdyz nekdo rika A k cenove politice CSA je nutne rici i B

Ano.
A, CSA jsou pro nasi firmu drahe
B, letame tedy Deltou

A uz se nemuzeme dockat, az zacne z PRG letat Delta krome ATL i na JFK


Vitej v klubu mezi socialy :-)

Pro klienty NE a ostatnich lowcostu CSA nikdy nemuze mit prijatelne ceny.Smirte se s tim pro jednou a mozna usetrite dalsi z vasich plodnych prispevku :)
Docela mi dela radost, ze CSA ma je par notorickych nepratel v cenove politice :) takze hosi batuzek na zada a cekame na nejlevnejsi let a kdyz nam nahodou bude unikat nejake dulezite obchodni jednani, tak radeji autem nebo na kole :)


Pokud mezi "ostatni lowcosty" radis Deltu, Air France/KLM, China Southern, Lufthansu a Korean Air, Northwest a Swiss (krome CSA a jednoho segmentu s JetStar jedine spolecnosti, se kterymi jsem za posledni dva roky letel), pak je to uplne v poradku.

Napriklad na 31.3. az 1.4. letim do Bruselu s Brussels. Letenka s CSA byla vic nez dvakrat drazsi a casy Brussels byly lepsi.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od alesesl »

Vcera jsem hledal letenku na let PRG-BRU na 26.4. tam a 1.5. zpet pro svoji kamaradku co tam musi pracovne. Sice ji letenku proplaci EU a ma budget 16000 CZK na letenku max, ale musi si ji nedrive zaplatit sama a pak to vyuctuje EU a oni ji to proplati. Ale samozrejme chtela co nejlevnejsi se sitovym dopravcem, aby nemusela vydavat hodne svoji hotovosti mit blokovane penize.

CSA vychazelo na tyto datumy nejakych 16800 CZK primy let. Docela mazec. Pak jsem kouknut lan LH tam pres MUC nazpet pres FRA za nejakych 9800. Nakonec jsem ji ale koupil na ty datumy co chtela za 5080 CZK PRG-VIE-BRU-VIE-PRG s Austrian Airlines. Cena uplne perfektni, sice s prestupem, ale v porovnani s 16800 je to vic jak 3x min.

jen pro info, SKY vychazelo nejakych 285 EUR i s baglem a poplatkem za kartu.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

Situace se stale priostruje:
http://www.abtn.co.uk/news/credit-suiss ... vel-policy

... to se asi proda vic a vic letenek za 32 litru :lol:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:Situace se stale priostruje:
http://www.abtn.co.uk/news/credit-suiss ... vel-policy

... to se asi proda vic a vic letenek za 32 litru :lol:


Z hlediska Lojzy a prodejce sou to socialove, o ktery CSA nema voprit ani kolo :-)

OKTVC
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 434
Registrován: 03. 11. 2007, 15:44
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od OKTVC »

alesesl píše:Vcera jsem hledal letenku na let PRG-BRU na 26.4. tam a 1.5. zpet pro svoji kamaradku co tam musi pracovne.
CSA vychazelo na tyto datumy nejakych 16800 CZK primy let. Docela mazec. Pak jsem kouknut lan LH tam pres MUC nazpet pres FRA za nejakych 9800. Nakonec jsem ji ale koupil na ty datumy co chtela za 5080 CZK PRG-VIE-BRU-VIE-PRG s Austrian Airlines. Cena uplne perfektni, sice s prestupem, ale v porovnani s 16800 je to vic jak 3x min.
jen pro info, SKY vychazelo nejakych 285 EUR i s baglem a poplatkem za kartu.

Pro zajímavost Brussels Airlines pár set korun pod 10 000,-.

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Malvolio »

http://ekonomika.idnes.cz/nejvetsi-prodejci-letenek-potichu-zvedli-sve-poplatky-pgn-/eko-doprava.asp?c=A090401_214926_eko-doprava_abr

České aerolinie přisadily k poplatku za vystavení letenky přes web stokorunu – zákazník zaplatí 590 korun. "ČSA se snaží v situaci, kdy letecký průmysl negativně ovlivňuje ekonomická recese, nalézt možnosti, které zvýší výnosy, a přitom budou pro cestující akceptovatelné," vysvětlila zdražení mluvčí Daniela Hupáková.


Líbí se mi, že už ani nepředstírají, že to vybírají za náklady spojené s vystavením letenky, ale přiznávají, že to je "převlečené jízdné". Jinak zajímavé je, že třeba SWISS ten poplatek od 1.4. snížil z CZK 300 na 0,-.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od dider »

Malvolio píše:http://ekonomika.idnes.cz/nejvetsi-prodejci-letenek-potichu-zvedli-sve-poplatky-pgn-/eko-doprava.asp?c=A090401_214926_eko-doprava_abr

České aerolinie přisadily k poplatku za vystavení letenky přes web stokorunu – zákazník zaplatí 590 korun. "ČSA se snaží v situaci, kdy letecký průmysl negativně ovlivňuje ekonomická recese, nalézt možnosti, které zvýší výnosy, a přitom budou pro cestující akceptovatelné," vysvětlila zdražení mluvčí Daniela Hupáková.


Líbí se mi, že už ani nepředstírají, že to vybírají za náklady spojené s vystavením letenky, ale přiznávají, že to je "převlečené jízdné". Jinak zajímavé je, že třeba SWISS ten poplatek od 1.4. snížil z CZK 300 na 0,-.


LH/LX se evidentne snazi nalakat "kupce" na svoje web stranky a snizovat podil prodeju pres IATA agentury. Jejich newsletterova masaz v me schrance je toho jasnym dukazem. Tohle je trend v distibuci letenek a tezko ho pujde ovlivnit. Nedivil bych se kdyby se CSA vydali stejnou cestou.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Globik »

dider píše:
Malvolio píše:http://ekonomika.idnes.cz/nejvetsi-prodejci-letenek-potichu-zvedli-sve-poplatky-pgn-/eko-doprava.asp?c=A090401_214926_eko-doprava_abr

České aerolinie přisadily k poplatku za vystavení letenky přes web stokorunu – zákazník zaplatí 590 korun. "ČSA se snaží v situaci, kdy letecký průmysl negativně ovlivňuje ekonomická recese, nalézt možnosti, které zvýší výnosy, a přitom budou pro cestující akceptovatelné," vysvětlila zdražení mluvčí Daniela Hupáková.


Líbí se mi, že už ani nepředstírají, že to vybírají za náklady spojené s vystavením letenky, ale přiznávají, že to je "převlečené jízdné". Jinak zajímavé je, že třeba SWISS ten poplatek od 1.4. snížil z CZK 300 na 0,-.


LH/LX se evidentne snazi nalakat "kupce" na svoje web stranky a snizovat podil prodeju pres IATA agentury. Jejich newsletterova masaz v me schrance je toho jasnym dukazem. Tohle je trend v distibuci letenek a tezko ho pujde ovlivnit. Nedivil bych se kdyby se CSA vydali stejnou cestou.

ČSA mají opačný trend, jak nás tu poučil lojza. Přímý webový prodej je jen doplněk nebo pro voly, kteří netuší, že se letenky dají jinde koupit levněji.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od prodejce »

mohl by mi prosím někdo (nejlépe HighFlyer) polopaticky vysvětlit PROČ některé nízkonákladové aerolinky prodávají svoje letenky přes prodejce a ještě navíc via GDS?

Konkrétně skvělá, pružná, levná, NESÍŤOVÁ, nízkonákladová společnost SkyEurope prodává svoje letenky přes GDS za stejnou cenu jako na webu (cena vč. zavazadel).
Rovněž od prvního okamžiku své existence až dodnes prodává přes GDS společnost Smartwings/Travel Service, vedená frajersky vydělávajícím manažerem Vikem!

PROČ tyto dvě špičkové, moderní a progresivníÍ společnosti utrácejí svoje peníze a čas na distribuci tak zastaralým chanellem jako jsou prodejci a jejich rezervační systémy????

Co je k tomu vede, když zřetelně jedině správná a levná cesta je prodávat přes internet?

Jistě víte jaký balík stojí e-ticketing, HahnAir, čekání na platby z BSP a každý segment prodaný přes GDS.. tak proč to tedy dělají?? Najde se nějaký odborník, který na to kvalifikovaně odpoví?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od prodejce »

P.S. prodejce ví hodně o letenkách a nebojí se zeptat :wink:


Odpovědět