prodejce píše:Tady to je trochu boj mezi přístupem half-empty a half-full. Highflyer je dlouhodobě militantní zastánce half-empty a teď se koukám přidává i dider.
Highflyer se sice nebrani oznaceni "dlouhodobe militantni zastance half-empty", ale sam se povazuje spis za pozorovatele, ktery na zaklade vyvoje leteckeho trhu v Evrope v poslednich 10ti letech predpovida slusnou zivotaschopnost pristupu half-empty (low-cost) do dalsich 10ti let a nadale pokracujici ustup half-full (high-cost) ve stejnem obdobi.
prodejce píše:Pokud existuje 5 lidí kteří musí cestovat a ta cesta pro mě má vyšší hodnotu než 20000 Kč tak jsem kret*n pokud jim dám letenku za 5000 Kč
Jini lide zase mohou povazovat za κrεtεna toho, kdo pocita s tim, ze pri soucasne konkurenci a za teto ekonomicke situace jeste dlouho bude moct prodavat letenky za 20000 na 1.5h let po Evrope.
Zajimave, ze sis pro svuj priklad vybral Pariz. Mam par tydnu starou zkusenost PRG-CDG-PRG s QS. Jen tak z nudy jsem rano na gejtu spocital kravataky a nosice notebooku pres rameno. Vcetne me cca 40. Z toho asi 10 Francouzu, zbytek nasinci, jedna Ruska. Po ceste zpatky tentyz den vecer zhruba stejny pocet, nekolik stejnych tvari jako pri ceste tam. Za letenku zaplatili 3500-6500 tis. Kc (podle toho kdy ji kupovali). To vsechno byli lide, kteri "museli", vcetne me. Letadlo tam i zpet bylo narvane k prasknuti, podle mych zprav lita QS na Parizi takto plny neustale. A slusne vydelava, aniz by se uchyloval k manyrum taxikaru. (Lepereceno: Narozdil od tech, kteri praktikuji taxikarske manyry).
prodejce píše:a pak se k nim snažím někde vyškemrat dalších 25 hlav, které vlastně letět nepotřebují, aspoň po 3000 Kč abych "dorovnal ztrátu" 75 000 Kč kterou sem si sám způsobil.
Ale jaky skemrani, oni prijdou sami. Kdyz nabidne aerolinka atraktivni produkt (destinace, letovy rad, cena), tak prijdou. Obsazenost letadel hovori za vse. Ryanair 82%, easyJet 84% anebo Wizzair v Praze i pres mirne chaoticky nastup 87%. A to bych jeste rad podotknul, ze tato cisla by byla ekvivalentni 90-95% l.f. u klasickych aerolinek, ktera maji v letadlech min sedacek diky sekci business, vyhrazene na prepravu cerstveho vzduchu. Tedy kdyz preveze easyJet 145 paxu v A320 (174 sedacek), tak to je u neho vytizeni 83%, kdyz preveze stejny pocet CSA ve svem A320 (156 sedacek), tak by to bylo 94%.