Revenue Management vs. Travel Cost Management

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od prodejce »

salam píše:
  • Celkový počet letů: 5774 (616 v C, 5158 v Y).
  • Celková cena letenek: 96 m (37 m v C, 59 m v Y).
  • Průměrná cena letenky: 60 k v C, 11,5 k v Y).
  • Top 10 airlines (95 % celkové ceny):

    Kód: Vybrat vše

        Airline             Celkem v mCZK | Celkem letů | Průměrná cena v kCZK
     1.  CZECH AIRLINES      36,6            2,962         12,3
     2.  BRITISH AIRWAYS     17,7              803         22,0
     3.  LUFTHANSA           15,8              767         20,5
     4.  AIR FRANCE           5,0              114         43,5
     5.  KLM                  4,6              141         32,7
     6.  MALAYSIA AIRLINES    3,9               41         94,7
     7.  DELTA AIRLINES       2,6               69         37,8
     8.  BRUSSELS AIRLINES    1,9              255          7,5
     9.  SWISS AIRLINES       2,1               43         49,4
    10. SINGAPORE AIRLINES   0,9               10         88,6



wow, to jsou super čísla.. tzn. že z globálního pohledu tvoří tvoje firma ne více než 0,15% výnosů ČSA a z hlediska počtu cestujících zabíráte jakýsi "market share" max. 0,05%. Takže z toho poměru plyne, že jste dobří utráceči a bonitní klientela. Významný klient.

Je ovšem otázka, pokud byste stáhli svůj prolet na ČSA na nulu, zda-li by si někdo z vedení ČSA propadu v tržbách ve "výši" 0,15% povšimnul. A teď to myslím jak v dobrém tak v špatném.. to možná bude vědět Jindra jak toto probíhá.

Já tipuji, že slovně si toho asi někdo z obchoďáků všimne, ale vyvolá to maximálně pokrčení rameny :mrgreen: c´est la vie..


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5915
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Globik »

prodejce píše:Je ovšem otázka, pokud byste stáhli svůj prolet na ČSA na nulu, zda-li by si někdo z vedení ČSA propadu v tržbách ve "výši" 0,15% povšimnul. A teď to myslím jak v dobrém tak v špatném.. to možná bude vědět Jindra jak toto probíhá.

Já tipuji, že slovně si toho asi někdo z obchoďáků všimne, ale vyvolá to maximálně pokrčení rameny :mrgreen: c´est la vie..

Myslíš, že se jeho firma chová nestandardně? Tedy že když oni stáhnou svůj prodej na nulu, protože k tomu budou mít nějaký důvod, tak to udělají jako jediní? Jiná, obdobná firma, to neudělá?

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od salam »

prodejce píše:Je ovšem otázka, pokud byste stáhli svůj prolet na ČSA na nulu, zda-li by si někdo z vedení ČSA propadu v tržbách ve "výši" 0,15% povšimnul. A teď to myslím jak v dobrém tak v špatném.. to možná bude vědět Jindra jak toto probíhá.

Já tipuji, že slovně si toho asi někdo z obchoďáků všimne, ale vyvolá to maximálně pokrčení rameny :mrgreen: c´est la vie..

Nevím, jak u ČSA, ale naše firma měla loni výnosy dosti podobné (780 m€) a můžu říct, že výpadku výnosů ~1,3 m€ (0,15%) bychom si určitě všimli. Pokud by takovéto drobné ČSA doopravdy nezajímaly, už bych se nedivil, že jsou tam, kde jsou.

Mimochodem, protože u nás mají lidi téměř naprostou volnost ve výběru letenek, nedávno jsme v rámci travel management systému zavedli sledování případů, kdy si člověk vybere dražší let, než je mu defaultně nabídnut. Až se nám nasbírá trochu dat, patrně dojde ke změně travel policy.

lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od lojza »

Globík píše:
prodejce píše:Je ovšem otázka, pokud byste stáhli svůj prolet na ČSA na nulu, zda-li by si někdo z vedení ČSA propadu v tržbách ve "výši" 0,15% povšimnul. A teď to myslím jak v dobrém tak v špatném.. to možná bude vědět Jindra jak toto probíhá.

Já tipuji, že slovně si toho asi někdo z obchoďáků všimne, ale vyvolá to maximálně pokrčení rameny :mrgreen: c´est la vie..

Myslíš, že se jeho firma chová nestandardně? Tedy že když oni stáhnou svůj prodej na nulu, protože k tomu budou mít nějaký důvod, tak to udělají jako jediní? Jiná, obdobná firma, to neudělá?

On je problem v tom, ze vyse uvedeny prehled ukazuje o tom, ze na nulu to proste stahnout rychle nepujde, nebot CSA se jevi jako letecke spolecnost, ktera splnuje vetsinu parametru, ktera firma pozaduje, pri techto objemech a neverim, ze s CSA letaji pouze z duvodu solidarity s eRohaky :) bude tam neco vice. :) myslim, ze se nemylim.

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od salam »

lojza píše:On je problem v tom, ze vyse uvedeny prehled ukazuje o tom, ze na nulu to proste stahnout rychle nepujde, nebot CSA se jevi jako letecke spolecnost, ktera splnuje vetsinu parametru, ktera firma pozaduje, pri techto objemech...
O snižování na nulu nikdo nemluvil, byla to jen hypotetická diskuse mezi Globikem a prodejcem.

lojza píše:...a neverim, ze s CSA letaji pouze z duvodu solidarity s eRohaky :) bude tam neco vice. :) myslim, ze se nemylim.
Jestli narážíš na nějaké všimné, tak takhle to není - jak jsem psal, každý má u nás svobodnou volbu, s kým a jak poletí - prostě mám k dispozici něco jako rezervační systém, vyberu si, co mi nejvíce vyhovuje a pak dostanu od agenta e-ticket (jen interconti lety jsou dělány přímo agentem).


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od prodejce »

salam píše:
lojza píše:...a neverim, ze s CSA letaji pouze z duvodu solidarity s eRohaky :) bude tam neco vice. :) myslim, ze se nemylim.
Jestli narážíš na nějaké všimné, tak takhle to není - jak jsem psal, každý má u nás svobodnou volbu, s kým a jak poletí - prostě mám k dispozici něco jako rezervační systém, vyberu si, co mi nejvíce vyhovuje a pak dostanu od agenta e-ticket (jen interconti lety jsou dělány přímo agentem).


:lol: :lol: .. tak Salame, ja jsem si fakt nemyslel že jsi až takhle mimo .. :wink: :mrgreen:

Pokud to vidíš takhle, tak nemá cenu kritizovat ani Lojzu, ani Jindru, ani mě.. vypadá to, že asi víme něco co ty nevíš :o Takže přeju šťastnou ruku při tvorbě "travel policy". :mrgreen:

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od salam »

No asi jsem teda fakt úplně mimo. Třeba mi to ty, Lojza nebo Jindra nějak vysvětlíte?
A teď bez urážky - na tvé vysvětlení bych byl fakt zvědavý, protože od tebe jsem v tomto threadu viděl pouze s prominutím naduté žvásty třeba jak aerolinkám vůbec nezáleží tam tom, jestli s nima letí o jednoho paxe víc nebo míň (a na můj protiargument jsi nijak nereagoval) nebo o tom, že výpadek tržeb 0,15% (36 m v případě ČSA) nikdo nepozná.

lojza
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1321
Registrován: 24. 06. 2003, 22:09
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od lojza »

salam píše:
lojza píše:On je problem v tom, ze vyse uvedeny prehled ukazuje o tom, ze na nulu to proste stahnout rychle nepujde, nebot CSA se jevi jako letecke spolecnost, ktera splnuje vetsinu parametru, ktera firma pozaduje, pri techto objemech...
O snižování na nulu nikdo nemluvil, byla to jen hypotetická diskuse mezi Globikem a prodejcem.

lojza píše:...a neverim, ze s CSA letaji pouze z duvodu solidarity s eRohaky :) bude tam neco vice. :) myslim, ze se nemylim.
Jestli narážíš na nějaké všimné, tak takhle to není - jak jsem psal, každý má u nás svobodnou volbu, s kým a jak poletí - prostě mám k dispozici něco jako rezervační systém, vyberu si, co mi nejvíce vyhovuje a pak dostanu od agenta e-ticket (jen interconti lety jsou dělány přímo agentem).

Nema vase spolecnost nahodou Corporate deal s CSA :?: docela mi to pripada, potom ale neletate za ceny v systemu, ale special, rika se jim take CAT35, myslim, vidi je pouze vas agent a jen pro vas.potom ale vase prispevky ohledne ceny nejsou na miste.A nebo proste pro Vas jsou CSA z hlediska casu a spojeni idealni reseni. :?: :)

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od salam »

Tuším že nemá (ale raději se zítra přeptám). Párkrát jsem zkusil vyhledat přímo na stránkách ČSA stejné spojení, jako v našem rezervačním systému a cena byla stejná plusminus pár (set) korun.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od prodejce »

salam píše:No asi jsem teda fakt úplně mimo. Třeba mi to ty, Lojza nebo Jindra nějak vysvětlíte?
A teď bez urážky - na tvé vysvětlení bych byl fakt zvědavý, protože od tebe jsem v tomto threadu viděl pouze s prominutím naduté žvásty třeba jak aerolinkám vůbec nezáleží tam tom, jestli s nima letí o jednoho paxe víc nebo míň (a na můj protiargument jsi nijak nereagoval) nebo o tom, že výpadek tržeb 0,15% (36 m v případě ČSA) nikdo nepozná.


1) Lojza už to nakousnul, tak já to jenom dokončím: při té skladbě destinací co uvádíš v tabulce, budeš v řadě případů (ne vždy) stát před volbou buďto letět s ČSA, anebo na Nimbusu 2000. I když nastavíš svojí "travel policy" tak, že bude omezovat ČSA, budeš to stejně MUSET v řadě případů (ne vždy) koupit. Je zřejmě práce Jindry, aby odhadnul, jaký bude poměr případů, kdy budeš MUSET a kdy ne.

2) jaký protiargument? já rád reaguji na všechno :twisted:

3) nestraním aerolinkám, aerolinky se chovají jako prasata - zejména ke svým stálým a nejlepším klientům. Žel bohu, mohou si to dovolit.

4) na otázku, jestli ČSA pozná propad v tržbách 0,15% nebo nikoliv zatím nikdo kvalifikovaně neodpověděl. Vyjádřil jsem se v tom smyslu, že se domnívám, že si toho někdo všimne, ale spíš s tím nebude nikdo nic dělat.

5) když ani nevíš jaký deal máte s ČSA, tak co chceš řešit s "travel policy" ? Považoval jsem tě za "poloinsidera", ale tímto ses sám překategorizoval do pozice řadového office managera, promiň :cry:

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od salam »

  1. Psal jsem, že proti ČSA nic nemám (a ani naše travel policy nebude pravděpodobně nikdy nastavena tak, aby bezdůvodně znevýhodňovala nebo protěžovala jednu společnost).
  2. Měl jsem na mysli toto:
    salam píše:Pravdu má Pilgrim, že každý klient se počítá. Řeči prodejce, že úbytek pár desítek (tisíc) klientů se nijak neprojeví, mi přijdou poněkud mimo. Pokud odhlédnu od principu, který zde již byl s nejasným výsledkem probírán (je lepší vézt vzduch nebo dostat 10 k?), vycházím z prosté logiky: pokud nepoletím nebo poletím s někým jiným, ČSA nedostanou mých 7-25 k. Kolik asi činí celkové příjmy z nově zavedeného palubního prodeje na jeden let? Obávám se, že to bude hluboko pod touto částkou. Závěr je, že ČSA záleží i na daleko menším příjmu než je příjem za letenku jednoho jediného paxe. Chápu že toto čistě peněžní vyjádření není úplné - např. zavedením palubního prodeje coly si ČSA buduje jistou image, ale základ je zřejmý.
  3. Doufejme, že ta doba již brzy skončí (ale je to spíše jen naivní přání)
  4. Potom je můj závěr správný - pokud jakákoli firma nic nedělá s výpadkem tržeb 1.3 m€, pak si nezaslouží existovat.
  5. Nikde jsem nepsal, že chci něco s travel policy řešit. Nemám s tím ve firmě nic společného (kromě faktu, že občas někam jedu a jinak případně než do okamžiku, kdybych se v tom doopravdy chtěl začít hrabat :twisted:). Pracuji na úplně jiné pozici a řadovým office managerem bych to patrně nenazval :). Pokud tě zmátly mé informace o našem travel spendu atp., tak podobně podrobné věci mám k dispozici pro jakýkoli aspekt provozu naší firmy - a rozhodně mě třeba fakt, že můžu mít detailní přehled našich licencí Oracle, nepasuje do pozice "poloinsidera", jak píšeš, na databáze.

BTW, naše celkové travel costs za 2008 (včetně hotelů, půjčovného aut atd.) byly cca 1.6% celkových nákladů.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od dider »

No ja bych rozhodne "salamovou" firmu nepodcenoval a jen doplnim, ze hyckat si takovy account by mela byt pro CSA samozrejmost nehlede na celkovy revenue. Dulezity je v tomhle pripade hlavne yield(plati dvojnasob pro CSA).

Za SIA muzu rict, ze jejich revenue si moc cenim a dle toho je pro me dulezite starat se jak o firmu, tak o jejich agenta :wink:

salam
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 08. 2006, 17:33
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od salam »

dider: děkuji, náčelníku, že ses mě zastal :). A jakou radost teprve musíte mít z našich poboček v KUL a SIA :) - čísla o travelu, která jsem tu psal, se vztahují pouze na pražskou pobočku jedné naší "divize", ve které zrovna pracuji.

Opět pár hard facts na téma travel cost management: celkové loňské náklady na travel celé naší "firmy" dělaly pěkných 380 m€ (~10 miliard CZK :shock:). Řečeno s Jyrkou, "Pánové, nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?" :lol: Chápu ale, že ranaři typu prodejce by si takových švorcáků ani nevšimli :D.
Ale teď vážně - plán travel costs pro 2008 byl 396 m€, plán pro 2009 je momentálně 342 m€, ale ještě půjde dolů - odhaduji, že skutečný travel za 2009 u nás bude někde kolem 280-310 m€, to je pokles oproti 2008 o více než 20%.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od flyingblue »

salam píše:dider: děkuji, náčelníku, že ses mě zastal :). A jakou radost teprve musíte mít z našich poboček v KUL a SIA :) - čísla o travelu, která jsem tu psal, se vztahují pouze na pražskou pobočku jedné naší "divize", ve které zrovna pracuji.

Opět pár hard facts na téma travel cost management: celkové loňské náklady na travel celé naší "firmy" dělaly pěkných 380 m€ (~10 miliard CZK :shock:). Řečeno s Jyrkou, "Pánové, nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?" :lol: Chápu ale, že ranaři typu prodejce by si takových švorcáků ani nevšimli :D.
Ale teď vážně - plán travel costs pro 2008 byl 396 m€, plán pro 2009 je momentálně 342 m€, ale ještě půjde dolů - odhaduji, že skutečný travel za 2009 u nás bude někde kolem 280-310 m€, to je pokles oproti 2008 o více než 20%.


Hele jednou ses podle panu socka, tak tady nevytahuj nejaky cisla, kterejma se snazis ten ocividnej fakt (ze si socka) zamaskovat :-)

Jyrka je pres svyho hlavniho podrztasku hlavni odobornik na CSA, tak na to taky pozor.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

salam píše:Ale teď vážně - plán travel costs pro 2008 byl 396 m€, plán pro 2009 je momentálně 342 m€, ale ještě půjde dolů - odhaduji, že skutečný travel za 2009 u nás bude někde kolem 280-310 m€, to je pokles oproti 2008 o více než 20%.

Primo k tematu snizovani nakladu na sluzebni cesty:

http://www.abtn.co.uk/news/premium-traffic-slumps

Ale jsou tady i taci, kteri si mysli, ze uzasne tarify jako 32.000 za hodinovy let v economy pujdou porad na dracku.


Odpovědět