Stránka 25 z 26

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 16. 10. 2009, 03:31
od HighFlyer
prodejce píše:Tady to je trochu boj mezi přístupem half-empty a half-full. Highflyer je dlouhodobě militantní zastánce half-empty a teď se koukám přidává i dider.

Highflyer se sice nebrani oznaceni "dlouhodobe militantni zastance half-empty", ale sam se povazuje spis za pozorovatele, ktery na zaklade vyvoje leteckeho trhu v Evrope v poslednich 10ti letech predpovida slusnou zivotaschopnost pristupu half-empty (low-cost) do dalsich 10ti let a nadale pokracujici ustup half-full (high-cost) ve stejnem obdobi.

prodejce píše:Pokud existuje 5 lidí kteří musí cestovat a ta cesta pro mě má vyšší hodnotu než 20000 Kč tak jsem kret*n pokud jim dám letenku za 5000 Kč

Jini lide zase mohou povazovat za κrεtεna toho, kdo pocita s tim, ze pri soucasne konkurenci a za teto ekonomicke situace jeste dlouho bude moct prodavat letenky za 20000 na 1.5h let po Evrope.

Zajimave, ze sis pro svuj priklad vybral Pariz. Mam par tydnu starou zkusenost PRG-CDG-PRG s QS. Jen tak z nudy jsem rano na gejtu spocital kravataky a nosice notebooku pres rameno. Vcetne me cca 40. Z toho asi 10 Francouzu, zbytek nasinci, jedna Ruska. Po ceste zpatky tentyz den vecer zhruba stejny pocet, nekolik stejnych tvari jako pri ceste tam. Za letenku zaplatili 3500-6500 tis. Kc (podle toho kdy ji kupovali). To vsechno byli lide, kteri "museli", vcetne me. Letadlo tam i zpet bylo narvane k prasknuti, podle mych zprav lita QS na Parizi takto plny neustale. A slusne vydelava, aniz by se uchyloval k manyrum taxikaru. (Lepereceno: Narozdil od tech, kteri praktikuji taxikarske manyry).

prodejce píše:a pak se k nim snažím někde vyškemrat dalších 25 hlav, které vlastně letět nepotřebují, aspoň po 3000 Kč abych "dorovnal ztrátu" 75 000 Kč kterou sem si sám způsobil.

Ale jaky skemrani, oni prijdou sami. Kdyz nabidne aerolinka atraktivni produkt (destinace, letovy rad, cena), tak prijdou. Obsazenost letadel hovori za vse. Ryanair 82%, easyJet 84% anebo Wizzair v Praze i pres mirne chaoticky nastup 87%. A to bych jeste rad podotknul, ze tato cisla by byla ekvivalentni 90-95% l.f. u klasickych aerolinek, ktera maji v letadlech min sedacek diky sekci business, vyhrazene na prepravu cerstveho vzduchu. Tedy kdyz preveze easyJet 145 paxu v A320 (174 sedacek), tak to je u neho vytizeni 83%, kdyz preveze stejny pocet CSA ve svem A320 (156 sedacek), tak by to bylo 94%.

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 16. 10. 2009, 03:42
od HighFlyer
prodejce píše:Pokud v této situaci ovšem nastoupíme kurs po linii dider-highflyer-hořký, tak místo redukce linek přikročíme ke snižování nákladů a "hledání trhu" pro tři letadla á 120 míst (zrušila by se C-cl a bulkheady:) při ceně 2000 Kč za tam i zpět.

Nejak mi tento odstavec nedava smysl... unika mi, jakym zpusobem konstruujes tu linii dider-highflyer-hořký. Kdyz si projdes vlakna SkyEurope, tak tam ode me najdes vetsi nez male mnozstvi prispevku, ve kterych si rvu vlasy nad "hledanim trhu" v provedeni SkyEurope (metoda "shooting in the dark").

prodejce píše:Zatímco odpověď na účelnost mého "alternativního přístupu" neznáme, u toho druhého již víme výsledek bezpečně. A to nejen já, ale dalších 280 000 lidí...

Nabidnu ti jina cisla, ktera naopak potvrzuji ucelnost meho pristupu:
Ryanair 67 000 000 pax
easyJet 50 000 000 pax

prodejce píše:A pokud padne ČSA, tak já neočekávám, že dojde v ČR k nějakému radikálnímu snížení cen letenek.

Ve tvych prispevcich temer vzdy najdu nejake tvrzeni nebo uvahu, se kterym mohu bezvyhradne souhlasit. A tentokrat je to tato veta o dopadu pripadneho krachu CSA na vyvoj cen letenek.

Ze stejneho duvodu je taky mym pranim (svete div se!), aby CSA soucasnou situaci prezily. A aby z ni vysly jako radikalne zestihleny dopravce s nakladovou strukturou, ktera mu umozni konkurenceschopnou existenci na trhu.

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 16. 10. 2009, 03:45
od HighFlyer
dider píše:Těch pokusů bylo docela hodně, ale nějak se to nepovedlo. L'Avion, Max Jet, Silverjet...

Pozor, L'Avion jeste porad lita. Ale uz se jmenuje OpenSkies a ma na ocase britskou vlajku. Pravdepodobne za ucelem kulturne citliveho pristupu k parizske klientele :lol:

Naopak ti v tom seznamu neuspesnych pokusu chybi EOS.

dider píše:Krachuji taky lowcosti, ale ne zas protoze je nikdo nechce, ale protoze to delaji proste spatne - Skyeurope.

Presne tak, tady lze hovorit o ose Dider-HighFlyer ;-)

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 16. 10. 2009, 03:50
od HighFlyer
prodejce píše:Jen jestli má cenu být tak dole, až jsem dlouhodobě ve ztrátě.

Jen jestli ma cenu byt tak nahore, ze se mnou nikdo nechce litat :mrgreen:

prodejce píše:Ono by totiž docela stačilo, kdyby už konečně odpadly ty ztrátové nesmysly. Prostě létám dokud nedojdou peníze a pak šlus...

Tak ten nejvetsi nesmysl uz odpadl. A pomohlo to k procisteni trhu po mnoha strankach. Predevsim zmizel subjekt, ktery nizkonakladove doprave delal velmi spatne jmeno a poskozoval tak i ostatni (ziskove) dopravce.

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 16. 10. 2009, 04:07
od prodejce
Mama mia ! :shock:

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 16. 10. 2009, 04:19
od HighFlyer

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 16. 10. 2009, 13:54
od prodejce
HighFlyer píše:
prodejce píše:Mama mia ! :shock:


http://www.csfd.cz/film/233930-mamma-mia/


.. opět se mýlíš.

http://slovnik.seznam.cz/?q=mamma%20mia!&lang=it_cz

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 29. 10. 2009, 16:59
od prodejce
.. někdo na něco pomalu přichází :)

http://ekonomika.idnes.cz/novy-sef-csa- ... oakcie_vem

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 21. 11. 2009, 12:51
od The810
Za posledný cca týždeň som si prečítal celú túto diskusiu od začiatku do konca a (ako socka) by som rád položil jednu jedinú otázku nesockám (rozumej tým čo odporúčajú cestovať s ČSA za 1100 EUR a dostať nižšiu kvalitu ako ja v AB za 100 EUR):

Keď je ten súčasný cenový model taký skvelý - prečo sú ČSA v takom prúsere v akom sú?

Prosím o túto jedinú odpoveď, lebo fakt mi to nejde do mojej hlavy (to bude tým, že som socka). Dík.

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 21. 11. 2009, 14:37
od cocik
The810 píše:Za posledný cca týždeň som si prečítal celú túto diskusiu od začiatku do konca a (ako socka) by som rád položil jednu jedinú otázku nesockám (rozumej tým čo odporúčajú cestovať s ČSA za 1100 EUR a dostať nižšiu kvalitu ako ja v AB za 100 EUR):

Keď je ten súčasný cenový model taký skvelý - prečo sú ČSA v takom prús**e v akom sú?

Prosím o túto jedinú odpoveď, lebo fakt mi to nejde do mojej hlavy (to bude tým, že som socka). Dík.


Zadnej soudnej clovek ti samozrejme nedoporucuje cestovat nekam za 1.1k eur, kdyz se tam muzes dostat v plus minus stejnejch casech za 100 eur. Jenom jsou proste situace, kdy cloveku zazvoni telefon s tim, ze musi velmi rychle nekam na otocku a za dve hodiny ma odlet - a pak ma letenka za 1.1k eur smysl, protoze je prakticky nemozny sehnat letenku za tech 100 eur. Clovek kouka hlavne na casy odletu a rychlost, s jako se na misto dostane, takze cena jde (logicky) stranou. Samozrejme takhle to funguje hlavne v Evrope - u nas treba neni problem prijit na letiste a poridit si vnitrostatni letenku s odletem za hodinu za plus minus stejnou cenu jako kdyby ji clovek kupoval tri tejdny predem.

Problem CSA s timhle konkretnim tarifem je bohuzel v tom, ze byly (a porad jsou) casto suverenne nejdrazsi i v tehle situacich. Pomerne dlouho to bylo spouste firem jedno, ale lidi se holt naucili hledat levnejsi alternativu.

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 21. 11. 2009, 14:50
od The810
Problem je ze CSA su drahsie vzdy :) Ja chapem ze na poslednu chvilu su drahsie, ale pytat 1100€ za uroven lowcostu je absurdne ked su tu lacnejsie legacy ponuky :)

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 21. 11. 2009, 17:16
od prodejce
The810 píše:Keď je ten súčasný cenový model taký skvelý - prečo sú ČSA v takom prús**e v akom sú?

Prosím o túto jedinú odpoveď, lebo fakt mi to nejde do mojej hlavy (to bude tým, že som socka). Dík.


Současný model není skvělý - je jenom "přirozený". Detailní odpověď na Tvojí otázku se nachází zde ve vlákně Palubní servis:

viewtopic.php?f=8&t=4365&start=210#p102194

Jinak znovu upozorňuji na tento článek na idnesu, který se dotýká tématu:
http://ekonomika.idnes.cz/novy-sef-csa- ... oakcie_vem

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 21. 11. 2009, 20:43
od ogan
jen aby to s těmi zahraničními manažery nedopadlo jako s privatizací, páč si myslim, že se do toho nikdo zrovna nepohrne, ačkoliv moc zkazit toho už nejde :(

Stejně ale mam pocit, že dokud budou mít v ČSA vliv lidi dosazený těma modrejma nebo oranžovejma dobytkama, tak se nic moc k lepšímu nezmění a vesele se bude dál dojit již vydojenej podnik :twisted: :roll:

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 30. 11. 2009, 18:02
od prodejce
prodejce píše:.. někdo na něco pomalu přichází :)

http://ekonomika.idnes.cz/novy-sef-csa- ... oakcie_vem


story pokračuje:

http://ekonomika.idnes.cz/projekt-click ... oprava_vem

.. velmi pikantní je, že stále běží reklamní kampaň - dosti masivní - na 1390 Kč OW. Zřejmě bylo třeba na poslední chvíli "propálit" co bylo slíbeno, resp. odvést přes reklamku rychle peníze tam, kam je třeba, dokud to ještě šlo. Pokud se našla síla, která dokázala utípnout tento pro organizátory tak lukrativní projekt, tak přeci jen možná asi dochází k nějakému myšlenkovo-organizačnímu posunu vpřed.

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Napsal: 03. 12. 2009, 17:42
od persona
Omlouvám se předem za mírný off-topic, ale na samostatné vlákno to asi není a myslím, že ČSA by o tom mohly pouvažovat :lol:

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=279 ... &c=1297389

Tyto závěry jen zvyšují mou rezervovanost vůči "expertům" a "analytikům" všeho druhu.